Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK3] Odcięcie zapłonu

Szkodnik - 13 Sty 2012, 15:11
Temat postu: [MK3] Odcięcie zapłonu
Witam mam dość niecodzienne pytanie

przy ilu obr/min fieścina 1.1i ma odcięcie zapłonu ? bo wkręci się na 7000 i nie mam tego charakterystycznego dźwięku ;/

Przepraszam jak nie ten dział

Stunt_Man - 13 Sty 2012, 15:16

nie pamiętam przy ilu ale gdzieś około 6,5-7tys chyba
Szkodnik - 13 Sty 2012, 15:22

możliwe że odcięcie jest nieodczuwalne ? czy jednak powinienem usłyszeć ten dźwięk ?
Stunt_Man - 13 Sty 2012, 15:47

liczysz na wykład z algebry?
nic nie słychać

madek - 13 Sty 2012, 16:28

odglos klawiatury szykującej się do ucieczki skutecznie zagłusza jakiekolwiek inne dzwieki :9:
zastanawiam sie jaki sens ma krecenie tego silnika az tak wysoko :)

Szkodnik - 13 Sty 2012, 16:39

jeszcze jedna sprawa

gdy wcisnę już gaz to od 4000 obr strasznie kopci na biało jak depnę mocniej to dosłownie nic nie widać , a płyny nie ubywają .Sprawdziłem świece to są pokryte czarną sadzą. Dodam że głowica jest po kompletnej regeneracji u specjalistów.

vegetagt - 13 Sty 2012, 16:59

Szkodnik, odcięcie zapłonu w 1.1 wygląda tak: http://www.youtube.com/wa...feature=related
jako, ze masz 1.1i to moze się troche różnić.

Co do charakterystycznego dźwięku, to pewnie czegoś takiego oczekiwales: http://www.youtube.com/watch?v=q1ZlAUiEncs ? :)

Stunt_Man - 13 Sty 2012, 16:59

kopci bo jest zimno?
Szkodnik - 13 Sty 2012, 17:38

vegetagt napisał/a:
Szkodnik, odcięcie zapłonu w 1.1 wygląda tak: http://www.youtube.com/wa...feature=related
jako, ze masz 1.1i to moze się troche różnić.

Co do charakterystycznego dźwięku, to pewnie czegoś takiego oczekiwales: http://www.youtube.com/watch?v=q1ZlAUiEncs ? :)


Mam dokładnie tak jak z 1 linku ale oczekiwałem tego z 2 linka :)


Stunt też rozważałem tę opcję :)


Jak tak pomagacie za co wam dziękuje to może powiecie czemu na 3 biegu trzymam gaz to w pewnym momencie szarpie autem tak jak bym pulsacyjnie wciskał gaz. ( jak by paliwa nie dostawał) obstawiam filtr paliwa ale nie wiem dokładnie.

doniu - 13 Sty 2012, 17:47

http://www.youtube.com/watch?v=DUlcxbwLYk8 O jak fajnie by było jakby 1.1i wchodziło na takie obroty i miało takie fajnie slyszalne odcięcie :ok: A co do piłowania , to nie radze , szkoda silnika, ten silnik kompletnie sie nie nadaje to przekraczania 6 czy nawet 5 tys obrotów. Jak wyprzedzam i dochodze do 4,5 do już mi sie żal robi i zmieniam bieg na wyżsszy.

Z tym 3cim biegiem mi się dzieje tak jak wyjade całkiem zimnym z garażu i go nie cisne tylko jade na bardzo niskich obortach, przykładowo na 1 tylko sie rusze, a trójke wbijam juz od 40 np. chociaż nie pamietam ale poprostu na bardzo niskich obrotach go trzymam to wtenczas potrafi tak zaszarpać. Myśle że to jest normalne w tym silniku.I to nie jest powód jak w każdym aucie że za wyski bieg, on ogólnie ładnie idzie na tym biegu przy tej prędkości ale jak dogrzany jest.

bidżej - 13 Sty 2012, 17:54

HCSy mają odcięcie przy 5250, chwilowo powinny się zakręcić max do 5750 - to na benzynie. na gazie widziałem zamykanie obrotka :P
Szkodnik - 13 Sty 2012, 17:56

doniu napisał/a:
Jak wyprzedzam i dochodze do 4,5 do już mi sie żal robi i zmieniam


To nim da się wyprzedzać <wow> <wow> <wow> <wow>
ale pewnie zależy co :P
Na światłach stałem obok audi TT Start wygrałem ale 4 sekundy później miną mnie jak rakieta :)

doniu - 13 Sty 2012, 17:56

na gazie to nie jest tak że nie ma odcięcia, tak jak np na tym filmiku co dałem??

Haha dzisiaj z tiguanem sie wyrównałem na światłech ale gościu mnie olał i dał sie wyprzedzić. No da sie wyprzedać, tylko nie wiem jakim cudem ale miałem dzisiaj problem wyprzedzić cienkusa który jechał na dodatek w 2 albo 3 osoby a ja sam. Jechaliśmy na dwupasmówce więc wyciągaliśmy obydwoje wszystko z auta. A silnik mam nie zajejchany... chyba hcs miał gorszy dzień poprostu...

vegetagt - 13 Sty 2012, 18:02

doniu napisał/a:
na gazie to nie jest tak że nie ma odcięcia, tak jak np na tym filmiku co dałem??


na tym filmiku to wygląda, jakby odcięcie na lpg było poprostu przesunięte. Chyba, ze facet nie wciska gazu do końca.
przy 1 gen lpg bez problemu poza skale obrotka zdarzalo się wyjść bez odcinki :)

Stunt_Man - 13 Sty 2012, 18:32

bidżej napisał/a:
HCSy mają odcięcie przy 5250, chwilowo powinny się zakręcić max do 5750 - to na benzynie. na gazie widziałem zamykanie obrotka :P
dziwne... mój szedł wyżej
pewnie zepsuty. dobrze że wymieniłem na zeteca

JoeMix - 13 Sty 2012, 23:03

1,1 na gaźniku z mechanicznym aparatem zapłonowym odcięcie miały takie że po prostu silnik się równo kręcił na max obrotach i tyle,,, myślę że 1,1i będzie mieć podobnie,,,
doniu - 14 Sty 2012, 01:26

Według mnie przy tym HCSie to powinni odcięcie już przy np. palne z głupia 6 tys obrotów albo ciut mniej, bo dochodzenie do takich a co gorzej przekraczanie jest dążeniem do szybciutkiej śmierci silnika.
bidżej - 14 Sty 2012, 10:26

to przecież piszę, że fabrycznie masz przy 5250 - to są dane z instrukcji.
i tak btw, z tego co wiem, komp nie odcina zapłonu, tylko paliwo - dlatego nie ma charakterystycznego "tytytytytyty", tylko"buuuuu" :-P

Stunt_Man - 14 Sty 2012, 11:07

bidżej napisał/a:
to przecież piszę, że fabrycznie masz przy 5250 - to są dane z instrukcji.
i tak btw, z tego co wiem, komp nie odcina zapłonu, tylko paliwo - dlatego nie ma charakterystycznego "tytytytytyty", tylko"buuuuu" :-P

tak
temu na gazie można kręcić więcej
a w 1.1 na kopułce odcina palec z ogranicznikiem z tego co pamiętam

JoeMix - 14 Sty 2012, 11:21

Stunt_Man napisał/a:
a w 1.1 na kopułce odcina palec z ogranicznikiem
Po prostu moment zapłonu jest już tak mocno przesunięty przez przyspieszacz i podciśnieniowy i odśrodkowy że silnik nie chce się wyżej kręcić,,,

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group