Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK3] Schemat układu chłodzenia - 1.3

Morphinus8 - 27 Sie 2011, 20:41
Temat postu: [MK3] Schemat układu chłodzenia - 1.3
Witajcie.

Potrzebuję dokładnych informacji na temat obiegu w silniku 1,3.

Wyjaśnijcie mi łopatologicznie jak płynie chłodziwo (w którą stronę i przez co) po kolei.

Proszę o to, bo specem nie jestem.
Wiem gdzie jest pompa wody, ale nie wiem w którą stronę pompuje. Jak płynie płyn w chłodnicy, czyli przez który wąż wpływa, a gdzie wypływa itd.

Schemat taki jest co prawda w książce, ale tam nie ma nagrzewnicy i strzałek z kierunkiem przepływu.

Nikuś - 27 Sie 2011, 20:55

Morphinus8, każdy układ chłodzenia działa tak samo :)



1. to pompa wody. Wymusza ona obieg płynu chłodzącego. Płyn ogrzewa się w silniku, jeśli nie jest dostatecznie ciepły to idzie na tzw. mały obieg, prosto do pompy. Tam ogrzewa się coraz bardziej aż to temperatury pracy, wtedy termostat nr 3 puszcza płyn na tzw. duży obieg, czyli na chłodnicę, gdzie płyn chłodzący oddaje ciepło. Przy wyższej temperaturze włącza się wentylator. I tak w kółko.

Zresztą:
http://pl.wikipedia.org/w...ika_spalinowego

JoeMix - 27 Sie 2011, 21:05

Chodzi o konkretnie silnik 1,3 z mk3,,, a nie ogólną zasadę działania,,,
Stunt_Man - 27 Sie 2011, 21:07

płyn płynie górnym przewodem do chłodnicy a dolnym do pompy (pompa zasysa płyn)

jest jeszcze nagrzewnica itp ale lepiej napisz co potrzebujesz dokładnie wiedzieć - łatwiej pomóc

Morphinus8 - 27 Sie 2011, 21:32

Więc tak.
Ostatnio po swapie z 1,1 na 1,3 wszystko było OK do czasy aż na dłuższym odcinku poleciałem 120km/h. Z przyczyny takiej, że odpiął się wentylator troszeczkę mi się zagrzał, ale jak tylko zauważyłem to się zatrzymałem i podpiąłem. Z działającym wentylatorem pojechałem dalej aż do momentu nagłego zagotowania się płynu i rozerwania węża pompa<<>>nagrzewnica (nie wiem w która stronę płynie). Od tego momentu są problemy z przegrzewaniem. Termostat wywaliłem i testowałem bez niego (otwierał się nie przy ok 90 st. a po podgrzaniu nad gazem przez 5 minut.) dalej to samo. Płynu ubywa tyle co wypchnie przez zabezpieczenie w korku. Oleju w płynie nie ma, a i nie przybywa oleju. Z rury nie leci para, ani nie chlapie wodą. Pompa prawdopodobnie jest sprawna bo nagrzewnica działa (muszę tak jeździć z włączonym grzaniem do pracy :sad: )

To chyba wszystko.

P.S.
Dzięki JoeMix, za zatrzymanie się i pomoc w naprawie. Sam bym się kilka godzin bawił.

kuba87 - 27 Sie 2011, 21:46

z kolektora ssacego wychodzi plyn do nagrzewnicy, z nagrzewnicy wraca do dolnego węza chłodnicy
górny wąz w chłodnicy doprowadza gorącą wodę z silnika a dolnym pompa ssie schłodzoną wodę do bloku
uwalona pompa moze być albo uszczelka pierdyknęła

JoeMix - 27 Sie 2011, 22:42

kuba87 napisał/a:
z kolektora ssacego wychodzi plyn do nagrzewnicy, z nagrzewnicy wraca do dolnego węza chłodnicy
Z tego co tam widziałem to wyjście z kolektora jest spięte trójnikiem z nagrzewnica i podpięte do pompy,,,
Stunt_Man - 29 Sie 2011, 17:01

nawet jakby ktoś zrobił pajęczyne z tych węży od nagrzewnicy to przecież silnik sie nie przegrzeje póki ma sprawny duży obieg(chłodnica)
więc albo uszczelka pod głowicą albo pompa nie pompuje płynu ( chłodnica sie grzeje? może być zatkana)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group