Forum FiestaKlubPolska -

Blacharstwo / Lakiernictwo / Kosmetyka samochodowa - [MK5] Korozyjność - wrażliwe punkty, zabezpieczenie przed rd

czaya - 27 Paź 2011, 18:43
Temat postu: [MK5] Korozyjność - wrażliwe punkty, zabezpieczenie przed rd
Drogie Bravo... :D
Jako że idzie zima i mam więcej czasu na pierdoły, wpadłem na pomysł że zakonserwuje sobie profilaktycznie Fiestę, a co...
moja Fiesta pochodzi ze słonecznej Italii i jeszcze nie ma totalnej rdzy ... ale wiem że po zimie już ją coś zje i będzie nie profilaktyka a leczenie ... :sad:
gdzie Fiesta rdzewieje najbardziej ?
na których elementach się skupić a jakie olać ?
nie chcę chyba paskudzić całego samochodu tylko zadbać o newralgiczne miejsca.

Puff - 27 Paź 2011, 21:38

czaya napisał/a:
i jeszcze nie ma totalnej rdzy ...

I jeśli jej nie owiniesz na drzewie (bo potem wyląduje na złomowcu nieprzykryta plandeką), to długo jej nie złapie.

czaya napisał/a:
ale wiem że po zimie już ją coś zje

Jeśli coś kogoś ma zjeść, to raczej Ciebie - koszty paliwa ;]

czaya napisał/a:
gdzie Fiesta rdzewieje najbardziej ?

Włoszki nie rdzewieją. Chyba, że zostały wyklepane z przystanku, którym ktoś wcześniej owinął drzewo.

czaya napisał/a:
na których elementach się skupić a jakie olać ?

Należy skupić się na elemencie zwanym "pozyskiwanie funduszy na wachę". Niedługo doopnie 6zł, potem 7, aż w końcu będziemy mieli najdroższą wachę na świecie i choy wszystko trafi, łącznie z chlebem po 10zł.

czaya - 27 Paź 2011, 21:55

masz jakiś kompleks braku paliwa ? :hahaha:

ok, umówmy się że mam prywatne, np. poradzieckie zapasy paliwa w czterech lśniących cysternach...

co w takim razie z konserwacją ? ;/

Puff - 27 Paź 2011, 22:35

czaya napisał/a:
umówmy się że mam prywatne, np. poradzieckie zapasy paliwa w czterech lśniących cysternach...

Gdzie można sobie troszkę zlać? :D

czaya napisał/a:
co w takim razie z konserwacją ? ;/

Tak poważnie - nie ma co ruszać. Jeśli auto nie było bite, to rdza go nie złapie. Swoim już przejeździłem w kraju 3 zimy i nie ma grama rudej absolutnie nigdzie :) Podwozia nie myję, nie konserwuję dodatkowo, a jak od czasu do czasu wejdę pod auto, to wygląda tak, jakby dopiero co z Włoch przyjechało :)

Szkoda kasy i czasu na kombinowanie. Jeśli coś jest dobre, to tego nie ruszaj, bo najczęściej próba zmiany z dobrego na lepsze kończy się odwrotnie do oczekiwań ;)

czaya - 27 Paź 2011, 22:37

no i jasne :ok:

tak piszecie tu wszędzie o tej rdzy że myślałem że to jakaś masakra rzeczywiście, ale skoro nie ma dramatu to olewam ten temat. umyje ją po prostu przed zimą i odkurzę :D

dzięki

Puff - 27 Paź 2011, 22:42

czaya - mk3 przestrasznie gniją, mk4 już mniej, ale też. Mk5... nie widziałem żadnej, która byłaby w złym stanie - czasami coś złapie ranty i inne wrażliwsze miejsca (i to chyba tylko w tych "niepołudniowych" modelach), ale generalnie auta z krajów, gdzie śnieg nie pada trzymają się bardzo ładnie :)

Generalnie jeśli nie widzisz nigdzie podejrzanego koloru ani purchawek na lakierze, to należy uznać, że temat Cię nie dotyczy :)

JoeMix - 27 Paź 2011, 23:09

Cytat:
[MK5] Jak rdzewieje... ?
Wiesz, to nie takie proste... jak wiadomo ryba psuje się od głowy a z Fiestą to rżnie bywa, mk3 psuje się od wlewu paliwa, a mk1 od nosków lub okolic pukli przednich amorków,,, :-P
MARIUSZ.B - 27 Paź 2011, 23:58

Moja przyjechała z Włoch i wiecie co mi strasznie gnije ? Lewy słupek :| Reszta raczej zdrowa.
TSRules - 28 Paź 2011, 13:59

Pufcio napisał/a:
mk3 przestrasznie gniją, mk4 już mniej, ale też. Mk5... nie widziałem żadnej


tia, nawet mk6 korozja chwyta, a mk5 magicznie ominęła, bądźmy obiektywni :-)

Stofff - 28 Paź 2011, 15:27

TSRules napisał/a:
Pufcio napisał/a:
mk3 przestrasznie gniją, mk4 już mniej, ale też. Mk5... nie widziałem żadnej


tia, nawet mk6 korozja chwyta, a mk5 magicznie ominęła, bądźmy obiektywni :-)


Dokładnie:)
Zwróć uwagę na ranty tylnych nadkoli lekki nalot może powstawać ja już to przed zima zabezpieczyłem i tylko tyle znalazłem.. dobre by było sprawdzić podwozie..

Puff - 28 Paź 2011, 16:01

TSRules napisał/a:
tia, nawet mk6 korozja chwyta, a mk5 magicznie ominęła, bądźmy obiektywni :-)

Podstawówka: czytanie ze zrozumieniem :)

Bezimienny - 28 Paź 2011, 16:42

Każde auto zrobione z metalu może "zgnić" jeśli zostanie naruszona powłoka która chroni metal, jeśli jednak powłoka jest nie naruszona to problem nie powinien występować. Ze swojej strony radze zajrzeć pod auto na kanale i jesli coś sie rzuci w oczy to wtedy sie martwić, póki to tylko gdybanie.
czaya - 28 Paź 2011, 18:48

dzięki wszystkim za odpowiedzi :git:

jak coś znajdę to odrdzewię, jak nie znajdę to nie :ok:

jackrzec - 30 Paź 2011, 19:35

Pufcio napisał/a:
mk3 przestrasznie gniją, mk4 już mniej, ale też. Mk5...
Pytam poważnie: wyjaśnij mi różnice między mk4 a mk5? Dlaczego mk4 gniją bardziej a mk5 mniej (zakładając że mam mk4 z 09.99 a mk5 z 10.99 - róznica wieku żadna...)
Puff - 30 Paź 2011, 20:53

jackrzec napisał/a:
Pytam poważnie (...)

Odpowiadam poważnie: czytanie ze zrozumieniem.

Pozwolę sobie dokładnie wytłumaczyć, bo za chwilę odezwie się trzecia osoba, a potem kolejne.
Pufcio napisał/a:
mk3 przestrasznie gniją, mk4 już mniej, ale też. Mk5... nie widziałem żadnej, która byłaby w złym stanie


Podkreślam - >JA< nie widziałem żadnej, która byłaby w złym stanie - czego o mk4 powiedzieć nie mogę. Może mk5 bardziej szanują. Może mk5 na Śląsku są głównie sprowadzane z południa, a mk4 ściągane z zachodu? Może mk5 tłukli z innej blachy niż mk4? Może to kwestia granicznego rozstrzału 5 lat w produkcji? A może to po prostu spore zbiorowisko zbiegów okoliczności? Mogę gdybać tak samo jak Ty. To są moje spostrzeżenia i pewnie mógłbyś znaleźć mk5, która wygląda gorzej niż mk3, a mk4 w lepszym stanie niż mk6, ale czy o to tutaj chodzi?

MARIUSZ.B - 30 Paź 2011, 21:37

Ranty które są szczególnie wrażliwe na korozję w spotach są wycięte, więc nie ma co gnić :)
TSRules - 30 Paź 2011, 22:53

Po prostu w większości (pomijając konserwację, kraj pochodzenia itp.) to kwestia wieku auta, np. sąsiad ma mk3 z 1995r i wygląda nieźle, drugi ma z 1991 i już trzyma się chyba tylko na żywicy, niedługo miejsce mk3 zajmą "czwórki" a z kolei mk5 za kilka lat również zaczną masowo ulegać biodegradacji, proste :yes:
zresztą daleko nie szukając np. po dziale "nasze auta" też właściciele mk5 walczyli z korozją :ok:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group