Forum FiestaKlubPolska -

Tuning mechaniczny - [MK6] Tylne hamulce tarczowe zamiast bębnów.

mikolaj - 13 Paź 2011, 18:31
Temat postu: [MK6] Tylne hamulce tarczowe zamiast bębnów.
Witam.
Za niedługi czas będę pewnie musiał zrobić generalny remont tylnych hamulców. Zaczynam się więc zastanawiać nad wstawieniem na tył hamulców tarczowych z STka. Czy ktoś z Was robił już coś takiego i może mi odpowiedzieć na następujące pytania:
1. Czy oprócz wymiany tego co wisi na tylnej osi (zaciski, tarcze, itp.) muszę wymienić coś jeszcze? Wiem że trzeba wymienić linkę hamulca ręcznego i przewody hamulcowe. Jeśli chodzi o przewody hamulcowe to rozumiem że wymienia się tylko ten krótki odcinek łączący zacisk/bęben z długim odcinkiem który idzie do pompy.
2. Czy czujniki absu w hamulcach bębnowych i tarczowych są identyczne i można je po prostu przełożyć?
Na tą chwilę rozpatruję tylko pomysł takiej konwersji, bo skoro już będę musiał władować trochę kasy w remont bębnów (a jak okaże się że do wymiany są nie tylko szczęki ale i bębny czy chociażby cylinderki) to może warto dołożyć parę złotych i mieć wydajniejsze hamulce.

luk-90 - 13 Paź 2011, 18:43

czy w jakikolwiek sposób uzytkujesz sportowo samochód? Stosunek wkładu pracy, pieniędzy do efektu jest znikomy, znacznie lepszym zabiegiem jest właśnie poskładanie ori hamulców na markowych gratach
mikolaj - 13 Paź 2011, 19:03

Z tego co patrzę po cenach części, jeśli okaże się że muszę wymienić bębny, szczęki cylinderki i samoregulatory to kosztowo zaczyna się robić w okolicach zakupu tylnej belki od STka z przyległościami. Roboty chyba by dużo nie było jeśli wymienić trzeba tylko to co wisi na tylnej osi.

Jeśli trzeba będzie wymienić coś jeszcze, to prawda, finansowo robi się to nie opłacalne. Tak samo jeśli jedyne co będzie do wymiany w bębnach to np. szczęki.

Dlatego napisałem że na tą chwilę tylko rozpatruję. Jak będę wiedział dokładnie jaki muszę poczynić wkład czasowy i finansowy, zdecyduję czy bawić się w przeróbkę czy naprawiać to co jest teraz.

TSRules - 13 Paź 2011, 19:08

było już kiedyś na forum, z tego co pisano to tez dochodzi problem zbyt mocnego hamowania tylnej osi, co zimą może skończyć się bączkiem, albo jeszcze gorzej :yes:
AccessX - 13 Paź 2011, 20:03

Chyba że i przednie hamulce byłyby z ST'ka, to wtedy siła hamowania winna być ta sama.
Puff - 13 Paź 2011, 21:30

mikolaj - absolutnie bez sensu, teorię potwierdzę przykładem.
Z tyłu mam bębny po wymianie szczęk. Jadąc na rondzie, na mokrym asfalcie, byłem zmuszony nagle zahamować. Efekt był taki, że od razu musiałem założyć kontrę, bo zacząłem jechać bokiem.

Ok, mam mk5, ciut inna konstrukcja, ale dupa też w mk6 za ciężka nie jest i wymiana na tarcze bez zabawy z korektorem hamowania* przy każdym hamowaniu na skręcie kończyłaby się spektakularnym bąkiem.

Fajne miałbyś auto w prowadzeniu - dodając gazu masz podster, hamując masz nadster. A skoro inżynierowie Porsche czy Lambo na to nie wpadli, to można uznać, że takie dłubanie to objaw niewypuszczenia bąka.

Jedyne sensowne rozwiązanie (o którym już kiedyś pisałem na forum) to motosport i sytuacja kiedy po pociągnięciu hydraulicznego ręcznego blokujesz koła, żeby zarzucić dupskiem. Dopóki nie potrzebujesz wykonywać takich manewrów, nie ma sensu być cwańszym niż konstruktorzy.

*a znowu po tej zabawie, to wyjdzie na jedno czy używasz bębnów czy masz tarcze...

mieszko - 13 Paź 2011, 21:37

może lekkie OT ale pozostaje w temacie : jak wygląda kwestia zamiany przednich hamulców ??? Parę razy przeglądałem aukcje na Allegro i trafiłem na zaciski przód od ST . Jest to na zasadzie p&p czyli kupno zacisków + klocków i tarcz czy coś jeszcze ??? Nie chcę zmieniać ale pytam z ciekawości.

P.S. - szukajka nic nie wykazała.

Parzych - 13 Paź 2011, 21:50

Pomijając fakt uciekania dupy przy hamowaniu na zakrętach, klocki wymienia się ze DWA RAZY CZĘŚCIEJ niż szczęki... :9:
mikolaj - 13 Paź 2011, 23:04

Wszystkim bardzo dziękuję za cenne uwagi:)

Przeglądając zagraniczne fora widziałem że ludzie robią takie modyfikacje (dziś trafiłem nawet na opis z zastosowaniem tarcz i zacisków od Fokusa, gdzie na dobrą sprawę znalazłem też odpowiedzi na nurtujące mnie pytania), nie koniecznie połączone z wymianą silnika lub pod zastosowanie sportowe. Nie rzuciło mi się też w oczy żeby ktoś narzekał że auto później nie zachowuje się jak powinno.

Skoro już tak dyskutujemy, to nie staram się być cwańszym od konstruktorów. Oni nie koniecznie zastosowali najlepsze możliwe rozwiązanie, a wręcz jestem pewny że zastosowali tylko wystarczające. Kiedy pojawia się opcja poprawienia fabryki to ją rozważam, bo czemu by nie? Czemu nie mi powiedzieliście, więc zostanę przy bębnach i nie będę rzeźbił, no chyba że rano pod drzwiami znajdę 2.0:D

Parzych - 13 Paź 2011, 23:09

mikolaj napisał/a:
nie staram się być cwańszym od konstruktorów. Oni nie koniecznie zastosowali najlepsze możliwe rozwiązanie, a wręcz jestem pewny że zastosowali tylko wystarczające.
Przy Twoim 1,3 w/g Ciebie tylko wystarczające :?: To co powiesz na bębny w MK6 1,6 100KM i w MK7 1,6 120KM :?:
ElGrey - 14 Paź 2011, 06:43

Nie wiem o czym on mowi, nawet jak pogonie ze heble smierdza, to nadal skutecznosc standardowego zestawy jest wystarczajaca, po co kabinowac w 1,3 ledwo zipie :hahaha:
JoeMix - 14 Paź 2011, 08:13

mikolaj, Jak tak wyczytałeś to zakładaj i nie marudź,,, ale po co wkładać do auta 2 litrowy silnik skoro zamierza się jeździć 50-tką po mieście, czyli będziesz musiał bardzo mocno obniżyć skuteczność tych hamulców lub co chwila będzie Ci ABS się uruchamiał o ile w ogóle będzie pracował prawidłowo,,,
MisiekT - 14 Paź 2011, 08:24

mikolaj napisał/a:
dziś trafiłem nawet na opis z zastosowaniem tarcz i zacisków od Fokusa

mozesz sie podzielic ;/

kamil wolski - 14 Paź 2011, 10:52

Różnicy nie odczujesz. Tył to tylko 20% siły hamowania i na pewno nie może być większa niż przód. Tak więc wydasz na tarcze, które będą hamowały jak bębny.
vegetagt - 14 Paź 2011, 11:33

a mądrosci ludowe głoszą, że ręczny na tarczach będzie wymagał większej siły w łapie by zablokowac koła :)
Puff - 14 Paź 2011, 13:38

...a czy jak jest full tarcza (a nie tarczobęben), to nie wymaga to już hydrauliki...?
JoeMix - 14 Paź 2011, 16:17

Są zaciski z wyjściem na linkę :yes:
mikolaj - 15 Paź 2011, 10:08

Jakby kogoś interesowało to tutaj znalazłem opis jak podmienić bębny na tarcze:
http://webcache.googleuse...l&ct=clnk&gl=pl
Link wrzucone przez kopię z google, bo na stronie trzeba się zalogować żeby poczytać.

Puff - 15 Paź 2011, 11:32

I że to do mk4, 5 i 6... Fajnie by to u mnie wyglądało... 260 z przodu, 280 z tyłu :rotfl:
mikolaj - 15 Paź 2011, 12:20

Rozmiar tarczy też mnie zdziwił, przypuszczam że koleś z przodu też ma zmienione na coś większego. Jednak co i jak trzeba zrobić jest opisane i podmiana z STka powinna wyglądać tak samo jak ta opisana w linku.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group