Forum FiestaKlubPolska -

Tuning mechaniczny - [ ogólny] Silnik CVH turbo - kilka pytań ...

Blackchart - 16 Sty 2012, 20:17
Temat postu: [ ogólny] Silnik CVH turbo - kilka pytań ...
Witam, jakiś czas temu zainteresował mnie temat silnika CVH turbo a wszystko za sprawą tego artykułu http://www.fiestaklubpols...id=88&Itemid=49 ...
Z racji tego iż praktycznie nigdzie nie znalazłem Fiesty w sprzedaży z tym silnikiem zacząłem drążyć dalej ... znalazłem informację iż silnik ten był montowany w faktycznie w xr2i w modelu turbo ale... taka fiesta to chyba unikat... Drążąc temat dalej znalazłem iż silniki o tym samym oznaczeniu były montowane w sierrach... przykładowa aukcja do kupna tego silnika ... http://allegro.pl/silnik-...2009059527.html i teraz pytanie czy to taki sam silnik jak był montowany w xr2i tylko pozbawiony turbiny? Więc defakto dokładając czysto teoretycznie turbo i inne "graty" możemy sobie zrobić silnik taki jak z artykułu PumaRST ... Oczywiście silnik pewnie nie jest seryjnie zakuty ... ale ma za to duży potencjał modyfikacyjny jak to widać po artykule ... I drugie pytanie czysto teoretyczne... żeby go wsadzić do mk4 prawdopodobnie spotka mnie taka sama sytuacja jak z przekładką RS gdyż łapy itp nie będą fajnie współgrały ...
Pytam czysto teoretycznie ze względu na nie powiem dosyć spore zaciekawienie tematem...
I przy okazji część użytkowników pewnie zauważy że całkiem nie dawno pytałem już o przekładkę silnika w mk4 na zeteca z focusa 1.6, chciałbym przy okazji zapytać czy jest może osoba z okolic Krakowa która była by w stanie podjąć się takiej przeróbki ...

Stunt_Man - 16 Sty 2012, 20:40

Blackchart napisał/a:
I przy okazji część użytkowników pewnie zauważy że całkiem nie dawno pytałem już o przekładkę silnika w mk4 na zeteca z focusa 1.6, chciałbym przy okazji zapytać czy jest może osoba z okolic Krakowa która była by w stanie podjąć się takiej przeróbki ...

ja sie moge podjąć :V:

pytasz o 1.6 turbo. w sierrach, escortach fiestach, orionach były silniki 1.6 CVH ( 8 zaworów )
w fieście RST i escorcie RST silnik ten miał turbo
montaż tego silnika w MK4 jest bez sensu bo to stary silnik
chyba że z turbo... ale skompletowanie takiego zestawu jest kosztowne

PumaRST - 16 Sty 2012, 21:19

odpuść sobie, chcesz więcej mocy wsadź silnik 1,7 z Pumy praktycznie p&p.

CVH turbo to już prehistoria

Nikuś - 17 Sty 2012, 22:06

Blackchart napisał/a:
zeteca z focusa 1.6

A to nie jest ten sam silnik co w sporcie? Lepiej szukać przekładki ze sporta, p&p, więc po co kombinować z silnikiem z Foki? Peedro ma taką na sprzedaż w tej chwili.

Marcin - 17 Sty 2012, 22:18

Nikuś napisał/a:
A to nie jest ten sam silnik co w sporcie? Lepiej szukać przekładki ze sporta, p&p, więc po co kombinować z silnikiem z Foki?

to samo, więc nie wiem w czym problem :fox: zetec-se to zetec-se nie ważne czy z foki czy ff

Nikuś - 17 Sty 2012, 22:28

Marcin, mi chodziło o osprzęt, łapy itd.
Parzych - 17 Sty 2012, 22:30

Nikuś napisał/a:
Lepiej szukać przekładki ze sporta, p&p, więc po co kombinować z silnikiem z Foki? Peedro ma taką na sprzedaż w tej chwili.
Z Foki też jest plug&play i w dodatku nawet S można zmienić na SE, MARIUSZ.B tak zrobił... Osobiście chyba wolałbym z Foki niż ze Sporta, Sporty na ogół służą do męczenia silnika...
Nikuś napisał/a:
mi chodziło o osprzęt, łapy itd.
Łapy są takie same w 1,25 i 1,6, dolot i wydech też, jedynie kat może dusić...
Marcin - 17 Sty 2012, 22:33

Cytat:
Marcin, mi chodziło o osprzęt, łapy itd.

co to ma do rzeczy jak ma też zeteca?

Nikuś - 17 Sty 2012, 22:33

Parzych, wiem. Gość ma 1.25, moja wypowiedź dotyczyła całego zestawu na swapa. Nie samego silnika. Koniec, kropka, nie kontynuujmy tego zagadnienia bo ciągniemy się za słówka.
Blackchart - 17 Sty 2012, 23:47

Z tego co wiem osprzęt jest taki sam ale według tego co mi Peedro przekazał silnik ten nie będzie pasował P&P ze względu na to że wiązka jest inna i ta od 1.25 nie pasuje do 1.6 ... Niestety nie wiem na ile to jest prawda i gdyby ktoś to mógł zweryfikować byłoby miło ...
Parzych - 18 Sty 2012, 01:58

Blackchart napisał/a:
według tego co mi Peedro przekazał silnik ten nie będzie pasował P&P ze względu na to że wiązka jest inna i ta od 1.25 nie pasuje do 1.6
Dziwna sprawa, może w Zetecu jest jakaś różnica, w Duratecu nie było żadnej między 1,25 a 1,6... Wiem bo zmieniałem... Różnica jest w oprogramowaniu kompa, w ASO na fuchę 400 zapłaciłem za wgranie programu z 1,6 do kompa 1,25...
Marcin - 18 Sty 2012, 07:52

Jacek od mk6 nie ma różnic, ale mk4/5 ma inne wiązki, a w zasadzie różniące się tym czy jest map czy maf i z tego co pamiętam założonym czujnikiem od spalania stukowego. Do tego kompy miały chyba inne wyprowadzenia.
Parzych - 18 Sty 2012, 12:24

Aha, czyli zwracam honor, myliłem się... :ups:
Stunt_Man - 18 Sty 2012, 15:18

Blackchart napisał/a:
Z tego co wiem osprzęt jest taki sam ale według tego co mi Peedro przekazał silnik ten nie będzie pasował P&P ze względu na to że wiązka jest inna i ta od 1.25 nie pasuje do 1.6 ... Niestety nie wiem na ile to jest prawda i gdyby ktoś to mógł zweryfikować byłoby miło ...

przekładasz silnik i komputer...

Blackchart - 19 Sty 2012, 00:54

więc jak wspominałem szukam osoby z okolic krakowa która się tego podejmie za rozsądne pieniążki :)
Fordon - 19 Sty 2012, 10:36

Bober, Krawiec... do nich uderz.... na forum poszukaj ich i zagadaj.
PumaRST - 20 Sty 2012, 08:12

Blackchart napisał/a:
więc jak wspominałem szukam osoby z okolic krakowa która się tego podejmie za rozsądne pieniążki :)


kazdy mechanik ci to przełoży.

Blackchart - 22 Sty 2012, 17:48

Dzięki Fordon ;)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group