|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Elektryka - [MK3] Instalacja silnika 1.1i, odpalenie poza samochodem
luki.kl - 4 Lip 2011, 20:07 Temat postu: [MK3] Instalacja silnika 1.1i, odpalenie poza samochodem Witam!
mam silniczek z fiesty 1.1 silnik na wtrysku pochodzi z fiesty MK3 z 94 roku.
Silnik będzie zamontowany w buggy. Mam problem z uruchomieniem tego silnika.
mam do niego wiązkę silnika, komputer, czujniki, sonde, moduły, pompę paliwa
Komp: 92fb-12a650-FC
wiązka zakończona jest tą wtyczką na zdjęciu z lewej strony wychodzi 9 przewodów
z prawej strony wtyczką łącząca wiązkę z resztą wiązki, problem w tym ze nie mam reszty wiązki tylko ucięte kable za tą wtyczką, wychodzi z niej 7 przewodów.
schematy z książki sam naprawiam są nieczytelne i nie potrafię ich zrozumieć...
znalazłem taki schemat ale tez ciężko mi sobie z nim poradzić... pytanie czy ten schemat wogole pasuje do mojego silnika ?
czy ktoś byłby w stanie mi podpowiedzieć jak to uruchomić bez budy ?
Za wszelkie sugestie, pomoc z góry dziękuje.
pozdrawiam Łukasz.
JoeMix - 4 Lip 2011, 22:29
Pytanie za kilka punktów, czy do buggy jest sens pchania wtrysku? nie lepiej gaźnik?
luki.kl - 5 Lip 2011, 07:52
JoeMix napisał/a: | Pytanie za kilka punktów, czy do buggy jest sens pchania wtrysku? nie lepiej gaźnik? |
masz trochę racji ze wtrysk tam nie kończenie musi być, ale mam cały komplet wszystko wiec poco dokładać kasę i kupować gaźnik i co tam jeszcze trzeba do uruchomienia...
acti357 - 6 Lip 2011, 23:07
Ze zdjęć wnioskuję, że brakuje Ci kawałka wiązki do podłączenia cewki.
7-przewodowa wiązka (o ile się nie mylę) powinna dostarczać info o ciśnieniu oleju, prędkości do komputera.
JoeMix - 7 Lip 2011, 09:02
acti357, a po co komputerowi info o ciśnieniu oleju?!
luki - 7 Lip 2011, 09:28
http://www.fiestaguides.c...conversion.html tu masz rozpiskę pinów w tej wtyczce (gdzieś tak 3/4 strony) co prawda jest to CVH/zetec ale te piny są takie same
acti357 - 7 Lip 2011, 13:32
JoeMix, Masz rację, pin z informacją o ciśnieniu oleju nie idzie do kompa a do lampki. Co nie zmienia faktu, że znajduje się w tej wtyczce. Bez drugiej części raczej ciężko będzie odpalić, bo kolejny pin (cienki brązowy) załącza napięcie na pompie paliwa.
luki.kl - 7 Lip 2011, 21:11
według stronu która podał koelga luki, mamy:
1 Brown Unknown
2 Green Rev Counter
3 Brown Fuel Pump Relay
4 Black Ignition Live
5 Black/Red HEGO Sensor
6 Red Permanent live from fuse 1
7 Brown/Green Oil pressure switch
8 Black/Green Fuel Injection Relay
9 Brown/White Temperature Gauge sender
10 N/A N/A
11 N/A N/A
12 N/A N/A
we wtyczce z wiązki silnikowej kolory sie zgadzają i jest te 9 przewodów. z tą róznicą ze zamieniony jest pin 9 z 12, u mnie brązowo biały jest w 12pinie.
w tym drugim gnieździe mam to 7 przewodów, i wychodzą piny
1, 3, 4, 5, 6, 7, 8,
czyli nie ma 2 i 12, te odpowiadają we tej rozpiski powyżej 2- obrotomierz, 12- wskaźnik temperatury czyli tego widocznie nie było w samochodzie.
ponadto ten 1 nie opisany z tej strony u mnie jest zakończony oczkiem czyli wnioskuje ze to będzie masa.
acti357 napisał/a: | Ze zdjęć wnioskuję, że brakuje Ci kawałka wiązki do podłączenia cewki. |
przy silniku jest jeszcze kawałek wiązki właśnie od cewki która jest spinana kostką 4 pinową, wiec wnioskuje ze wiązka jest kompletna.
teraz pytanie co gdzie podłączyć żeby uruchomić to wszystko
a i jeszcze jedno pytanie, czy obudowa komputera metalowa ma być przykręcona do nadwozia i tym samym mieć masę na obudowie ?
acti357 - 7 Lip 2011, 22:19
Masa na obudowie na pewno mu nie zaszkodzi
luki.kl - 9 Lip 2011, 22:58
acti357 napisał/a: | Masa na obudowie na pewno mu nie zaszkodzi |
ekhem tyle to i ja wiem
dobra powiedzcie mi jak sprawdzić jaki mam silnik, jaki wtrysk, to będę konkretnie pod niego szukał schematów informacji... i zrobię schemat może jakoś pod podstaw..
kuba87 - 9 Lip 2011, 23:03
na bloku masz gdzieś wybite
a najlepiej to zapodaj zdjęcia tego silnika
opis dalej nie pamietam:P
1 Brown Unknown
2 Green Rev Counter
3 Brown Fuel Pump Relay- po przekazniku do pompy paliwa
4 Black Ignition Live
5 Black/Red HEGO Sensor - zasilanie sondy lambda
6 Red Permanent live from fuse 1 - zasilanie komputera
7 Brown/Green Oil pressure switch - cisnienie oleju
8 Black/Green Fuel Injection Relay - przekaznik wtrysku benzyny
9 Brown/White Temperature Gauge sender wskażnik temperatury na desce
luki.kl - 10 Lip 2011, 19:14
narazie jade z miernikiem i sprawdzam wtyczki opisuje co do czego bedzimey działać dalej, jutro pierwsze ptuby odpalania
luki.kl - 10 Lip 2011, 22:16
pomalutku to wszytko ogarniam mam troche resztek instalacji z samochodu i jakos to łacze do kupy..
mam jeszcze pare pytan odnosnie elektryki...
wiatrak chłodnicy załączany jest czujnikiem, gdzie jest ten czujnik we fiescie mk3 94r ?
kuba87 - 10 Lip 2011, 22:18
na obudowie termostatu taki na duzą wtyczkę
ten malutki przypominający sróbkę daje sygnał na wskażnik w liczniku
luki.kl - 11 Lip 2011, 14:07
instalacja zrobiona iskra jest.
mam tylko inny problem... pompa działa paliwo do wtrysku pompuje a sam wtrysk nie działa... jak wleje paliwa strzykawką to odpala i gaśnie jak się paliwo skończy...
wtyczki sprawdzone łączą... gdzie szukać przyczyny ?
JoeMix - 11 Lip 2011, 14:12
Wtrysk jest przez taki śmieszny rezystor balastowy podpięty,,, jak masz iskrę to znaczy że czujnik położenia wału działa i zostaje okablowanie, komp lub sam wtrysk.
luki.kl - 11 Lip 2011, 14:39
rozebrałem wtrysk, wydaje mi się ze był zacięty, teraz jak wleje paliwa ze strzykawki to zapala i chodzi, reaguje na gaz czyli wtrysk działa, ale jak zgaszę to już nie zapali... :/
dodam jeszcze ze to wszystko stało z rok albo więcej....
JoeMix - 11 Lip 2011, 14:54
Odpal niech sobie pochodzi, zalej paliwem z jakimś środkiem czyszczącym wtryskiwacze,,,
luki.kl - 11 Lip 2011, 16:21
JoeMix napisał/a: | Odpal niech sobie pochodzi, zalej paliwem z jakimś środkiem czyszczącym wtryskiwacze,,, |
pewnie tak zrobię ale to dopiero później, bo narazie na sucho przepalony bez chłodzenia zeby tylko sprawdzić czy działa...
coś jakby duże obroty miał na wolnych...
http://www.youtube.com/watch?v=7SAPcry_dZE
JoeMix - 11 Lip 2011, 16:24
Nie ma puszki filtra, nie ma układu chłodzenia,,,, i tak ładnie chodzi w/g mnie
luki.kl - 1 Kwi 2012, 19:22
witajcie ponownie
silnik już w ramie czas na kończenie instalacji.
mam jeden mały problem. przy poprzednim odpalaniu wszystko śmigało.
Teraz che odpalić i zielony przekaźnik coś mi nie działa, jak robię mostek na przekaźniku to zapala silnik.
Jest możliwe ze przekaźnik odmówił posłuszeństwa sam od siebie ?
czy zamiast niego mogę zastosować inny ? czy musi być ten z elektroniką ?
Jakie on zadanie w ogole spełnia ?
kuba87 - 1 Kwi 2012, 19:29
sprawdz kable jeszcze raz moze sterowanie przekaznika Ci uciekło
a wogóle to pokaż to cudo
luki.kl - 1 Kwi 2012, 19:48
kuba87 napisał/a: | a wogóle to pokaż to cudo |
proszę takie spy foto
aktualnie tak wygląda:
a całość tak:
kuba87 - 1 Kwi 2012, 20:02
hyhy fajne
Stunt_Man - 1 Kwi 2012, 21:28
zamontuj tam lepiej 2.0
luki.kl - 2 Kwi 2012, 22:41
po przeglądnięciu instalacji wydaje mi się że brakło masy do przekaźnika stad awaria.
i na koniec aktualne foto.
|
|