|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Mechanika - [MK3] Schemat układu chłodzenia - 1.3
Morphinus8 - 27 Sie 2011, 20:41 Temat postu: [MK3] Schemat układu chłodzenia - 1.3 Witajcie.
Potrzebuję dokładnych informacji na temat obiegu w silniku 1,3.
Wyjaśnijcie mi łopatologicznie jak płynie chłodziwo (w którą stronę i przez co) po kolei.
Proszę o to, bo specem nie jestem.
Wiem gdzie jest pompa wody, ale nie wiem w którą stronę pompuje. Jak płynie płyn w chłodnicy, czyli przez który wąż wpływa, a gdzie wypływa itd.
Schemat taki jest co prawda w książce, ale tam nie ma nagrzewnicy i strzałek z kierunkiem przepływu.
Nikuś - 27 Sie 2011, 20:55
Morphinus8, każdy układ chłodzenia działa tak samo
1. to pompa wody. Wymusza ona obieg płynu chłodzącego. Płyn ogrzewa się w silniku, jeśli nie jest dostatecznie ciepły to idzie na tzw. mały obieg, prosto do pompy. Tam ogrzewa się coraz bardziej aż to temperatury pracy, wtedy termostat nr 3 puszcza płyn na tzw. duży obieg, czyli na chłodnicę, gdzie płyn chłodzący oddaje ciepło. Przy wyższej temperaturze włącza się wentylator. I tak w kółko.
Zresztą:
http://pl.wikipedia.org/w...ika_spalinowego
JoeMix - 27 Sie 2011, 21:05
Chodzi o konkretnie silnik 1,3 z mk3,,, a nie ogólną zasadę działania,,,
Stunt_Man - 27 Sie 2011, 21:07
płyn płynie górnym przewodem do chłodnicy a dolnym do pompy (pompa zasysa płyn)
jest jeszcze nagrzewnica itp ale lepiej napisz co potrzebujesz dokładnie wiedzieć - łatwiej pomóc
Morphinus8 - 27 Sie 2011, 21:32
Więc tak.
Ostatnio po swapie z 1,1 na 1,3 wszystko było OK do czasy aż na dłuższym odcinku poleciałem 120km/h. Z przyczyny takiej, że odpiął się wentylator troszeczkę mi się zagrzał, ale jak tylko zauważyłem to się zatrzymałem i podpiąłem. Z działającym wentylatorem pojechałem dalej aż do momentu nagłego zagotowania się płynu i rozerwania węża pompa<<>>nagrzewnica (nie wiem w która stronę płynie). Od tego momentu są problemy z przegrzewaniem. Termostat wywaliłem i testowałem bez niego (otwierał się nie przy ok 90 st. a po podgrzaniu nad gazem przez 5 minut.) dalej to samo. Płynu ubywa tyle co wypchnie przez zabezpieczenie w korku. Oleju w płynie nie ma, a i nie przybywa oleju. Z rury nie leci para, ani nie chlapie wodą. Pompa prawdopodobnie jest sprawna bo nagrzewnica działa (muszę tak jeździć z włączonym grzaniem do pracy )
To chyba wszystko.
P.S.
Dzięki JoeMix, za zatrzymanie się i pomoc w naprawie. Sam bym się kilka godzin bawił.
kuba87 - 27 Sie 2011, 21:46
z kolektora ssacego wychodzi plyn do nagrzewnicy, z nagrzewnicy wraca do dolnego węza chłodnicy
górny wąz w chłodnicy doprowadza gorącą wodę z silnika a dolnym pompa ssie schłodzoną wodę do bloku
uwalona pompa moze być albo uszczelka pierdyknęła
JoeMix - 27 Sie 2011, 22:42
kuba87 napisał/a: | z kolektora ssacego wychodzi plyn do nagrzewnicy, z nagrzewnicy wraca do dolnego węza chłodnicy | Z tego co tam widziałem to wyjście z kolektora jest spięte trójnikiem z nagrzewnica i podpięte do pompy,,,
Stunt_Man - 29 Sie 2011, 17:01
nawet jakby ktoś zrobił pajęczyne z tych węży od nagrzewnicy to przecież silnik sie nie przegrzeje póki ma sprawny duży obieg(chłodnica)
więc albo uszczelka pod głowicą albo pompa nie pompuje płynu ( chłodnica sie grzeje? może być zatkana)
|
|