|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Mechanika - [MK4] Poprawa kultury pracy zawieszenia
kodex - 22 Sie 2011, 12:02 Temat postu: [MK4] Poprawa kultury pracy zawieszenia Drodzy forumowicze, szukam informacji jak dobrać zawieszenie, żeby moja fiesta lepiej wybierała nierówności na drodze.
Jak fiesta wpadnie w dołek/studzienkę to jest taki huk, że aż strach z kolei przy większych prędkościach na długich poprzecznych nierównościach skacze do krańca amortyzatorów. Wrażenie jakby za miękko było.
W fieście mk7 jest genialne zawieszenie pracuje jak trzeba... co trzeba zrobić. żeby mieć taki efekt mk4?
Mam seryjne zawieszenie. Koła 7Jx15H2 ET38 z oponami 195x50r15
Marcin - 22 Sie 2011, 12:13
możliwe, że amory mają już słabą skuteczność tłumienia
JoeMix - 22 Sie 2011, 14:23
Podjedz na stację kontroli i sprawdź zawiechę,,,
hubi_2006 - 22 Sie 2011, 17:03
kodex napisał/a: | 195x50r15 | Przy tym profilu to nawet nowe amorki wszystkiego nie załatwią
kodex - 23 Sie 2011, 08:41
Marcin, JoeMix, sprawdzałem zawieszenie 2 miesiące temu i jest całkowicie sprawne. Tylne amorki były wymienione pół roku temu.
hubi_2006 napisał/a: | kodex napisał/a: | 195x50r15 | Przy tym profilu to nawet nowe amorki wszystkiego nie załatwią | hubi_2006, a mk7 potrafi
MK4 na 175x75r14 skacze i buja się jak idiota.. na 195x50r15 lepiej trzyma się zakrętów i nie buja się jak furmanka.
Czym charakteryzują się takie auta jak fiesta mk7, że mają tak genialne zawiechy?
Jestem w stanie wymienić sprężyny, amorki i zrobić jakieś modyfikacje.
Pytanie tylko co ja muszę zrobić, żeby mieć lepszy komfort z jazdy?
Nie wchodzi w grę zmiana auta, bo uwielbiam moją foti.
Chciałbym, żeby to był dość ciekawy projekt z oczekiwanym efektem końcowym, więc będę wdzięczny za wszystkie porady, zwłaszcza jeżeli ktoś ma doświadczenie z zawieszeniem w autach.
Marcin - 23 Sie 2011, 10:15
Czym dla Ciebie jest komfort podczas jazdy, bo możemy się minąć z docelowym setupem.
TSRules - 23 Sie 2011, 16:23
masz wydymane zawieszenie, ja po przesiadce na fiestę jestem zadowolony, sztywne zawieszenie żadne tam miękkie, nic nie tłucze, a mam serię, przy przejeździe przez spowalniacze słychać tylko ciche puknięcie, a jak jechałem pługiem kobity to sie wystraszyłem że coś pękło i bujało na koleinach jak cholera
kodex - 25 Sie 2011, 04:42
Marcin, płynne (przyjemne) przejeżdżanie przez nierówności i niesłyszenie huku przy tym.
TSRules, jest sztywno, ale w dołkach robi się wielki problem.
Cały samochód "wpada" w nierówność, zamiast z klasą ją wybrać i przeprowadzić przez nią koło, nie ruszając zbytnio całym autem.
Marcin - 25 Sie 2011, 08:18
Nie ta klasa auta, przy takich walcach i masie nieresorowanej zapomnij o bezgłośnym przejeździe przez wyrwy w drodze, może trochę poratowałby Ciebie gwint, ale wtedy miękko nie będzie
TSRules - 25 Sie 2011, 12:43
Cytat: | Marcin, płynne (przyjemne) przejeżdżanie przez nierówności i niesłyszenie huku przy tym.
TSRules, jest sztywno, ale w dołkach robi się wielki problem.
Cały samochód "wpada" w nierówność, zamiast z klasą ją wybrać i przeprowadzić przez nią koło, nie ruszając zbytnio całym autem. |
no jak masz huk to amor dobija do końca czyly, jeśli amory twierdzisz że dobre to widocznie te szerokie 15 na niskim profilu dają w dupe zawieszeniu, tym bardziej na naszych prostych drogach jedyna opcja mniejsze kółka
kodex - 25 Sie 2011, 13:37
Marcin, gwintowane zawieszenie? Jak zmieni się zachowanie na drodze?
TSRules, a może inne amory? z innym skokiem albo twardsze?
Pany w cale nie twierdzę, że to ma być cud boski i samo zacznie lepiej jeździć. Może jakieś modyfikacje w zawieszeniu pomogą?
luk-90 - 25 Sie 2011, 13:46
gazowe amorki i do tego oponki 185/60 r14. Bedzie na pewno lepiej, bo i gumka będzie trochę dziury wyłapywać. nie bedzie tak superasnie trzymać się drogi, ale i silnik bedzie miał ciut lzej przy mniejszym kapciu
Marcin - 25 Sie 2011, 14:12
kodex napisał/a: | Marcin, gwintowane zawieszenie? Jak zmieni się zachowanie na drodze? |
będzie ciut niżej i trochę twardziej, u mnie po wymianie z serii amorów już trochę wymęczonych życiem (szczególnie tył) i sprężyn no name -35 na używanego gwitna (sprawność na stacji kontroli pokazała ponad 75%), zrobiło się o wiele bardziej przyjemnie przy wybieraniu nierówności, a twardość nie męczy, tyle że mam go ustawionego gdzieś w okolicach -35-40mm
kodex - 25 Sie 2011, 14:18
luk-90, szczerze mówiąc nie chciałbym zmieniać felg na mniejsze. Gazówki lepiej pracują od olejowych?
Marcin, jakie ty masz felgi na tym założone? Zmieniałem tylne amorki jakieś pół roku temu.
Marcin - 25 Sie 2011, 14:22
185/55/14 6j14
kodex - 25 Sie 2011, 14:24
Chętnie bym zobaczył w praktyce jak to twoje cudo jeździ.
Marcin - 25 Sie 2011, 14:31
zapraszam do mnie ewentualnie przyszłoroczny zlot
kodex - 25 Sie 2011, 16:44
Marcin, oby była okazja się spotkać.
A co sądzicie o przystosowaniu niededykowanego zawieszania?
Robił już ktoś coś takiego ?
Może warto?
|
|