Forum FiestaKlubPolska -

Tuning mechaniczny - [MK4] swap 1.25 -> 1.7

Blackchart - 29 Gru 2011, 15:19
Temat postu: [MK4] swap 1.25 -> 1.7
Witam, z racji tego iż silnik w mojej Fifi jest bardzo łakomy na olej ... Doszedłem do wniosku że pora go zmienić bo remont raczej się mija z celem ... W związku z tym planuje kupić rozbitą Pumę na swap wyjąć części resztę sprzedać i w ten sposób zbilansować koszty swapu.
Z tego co mi wiadomo najłatwiej i najtaniej zrobić swap z 1.7.
Reasumując potrzebuję informacje co dokładnie poza silnikiem skrzynia i komputerem podlega wymianie oraz co najważniejsze poszukuję osoby z okolic Krakowa która podejmie się takiego Swapu za jakąś rozsądną kwotę.
Za wszelkie informacje dzięki :)

Parzych - 29 Gru 2011, 15:24

Blackchart napisał/a:
co dokładnie poza silnikiem skrzynia i komputerem podlega wymianie
Jeszcze kolektory, dolot i wydech, możliwe że wiązka elektryczna...
Bezimienny - 29 Gru 2011, 15:25

Polecam http://www.fiestaklubpols...light=1.7++pumy

Pozdro

Blackchart - 29 Gru 2011, 15:29

Kolektory jak najbardziej, zapomniałem o nich natomiast @Bezimienny widziałem ten temat natomiast tam jest 1.3 Endura ja mam 1.25 Zetec więc liczę na to że obejdzie się dzieki temu bez zbyt wielkich ingerencji w wiązkę ... stąd moje pytania ...
mieszko - 29 Gru 2011, 15:59

Blackchart, w końcu... :)

ze sprzedażą silnika może nie być tak prosto ale może niech się wypowie ten co swapował...

Parzych - 29 Gru 2011, 16:35

Blackchart, z 1,25 najprościej jest przeszczepić na 1,6, wystarczy sam silnik i przeprogramowanie kompa... Wiem bo tak zrobiłem... :V:
Blackchart - 29 Gru 2011, 17:06

Parzych, czy mógłbyś powiedzieć coś więcej? Z tego co wiem te silniki były montowane w Escortach, Mondziach i Focusach oraz widziałem że jest sporo ich rodzai...
Zakładam że mówisz o modelu Zetec SE bo reszta chyba nie do końca tak łatwo podejdzie?
inne kolektory doloty etc etc...
Natomiast koszt takiego silnika z tego co widzę jest porównywalny z jednostką 1.7 z Pumy...
Ciekawi mnie natomiast jak te silniki znoszą sekwencyjny gaz? Dolegliwości są jeżeli chodzi o głowicę te same jeśli się nie mylę?

Stunt_Man - 29 Gru 2011, 18:16

1.6 Zetec Sigma (SE) i Twoje 1.25 są identyczne
bardzo łatwa droga ku większej mocy... wszystko pasuje p&p tak jak napisał Parzych

MARIUSZ.B - 29 Gru 2011, 20:09

Samo kupno silnika to nie jedyny koszt. Kupując silnik 1.7 dolicz do tego dodatkowe koszta, mogą być porównywalne z zakupem silnika.
Parzych - 29 Gru 2011, 22:46

Cytat:

Parzych, czy mógłbyś powiedzieć coś więcej?
Tu nie za bardzo jest o czym pisać, wyjmujesz 1,25, wsadzasz 1,6, jedziesz na przeprogramowanie kompa i cieszysz się ze stu kucyków... :ok: Mi kompa przeprogramował gościu z ASO (na fuchę) i skasował na 4 stówki... Spalanie na takim samym poziomie jak z 1,25 pod maską...
Bezimienny - 29 Gru 2011, 22:51

1.7 fajniejsiejsze :ok:
Peedro - 29 Gru 2011, 23:11

Bezimienny napisał/a:
1.7 fajniejsiejsze :ok:


Więcej kłopotu z przełożeniem, a 1,6 jest plug&play :-P

Parzych - 29 Gru 2011, 23:18

Bezimienny napisał/a:
1.7 fajniejsiejsze :ok:
Wierzysz w niezamęczone 125 kucy :?: Bo ja nie bardzo... A 1,6 zdarzały się z automatem, takie bywają zdrowe (ja taki trafiłem o 3 lata młodszy od mojego i o 50 tysi mniejszym przebiegiem - prawie nówka)... gy
Bezimienny - 29 Gru 2011, 23:25

No w sumie to i 1.6 w fieście wystarczy :ok:
Fordon - 29 Gru 2011, 23:54

Ehhh... pany odbiegamy od tematu... kolega chcial 1.7 to pewnie i taki kupi majac juz wypis tego co musi miec... oczywiscie wierzac w magie 125 czy tam 127KM... prawda jest jedna, wiekszy moze wiecej... nic nie zastapi duzej pojemnosci, no chyba ze jeszcze wieksza pojemnosc... A.Opel.
Parzych - 30 Gru 2011, 00:02

Fordon, jak już się pieprzyć w kombinacje, to na alledrogo jest kompletny 2,0 z ST za jedyne 3500 (wcześniej 4200), z kolektorami... Tyle że mnie taniej wyszedł cały swap z pierdołami... gy
Fordon - 30 Gru 2011, 00:10

No tak mozna praktyczne wszystko ale prawde zawsze weryfikuje zasob w $$$$
W mk4 ST :devil: bylo by milo.

Parzych - 30 Gru 2011, 00:16

Fordon napisał/a:
W mk4 ST :devil: bylo by milo.
Jeszcze milej ST 170 w MK3... :devil:
Fordon - 30 Gru 2011, 00:26

Parzych, nie nerwoj mnie bo tu nic nie pasuje z mk3 do ST oraz z ST do MK3... nawet lapy zeteca...
Blackchart - 30 Gru 2011, 01:14

Hmmm po zastanowieniu się dochodzę do wniosku iż nie ma sensu pakować kilkuset stówek więcej tylko po to by mieć 25 zamęczonych kucy więcej... Dzięki waszej pomocy decyduję się na zmianę na 1.6. 100KM jak na Fifi to i tak nieźle tym bardziej że to dużo mniej zabawy.
a tak z czystej ciekawości jak wygląda sprawa swapa RS? Widziałem że kolega z forum ma całkiem fajny zestaw...
Dzięki chłopaki :)

Parzych - 30 Gru 2011, 01:17

Cieszę się że pomogłem podjąć decyzję :ok:
Blackchart - 30 Gru 2011, 01:23

Parzych, cała przyjemność po mojej stronie :)
A tak czysto teoretycznie ren cały RS to dużo większa rzeźba? :P

Parzych - 30 Gru 2011, 01:38

Inna konstrukcja silnika (chyba na pewno), inne kolektory, poduszki/łapy silnika i chyba skrzyni, inny komputer sterujący, skrzyni biegów nie jestem pewien, może jeszcze jakieś inne pierdoły typu półosie... Ale to niektórzy wiedzą lepiej niż ja... :yes:
Blackchart - 30 Gru 2011, 01:42

Ok czyli wszystko to czego się w sumie spodziewałem. Zostaje jednak 1.6.
Dzięki Parzych! Jak wpadniesz do Krakowa upomnij się o piwo :)

Fordon - 30 Gru 2011, 10:11

Blackchart, Jeszcze z gamy zetec SE byly 1.8 16V 115KM :) ten sam blok ta sama zabawa.
RS2000 dasz rade upchac tyle ze bedziesz mial wiecej pracy przy nim no i jego waga zawsze mnie odstraszala... bo o ile silnik z kolektorami tzn 1.6,1.8 to 72kg i da sie go ruszyc samemu bez problemow o tyle do RS2000 oraz 2.3 ze scorpio juz mozna spuchnac podnoszac go w 2 osoby.

Blackchart - 30 Gru 2011, 16:26

Fordon czy chcesz mi powiedzieć że ten 1.8 16V Zetec SE wejdzie na takich samych zasadach jak wspomniany wcześniej 1.6 16V? Czyli wystarczy przeprogramować komputer, zmienić skrzynie i tyle?
Stunt_Man - 30 Gru 2011, 16:33

Fordon napisał/a:
Jeszcze z gamy zetec SE byly 1.8 16V 115KM ten sam blok ta sama zabawa.

tego to jeszcze nie widziałem
jestem zaskoczony

Blackchart - 30 Gru 2011, 17:17

Fordon przeglądając te silniki i zasięgając troszkę wiedzy w wikipedii muszę stwierdzić iz chyba się mylisz nie było Zeteca SE o poj. 1.8
Link: http://pl.wikipedia.org/wiki/Ford_Zetec

Fordon - 30 Gru 2011, 17:54

Sorry pojebawszy mi sie z 1.6 :ups:
Blackchart - 30 Gru 2011, 19:32

Spx natomiast ciekawi mnie jeszcze jedno pytanie ... Czy były jakieś różnice pomiędzy 1.25 a 1.6z jeżeli chodzi o średnice dolotów? Bo z tego co rozumiem mocowania dolotów są takie same ewentualne już różnice są w przepustowości ich czy to jedno i to samo dopiero różnice są przy 1.7?
Parzych - 30 Gru 2011, 20:36

Ja póki co mam poskładane na wszystkim z 1,25 i przez 10kkm zero problemów, jednak chcę wywalić kata i dać kolektor wydechowy z Foki 1,6, może większą przepustnicę...
ElGrey - 30 Gru 2011, 20:53

Parzych napisał/a:
jednak chcę wywalić kata i dać kolektor wydechowy z Foki 1,6, może większą przepustnicę...

Jesli chcesz miec auto ktore przechodzi przeglad tylko w polsce, to wywalaj kata, ale nie zapominaj ze do niemiec i dalej juz takim autem nie pojedziesz bo wrocisz na lawecie do granicy i z poteznym mandaten, nie jestem zwolenikiem likwidacji kata,ale wymiany na sportowy o wiekszym przeplywie. Wiem to kosztuje, ale zaraz bedziemy w naszym dziwnym kraju zwiekszac katrole stacji diagnostycznych, a auto bez kata nie przejdzie przegladu (oczywiscie mowie o autach wyprodukowanych od 1996) choc i teraz w NORMALNYCH stacjach katroli pojazdow auta bez kata nie przechodza :)

xr2fun - 30 Gru 2011, 21:03

ElGrey napisał/a:
choc i teraz w NORMALNYCH stacjach katroli pojazdow auta bez kata nie przechodza

Naprawdę? ;/

Blackchart - 30 Gru 2011, 21:05

ok :) dzięki chłopaki za pomoc jeszcze raz decyzja zapadła :)
ElGrey - 30 Gru 2011, 21:12

xr2fun napisał/a:
ElGrey napisał/a:
choc i teraz w NORMALNYCH stacjach katroli pojazdow auta bez kata nie przechodza

Naprawdę? ;/


Naprawde :2xf: ja mam obok siebie takie 2 stacje, powiem wiecej nie przepuszcza auta ze zgnilymi czesciami podwozia, a jesli masz wyciek sredni z silnika to juz zapomnij. Mnie to nie przeszkadza i zawsze tam jezdze (sprawdzali nawet moja na pierwszym technicznym na spaliny :9: )

Stunt_Man - 30 Gru 2011, 21:27

a co to jest?
ElGrey napisał/a:
wyciek sredni z silnika

ElGrey - 30 Gru 2011, 21:36

Tlumacze :-P
dla diagnostow
spocenie informuja o miejscu
maly wyciek (widac ze sie saczy, ale jeszcze nie robia sie krople) zwracaja uwage i informuja ze to trzeba natychmiast usunac
sredni wyciek widac tworzace sie krople, przeglad pf....
DUZY wiciek auto stoi i zostawia na postoju plamy przeglad jak wyzej
Ktoregos roku mi to taki dziadek diagnosta wyluszczyl, jak mi sie polalo przy wymianie oleju i musial mnie zaprosic pod auto :rotfl:

Grax - 15 Lut 2013, 21:06

Parzych Odświerzę temat :) czyli kupuje nawet sam silnik z osprzętemz łapą silnika i zamieniam ? Gdzieś jakiś opis masz tej zmiany slnika jakieś fotki ??

p.s. zbulwersowałem się bo dzisiaj do 130 byłem łeb w łeb z almerą miała naklejkę 1,8 a chciałbym by troszkę lepiej się moja fiestka odpychała :D

STax - 15 Lut 2013, 21:16

Grax napisał/a:
p.s. zbulwersowałem się bo dzisiaj do 130 byłem łeb w łeb z almerą miała naklejkę 1,8 a chciałbym by troszkę lepiej się moja fiestka odpychała

Znajomy mierzył sobie kiedyś almerę 1.8 115KM to mu 11s do 100km/h wychodziło.
W fieście 1.8 jedzie spoooro lepiej ;)

Parzych - 15 Lut 2013, 21:31

Grax napisał/a:
kupuje nawet sam silnik z osprzętemz łapą silnika i zamieniam ? Gdzieś jakiś opis masz tej zmiany slnika jakieś fotki ?
Kupujesz silnik z kolektorami i wiązkę, altek chyba może zostać z 1,25 (ja tak mam) tak jak i pompa wspomagania (chyba)... Poza tym TUTAJ jest świeższy temat o swapie na 1.7 z Pumy...
Grax - 15 Lut 2013, 21:36

Parzych z tego co wyczytełem to lepiej 1,6 16V :)
MatiMK4 - 24 Lut 2013, 12:58

...
MatiMK4 - 24 Lut 2013, 13:09

Czytając tu wpisy, że puma 1.7 jest zajechane a 1.6 nie ... Ludziska:) toż to zależy od człowieka i od tego, jak dba o silnik. To benzyna tak więc, normalne, że nikt nie kupuje 125 konnej pumy, by sobie jeździć na zakupy do tesco w niedzielę ... a z drugiej strony, jeżeli taki 1.6 trafił w ręce gościa, który deptał jej zdrowo i nie dbał o to, jaki olej ma w silniku, krzywo-prosto aby ostro to normalne, że nawet automat nie będzie w dobrej kondycji. Tak więc, silnik tak jak i większość innych rzeczy zależy od człowieka i od tego, jak kto dba o silniki i swój samochód. A może pumą jeździł pasjonat który dbał o nią ??? Poza tym, decyzje już podjąłeś ... Twój samochód robisz z nim coś chcesz, ale ja na Twoim miejscu zrobiłbym tak, jak bym chciał. Moim marzeniem było mieć 1.7 pumy w fieście i żebym słuchał się każdego kto krytykuje te silniki to bym gówno miał, prosta piłka. Trzeba posiedzieć, poszukać, odbudować i dbać jak o kobietę. Ja szukałem silnika prawie pół roku, nie trzeba się napalać tylko na spokojnie wszystko robić i dokładnie a na pewno byś znalazł i dobry silnik od pumy. Poza tym, daje dużo więcej frajdy niż 1.6 ... uwierz na słowo :P Tyle z mojej strony. Pozdrawiam i zapraszam na podlasie ;)
hubi_2006 - 24 Lut 2013, 13:20

MatiMK4 napisał/a:
1.6
możena mieć z "bardzo" ekscytującego Focusa Kombi, nawet z automatem :hihihi: 1.6 to nie tylko Fiesta sport MatiMK4, już rozumiesz? :)
MatiMK4 - 24 Lut 2013, 21:52

dobra :) już dobra :P ogólnie tak chciałem nawiązać do tematu i wyrazić swoje zdanie ;P

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group