|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Mechanika - [MK3] Regulacja biegów po wymianie skrzyni
daniel89_lb - 14 Sty 2012, 11:28 Temat postu: [MK3] Regulacja biegów po wymianie skrzyni Elo.Wymieniłem skrzynie w swojej S-ce,wstawiłem od 1.1 .Skrzynie włożyłem na luzie nie na biegu tak jak dużo osób pisało żeby wkładać na luzie.Z instrukcji jaką mam do fiesty wynika,że do ustawienia wybieraka trzeba mieć jakiś przyrząd forda,wsadzić go od góry samochodu żeby zblokować lewarek i dopiero coś modzić Zna ktoś sposób ustawienia biegów prostszym sposobem i bez tych wynalazków
Stunt_Man - 14 Sty 2012, 11:39
eee? wrzucasz 4 w skrzyni i nakładasz krzyżak na wybierak
JoeMix - 14 Sty 2012, 11:51
W starszych fiestach blokowało się od spodu w obudowie mechanizmu była dziura, ten przyrząd forda to trzpień o odpowiedniej średnicy, czyli każdy śrubokręt który tam wejdzie, lewarek się blokowało właśnie w pozycji 4 biegu jak pamiętam, a wodzik w skrzyni trzeba było w któraś tam stronę do końca przesunąć i obrócić i podobno miało być OK, ale nie ma jak to sobie na wyczucie ostawić,,,
daniel89_lb - 14 Sty 2012, 11:52
To teraz poluzowac obejme przy skrzyni na wybieraku,wrzucic 4 i skrecić????
JoeMix - 14 Sty 2012, 11:54
Tak, upraszczając to musisz w skrzyni wrzucić jakiś bieg, ustawić lewarek w aucie w pozycji zgodnej z tym biegiem i wtedy skręcić,,,
daniel89_lb - 14 Sty 2012, 11:58
ok jak dalej nie będzie żadnego biegu to się wk.. bo skrzynia miała być niby dobra
JoeMix - 14 Sty 2012, 12:15
Jak jesteś że tak powiem amator,,, to niech ktoś w aucie wrzuci wsteczny, ty na dole popatrz jak się drążek przesuwa i przekręca, potem tak samo przekręć ten cyngiel co wystaje ze skrzyni, na wstecznym chyba najłatwiej poznać że wszedł bo słychać że tak powiem zazębienie i do tego się światła z tyły zaświecają,,, czasem żeby wrzucić bieg to trzeba pokręcić kołami czy silnikiem żeby się synchronizatory lepiej ustawiły,,, Jak złąpiesz jeden bieg to już połowa sukcesu,,, potem lecisz po kolei których nie ma, jak nie będzie tych na górze czyli 1,3,5 to znaczy że jak przesuwasz wajchę to ten cyngiel ze skrzynie się za słabo wysuwa, trzeba rozkręcić i przykręcić trochę dalej, jak nie będzie biegów na dole czyli 2,4,R to odwrotnie,,, to samo z lewa i prawa stronę jak nie ma 1,2 ro znaczy ze za mało się w lewo przekręca, trzeba poluzować, przekręcić trochę mocniej i skręcić,,, i tak jeździsz i kombinujesz jak wszystkie biegi będą ładnie wchodzić
kuba87 - 14 Sty 2012, 19:46
nawet amatorką mi tu nie zalatuje:P
po prostu niechciejstwem i nieumiejstwem
wybierak sie wymiena w 30 minut pod blokiem potrzebna tylko druga osoba żeby ustawić w poło żeniu luzu i na skrzyni sobie luz wrzucasz i potem tylko ustawiasz jak Ci bardziej pasuje
JoeMix - 14 Sty 2012, 19:48
Jak ktoś tego nie robił wcześniej i w dodatku robi w pojedynkę to godzinami można kalibrować i nie wykalibrować,,,
daniel89_lb - 15 Sty 2012, 08:43
JoeMix dzięki za pomoc a co do Kuby87 to trochę wyrozumiałości bo nie każdy się mechanikiem rodzi i nie jestem amatorem bo amator skrzyni w samochodzie nie wymieni
Rkalitka - 15 Sty 2012, 12:16
Tak jak Kuba mówi - w środku jedna osoba, która ustawia lewarek w pozycji luzu i trzyma go gdy druga osoba przy skrzyni przykręca obejmę. W skrzyni wodzik niech jest w pozycji też "luz" - jeśli sam wymieniałeś skrzynię biegów to chyba nie masz problemu z wrzuceniem luzu czy to za pomocą kombinerek czy śrubokręta który wsadzisz w otwór wodzika wychodzącego ze skrzyni.
Potem to już ewentualnie korekta.
Jak sam będziesz to ustawiał a nikt nie będzie trzymał lewarka to i pół dnia będziesz zapitalał z kanału do auta - chyba, że trafisz od razu
JoeMix - 15 Sty 2012, 13:14
Rkalitka napisał/a: | Jak sam będziesz to ustawiał a nikt nie będzie trzymał lewarka to i pół dnia będziesz zapitalał z kanału do auta - chyba, że trafisz od razu | Po to się lewarek blokuje,,,
|
|