Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK4] Poprawa kultury pracy zawieszenia

kodex - 22 Sie 2011, 12:02
Temat postu: [MK4] Poprawa kultury pracy zawieszenia
Drodzy forumowicze, szukam informacji jak dobrać zawieszenie, żeby moja fiesta lepiej wybierała nierówności na drodze.

Jak fiesta wpadnie w dołek/studzienkę to jest taki huk, że aż strach z kolei przy większych prędkościach na długich poprzecznych nierównościach skacze do krańca amortyzatorów. Wrażenie jakby za miękko było.

W fieście mk7 jest genialne zawieszenie pracuje jak trzeba... co trzeba zrobić. żeby mieć taki efekt mk4?

Mam seryjne zawieszenie. Koła 7Jx15H2 ET38 z oponami 195x50r15

Marcin - 22 Sie 2011, 12:13

możliwe, że amory mają już słabą skuteczność tłumienia
JoeMix - 22 Sie 2011, 14:23

Podjedz na stację kontroli i sprawdź zawiechę,,,
hubi_2006 - 22 Sie 2011, 17:03

kodex napisał/a:
195x50r15
Przy tym profilu to nawet nowe amorki wszystkiego nie załatwią :hihihi:
kodex - 23 Sie 2011, 08:41

Marcin, JoeMix, sprawdzałem zawieszenie 2 miesiące temu i jest całkowicie sprawne. Tylne amorki były wymienione pół roku temu.

hubi_2006 napisał/a:
kodex napisał/a:
195x50r15
Przy tym profilu to nawet nowe amorki wszystkiego nie załatwią :hihihi:
hubi_2006, a mk7 potrafi :devil:
MK4 na 175x75r14 skacze i buja się jak idiota.. na 195x50r15 lepiej trzyma się zakrętów i nie buja się jak furmanka.

Czym charakteryzują się takie auta jak fiesta mk7, że mają tak genialne zawiechy?
Jestem w stanie wymienić sprężyny, amorki i zrobić jakieś modyfikacje.

Pytanie tylko co ja muszę zrobić, żeby mieć lepszy komfort z jazdy?
Nie wchodzi w grę zmiana auta, bo uwielbiam moją foti.

Chciałbym, żeby to był dość ciekawy projekt z oczekiwanym efektem końcowym, więc będę wdzięczny za wszystkie porady, zwłaszcza jeżeli ktoś ma doświadczenie z zawieszeniem w autach.

Marcin - 23 Sie 2011, 10:15

Czym dla Ciebie jest komfort podczas jazdy, bo możemy się minąć z docelowym setupem.
TSRules - 23 Sie 2011, 16:23

masz wydymane zawieszenie, ja po przesiadce na fiestę jestem zadowolony, sztywne zawieszenie żadne tam miękkie, nic nie tłucze, a mam serię, przy przejeździe przez spowalniacze słychać tylko ciche puknięcie, a jak jechałem pługiem kobity to sie wystraszyłem że coś pękło :-) i bujało na koleinach jak cholera :yes:
kodex - 25 Sie 2011, 04:42

Marcin, płynne (przyjemne) przejeżdżanie przez nierówności i niesłyszenie huku przy tym.

TSRules, jest sztywno, ale w dołkach robi się wielki problem.
Cały samochód "wpada" w nierówność, zamiast z klasą ją wybrać i przeprowadzić przez nią koło, nie ruszając zbytnio całym autem.

Marcin - 25 Sie 2011, 08:18

Nie ta klasa auta, przy takich walcach i masie nieresorowanej zapomnij o bezgłośnym przejeździe przez wyrwy w drodze, może trochę poratowałby Ciebie gwint, ale wtedy miękko nie będzie
TSRules - 25 Sie 2011, 12:43

Cytat:
Marcin, płynne (przyjemne) przejeżdżanie przez nierówności i niesłyszenie huku przy tym.

TSRules, jest sztywno, ale w dołkach robi się wielki problem.
Cały samochód "wpada" w nierówność, zamiast z klasą ją wybrać i przeprowadzić przez nią koło, nie ruszając zbytnio całym autem.


no jak masz huk to amor dobija do końca czyly, jeśli amory twierdzisz że dobre to widocznie te szerokie 15 na niskim profilu dają w dupe zawieszeniu, tym bardziej na naszych prostych drogach ;) jedyna opcja mniejsze kółka

kodex - 25 Sie 2011, 13:37

Marcin, gwintowane zawieszenie? Jak zmieni się zachowanie na drodze?

TSRules, a może inne amory? z innym skokiem albo twardsze?

Pany w cale nie twierdzę, że to ma być cud boski i samo zacznie lepiej jeździć. Może jakieś modyfikacje w zawieszeniu pomogą?

luk-90 - 25 Sie 2011, 13:46

gazowe amorki i do tego oponki 185/60 r14. Bedzie na pewno lepiej, bo i gumka będzie trochę dziury wyłapywać. nie bedzie tak superasnie trzymać się drogi, ale i silnik bedzie miał ciut lzej przy mniejszym kapciu
Marcin - 25 Sie 2011, 14:12

kodex napisał/a:
Marcin, gwintowane zawieszenie? Jak zmieni się zachowanie na drodze?

będzie ciut niżej i trochę twardziej, u mnie po wymianie z serii amorów już trochę wymęczonych życiem (szczególnie tył) i sprężyn no name -35 na używanego gwitna (sprawność na stacji kontroli pokazała ponad 75%), zrobiło się o wiele bardziej przyjemnie przy wybieraniu nierówności, a twardość nie męczy, tyle że mam go ustawionego gdzieś w okolicach -35-40mm

kodex - 25 Sie 2011, 14:18

luk-90, szczerze mówiąc nie chciałbym zmieniać felg na mniejsze. Gazówki lepiej pracują od olejowych?

Marcin, jakie ty masz felgi na tym założone? Zmieniałem tylne amorki jakieś pół roku temu.

Marcin - 25 Sie 2011, 14:22

185/55/14 6j14
kodex - 25 Sie 2011, 14:24

Chętnie bym zobaczył w praktyce jak to twoje cudo jeździ.
Marcin - 25 Sie 2011, 14:31

zapraszam do mnie :-P ewentualnie przyszłoroczny zlot :)
kodex - 25 Sie 2011, 16:44

Marcin, oby była okazja się spotkać.

A co sądzicie o przystosowaniu niededykowanego zawieszania?
Robił już ktoś coś takiego ?

Może warto?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group