Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK6] Temperatura silnika 1.4 TDCi

yabol - 26 Paź 2011, 13:58
Temat postu: [MK6] Temperatura silnika 1.4 TDCi
Witam.

Od kiedy zaczely sie zimniejsze dnizauwazylem maly problem w aucie. Ciezko jest je zagrzac tak, zeby wskazowka wskazywala polowe wartosci pola NORM (mniemam, ze jest to wartosc, ktora oznacza, ze silnik jest juz odpowiednio zagrzany), a gdy zagrzeje ja juz do tej wartosci to wystarczy postawic ja na minute (nie zaleznie czy na wolnych czy zgaszonym silniku) i wskazowka spada na sam dol. Nastepnie znow sa duze problemy z dogrzamiem auta do odpowiedniej temp. Przewertowalem forum jednak nei znalazlem zadnej odpowiedzi na ten temat.

Z gory dziekuje za pomoc

JoeMix - 26 Paź 2011, 14:03

yabol napisał/a:
wskazowka wskazywala polowe wartosci pola NORM (mniemam, ze jest to wartosc, ktora oznacza, ze silnik jest juz odpowiednio zagrzany)
Nie, silnik jest zagrzany jak wskazówka jest na polu NORM co oznacza NORMALNĄ temperaturę pracy,,, jak wskazówka jest na środku pola to po prostu łatwiej zagotować silnik niż jak jest na początku tego pola,,, bo jest dużo bliżej do "czerwonego"
zwardek - 26 Paź 2011, 15:55

moim zdaniem powinna być na środku pola, co oznacza optymalną temperaturę pracy ~90 st.C. Mam tak w mk3, mk4 i mk5 :)
Jak ciężko ją nagrzać to termostat do wymiany, przy okazji możesz zmienić płyn przed zimą

JoeMix - 26 Paź 2011, 16:30

zwardek, i myślisz ze silnik wyposażony w termostat o bezwładności kilu stopni trzyma tak równo 90st? Skoro na środku jest 90 st, to ile jest na początku i na końcu?
zwardek - 26 Paź 2011, 21:22

mk5 - środek 90-100 st.C (u mnie najczęściej ~95) , czerwone pole 125-130, a początku nie sprawdzałem
yabol - 27 Paź 2011, 09:44

ale czy jest to normalne w tym silniku, ze po postawieniu go na minute lub dwie nawet na wlaczonym silniku wskaznik temp. od razu spada na sam dol?
JoeMix - 27 Paź 2011, 09:51

yabol, praktycznie jak w każdym dieslu,,,
yabol - 27 Paź 2011, 11:45

no skoro tak uwazasz to ok wierze, jednak u mojego ojca czy to w partnerze czy transicie nie ma takiego problemu :P . Tak wiec powiedzmy, ze z ta szybko spadajaca temp. rozwiazane. Ale teraz niech ktos powie mi czy jak tylko wskazowka zacznie mi wskazywac NORM to juz temperatura silnika jest wystarczajaca by mozna bylo przestac obawiac sie o turbine?
JoeMix - 27 Paź 2011, 11:54

Co ma temperatura płynu w silniku do temperatury turbiny na wydechu to nie wiem, ale w pracy mamy Mercedesy Vito2 i one mogą zimą pół godziny na wolnych klekotać i wskazówka temp nawet nie drgnie,,, a rozgrzane w czasie jazdy na postoju stygną (też na pracującym na wolnych silniku)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group