Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK4] 1.3 - wycie silnika

handcart_bwoy - 11 Lip 2011, 16:14
Temat postu: [MK4] 1.3 - wycie silnika
Zastanawia mnie dlaczego silnik lekko wyje.... wystarczy ze zapale samochod i jest na wolnych obrotach..... Wycie jest ciagle takie same , przy dodawaniu gazu nic sie nie zmienia (mniej slychac , bo jednak silnik zaglusza) . Troche posprawdzalem i:

-skrzynia biegow dobra , nie ma problemu z zmiana biegow....
-plyn z wspomagania na stalym poziomie , nie slychac pracy wspomagania
-samochod ladnie wchodzi na obroty , nie ma problemow przy jezdzie , czy cieply , czy zimny , wszystko ok

Zastanawia mnie to wycie.... wiadomo zbagatelizowac tego nie mozna bo od malych rzeczy sie potem na trasie stoi....

Prosze o jakies porady i opinie....

JoeMix - 11 Lip 2011, 16:16

Wyje,,, co wyje? Silnik wyje? Jakie ma obroty,,, może coś w silniku wyje? Zrzuć pasek osprzętu i na chwilę odpal bez paska,,, nie będzie się kręcić pompa wody ani alternator - może one coś wyją,,,
handcart_bwoy - 11 Lip 2011, 16:19

musze sprobowac , tyle ze pojade chyba z tym do znajomego bo jak ten pasek odlacze to juz go nie zaloze :P
handcart_bwoy - 11 Lip 2011, 16:20

a obroty sa ok takie jak powinno byc nie ma zadnych problemow z samochodem , tylko to wycie :P nie jest glosne , ale jednak denerwuje
jackrzec - 11 Lip 2011, 16:29

Moja 1,3 też lekko wyła, u sąsiada escort 1,3 też wyje - też szukałem przyczyn ale nie znalazłem. Pasek osprzętu zwaliłem i dalej wyła. Olałem to i przyjąłem że kosiarki 1,3 tak mają (o ile klepanie zaworów nie zgłuszy tego wycia). Wyła mi przez 5 lat (tyle ile była w moim posiadaniu) i taką ją sprzedałem.
handcart_bwoy - 11 Lip 2011, 16:34

hehe , czyli mowisz kosiarki tak maja , mi kiedys escort wyl... ale byl problem z przegnitym kablem z alternatora... tylko tam wycie sie nasilalo z dodawaniem gazu... jak byl na wysokich obrotach to bylo prawie jak swist turbiny :P

moze jak kosiarka wyje , to znaczy ze zyje :P
Zobacze co bedzie jak pasek zdejme , a jak dalej bedzie wylo to to oleje

TSRules - 11 Lip 2011, 18:21

może masz (jak i ja) dziurę w wydechu po zimie i wyje :-)
Pawełos666 - 11 Lip 2011, 18:28

jak alternator mocno napina pasek to wyje, sprobuj posluchac skad ono
kris_gw - 11 Lip 2011, 18:36

Spróbuj sam nasłuchiwać wciskając sprzęgło albo weź kogoś, niech naciśnie sprzęgło i posłuchaj czy wtedy też wyje. Najczęściej lekko wyje skrzynia biegów, słychać to szczególnie na biegu jałowym i po naciśnięciu sprzęgła przestaje wyć. Jeżeli tak jest to nie masz się czym przejmować bo w większości starszych samochodów skrzynia biegów mniej lub więcej wyje.

Pozdr

handcart_bwoy - 11 Lip 2011, 18:56

no wlasnie caly czas wyje tak samo.... ale jak nie ma innych objawow to przy okazji wymiany paska klinowego bede sie tym zajmowal. samochod jezdzi nie przerywa , wiec pewnie to bedzie jakis nieistotny szczegol
Pawełos666 - 11 Lip 2011, 19:03

luz 5mm, dla cvh 7mm (wiecej troszke) jak mocno napniesz tez moze wyc alternator z pol roku

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group