Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka - [MK3] Instalacja silnika 1.1i, odpalenie poza samochodem

luki.kl - 4 Lip 2011, 20:07
Temat postu: [MK3] Instalacja silnika 1.1i, odpalenie poza samochodem
Witam!

mam silniczek z fiesty 1.1 silnik na wtrysku pochodzi z fiesty MK3 z 94 roku.
Silnik będzie zamontowany w buggy. Mam problem z uruchomieniem tego silnika.

mam do niego wiązkę silnika, komputer, czujniki, sonde, moduły, pompę paliwa

Komp: 92fb-12a650-FC




wiązka zakończona jest tą wtyczką na zdjęciu z lewej strony wychodzi 9 przewodów



z prawej strony wtyczką łącząca wiązkę z resztą wiązki, problem w tym ze nie mam reszty wiązki tylko ucięte kable za tą wtyczką, wychodzi z niej 7 przewodów.

schematy z książki sam naprawiam są nieczytelne i nie potrafię ich zrozumieć...

znalazłem taki schemat ale tez ciężko mi sobie z nim poradzić... pytanie czy ten schemat wogole pasuje do mojego silnika ?



czy ktoś byłby w stanie mi podpowiedzieć jak to uruchomić bez budy ?

Za wszelkie sugestie, pomoc z góry dziękuje.

pozdrawiam Łukasz.

JoeMix - 4 Lip 2011, 22:29

Pytanie za kilka punktów, czy do buggy jest sens pchania wtrysku? nie lepiej gaźnik?
luki.kl - 5 Lip 2011, 07:52

JoeMix napisał/a:
Pytanie za kilka punktów, czy do buggy jest sens pchania wtrysku? nie lepiej gaźnik?


masz trochę racji ze wtrysk tam nie kończenie musi być, ale mam cały komplet wszystko wiec poco dokładać kasę i kupować gaźnik i co tam jeszcze trzeba do uruchomienia...

acti357 - 6 Lip 2011, 23:07

Ze zdjęć wnioskuję, że brakuje Ci kawałka wiązki do podłączenia cewki.
7-przewodowa wiązka (o ile się nie mylę) powinna dostarczać info o ciśnieniu oleju, prędkości do komputera.

JoeMix - 7 Lip 2011, 09:02

acti357, a po co komputerowi info o ciśnieniu oleju?!
luki - 7 Lip 2011, 09:28

http://www.fiestaguides.c...conversion.html tu masz rozpiskę pinów w tej wtyczce (gdzieś tak 3/4 strony) co prawda jest to CVH/zetec ale te piny są takie same
acti357 - 7 Lip 2011, 13:32

JoeMix, Masz rację, pin z informacją o ciśnieniu oleju nie idzie do kompa a do lampki. Co nie zmienia faktu, że znajduje się w tej wtyczce. Bez drugiej części raczej ciężko będzie odpalić, bo kolejny pin (cienki brązowy) załącza napięcie na pompie paliwa.
luki.kl - 7 Lip 2011, 21:11

według stronu która podał koelga luki, mamy:

1 Brown Unknown
2 Green Rev Counter
3 Brown Fuel Pump Relay
4 Black Ignition Live
5 Black/Red HEGO Sensor
6 Red Permanent live from fuse 1
7 Brown/Green Oil pressure switch
8 Black/Green Fuel Injection Relay
9 Brown/White Temperature Gauge sender
10 N/A N/A
11 N/A N/A
12 N/A N/A


we wtyczce z wiązki silnikowej kolory sie zgadzają i jest te 9 przewodów. z tą róznicą ze zamieniony jest pin 9 z 12, u mnie brązowo biały jest w 12pinie.

w tym drugim gnieździe mam to 7 przewodów, i wychodzą piny
1, 3, 4, 5, 6, 7, 8,

czyli nie ma 2 i 12, te odpowiadają we tej rozpiski powyżej 2- obrotomierz, 12- wskaźnik temperatury czyli tego widocznie nie było w samochodzie.

ponadto ten 1 nie opisany z tej strony u mnie jest zakończony oczkiem czyli wnioskuje ze to będzie masa.

acti357 napisał/a:
Ze zdjęć wnioskuję, że brakuje Ci kawałka wiązki do podłączenia cewki.

przy silniku jest jeszcze kawałek wiązki właśnie od cewki która jest spinana kostką 4 pinową, wiec wnioskuje ze wiązka jest kompletna.

teraz pytanie co gdzie podłączyć żeby uruchomić to wszystko

a i jeszcze jedno pytanie, czy obudowa komputera metalowa ma być przykręcona do nadwozia i tym samym mieć masę na obudowie ?

acti357 - 7 Lip 2011, 22:19

Masa na obudowie na pewno mu nie zaszkodzi :)
luki.kl - 9 Lip 2011, 22:58

acti357 napisał/a:
Masa na obudowie na pewno mu nie zaszkodzi :)


ekhem tyle to i ja wiem :D

dobra powiedzcie mi jak sprawdzić jaki mam silnik, jaki wtrysk, to będę konkretnie pod niego szukał schematów informacji... i zrobię schemat może jakoś pod podstaw..

kuba87 - 9 Lip 2011, 23:03

na bloku masz gdzieś wybite
a najlepiej to zapodaj zdjęcia tego silnika

opis dalej nie pamietam:P
1 Brown Unknown
2 Green Rev Counter
3 Brown Fuel Pump Relay- po przekazniku do pompy paliwa
4 Black Ignition Live
5 Black/Red HEGO Sensor - zasilanie sondy lambda
6 Red Permanent live from fuse 1 - zasilanie komputera
7 Brown/Green Oil pressure switch - cisnienie oleju
8 Black/Green Fuel Injection Relay - przekaznik wtrysku benzyny
9 Brown/White Temperature Gauge sender wskażnik temperatury na desce

luki.kl - 10 Lip 2011, 19:14

narazie jade z miernikiem i sprawdzam wtyczki opisuje co do czego ;) bedzimey działać dalej, jutro pierwsze ptuby odpalania :)
luki.kl - 10 Lip 2011, 22:16

pomalutku to wszytko ogarniam mam troche resztek instalacji z samochodu i jakos to łacze do kupy..

mam jeszcze pare pytan odnosnie elektryki...

wiatrak chłodnicy załączany jest czujnikiem, gdzie jest ten czujnik we fiescie mk3 94r ?

kuba87 - 10 Lip 2011, 22:18

na obudowie termostatu taki na duzą wtyczkę
ten malutki przypominający sróbkę daje sygnał na wskażnik w liczniku

luki.kl - 11 Lip 2011, 14:07

instalacja zrobiona iskra jest.

mam tylko inny problem... pompa działa paliwo do wtrysku pompuje a sam wtrysk nie działa... jak wleje paliwa strzykawką to odpala i gaśnie jak się paliwo skończy...
wtyczki sprawdzone łączą... gdzie szukać przyczyny ?

JoeMix - 11 Lip 2011, 14:12

Wtrysk jest przez taki śmieszny rezystor balastowy podpięty,,, jak masz iskrę to znaczy że czujnik położenia wału działa i zostaje okablowanie, komp lub sam wtrysk.
luki.kl - 11 Lip 2011, 14:39

rozebrałem wtrysk, wydaje mi się ze był zacięty, teraz jak wleje paliwa ze strzykawki to zapala i chodzi, reaguje na gaz czyli wtrysk działa, ale jak zgaszę to już nie zapali... :/

dodam jeszcze ze to wszystko stało z rok albo więcej....

JoeMix - 11 Lip 2011, 14:54

Odpal niech sobie pochodzi, zalej paliwem z jakimś środkiem czyszczącym wtryskiwacze,,,
luki.kl - 11 Lip 2011, 16:21

JoeMix napisał/a:
Odpal niech sobie pochodzi, zalej paliwem z jakimś środkiem czyszczącym wtryskiwacze,,,


pewnie tak zrobię ale to dopiero później, bo narazie na sucho przepalony bez chłodzenia zeby tylko sprawdzić czy działa...

coś jakby duże obroty miał na wolnych...

http://www.youtube.com/watch?v=7SAPcry_dZE

JoeMix - 11 Lip 2011, 16:24

Nie ma puszki filtra, nie ma układu chłodzenia,,,, i tak ładnie chodzi w/g mnie :)
luki.kl - 1 Kwi 2012, 19:22

witajcie ponownie ;)

silnik już w ramie czas na kończenie instalacji.

mam jeden mały problem. przy poprzednim odpalaniu wszystko śmigało.
Teraz che odpalić i zielony przekaźnik coś mi nie działa, jak robię mostek na przekaźniku to zapala silnik.

Jest możliwe ze przekaźnik odmówił posłuszeństwa sam od siebie ?

czy zamiast niego mogę zastosować inny ? czy musi być ten z elektroniką ?

Jakie on zadanie w ogole spełnia ?

kuba87 - 1 Kwi 2012, 19:29

sprawdz kable jeszcze raz moze sterowanie przekaznika Ci uciekło
a wogóle to pokaż to cudo :-P

luki.kl - 1 Kwi 2012, 19:48

kuba87 napisał/a:
a wogóle to pokaż to cudo :-P


proszę takie spy foto :)

aktualnie tak wygląda:



a całość tak:


kuba87 - 1 Kwi 2012, 20:02

hyhy fajne :ok:
Stunt_Man - 1 Kwi 2012, 21:28

zamontuj tam lepiej 2.0 :devil:
luki.kl - 2 Kwi 2012, 22:41

po przeglądnięciu instalacji wydaje mi się że brakło masy do przekaźnika stad awaria.

i na koniec aktualne foto.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group