Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK3] Do czego jest ta rurka?

matrix-1990 - 20 Wrz 2011, 18:40
Temat postu: [MK3] Do czego jest ta rurka?
Wiem tyle, że na pewno jakieś ciśnienie musi mieć i że leci do obudowy filtra powietrza. Pytam bo zamierzam obudowę zmienić i nie bardzo wiem co mógłbym z nią zrobić i za co odpowiada? Póki ją zatykam to samochód chodzi normalnie, jak jest normalnie otwarta to gaśnie


diodalodz - 20 Wrz 2011, 20:08

odma
DemptD - 20 Wrz 2011, 20:20

diodalodz, a od kiedy odma wchodzi od spodu do patelni i wychodzi zza silnika?
diodalodz - 20 Wrz 2011, 20:23

od zawsze . ciśnienie z komory korbowej wędruje w ten sposób do dekla zaworów i sobie wraca w razie co . To co jest wyprowadzone z dekla zaworów to też też odpowietrzenie aby wyrównać ciśnienia na górze i dole i poprawić smarowanie głowicy po przez rozbryzg a dodatkowo zassać spaliny z uszczelniaczy zaworowych . A jest za silnikiem w miejscu gdzie dobre auta miały pompę paliwa aby poprawić smarowanie wałka w tym miejscu . Dlatego historycznie mk3 ma to w tym miejscu .
DemptD - 20 Wrz 2011, 20:29

aa no widzisz, znowu się czegoś dowiedziałem :ok:
JoeMix - 21 Wrz 2011, 08:29

matrix-1990 napisał/a:
Wiem tyle, że na pewno jakieś ciśnienie musi mieć i że leci do obudowy filtra powietrza. Pytam bo zamierzam obudowę zmienić i nie bardzo wiem co mógłbym z nią zrobić i za co odpowiada? Póki ją zatykam to samochód chodzi normalnie, jak jest normalnie otwarta to gaśnie
Daj foto,,, w mk3 nie ma typowej odmy
Blackknight88 - 21 Wrz 2011, 10:57

Potwierdzam słowa diodalodz.

Do obudowy filtra wędrują 2 węże.. jeden od korka wlewu oleju i drugi właśnie ten bodajże od kolektora ssącego (ale nie jestem pewien).

JoeMix - 21 Wrz 2011, 11:00

Blackknight88, korek wlewu oleju, racja, kolektor - racja,,, i jak się to ma do pompy paliwa w bloku i jej braku w mk3 o czym pisał Dioda?
matrix-1990 - 21 Wrz 2011, 17:17

to zrobić tą fotkę skąd idzie wężyk? Generalnie chciałbym wiedzieć czemu on służy i gdy zmienię obudowę filtra co mógłbym z nim zrobić (zaślepić czy jakoś zatkać z małym otworkiem)?
JoeMix - 21 Wrz 2011, 17:30

To jest tak (poprawić mnie jak się mylę) w podstawie puszki filtra, jest lejek, z zaworkiem u góry, na dole w lejku jest trójnik - u góry jest puszka filtra, z boku jest podłączony przewód z korka wlewu oleju (z dekla), od spodu jest wężyk idący na kolektor dolotowy.

W tym lejku na dole jest taka specjalna zwężka, dość wąska, tak ze do kolektora nie idzie powietrze "na full" tylko tą zwężką, silnik je zasysa bez względu na położone przepustnicy (to powietrze idzie zawsze bokiem) dlatego jak rozłączysz wężyk, to powietrze idzie na maxa i silnik zamiast zaciągać powietrze przez mono ( razem z paliwem) to się zasysa czystym i gaśnie,,, jak ktoś pooperuje gazem żeby nie zgasł, odłącz to sobie i zobacz co się dziej jak to zatykasz i odtykasz,,, najpewniej będzie tak że na zatkanym całkiem będzie problem, na odetkanym za dużo też,,, choć w mono komp miesza silniczkiem korkowym i może na zatkanym na wolnych chodzić (gaźnik, po zatkaniu wymaga przeregulowania)

Tyle o wężu do kolektora, ten do korka oleju tam idą jego pary z silnika,,, na pewno nie należy tego zatykać, brak "ssania" i wolny odlot do atmosfery jest jakimś tam rozwiązaniem,,, ale dobrze by było coś zakombinować, zależy co za obudowę filtra chcesz podłączyć,,,

matrix-1990 - 21 Wrz 2011, 19:05

http://t2.gstatic.com/ima...jADwKPhK1JUP0VQ
Taką puchę muszę zamontować, bo mi mikser lpg zatyka powietrze w patelni i muszę jakąś wyższą obudowę dać to raz, a dwa, że do tej puszki łatwiej jest zrobić jakiś ogarnięty dolot tak, żeby powietrze nie wlatywało na wprost do obudowy filtra bo gaśnie jak się dojeżdża na luzie na lpg.

Z korka wlewu nie ma problemu bo wejście jest jak widać w puszce, no chyba ze dam sobie jakiś filterek stożkowy na korek a do tego wejścia podać wąż od kolektora.
I jest druga (chyba lepsza opcja) - normalnie podczepić wężyk od korka do puchy, i wywiercić gdzieś od boku dziurę, odciąć ten zaworek z patelni i jakoś go przytopić do tej dziurki

JoeMix - 21 Wrz 2011, 19:14

Zdjąć wąż z dołu korka, zaślepić, by silnik nie ciągnął powietrza - jak będzie pracował jak trzeba wężyk z korka oleju podłączyć pod widoczny na foto króciec, jak silnik z zatkanym podciśnieniem na kolektor chodzić dobrze nie chce, to wyciągnąć z patelni lejek, zrobić od góry adapter z redukcją i podłączyć jak wyżej.

Masz gaźnik? Na mono mixer się montuje pod wtryskiwacz i cała obudowa filtra idzie wtedy do góry.

matrix-1990 - 21 Wrz 2011, 19:17

gaźnik, no dobra to chyba już wiem wszystko do tego żeby się za to zabrać
JoeMix - 21 Wrz 2011, 19:20

a szkoda, bo tu by było coś idealnie dla Ciebie: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=58926 :)
matrix-1990 - 21 Wrz 2011, 19:29

w każdym razie dzięki za odpowiedź ;)
kuba87 - 21 Wrz 2011, 19:32

obudowa jest dobra tylko gazownicy jak zwykle zabłysnęli i załozyli gazownie nie tak jak trzeba...
JoeMix - 21 Wrz 2011, 20:41

kuba87, też tak myślę,,,

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group