Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK3] Bardzo słaby silnik na benzynie a na LPG jest ok.

ed - 27 Gru 2011, 01:31
Temat postu: [MK3] Bardzo słaby silnik na benzynie a na LPG jest ok.
Witam, Koledzy

Od kilku m-cy mam taki problem, który pogłębia się... Otóż silnik zawsze uruchamiam na benzynie, po chwili przełącza się na LPG i wszystko działa prawidłowo. Ale kiedy pracuje na benzynie (gdy zabrakło gazu) silnik jest bardzo słaby. Tzn. prawidłowo reaguje na dodawanie gazu, płynnie rosną obroty (na biegu jałowym, bez obciążenia), ale jest tak słaby że, na jedynce ledwo ruszał, a teraz już nawet nie chce ruszyć. Włączam bieg, dodaję gazu, delikatnie puszczam sprzęgło i... zaczyna dusić się, przerywa, gaśnie... nie ma mocy aby jechać! Jeszcze trzy m-ce temu mimo że, był bardzo słaby, przy bardzo delikatnej obsłudze sprzęgła i gazu udawało się ruszyć i rozbujać do prędkości max 40 km/h... to wystarczało by dojechać do stacji LPG. Po zatankowaniu gazu uruchamia się prawidłowo, lekko dodaję gazu, przełącza się na gaz i... wszystko działa, mogę jeździć.

Problem występuje wyłącznie na benzynie. Reset kompa nie pomaga, świece są ok.

Przeszukałem forum, ale nie znalazłem podobnego przypadku.

Autko Mk3 1.1i przejechane nie mniej niż 370.000 km :)

Koledzy, proszę o jakieś podpowiedzi co może być przyczyną, co i jak sprawdzić.

Magda M. - 27 Gru 2011, 01:48

Pytanie podstawowe ile ci spala gazu. Jeżeli sporo, to biorąc pod uwagę moje doświadczenia, sprawdziłabym kompresję... u mnie podobne zachowanie było oznaką... zgonu 1.1 niestety.
ed - 27 Gru 2011, 02:02

Kompresja z pewnością nie wielka :) szczególnie pierwszy gar od str. łańcucha. Ale na LPG pod pełnym obciążeniem fieścina buja się do 110 km/h i tak też było rok, dwa, trzy temu, nic tu specjalnie nie zmieniło się. Spalanie gazu w trasie około 8 litrów, w mieście dużoooo więcej. Spalanie od lat specjalnie nie zmienia się, no... może 5 lat temu w trasie paliła 7,5
Magda M. - 27 Gru 2011, 02:20

Mój sobie w mieście pił gazu jakieś 12-13 litrów... na 1.1 to jest o wieeeele za dużo. W trasie nie wiem. I było jak mówisz, na paliwie... słabszy niż na gazie. Odczuwalnie słabszy. Wkurzyłam się, pojechałam na regulację gazu. Spalanie spadło... do poziomu 11 litrów, tylko wtedy juz na gazie też nie chciał jechać i fochy miał. Potem przyszły problemy z odpalaniem (objawy podobne do rozładowanego ako, więc moje pierwsze podejrzenie było, że coś mi prąd żre), kontrola kompresji i już było wiadomo, co jest grane, silnik chodził na 2 garach. Ale powiem ci, że na tych 2 garach przed regulacją na gazie szedł spokojnie 140.
Rebel - 27 Gru 2011, 09:41

Ja na twoim miejscu zainteresowałbym się filtrem paliwa, sprawdzeniem ciśnienia na wtryskiwaczu no i samym wtryskiwaczem czy daje elegancką mgiełkę.
ed - 27 Gru 2011, 21:57

Rebel napisał/a:
sprawdzeniem ciśnienia na wtryskiwaczu no i samym wtryskiwaczem czy daje elegancką mgiełkę.


też tak podejrzewałem, ale nie wiem jak to sprawdzić?

Rebel napisał/a:
Ja na twoim miejscu zainteresowałbym się filtrem paliwa


jest taka wielka puszka pod akumulatorem, czy to byłoby to?

http://allegro.pl/filtr-p...1965602688.html


Stunt_Man - 27 Gru 2011, 21:58

ed napisał/a:
jest taka wielka puszka pod akumulatorem, czy to byłoby to?

tak

QdIaTy - 27 Gru 2011, 22:21

Miałem podobną sytuację dwa razy od ciągłego jeżdżenia na GAZ-ie, za pierwszym razem pomogło dolanie do paliwa specyfiku na przeczyszczenie wtrysku no i zrobienie trochę kilometrów na samym paliwie... w drugim przypadku dopiero zmiana mono wtrysku pomogła ;/
ed - 27 Gru 2011, 22:49

ok, filterek kupię nowy

znalazłem na allegro taki
wymiary: A: 81,4 B: M14x1,5 C: M12x1,5 H: 150
http://allegro.pl/filtr-p...1965602688.html

orientacyjnie zmierzyłem ten w autku i średnica A zgadza się, ale długość puszki H jest 125 mm

czy były w tych fiestach montowane jeszcze jakieś inne podobne filtry?

ed - 27 Gru 2011, 22:52

QdIaTy napisał/a:
Miałem podobną sytuację dwa razy od ciągłego jeżdżenia na GAZ-ie, za pierwszym razem pomogło dolanie do paliwa specyfiku na przeczyszczenie wtrysku no i zrobienie trochę kilometrów na samym paliwie... w drugim przypadku dopiero zmiana mono wtrysku pomogła ;/


co to za specyfik?

czy monowtrysk daje się jakoś naprawić?

QdIaTy - 28 Gru 2011, 07:27

jest to środek do czyszczenia wtryskiwaczy :D na prawie każdej stacji benzynowej można kupić :D po prostu czyści wtrysk :D
szynszyl - 28 Gru 2011, 07:40

ed napisał/a:
czy były w tych fiestach montowane jeszcze jakieś inne podobne filtry?
tak, więc jeśli masz te same mocowania węży paliwa, to ten jest OK
ed napisał/a:
czy monowtrysk daje się jakoś naprawić?


http://www.fiestaklubpolska.pl/forum/search.php u samej góry wpisz monowtrysk http://www.fiestaklubpolska.pl/forum/search.php

Ranid - 28 Gru 2011, 07:58

ed napisał/a:
Kompresja z pewnością nie wielka :) szczególnie pierwszy gar od str. łańcucha.
Sprawdz wałek rozrządu,przeważnie na pierwszym cylindrze wycierają się krzywki ale mogą i na innych.Po sciągnięciu dekla będzie widać czy są krzywki zużyte.
dżolero - 28 Gru 2011, 09:50

ja bym sprawdził układ paliwowy. u mnie mialem to samo to pompa paliwa sie przytarła. po wymiane pompy nie to auto. z stało to sie od kąd jezdziłem na lpg i paliwa było mało przytarła sie pompa
Rebel - 28 Gru 2011, 11:20

Filtr wybierz taki sam jak masz pod maską. Ja przykłądowo mam taki:
http://allegro.pl/filtr-p...1999078444.html
i nie pod akumulatorem a raczej na ścianie grodziowej za nim.

ed napisał/a:
Rebel napisał/a:
sprawdzeniem ciśnienia na wtryskiwaczu no i samym wtryskiwaczem czy daje elegancką mgiełkę.

też tak podejrzewałem, ale nie wiem jak to sprawdzić?


Wystarczy zdjąć puszkę filtra powietrza i przy pracującym silniku zajrzeć w gardziel. Od razu widać czy wtryskiwacz rozpuszcza mgiełkę czy kropelkuje. Ciśnienie sprawdza się podłączając manometr do zaworka wyglądającego jak wentyl od koła. Ciśnienie powinno być 1bar. Jeżeli będzie mniejsze to może skierować trop na pompę paliwa.

dżolero napisał/a:
u mnie mialem to samo to pompa paliwa sie przytarła. po wymiane pompy nie to auto. z stało to sie od kąd jezdziłem na lpg i paliwa było mało przytarła sie pompa

Dlatego właśnie za kilka zł zamontowałem sobie przełącznik odcinający zasilanie pompy.

Ranid napisał/a:
Sprawdz wałek rozrządu,przeważnie na pierwszym cylindrze wycierają się krzywki ale mogą i na innych.Po sciągnięciu dekla będzie widać czy są krzywki zużyte.


Ty widziałeś kiedyś HCS'a? Przecież on ma wałek schowany w bloku.

Stunt_Man - 28 Gru 2011, 15:54

ed napisał/a:
ok, filterek kupię nowy

znalazłem na allegro taki
Obrazekwymiary: A: 81,4 B: M14x1,5 C: M12x1,5 H: 150
http://allegro.pl/filtr-p...1965602688.html

orientacyjnie zmierzyłem ten w autku i średnica A zgadza się, ale długość puszki H jest 125 mm

czy były w tych fiestach montowane jeszcze jakieś inne podobne filtry?

tak taki masz filtr

ed - 28 Gru 2011, 20:19

Dzięki za wszelką pomoc i podpowiedzi, jutro zaczynam zajęcia praktyczne...


Filterek ten, który zatwierdził :) Stunt_Man już kupiony, czekam na dostawę.

Za dnia, jak będzie... jeśli będzie trochę widniej sprawdzę wtrysk - jak zalecił Rebel

dżolero nie wiem czy pompa daje odpowiednie ciśnienie (nie wiem jak i nie mam czym sprawdzić), ale na pewno nie jest zatarta, bo po przekręceniu kluczyka słychać ją przez kilka sekund. Od kiedy pamiętam, zawsze tak było ją słychać.

Cytat:
Dlatego właśnie za kilka zł zamontowałem sobie przełącznik odcinający zasilanie pompy.
Rebel czy to znaczy że, za każdym razem po przełączeniu na gaz ręcznie wyłączasz pompę paliwa, czy też masz to jakoś zautomatyzowane?

QdIaTy bez względu na stan wtrysku dam fieścinie tego specyfiku bo, przez lata pewnie nagromadziło się wszelkich syfów.

Magdo M. moja fieścina chyba nigdy nie bujnęłą sie 140 km/h ;-( nawet na 4-rech garach i z wiatrem w plecy :rotfl:

Dlatego na autostradzie... gaz do dechy i mam w poważaniu miśki :)
.
Jeszcze pytanko, tak na przyszłe okazje, czy możecie polecić jakiegoś "normalnego" i nie za drogiego mechanika z okolic trójmiasta?
.

Magda M. - 28 Gru 2011, 20:32

ed napisał/a:
Magdo M. moja fieścina chyba nigdy nie bujnęłą sie 140 km/h ;-( nawet na 4-rech garach i z wiatrem w plecy :rotfl: .


Miałam na myśli prędkość licznikową. Przekłamania licznika na plus ok 10 - 20 km/h (nie pamiętam, na jakich to było oponach, więc podaję obie wartości), ale sądzę, że twoje 110 też jest licznikowe, przekłamania licznika pewnie podobne, więc porównanie jakieś jest. :) I 1.1 powinno dać radę tyle bez problemu, jeśli wszystko z nim ok.

ed - 28 Gru 2011, 20:51

Magda M. napisał/a:
jeśli wszystko z nim ok.

...ale z nim nigdy nie było ok :)

Jest to zajeżdżony muł po przejściach z zaawansowanym rudym trądem... co nieco już mu odpada... a jak chce benzyny, to... przyciągam wlew do dystrybutora gy Rozglądam się za jakimś innym pojazdem, ale... dziury jeszcze zbyt małe i nie wiele widać :nawalony:

Dlatego twierdzę że, to jest super auto gdyż bardzo wiele wytrzymało i jest pod ochroną, aby... złomiarze go nie zwinęli :rotfl:

Stunt_Man - 28 Gru 2011, 20:53

tak jest. nie poddawaj sie! do ostatniego grama nieutlenionej stali!

jak wymienisz filtr to daj znać

Magda M. - 28 Gru 2011, 21:04

ed napisał/a:
...ale z nim nigdy nie było ok :)


Sam sobie przeczysz gy
Bo skoro
ed napisał/a:
to jest super auto gdyż bardzo wiele wytrzymało


to ja bym zrobiła wszystko, żeby z nim wszystko było ok :D Ale ja baba, to się nie znam :D

Rebel - 29 Gru 2011, 12:08

ed napisał/a:
Rebel czy to znaczy że, za każdym razem po przełączeniu na gaz ręcznie wyłączasz pompę paliwa, czy też masz to jakoś zautomatyzowane?

Ręcznie. Na pewno można to zrobić na jakimś przekaźniku na takiej zasadzie, że przy przełączeniu na gaz pojawia się na jakimś przewodzie +12V i te +12V odcina przepływ zasilania do pompy. ...ale mi się nie chce z tym bawić.

ed napisał/a:
dżolero nie wiem czy pompa daje odpowiednie ciśnienie (nie wiem jak i nie mam czym sprawdzić), ale na pewno nie jest zatarta, bo po przekręceniu kluczyka słychać ją przez kilka sekund. Od kiedy pamiętam, zawsze tak było ją słychać.

Trzeba podjechać do jakiegoś mechanika i za dychę powinien ci to sprawdzić manometrem. To, że pompę słychać tak jak zawsze to nie musi znaczyć, że jest w pełni sprawna.

JoeMix - 29 Gru 2011, 13:16

Rebel napisał/a:
Ręcznie. Na pewno można to zrobić na jakimś przekaźniku
Wystarczy przeciąć przewód zasilania pompy, tak jak ty masz pstryczek, to przecięty przewód łączymy do przekaźnika, jeden do końcówki 30 drugi do 87,,, a końcówki 86 i 85 podłączamy pod przewody na zawrze benzyny (najczęściej jedne jest czarny (masa) a drugi niebieski),,, i już na gazie nam pompka nie kręci,,,

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group