Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK7] Po wypadku, problemy z hamulcami

Filat - 5 Sty 2012, 13:02
Temat postu: [MK7] Po wypadku, problemy z hamulcami
Witam,
Niedawno niestety wyskoczyla mi sarna, polamala troche rzeczy z przodu, wystrzelily poduszki. Oczywiscie udalo mi sie jeszcze auto odpalic i spokojnie dojechac do domu.
Powoli zamowilem czesci, powstawialem poduszki, nowy czujnik uderzeniowy itp. Wiem, ze jeszcze musze wymienic modul od sterowania poduszkami. Tyle, ze teraz pojawil sie kolejny problem....Po nacisnieciu hamulca blokuje wszystkie kola..:/
Zaznaczam, ze jak odpalilem auto po wystrzeleniu poduszek, to normalnie dojechalem do domu i nic sie nie dzialo, nic nie blokowalo..
Podczas jazdy zapala sie lampa silnika czerwona, oraz ta lampka przypominajaca kolko zebate z wkrzyknikiem na zolto, po zatrzymaniu, zgaszeniu i zapaleniu jeszcze raz znika, i dopiero po chwili przejechanej znow sie zapala..:/
Czy to moze miec jakis zwiazek z tym sterownikiem od poduszek?
W poniedzialek bede musial do dobrego warsztatu rzucic auto, niech podepna pod komputer, moze bledy jakies beda, to wtedy chyba najpredzej bedzie wiadomo co jest..:/

Z gory dzieki za wszystkie rady (zarowno dobre jak i zle:)

JoeMix - 5 Sty 2012, 13:59

Filat napisał/a:
Po nacisnieciu hamulca blokuje wszystkie kola..
Znaczy naciskasz,,, blokuje koła i tak już stoją? Pomimo zdjęcia nogi z pedału?
diodalodz - 5 Sty 2012, 14:09

Lampka ostrzegawcza zespołu napędowego

Jeżeli obie lampki zapalą się jednocześnie,
zatrzymaj pojazd, gdy tylko będzie to
możliwe w bezpieczny sposób (dalsze
kontynuowanie jazdy może spowodować
zmniejszenie mocy i zatrzymanie silnika).
Wyłącz zapłon i spróbuj ponownie uruchomić
silnik. Jeżeli silnik zostanie ponownie
uruchomiony, układ powinien zostać jak
najszybciej sprawdzony przez właściwie
wyszkolonego mechanika. Jeżeli silnika nie da
się ponownie uruchomić, pojazd musi zostać
sprawdzony przed kontynuowaniem podróży.

To cytat z książki od mk7. Nie za wiele opisali, bez podłączenia diagnoskopu można zgadywać że coś z absem albo czujnika przy kołach.

Filat - 5 Sty 2012, 14:30

Nic, dam znac co to bylo w poniedzialek, jak dostarcze go na warsztat i podlacza go pod komputer. Skoro na desce sie zapalaja diody, no to na kompie chyba powinny wyskoczyc bledy, skad to sie bierze?
A co do hamulcow to tak, naciskam odpuszcze, a one zablokowane, dopiero jak odpowietrzy sie przednie, to znow sie kreca..:/

diodalodz - 5 Sty 2012, 15:17

No czyli uszkodzenie pompy/zaworów ABS i kontroli trakcji lub stabilizacji toru jazdy jak masz .
MisiekT - 5 Sty 2012, 15:34

pompa do wymiany najprawdopodobniej - b. delikatne bydle
swoja droga - 2 czy 3 letnie auto i AC nie masz? :fox:

Filat - 5 Sty 2012, 15:37

Uzywane auto, aczkolwiek w miare nowe, nauczka na przyszlosc, ze warto inwestowac w AC...
MisiekT - 5 Sty 2012, 15:42

moje tez uzywane, ale przez mysl by mi nie przeszlo zeby nie zaplacic te kilka stowek rocznie za swiety spokoj...
teraz mialbys wyplate rzedu 15-20tys (i roznice w kieszeni) albo oddal do serwisu i mial swiety spokoj + auto na czas naprawy

Filat - 5 Sty 2012, 15:49

Dokladnie tak jak mowisz, czlowiek uczy sie na bledach...(dosc kosztownych).
Teraz najwazniejsze doprowadzic auto do stanu uzywalnosci, ehhh :(

diodalodz - 5 Sty 2012, 21:50

Nie ma co płakać. Trzeba popatrzeć może wiązka oberwała i są zwarcia albo przecięcia przewodów. Ford lubi zrobić tak by coś cennego zginęło w wypadku . W Cmax wsadził komputer za lampę by przy małej stłuczce na pewno go rozwaliło . Robiłem już kilka i zawsze były do wymiany.
Filat - 6 Sty 2012, 13:23

Moze ktos z was wie w ktorym miejscu dokladnie znajduje sie modul sterowania od AirBag?

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group