|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Mechanika - [MK3] Odcięcie zapłonu
Szkodnik - 13 Sty 2012, 15:11 Temat postu: [MK3] Odcięcie zapłonu Witam mam dość niecodzienne pytanie
przy ilu obr/min fieścina 1.1i ma odcięcie zapłonu ? bo wkręci się na 7000 i nie mam tego charakterystycznego dźwięku
Przepraszam jak nie ten dział
Stunt_Man - 13 Sty 2012, 15:16
nie pamiętam przy ilu ale gdzieś około 6,5-7tys chyba
Szkodnik - 13 Sty 2012, 15:22
możliwe że odcięcie jest nieodczuwalne ? czy jednak powinienem usłyszeć ten dźwięk ?
Stunt_Man - 13 Sty 2012, 15:47
liczysz na wykład z algebry?
nic nie słychać
madek - 13 Sty 2012, 16:28
odglos klawiatury szykującej się do ucieczki skutecznie zagłusza jakiekolwiek inne dzwieki
zastanawiam sie jaki sens ma krecenie tego silnika az tak wysoko
Szkodnik - 13 Sty 2012, 16:39
jeszcze jedna sprawa
gdy wcisnę już gaz to od 4000 obr strasznie kopci na biało jak depnę mocniej to dosłownie nic nie widać , a płyny nie ubywają .Sprawdziłem świece to są pokryte czarną sadzą. Dodam że głowica jest po kompletnej regeneracji u specjalistów.
vegetagt - 13 Sty 2012, 16:59
Szkodnik, odcięcie zapłonu w 1.1 wygląda tak: http://www.youtube.com/wa...feature=related
jako, ze masz 1.1i to moze się troche różnić.
Co do charakterystycznego dźwięku, to pewnie czegoś takiego oczekiwales: http://www.youtube.com/watch?v=q1ZlAUiEncs ?
Stunt_Man - 13 Sty 2012, 16:59
kopci bo jest zimno?
Szkodnik - 13 Sty 2012, 17:38
Mam dokładnie tak jak z 1 linku ale oczekiwałem tego z 2 linka
Stunt też rozważałem tę opcję
Jak tak pomagacie za co wam dziękuje to może powiecie czemu na 3 biegu trzymam gaz to w pewnym momencie szarpie autem tak jak bym pulsacyjnie wciskał gaz. ( jak by paliwa nie dostawał) obstawiam filtr paliwa ale nie wiem dokładnie.
doniu - 13 Sty 2012, 17:47
http://www.youtube.com/watch?v=DUlcxbwLYk8 O jak fajnie by było jakby 1.1i wchodziło na takie obroty i miało takie fajnie slyszalne odcięcie A co do piłowania , to nie radze , szkoda silnika, ten silnik kompletnie sie nie nadaje to przekraczania 6 czy nawet 5 tys obrotów. Jak wyprzedzam i dochodze do 4,5 do już mi sie żal robi i zmieniam bieg na wyżsszy.
Z tym 3cim biegiem mi się dzieje tak jak wyjade całkiem zimnym z garażu i go nie cisne tylko jade na bardzo niskich obortach, przykładowo na 1 tylko sie rusze, a trójke wbijam juz od 40 np. chociaż nie pamietam ale poprostu na bardzo niskich obrotach go trzymam to wtenczas potrafi tak zaszarpać. Myśle że to jest normalne w tym silniku.I to nie jest powód jak w każdym aucie że za wyski bieg, on ogólnie ładnie idzie na tym biegu przy tej prędkości ale jak dogrzany jest.
bidżej - 13 Sty 2012, 17:54
HCSy mają odcięcie przy 5250, chwilowo powinny się zakręcić max do 5750 - to na benzynie. na gazie widziałem zamykanie obrotka
Szkodnik - 13 Sty 2012, 17:56
doniu napisał/a: | Jak wyprzedzam i dochodze do 4,5 do już mi sie żal robi i zmieniam |
To nim da się wyprzedzać
ale pewnie zależy co
Na światłach stałem obok audi TT Start wygrałem ale 4 sekundy później miną mnie jak rakieta
doniu - 13 Sty 2012, 17:56
na gazie to nie jest tak że nie ma odcięcia, tak jak np na tym filmiku co dałem??
Haha dzisiaj z tiguanem sie wyrównałem na światłech ale gościu mnie olał i dał sie wyprzedzić. No da sie wyprzedać, tylko nie wiem jakim cudem ale miałem dzisiaj problem wyprzedzić cienkusa który jechał na dodatek w 2 albo 3 osoby a ja sam. Jechaliśmy na dwupasmówce więc wyciągaliśmy obydwoje wszystko z auta. A silnik mam nie zajejchany... chyba hcs miał gorszy dzień poprostu...
vegetagt - 13 Sty 2012, 18:02
doniu napisał/a: | na gazie to nie jest tak że nie ma odcięcia, tak jak np na tym filmiku co dałem?? |
na tym filmiku to wygląda, jakby odcięcie na lpg było poprostu przesunięte. Chyba, ze facet nie wciska gazu do końca.
przy 1 gen lpg bez problemu poza skale obrotka zdarzalo się wyjść bez odcinki
Stunt_Man - 13 Sty 2012, 18:32
bidżej napisał/a: | HCSy mają odcięcie przy 5250, chwilowo powinny się zakręcić max do 5750 - to na benzynie. na gazie widziałem zamykanie obrotka | dziwne... mój szedł wyżej
pewnie zepsuty. dobrze że wymieniłem na zeteca
JoeMix - 13 Sty 2012, 23:03
1,1 na gaźniku z mechanicznym aparatem zapłonowym odcięcie miały takie że po prostu silnik się równo kręcił na max obrotach i tyle,,, myślę że 1,1i będzie mieć podobnie,,,
doniu - 14 Sty 2012, 01:26
Według mnie przy tym HCSie to powinni odcięcie już przy np. palne z głupia 6 tys obrotów albo ciut mniej, bo dochodzenie do takich a co gorzej przekraczanie jest dążeniem do szybciutkiej śmierci silnika.
bidżej - 14 Sty 2012, 10:26
to przecież piszę, że fabrycznie masz przy 5250 - to są dane z instrukcji.
i tak btw, z tego co wiem, komp nie odcina zapłonu, tylko paliwo - dlatego nie ma charakterystycznego "tytytytytyty", tylko"buuuuu"
Stunt_Man - 14 Sty 2012, 11:07
bidżej napisał/a: | to przecież piszę, że fabrycznie masz przy 5250 - to są dane z instrukcji.
i tak btw, z tego co wiem, komp nie odcina zapłonu, tylko paliwo - dlatego nie ma charakterystycznego "tytytytytyty", tylko"buuuuu" |
tak
temu na gazie można kręcić więcej
a w 1.1 na kopułce odcina palec z ogranicznikiem z tego co pamiętam
JoeMix - 14 Sty 2012, 11:21
Stunt_Man napisał/a: | a w 1.1 na kopułce odcina palec z ogranicznikiem | Po prostu moment zapłonu jest już tak mocno przesunięty przez przyspieszacz i podciśnieniowy i odśrodkowy że silnik nie chce się wyżej kręcić,,,
|
|