Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK3] Dziwne szarpanie na 5-tym biegu.

Morphinus8 - 19 Lip 2011, 16:07
Temat postu: [MK3] Dziwne szarpanie na 5-tym biegu.
Witajcie.

Mam taki dziwny problem tzn.:
Przy prędkości 100km/h na 5-tym biegu zaczyna mi szarpać tak jak by zbyt bogata mieszanka byłai by zalewało.
Przy tej samej prędkości na 4-tym biegu jest wszystko OK, więc to nie wina wysokich obrotów (kręci się płynnie do 5-5,5 k rpm).
Temu szarpaniu towarzyszy jakby kołysanie silnika wyczuwalne w całym samochodzie i zauważalne na drążku zmiany biegów.

Przy prędkości 110km/h problem ustępuje.

Rebel - 20 Lip 2011, 08:22

100km/h na 5 biegu to jakieś ~2700rpm o ile się nie myle. Co sie dzieje jak utrzymujesz takie obroty na innych biegach?
Morphinus8 - 20 Lip 2011, 09:48

Przy 1,1 to ~3500rpm. Na innych biegach nie ma żadnego problemu przy takich obrotach, a nawet przy wyższych.
Też podejrzewałem, że to problem z zapchanym filtrem paliwa, który nie daje odpowiedniej ilości przy większych obrotach ale to wykluczam.

Rebel - 21 Lip 2011, 11:56

Morphinus8 napisał/a:
Też podejrzewałem, że to problem z zapchanym filtrem paliwa, który nie daje odpowiedniej ilości przy większych obrotach ale to wykluczam.


...i słusznie, bo pompa pracuje nieprzerwanie, niezależnie od obrotów. Sugerowałbym ci odczytanie kodów błędów ze sterownika, może to rozwiąże problem. Jeżeli wszystko się okaże w porządku, to będzie trzeba szukać dalej.

Morphinus8 - 21 Lip 2011, 12:12

Jutro sprawdzę.
kamil wolski - 21 Lip 2011, 12:13

Morphinus8 napisał/a:
Też podejrzewałem, że to problem z zapchanym filtrem paliwa, który nie daje odpowiedniej ilości przy większych obrotach ale to wykluczam.


Czemu?

Morphinus8 - 21 Lip 2011, 12:21

Przy obrotach rzędu 5-5,5 k rpm nic się nie dzieje, więc pompa daje wystarczającą ilość paliwa.
kamil wolski - 21 Lip 2011, 12:29

Mówisz o takich samych warunkach pracy, obciążeniu, przełożeniu, oporach wiatru, itd? Być może na piątce przy 3.500 obr ma mniej momentu obrotowego, jest mu trudniej, przez co potrzebuje wiecej paliwa, niż na trójce przy 5.500 obrotów. Kiedy wymieniałeś filtr paliwa, przewody, etc?
Rebel - 21 Lip 2011, 12:46

kamil wolski przecież pompa pracuje tak samo niezależnie od obrotów, biegu, prędkości itd. więc chyba przez filtr przepływa ciągle taka sama ilość paliwa, która jest dostarczana na wtryskiwacz. Niewykorzystane paliwo wraca do baku, osobnymi przewodami.
...a może jestem w błędzie?

Morphinus8 - 21 Lip 2011, 13:38

kamil wolski napisał/a:
Być może na piątce przy 3.500 obr ma mniej momentu obrotowego, jest mu trudniej, przez co potrzebuje wiecej paliwa, niż na trójce przy 5.500 obrotów


Tą teorię też sprawdzałem jadąc na 5-tce 50km/h przy obr ~1200 rpm, więc wtedy miał naprawdę ciężko i nic takiego się nie działo, a przyspieszałem aż do 110km/h. Filtry wymieniane wraz z olejem pół roku temu, a świece i przewody miesiąc temu.

kamil wolski - 21 Lip 2011, 13:40

Morphinus8 napisał/a:
Tą teorię też sprawdzałem jadąc na 5-tce 50km/h przy obr ~1200 rpm, więc wtedy miał naprawdę ciężko i nic takiego się nie działo. Filtry wymieniane wraz z olejem pół roku temu, a świece i przewody miesiąc temu.


No i dopiero taka odpowiedź pozwala sądzić, że jest ok.

Morphinus8 - 21 Lip 2011, 17:49

Właśnie, że nie jest OK. ;-(
Morphinus8 - 8 Sie 2011, 16:48

Odpowiedź znaleziona.

Sprzęgło się ślizgało, a ostatnio to samo na 4-ce miałem przy wyprzedzaniu.

Temat do zamknięcia lub w kosz.

jackrzec - 8 Sie 2011, 17:09

Zgodnie z życzeniem...

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group