Forum FiestaKlubPolska -

Tuning mechaniczny - [MK4] 1.8 Diesel - tuning silnika

Grax - 24 Gru 2011, 12:14
Temat postu: [MK4] 1.8 Diesel - tuning silnika
Siema

Tak czytam i szukam nie mogę odnaleźć żadnej podpowiedzi jak podnieść moc swojego couriera a dokładniej to sprawność jego . Po wymianie belki (to po świętach ) biorę się za silnik czyli :
najpierw wymiana oleju oraz filtra jakie polecacie ?
świecie zarowe j/w
przewody zapłonowe
filtr kabinowy jak i filtr silnika

I tak pomyślałem że muszę coś zrobić by silnik był ekonomiczniejszy przy czym choć lekko dynamiczniejszy . Macie jakies na to sposoby co poprawić ??

Pozdrawiam Mariusz 511350560

Peedro - 24 Gru 2011, 12:17

Grax napisał/a:
I tak pomyślałem że muszę coś zrobić by silnik był ekonomiczniejszy przy czym choć lekko dynamiczniejszy . Macie jakies na to sposoby co poprawić ??


Wrzucić TD :-P

Ad@mus - 24 Gru 2011, 13:00

a powyzej w podwieszonych masz opisane co i jak
jak masz zdrowe 1.8td to uturbienie go kosztowac cie bedzie 1000-1500zl i masz siakies 90ps i niecale 300nm

Puff - 24 Gru 2011, 13:05

Ad@mus napisał/a:
i masz siakies 90ps i niecale 300nm

Pozwolę sobie poprawić - okolice 200Nm. 300 to już wyższa liga :)

Ad@mus - 24 Gru 2011, 13:08

ta wyzsza liga to IC z frontiery i mondra turbina, siakies 500zl jak sie poszuka
jak tam twoje oponki?? bo jak o wysokosci zaczynasz to kontynuuj :ok:

Puff - 24 Gru 2011, 13:36

Ta, wsadźmy turbo ze Stara i czekajmy aż przy 3krpm się podniesie :D
Na wiosnę się okaże ile da się wycisnąć z tej jednostki zanim tłoki wyskoczą przez maskę a korba przez nadkole ;] Ale w 300 Niutów bym tak, gwiżdżąc pod nosem, nie mierzył ;]

A o laciach sobie pomówimy jak dostarczysz "stopy", na które te laćki włożę ;]

Stunt_Man - 24 Gru 2011, 13:49
Temat postu: Re: 1.8 Diesel - tuning silnika
Grax napisał/a:
Siema

Tak czytam i szukam nie mogę odnaleźć żadnej podpowiedzi jak podnieść moc swojego couriera a dokładniej to sprawność jego . Po wymianie belki (to po świętach ) biorę się za silnik czyli :
najpierw wymiana oleju oraz filtra jakie polecacie ?
świecie zarowe j/w
przewody zapłonowe
filtr kabinowy jak i filtr silnika

I tak pomyślałem że muszę coś zrobić by silnik był ekonomiczniejszy przy czym choć lekko dynamiczniejszy . Macie jakies na to sposoby co poprawić ??

Pozdrawiam Mariusz 511350560

przewody zapłonowe ta?
zacznijmy od tego że gówno szukałeś bo temat o 1.8 TD jest nawet powieszony

Grax - 24 Gru 2011, 13:58

Stund man No popatrz a akurat jestem taka osobą ktora lubi szukać zanim zada GÓWNIANE pytanie . Zawsze taki uprzejmy ??

Własnie akurat nie chce wrzucać TD bo remontuję dom no i wiecie jak to jest z kasa :/ lecz z czasem może to zrobie gdyż temat zmiany d na td jest swietnie i czytelnie opisany

Pozdrawiam

Peedro - 24 Gru 2011, 15:15

Grax napisał/a:
Własnie akurat nie chce wrzucać TD bo remontuję dom no i wiecie jak to jest z kasa :/ lecz z czasem może to zrobie gdyż temat zmiany d na td jest swietnie i czytelnie opisany


I zmiana na TD to jedyny sposób podniesienia mocy, bo z gołego 1.8D nic nie wyciśniesz.

Ad@mus - 24 Gru 2011, 23:58

dokladnie jak pisze peedro
z diesla nic sie nie wycisnie, stozek nic ci nie da, odetkanie silnika tez, wiec jesli budujesz dom i nie masz hajsu to nie poprawiaj sprawnosci silnika na sile bo za pare groszy nic nie zdzialasz-poprostu poprawnie serwisuj auto i tyle

jak twoj portfel odzyje to wsadz dmuchawke i IC a bedziesz zadowolony

a na chwile obecna najwiecej o dieslu wie Fordon i Roman wiec niech sie oni wypowiedza

Grax - 25 Gru 2011, 08:14

Hehe źle m nie zrozumieliście ja tylko te filtry profilaktycznie wymienię czy przewody . Wolę od tak wymienić samemu jeszcze wszystkie płyny i rozrząd by wiedzieć że dojade wszedzie gdzie chcę bez trachu :) Jesli koszt 1000zł czy 1500zł na przerobienie na TD z takim nM to bede w to wchodził. Jak się wyptrostuje finansowo :)
Jaszczur - 25 Gru 2011, 10:54

Jakie przewody Ty tam chcesz wymieniać? Tam nie ma żadnych przewodów, chyba że wysokiego ciśnienia :P To jest diesel, a nie benzyna.
a co do samego turbienia - ja ten temat przeżyłem od zamysłu, poprzez koszta, aż po eksploatację zakończoną wyjściem korby ;)

Witek1992 - 25 Gru 2011, 13:05

Moim zdaniem lepszy jest swap na 1.8 TD z IC z Escorta lub Mondeo niż takie uturbianie zwykłego zDechlaka... :-P
Grax - 26 Gru 2011, 09:11

MINISTERQ faktycznie wyszło ze nigdy nie mialem diesla hehe

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group