|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Blacharstwo / Lakiernictwo / Kosmetyka samochodowa - [MK5] Korozyjność - wrażliwe punkty, zabezpieczenie przed rd
czaya - 27 Paź 2011, 18:43 Temat postu: [MK5] Korozyjność - wrażliwe punkty, zabezpieczenie przed rd Drogie Bravo...
Jako że idzie zima i mam więcej czasu na pierdoły, wpadłem na pomysł że zakonserwuje sobie profilaktycznie Fiestę, a co...
moja Fiesta pochodzi ze słonecznej Italii i jeszcze nie ma totalnej rdzy ... ale wiem że po zimie już ją coś zje i będzie nie profilaktyka a leczenie ...
gdzie Fiesta rdzewieje najbardziej ?
na których elementach się skupić a jakie olać ?
nie chcę chyba paskudzić całego samochodu tylko zadbać o newralgiczne miejsca.
Puff - 27 Paź 2011, 21:38
czaya napisał/a: | i jeszcze nie ma totalnej rdzy ... |
I jeśli jej nie owiniesz na drzewie (bo potem wyląduje na złomowcu nieprzykryta plandeką), to długo jej nie złapie.
czaya napisał/a: | ale wiem że po zimie już ją coś zje |
Jeśli coś kogoś ma zjeść, to raczej Ciebie - koszty paliwa ;]
czaya napisał/a: | gdzie Fiesta rdzewieje najbardziej ? |
Włoszki nie rdzewieją. Chyba, że zostały wyklepane z przystanku, którym ktoś wcześniej owinął drzewo.
czaya napisał/a: | na których elementach się skupić a jakie olać ? |
Należy skupić się na elemencie zwanym "pozyskiwanie funduszy na wachę". Niedługo doopnie 6zł, potem 7, aż w końcu będziemy mieli najdroższą wachę na świecie i choy wszystko trafi, łącznie z chlebem po 10zł.
czaya - 27 Paź 2011, 21:55
masz jakiś kompleks braku paliwa ?
ok, umówmy się że mam prywatne, np. poradzieckie zapasy paliwa w czterech lśniących cysternach...
co w takim razie z konserwacją ?
Puff - 27 Paź 2011, 22:35
czaya napisał/a: | umówmy się że mam prywatne, np. poradzieckie zapasy paliwa w czterech lśniących cysternach... |
Gdzie można sobie troszkę zlać?
czaya napisał/a: | co w takim razie z konserwacją ? |
Tak poważnie - nie ma co ruszać. Jeśli auto nie było bite, to rdza go nie złapie. Swoim już przejeździłem w kraju 3 zimy i nie ma grama rudej absolutnie nigdzie Podwozia nie myję, nie konserwuję dodatkowo, a jak od czasu do czasu wejdę pod auto, to wygląda tak, jakby dopiero co z Włoch przyjechało
Szkoda kasy i czasu na kombinowanie. Jeśli coś jest dobre, to tego nie ruszaj, bo najczęściej próba zmiany z dobrego na lepsze kończy się odwrotnie do oczekiwań
czaya - 27 Paź 2011, 22:37
no i jasne
tak piszecie tu wszędzie o tej rdzy że myślałem że to jakaś masakra rzeczywiście, ale skoro nie ma dramatu to olewam ten temat. umyje ją po prostu przed zimą i odkurzę
dzięki
Puff - 27 Paź 2011, 22:42
czaya - mk3 przestrasznie gniją, mk4 już mniej, ale też. Mk5... nie widziałem żadnej, która byłaby w złym stanie - czasami coś złapie ranty i inne wrażliwsze miejsca (i to chyba tylko w tych "niepołudniowych" modelach), ale generalnie auta z krajów, gdzie śnieg nie pada trzymają się bardzo ładnie
Generalnie jeśli nie widzisz nigdzie podejrzanego koloru ani purchawek na lakierze, to należy uznać, że temat Cię nie dotyczy
JoeMix - 27 Paź 2011, 23:09
Cytat: | [MK5] Jak rdzewieje... ? | Wiesz, to nie takie proste... jak wiadomo ryba psuje się od głowy a z Fiestą to rżnie bywa, mk3 psuje się od wlewu paliwa, a mk1 od nosków lub okolic pukli przednich amorków,,,
MARIUSZ.B - 27 Paź 2011, 23:58
Moja przyjechała z Włoch i wiecie co mi strasznie gnije ? Lewy słupek Reszta raczej zdrowa.
TSRules - 28 Paź 2011, 13:59
Pufcio napisał/a: | mk3 przestrasznie gniją, mk4 już mniej, ale też. Mk5... nie widziałem żadnej |
tia, nawet mk6 korozja chwyta, a mk5 magicznie ominęła, bądźmy obiektywni
Stofff - 28 Paź 2011, 15:27
TSRules napisał/a: | Pufcio napisał/a: | mk3 przestrasznie gniją, mk4 już mniej, ale też. Mk5... nie widziałem żadnej |
tia, nawet mk6 korozja chwyta, a mk5 magicznie ominęła, bądźmy obiektywni |
Dokładnie:)
Zwróć uwagę na ranty tylnych nadkoli lekki nalot może powstawać ja już to przed zima zabezpieczyłem i tylko tyle znalazłem.. dobre by było sprawdzić podwozie..
Puff - 28 Paź 2011, 16:01
TSRules napisał/a: | tia, nawet mk6 korozja chwyta, a mk5 magicznie ominęła, bądźmy obiektywni |
Podstawówka: czytanie ze zrozumieniem
Bezimienny - 28 Paź 2011, 16:42
Każde auto zrobione z metalu może "zgnić" jeśli zostanie naruszona powłoka która chroni metal, jeśli jednak powłoka jest nie naruszona to problem nie powinien występować. Ze swojej strony radze zajrzeć pod auto na kanale i jesli coś sie rzuci w oczy to wtedy sie martwić, póki to tylko gdybanie.
czaya - 28 Paź 2011, 18:48
dzięki wszystkim za odpowiedzi
jak coś znajdę to odrdzewię, jak nie znajdę to nie
jackrzec - 30 Paź 2011, 19:35
Pufcio napisał/a: | mk3 przestrasznie gniją, mk4 już mniej, ale też. Mk5... | Pytam poważnie: wyjaśnij mi różnice między mk4 a mk5? Dlaczego mk4 gniją bardziej a mk5 mniej (zakładając że mam mk4 z 09.99 a mk5 z 10.99 - róznica wieku żadna...)
Puff - 30 Paź 2011, 20:53
jackrzec napisał/a: | Pytam poważnie (...) |
Odpowiadam poważnie: czytanie ze zrozumieniem.
Pozwolę sobie dokładnie wytłumaczyć, bo za chwilę odezwie się trzecia osoba, a potem kolejne.
Pufcio napisał/a: | mk3 przestrasznie gniją, mk4 już mniej, ale też. Mk5... nie widziałem żadnej, która byłaby w złym stanie |
Podkreślam - >JA< nie widziałem żadnej, która byłaby w złym stanie - czego o mk4 powiedzieć nie mogę. Może mk5 bardziej szanują. Może mk5 na Śląsku są głównie sprowadzane z południa, a mk4 ściągane z zachodu? Może mk5 tłukli z innej blachy niż mk4? Może to kwestia granicznego rozstrzału 5 lat w produkcji? A może to po prostu spore zbiorowisko zbiegów okoliczności? Mogę gdybać tak samo jak Ty. To są moje spostrzeżenia i pewnie mógłbyś znaleźć mk5, która wygląda gorzej niż mk3, a mk4 w lepszym stanie niż mk6, ale czy o to tutaj chodzi?
MARIUSZ.B - 30 Paź 2011, 21:37
Ranty które są szczególnie wrażliwe na korozję w spotach są wycięte, więc nie ma co gnić
TSRules - 30 Paź 2011, 22:53
Po prostu w większości (pomijając konserwację, kraj pochodzenia itp.) to kwestia wieku auta, np. sąsiad ma mk3 z 1995r i wygląda nieźle, drugi ma z 1991 i już trzyma się chyba tylko na żywicy, niedługo miejsce mk3 zajmą "czwórki" a z kolei mk5 za kilka lat również zaczną masowo ulegać biodegradacji, proste
zresztą daleko nie szukając np. po dziale "nasze auta" też właściciele mk5 walczyli z korozją
|
|