Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka - [MK5] Centralny zamek/ otwieranie klapy z pilota

zabka35i - 26 Cze 2011, 19:34
Temat postu: [MK5] Centralny zamek/ otwieranie klapy z pilota
Jako że nie miałem oryginalnie sterowania z pilota centralnym zamkiem zakupiłem alarm na allegro. Wszystko podpoiłem i działa ale problem polega na tym że jak chcę otworzyć bagażnik z pilota przy zamkniętym centralnym nie działa otwarcie jedynie mam 3 błyski kierunku że niby otwarł się. Po otwarciu centralnego a uzbrojonym alarmie to klapa się otwiera już ładnie. Wiec wynika z tego że fordowski centralny blokuje otwieranie klapy przy zamkniętym zamku.Czy można to jakoś ominąć? ( kabel z centralki wpoiłem za raz za guzikiem otwierania klapy w kabel na którym było +12)
Puff - 26 Cze 2011, 20:29

A to kupiłeś alarm i nie podłączyłeś go pod centralny? :9:
zabka35i - 26 Cze 2011, 20:37

Otwiera i zamykam zamek z pilota bez problemu tylko klapy nie mogę jak centralny jest zamknięty. Po otwarciu centralnego klapa się otwiera już z pilota. Wsiadłem do samochody i zamknąłem centralny i guzik otwierania ten przy lewarku nie działa na zamkniętym a po otwarciu działa. Czyli nie wiem czy dobrze myślę ale jak centralny jest zamknięty to odcina +12 z guzika otwierania klapy. Tylko jak temu zaradzić ? Może pociągnąć + np od radia z kostki gdzie jest stałe +12. Tylko czy to pomoże ?


Tak więc proszę o pomoc kogoś, bo nie chce na oślep próbować ( kto "bawił się kablami za skrzynką bezpieczników wie o co chodzi, zwłaszcza osłona która doprowadza do szału )

Puff - 27 Cze 2011, 00:17

Jeśli dobrze rozumiem, to po otworzeniu auta z pilota musisz dodatkowo wcisnąć w drzwi kluczyk i przekręcić jakbyś chciał otworzyć drzwi, tak?
zabka35i - 27 Cze 2011, 06:59

Nie. Z pilota otwieram i zamykam drzwi bez problemu bez żadnego kluczyka. Tylko że by otworzyć bagażnik z pilota, to najpierw muszę pilotem lub kluczykiem otworzyć centralny a dopiero później da się otworzyć bagażnik pilotem. A mam oddzielny kanał i guzik w pilocie który pozwala na otwarcie bagażnika bez otwierania drzwi, tylko to nie działa.
Pisałem że jestem w pięty zaraz z guzikiem w kabel na którym jest plus, tylko widocznie jak centralny jest zamknięty czy to kluczykiem czy pilotem na tym kablu nie ma już +12. I w tym tkwi problem chyba

JoeMix - 27 Cze 2011, 09:02

Ustal jaki impuls otwiera tylną klapę (podanie +12V czy podanie MASY) oraz to jaki impuls daje centralka,,,
Puff - 27 Cze 2011, 09:07

Jesteś absolutnie pewien, że nie trzeba najpierw otworzyć auta, a dopiero potem użyć guzika do otwierania bagażnika? Tak na logikę - jeśli guzik służy tylko do wysterowania jakiegoś wyjścia, to otwierałbyś sobie bagażnik na włączonym alarmie, który po podniesieniu klapy zacząłby wyć.
Szczerze mówiąc nie widzę innego, sensownego rozwiązania, a to, że otwieranie klapy w momencie, gdy alarm działa jest zablokowane, jest dla mnie bardziej niż sensowne.
+12 stałe można podpiąć, choćby tymczasowo, żeby sprawdzić "jak to będzie chodzić". Sam jestem tego ciekaw...

zabka35i - 27 Cze 2011, 21:18

Jestem absolutnie pewien, spotkałem się z tym w różnych autach i instrukcja alarmu też o tym wyraźnie "mówi".
Puff - 27 Cze 2011, 22:18

To ja wysiadam. Nie ogarniam tego rozwiązania... :|
JoeMix - 27 Cze 2011, 22:58

Pufcio, dobrze kombinujesz, otworzenie bagażnika przy załączonym alarmie to nonsens bo zacznie nam wyć, więc niektóre alarmy maja blokadę i nie otworzą bagażnika jak alarm uzbrojony czy auto zamknięte, można to tez uzyskać przez odpowiedni montaż, ale są centralki które podają impuls w chwili naciśnięcia na przycisk bez względu na wszystko inne... wtedy zostaje kwestia podłączenia tego do auta.
zabka35i - 27 Cze 2011, 23:26

Dokładniej to otwarcie bagażnika następuje po rozbrojeniu alarmu bez otwarcia centralnego zamka- to chcę uzyskać właśnie
JoeMix - 27 Cze 2011, 23:43

Alarm umożliwia rozbrojenie sytemu bez otwarcia drzwi rozumiej,,, jak wcześniej pisałem potrzebne info jaki sygnał podaje alarm oraz jaki jest potrzebny do otwarcia klapy,,,
zabka35i - 28 Cze 2011, 17:41

Schemat

A siłownik jest sterowany plusem bo z tego co widzę to masa jest na klapie na stałe

JoeMix - 28 Cze 2011, 23:12

Czyli siłownik masz sterowany plusem, centralka daje sygnał masy,,, siądnij sobie w aucie, i zamknij samochód, tak jak byś był na zewnątrz, naciśnij guzik otwarcia klapy, jak zadziała to styki 87 i 30 podłącz pod przycisk, reszta jak na schemacie 86 do centralki a 87 gdzies do 12V na stałe (czyli tam gdzie czerwony kabel od centralki) jak nie zadziała to styk 30 przekaźnika podłącz do styku 85 a potem gdzieś pod stałe +12V, a styk 87 pod przewód co idzie do siłownika,,,
zabka35i - 29 Cze 2011, 07:12

Hmm.. A nie mógłbym wpinać się za raz za przyciskiem ? (mam seryjnie montowany) Bo dostęp do przekaźnika jest trochę utrudniony ( nie wygodnie tam jest coś robić)
JoeMix - 29 Cze 2011, 08:05

Przekaźnik nie jest z instalacji auta tylko jest dołożony jako osprzęt do centralki alarmu, jak masz go gdzieś zamontowanego i nie otwiera tak jak chcesz znaczy ze źle jest ten przekaźnik podpięty,,,
zabka35i - 29 Cze 2011, 16:49

ok spróbuje tak zrobić tylko muszę kupić odpowiedni przekaźnik.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group