Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK3] Nie pali na wszystkie gary

czanklas1993 - 2 Sty 2012, 17:23
Temat postu: [MK3] Nie pali na wszystkie gary
Witam.
Mam problem z moja fiesta 1.3 Kat 93rok.
zaczal mi przerywac i wymienilem kable i swiece (ngk) po wymianie dalej czasami przerywa i nie chodzi na wszystkich gary najczesciej dzieje sie to jak wjade w kaluze(przedtem to caly czas przerywal) i wtedy zaczyna "pyrkotac" (nie palic na wszystkie gary i kaszlec) i jeszcze jedno jak wlasnie nie chodzi na wszystkie gary to cos dzwoni w tlumiku (moze cos w katalizatorze?). aha i z korka oleju co wychodzi wezyk do filtra powietrza to ja mam dluzszy i jest skierowany w dol a tamta dziurka w filtrze jest zaslepiona.
dlaczego to tak jest zrobione ? bo jak go kupilem to juz tak bylo. Czy to przerywanie moze byc przyczyna ze woda leci na cewke? albo woda dostaje sie wlasnie tym wezykiem do zaworow?

olej mi bierze ale to znajomy powiedzial ze gumki popychaczy mam wymienic bo kopci mi najbardziej rano po dlugim postoju i niby wtedy z cieka olej na tloki.

lukas3482 - 2 Sty 2012, 18:16

Tak masz rację główna wina przerywania to nisko umieszczona cewka rozwiązaniem tego jest prowizoryczne owiniecie jej kawałkiem folii, zaślepiona rurka to odma czyli odpowietrzenie silnika, opary z silnika lecą w dolot u ciebie jest to ominięte
czanklas1993 - 2 Sty 2012, 19:23

no to nie lepiej zamontowac cewke w innym miejscu bo przeciez kable sa dosc dlugie.
no wlasnie i z odmy czukiereczek(nie duzo tylko tak co sie osadzi troche na rece jak opary z tlumika) olej bo zauwazylem w jednym miejscu tam gdzie jest wlasnie ten dolot plama oleju to moze byc cos z pierscieniami ? czy moga byc te gumki popychaczy? i czy to mozna tak z tym jezdzic czy najlepiej wszystko odrazu zrobic? bo zbieram kase i wolalbym pozniej ale wszystko odrazu zrobic

JoeMix - 2 Sty 2012, 19:27

Może i można cewkę w innym miejscu zamontować, tylko po co skoro fabryczne jest dość dobre, tzn, jeśli elementy układu zapłonowego są w dobrym stanie to i chlapnięcie wodą z kałuży im zbytnie nie przeszkadza,,, co do układu przewietrzania silnika, to zrób jak być powinno bo masz jakoś po odłączane, pozatykane,,,,
czanklas1993 - 2 Sty 2012, 19:29

no ale co z tym olejem na filtrze powietrza? bo jak kupilem to tak bym ten wezyk i rozebralem w domu filtr zeby zobaczyc w jakim stanie i zauwazylem wlasnie ta plame oleju w tym miejscu co powinien byc wezyk.
czanklas1993 - 2 Sty 2012, 19:30

a apropo to moze cewka juz gdzies jest peknieta i moze sie dostawac woda bo tylko wymienilem swiece i kable i zamierzam jeszcze cewke ale wole zapytac sie tych co sie bardziej znaja i nie inwestowac w dobre czesci.
Rebel - 2 Sty 2012, 19:37

czanklas1993 chodzi ci o plamę oleju wewnątrz puszki filtra powietrza przy takim jakby 'lejku'? Ktoś pewnie nie dbał o czystość wkładu w korku oleju i ogólnego stanu odmy to olej się przelewał. Potem nie potrafił sobie z tym poradzić to wszystko odłączył.

Jak JoeMix napisał sprawnemu układowi zapłonowemu nie straszne są kałuże także prawie na pewno masz coś nie tak z cewką.

czanklas1993 mam prośbę... skup się na poprawnym formułowaniu zdań, bo czasami muszę kilka razy czytać twoje wypowiedzi, żeby zrozumieć istotę rzeczy. OK?

czanklas1993 - 2 Sty 2012, 19:41

no jest korek wlewu olej i z niego powinna isc rurka do filtra powietrza (z przodu) i wlasnie w tym miejscu na filtrze powietrza jest plama oleju(brudne od oleju) olej wymienilem na nowy wraz z filtrem. a moze gdzies byc nie szczelna uszczelka w kolektorze albo gdzies i tam tez sie woda dostawac? chociaz watpie ze tak wysoko by woda dolatywala. to napiszcie co musze wymienic waszym zdaniem.
czanklas1993 - 2 Sty 2012, 19:43

ok postaram sie. wiem ze nie wyraznie pisze ale tak juz mam niestety.
Rebel - 2 Sty 2012, 19:45

...ale co ma woda do zaolejonego filtra? :9:

Może ten element w który powinien wchodzić wężyk od korka wlewu oleju jest ciągle zawalony olejem i silnik jak ciągnie powietrze to zasysa go troszeczkę właśnie przez te króćce?

czanklas1993 - 2 Sty 2012, 19:47

[quote="Rebel"]czanklas1993 chodzi ci o plamę oleju wewnątrz puszki filtra powietrza przy takim jakby 'lejku'? Ktoś pewnie nie dbał o czystość wkładu w korku oleju i ogólnego stanu odmy to olej się przelewał. Potem nie potrafił sobie z tym poradzić to wszystko odłączył.


Jak dbac o ta czystosc wkladu korka oleju nie rozumiem tego? co trzeba zrobic? i jak mogl sie olej przelewac?

czanklas1993 - 2 Sty 2012, 19:50

no o ta wode to mi chodzi ze dostaje sie przez cos do silnika i wtedy przerywa? niekoniecznie przez cewke.

no i dlaczego przez wezyk wylatuja opary oleju(tak jak spaliny z tlumika) i jak przygazuje to taka jakby mgla sie pokazuje. jak czegos nie rozumiecie moge sprobowac inaczej to wytlumaczyc ale to moj pierwszy post a na pisaniu o mechanice duzo niewiem

Rebel - 2 Sty 2012, 19:57

Więc pokrótce ci opiszę jak to działa w naszych silnikach. Przez wlew oleju wylatuje mgiełka olejowa razem ze spalinami z przedmuchów itp. W korku jest druciany wkład, który powinien chwytać te drobinki oleju, a te dzięki grawitacji powinny wracać do silnika. Im ten druciany wkład jest bardziej brudny/stary, tym więcej oleju idzie dalej wężykiem w stronę filtra powietrza. Gdy kończy się już wężyk od korka mamy taki jakby lejek gdzie olej powinien się zbierać i być zasysany w dół do przepalenia w silniku. Jak jest tam za dużo syfu to zaczyna wywalać olej w górę do puszki filtra i na filtr. Jasne?

Jak dbać o czystość? Trzeba wymienić ten druciak w środku ale tego nie polecam. Okropnie brudna robota bo w środku jest coś na zasadzie oleistej plasteliny. Już lepiej kupić nowy korek za 20zł. No a oprócz tego wężyki i te plastikowe króćce wchodzące od dołu w puszkę filtra tak samo muszę przepuszczać powietrze czyt. być czyste.

czanklas1993 napisał/a:
no i dlaczego przez wezyk wylatuja opary oleju(tak jak spaliny z tlumika) i jak przygazuje to taka jakby mgla sie pokazuje.


z biegiem czasu silnik traci kompresje = szczelność w cylindrach więc stąd ta minimalna ilość spalin i spalanie oleju.


Używaj edycji postów a nie ciągle post pod postem :hihihi:

JoeMix - 2 Sty 2012, 20:00

czanklas1993, W układzie przewietrzania silnika idą pary oleju,,, jak coś jest nieszczelne i w samej puszcze zawsze będą jego "ślady"
czanklas1993 - 2 Sty 2012, 20:13

aha no to jutro zobacze co i jak i kupie ten korek. bo czytalem ze mozna wyciagnac i wsadzic ten druciak do mycia naczyn ale jak mowisz ze lepiej kupic i nie tracic czasu to tak zrobie. a jak np nie bedzie mial cisnienia na cylindrach tyle co powinien miec to co to znaczy pierscienie czy uszczelka ?
Rebel - 2 Sty 2012, 20:29

czanklas1993 napisał/a:
bo czytalem ze mozna wyciagnac i wsadzic ten druciak do mycia naczyn

...i ja tak właśnie zrobiłem, ale tyle było przy tym pier... że imo nie warto. W końcu oring był już tak zajechany, że przy dobrych wiatrach korek wychodził sobie na spacery więc kupiłem nowy

czanklas1993 napisał/a:
a jak np nie bedzie mial cisnienia na cylindrach tyle co powinien miec to co to znaczy pierscienie czy uszczelka ?

Na pewno nie będzie miał tyle ile miał po wyjściu z fabryki... ten silnik zapewne swoje już przejechał i jest w pewnym stopniu 'zużyty'. Póki w miarę jako tako jeździ i nie łyka litrami oleju to nie zajmuj się tym bo nie warto...
...a co jest przyczyną obniżonej kompresji czy jej braku to najszybciej dowiesz się od wujka google, bo praktycznie w każdym silniku przyczyny są takie same.

czanklas1993 - 3 Sty 2012, 17:54

dzisiaj sprawdzilem co jest w mojej fiescie i nie mam iskry "pradu" na pierwszym cylindrze z tata doszlismy ze to cewka poniewaz przekladalem kabel z 4 cylindra i rowniez nie ma. wiec kable sa dobre. i mam pytanie czy mozna cos zrobic z cewka czy tylko wymienic? i cylindry liczy sie od rozrzadu bo niewiem czy dobrze podalem
czanklas1993 - 3 Sty 2012, 19:04

patrzałem na allegro i tam jest cewka zaplonowa modul zaplonowy i aparat zaplonowy to co moze byc z tego walniete bo niewiem co kupic z gory dzieki
Rebel - 3 Sty 2012, 19:20

czanklas1993 napisał/a:
i cylindry liczy sie od rozrzadu bo niewiem czy dobrze podalem

cylindry liczy się od lewej do prawej :-P

czanklas1993 napisał/a:
patrzałem na allegro i tam jest cewka zaplonowa modul zaplonowy i aparat zaplonowy to co moze byc z tego walniete bo niewiem co kupic z gory dzieki

Spojrzałeś chociaż za silnik albo dobrze na allegro, żeby zobaczyć co kryje się u ciebie? tylko to i nic innego klik


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group