Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK3] Zaplamiona chłodnica i cewka

mojasilowniapl - 22 Lip 2011, 23:41
Temat postu: [MK3] Zaplamiona chłodnica i cewka
Zauważyłem dziś, że na chłodnicy od strony zderzaka jest ciemna plama jakby oleju, skąd się tam wzięła ? Czy to małe pęknięcie na chłodnicy ? Plama nie powiększa się ani nie da się jej wytrzeć. Druga sprawa jak zmieniałem kable WN na nowe to na cewce przy tych okrągłych stykach gdzie wpina się te kable jest jakaś substancja oleista czy to normalny objaw ? Czy wyciek oleju na cewkę np spod obudowy zaworów?
Rebel - 23 Lip 2011, 08:55

mojasilowniapl napisał/a:
Czy to małe pęknięcie na chłodnicy ?


Przecież przy gorącym silniku w układzie chłodzenia jest ciśnienie. Jeżeli jest pęknięcie to powinien być wtedy widoczny wyciek.

mojasilowniapl napisał/a:
na cewce przy tych okrągłych stykach gdzie wpina się te kable jest jakaś substancja oleista czy to normalny objaw ?

nie

mojasilowniapl napisał/a:
Czy wyciek oleju na cewkę np spod obudowy zaworów?


Nie ma tu jasnowidzów. Sam powinieneś sprawdzić, czy nie leje ci się gdzieś olej.

mojasilowniapl - 23 Lip 2011, 23:31

sprawdzałem nie ma nigdzie wycieku mimo to olej jest na cewce ale tylko w tych kablach jak sie je odepnie , chłodnice wymieniłem na nowa co nie stac mnie dałem 350 zł w fieste mk3 włozyłem juz ponad 2 koła to studnia bez dna
Rebel - 24 Lip 2011, 10:02

Za chłodnice i wymianę dałeś 350zł? :9: :9: :9: Przecież dobrą używkę kupujesz za kilkadziesiąt złotych a wymiana to kwadrans na parkingu pod blokiem no i jeszcze płyn...

mojasilowniapl napisał/a:
sprawdzałem nie ma nigdzie wycieku mimo to olej jest na cewce ale tylko w tych kablach jak sie je odepnie

Więc jeżeli nigdzie wycieków nie ma, to wyczyść cewkę, wyczyść przewody i nie przejmuj się niczym.

mojasilowniapl napisał/a:
w fieste mk3 włozyłem juz ponad 2 koła to studnia bez dna

Czego się spodziewałeś po pełnoletnim aucie, które z założenia miało być tanim, małym, miejskim autem?

drjanusz - 24 Lip 2011, 11:35

Rebel, Przecie mojasilowniapl, prawdopodobnie wymienił dobrą tylko czymś usmarowaną chłodnice :-P A jak działa w ten sposób ze wszystkim(ot tak na wszelki wypadek) to niech się nie dziwi takim kosztom ;-(
Pawełos666 - 24 Lip 2011, 13:00

mojasilowniapl napisał/a:
co nie stac mnie dałem 350 zł w fieste mk3 włozyłem juz ponad 2 koła to studnia bez dna

daj spokoj, to tylko 20 letnie auto, oczysc cewke z oleju (nie woda), zagrzej auto, z chlodnicy powinno wszystko co jest woda odparowac i polukaj czy nie widac kropli

JoeMix - 25 Lip 2011, 09:43

Rebel napisał/a:
Przecież przy gorącym silniku w układzie chłodzenia jest ciśnienie. Jeżeli jest pęknięcie to powinien być wtedy widoczny wyciek.
Nie, jak będzie wystarczająca maleńkie pęknięcie to się zrobi mokre,,, a w dłuższym okresu czasu będzie kapało z dołu chłodnicy,,, z czasem pęknięcie będzie się powiększać (albo się zaklei i uszczelni) i na rozgrzanym silniku będzie się mgiełka jak z atomizera robić,,, na końcu poleje się ciurkiem,,,
kamil wolski - 25 Lip 2011, 21:35

drjanusz napisał/a:
Rebel, Przecie mojasilowniapl, prawdopodobnie wymienił dobrą tylko czymś usmarowaną chłodnice :-P A jak działa w ten sposób ze wszystkim(ot tak na wszelki wypadek) to niech się nie dziwi takim kosztom ;-(


Z drugiej strony, nie warto serwisować auta jedynie na używkach, bo może to się obrócic przeciwko nam.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group