|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Mechanika - [MK3] Szarpanie, brak mocy.
choko - 21 Wrz 2011, 15:34 Temat postu: [MK3] Szarpanie, brak mocy. Witam, mam problem ze swoją fiestą mk3,5 monowtrysk.
Posiadam instalację LPG na której mogę odpalić i normalnie użytkować auto.
Problem pojawił się ostatnio, kiedy z powodu braku gazu przełączyłem na benzynę. Auto odpala, lecz próbuje zgasnąć, można ją wkręcić na luzie na wysokie obroty - wtedy chodzi równo. Przy próbie normalnej jazdy samochód posuwa się skokami, nie ma mocy i zasadniczo nie ważne jest położenie pedału gazu. Dopiero po przekroczeniu około 3000 obrotów szarpanie ustaje i pojawia się moc.
W baku mam zawsze 10 litrów +rezerwa, benzynę używam do pierwszego startu dnia, lub kiedy silnik całkowicie wystygł.
Autko jest doinwestowane, w tym roku zmienione były świece, kable i olej.
(wachacz, amortyzatory, maglownica, elektryczne szyby, licznik też )
bojarek - 21 Wrz 2011, 17:37
choko: zrób reset kompa i powinno wrócić do normalności. Takie są skutki odpalania od razu z gazu.
choko - 21 Wrz 2011, 20:24
Komputer został zresetowany, nic to nie dało tym razem. Jakieś podłoże zdania o odpalaniu z gazu?
choko - 22 Wrz 2011, 10:22
Przejechałem się wczoraj z 50km i mogę powiedzieć, że silnik nie gaśnie sam, trzyma jałowe obroty, wkręca się normalnie na luzie. Jeśli jednak spróbuję ruszyć, to momentalnie silnik traci moc, pozostaje jedynie wduszenie sprzęgła, wkrętka i szarpanie do 3k obrotów, kiedy auto jedzie normalnie.
Tylu mądrych forumowiczów, a nikt mi nie pomoże?
matrix-1990 - 22 Wrz 2011, 10:40
sprawdzałeś ile tej benzyny dolatuje i jak rozpryskuje?
choko - 22 Wrz 2011, 11:26
Mam zaglądnąć we wtrysk, czy gdzieś indziej? Jak wygląda poprawna praca?
nurnen - 22 Wrz 2011, 12:04
A to dzieje się na benzynie a na gazie nie? Bo ja miałem tą samą sytację na gazie. Wymiana świec i kabli nie pomogła... A jak pojechałem do gazowników to od razu się połapali o co chodziło. Stare świece się przepaliły... A nowe mi mechanik założył ze zbyt dużą szczeliną w elektrodach. Pomogło dogięcie ich ze szczelinomierzem i mała regulacja parownika. Ale przypuszczam że skoro dzieje Ci się to na benzynie a na gazie nie to może faktycznie coś z dopływem... A może pompa paliwa?
matrix-1990 - 22 Wrz 2011, 12:11
choko napisał/a: | Mam zaglądnąć we wtrysk, czy gdzieś indziej? Jak wygląda poprawna praca? |
tak i zobaczyć czy rozpyla mgiełkę, wymienić filtr paliwa
choko - 27 Wrz 2011, 12:48
Witam, okazało się, że do baku wlałem paliwo z olejem - mieszankę do kosiarki z kanistra.
Zorientowałem się po dymieniu i zapachu paliwa. Wyjeździłem bak do zera, nalałem czystej benzyny i jest trochę lepiej. Wymieniłem filtr paliwa, wylała się z niego benzyna z olejem zostawiając dużą plamę na podłodze.
Wydaje mi się, że wtrysk się przyblokował, wyciągnąłem go wczoraj i przeczyściłem płynem do czyszczenia gaźników, lecz to nie pomogło. Jak mogę wyczyścić wtryskiwacz dokładnie?
Rebel - 27 Wrz 2011, 14:29
Uważasz, że wtryskiwacz przyblokował się od mixolu wlanego w stosunku powiedzmy 1:25 z benzyną? Ja wątpię...
choko - 27 Wrz 2011, 21:18
Chyba ogólnie wykręcę co zdołam i wyczyszczę cały obszar zasilania paliwem.
Rebel - 28 Wrz 2011, 10:35
choko napisał/a: | Chyba ogólnie wykręcę co zdołam i wyczyszczę cały obszar zasilania paliwem. |
Ja osobiście zostawiłbym to na sam koniec. Jak chcesz sprawdzić wtryskiwacz to zdejmij obudowę filtra powietrza i zajrzyj czy rozpyla mgiełkę. Uważam, że trop prowadzi do jakiejś elektroniki więc odczytaj błędy ze sterownika.
|
|