Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika ogólna - [MK2] zbieznosc

vegetagt - 17 Paź 2011, 13:44
Temat postu: [MK2] zbieznosc
na co ja mam teraz zbieżność ustawiać po zmianie silnika na 1.6? Na 1.1 czy na XR2 ?
JoeMix - 17 Paź 2011, 13:48

Średnią wyciągnij :P
vegetagt - 17 Paź 2011, 13:49

1.3 tez jest zwykle i sport :P

i sprezyny mam -30, takze jakąś średnią ważoną czy inną dziwną trzeba :rotfl:

JoeMix - 17 Paź 2011, 13:52

Ustaw lekką rozbieżność i będzie dobrze, jak będzie źle to Ci pływać będzie po drodze,,, nie pamiętam dedykowanych wartości więc nie powiem Ci nic konkretnego,,,
vegetagt - 17 Paź 2011, 14:13

z etzolda wrzuce wartości, ale wpierw musze isc odkrecic kontre na jednym drazku, bo 2 razy zbieznosc robilem, obydwaj mechanicy mowili, ze trzeba to kiedys odkrecic i przeczyscic i nikt nie zrobil tego. I obydwaj ustawili zbieznosc regulując jedno koło, dlatego kierownica średnio prosto była, mimo ze auto jechalo ok.
diodalodz - 17 Paź 2011, 19:40

Hehe w dodatku gwint jest calowy na drążku :) Musiałem kiedyś kupić narzynkę by wyczyścić dobrze gwint .
vegetagt - 17 Paź 2011, 20:37

kontre ruszylem, nie moge ruszyc końcówki :p

A etzold ma takie wartości:

xr2:
kontrolna:
1mm zbieżność
5mm rozbieżność

nastawcza:
1-3mm rozbieżność

reszta:
kontrolna:
0-6mm rozbieżność

nastawcza:
2-4mm rozbieżność

JoeMix - 17 Paź 2011, 20:40

Ustaw rozbierznie 3mm i bedzie git mysle (zbierznosc -3mm)
Laskosz - 17 Paź 2011, 21:47

JoeMix napisał/a:
Ustaw rozbierznie 3mm i bedzie git mysle (zbierznosc -3mm)


może nawet być, i tak przy pałowaniu będą szły w zbierzne,

vegetagt - 17 Paź 2011, 22:52

Laskosz, czyli dlatego przy obecnej hardkorowej rozbieżności jedzie prosto i pewnie przy gazie w desce :-)
JoeMix - 18 Paź 2011, 06:43

No bo to na tym polega,,, tylno napędowe ustawia się odwrotnie, do środka po przy jeździe rozchodzą się na boki :hihihi:
vegetagt - 18 Paź 2011, 06:58

prawda, tylko oby za bardzo w zbieżność się nie ustawiały, zeby auto nie myszkowalo ( chociaz i tak chyba te tak miały? ) :)

Ja w ogole nie rozumiem, jak końcówka drążka mogła się aż tak zapiec, by zaden z poprzednich mechaników robiących zbieżność tego nie ruszyl :zalamka:

van - 18 Paź 2011, 10:14

ostatnio to przerabiałem, gość ukręcił wszystko co mógł a drążek nawet nie drgnął, niestety najprościej jest to wszystko wykręcić i wymienić na nowe(w senie drążki i końcówki) koszt nie jest jakoś mocno zabijający a daje na prawdę dużo
vegetagt - 18 Paź 2011, 17:08

odkręcilem :ok:
jak od strony kierowcy nic nie szlo, to od pasazera poluzowalem kontre i ręką odkręciłem końcówke :D

A poniżej zestaw narzędzi do demontażu częsci od strony kierowcy :devil: :


Także można znów odwiedzić warsztat w celu ustawienia zbieżności :)

van - 18 Paź 2011, 21:48

dobry zestaw mój klucz do hydrauliki niestety poddał się ostatnio na jednej z piast, zęby mu wyszły :hahaha:

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group