|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Silniki diesla - [MK4] Obroty przy danych prędkosciach.
aron - 24 Cze 2011, 22:33 Temat postu: [MK4] Obroty przy danych prędkosciach. Cześć.
Posiadam fiestkę z '98. Najbiedniejsza wersja, bo nie mam nawet kontrolki rezerwy paliwa, przycisku obiegu wewnętrznego, absu ani obrotomierza.
Czy ktoś z Was mógłby mi podać na jakich obrotach kreci się silnik przy prędkościach 90, 100, 110, 120 km/h ? Chodzi o to, abym jakoś wiedział czy jeżdżąc 120 na takim słabym silniku nie wyciskam z niego siódmych potów?
No i mniej więcej do obliczenia ekonomiki takiej jazdy. Jeżdżąc około 100km/h w trasie spalam 5,2 litra/100km. Ile (szacunkowo) może wynieść spalanie przy zwiększeniu prędkości o 20km/h ?
W książce "Sam naprawiam" dla podano takie dane dla silników benzynowych (1.1 - przy 90km/h spalanie 5.0, przy 120 już 6.9), niestety brak takich informacji dla klekota.
Będę wdzięczny za informacje o obrotach, spalaniu oraz wszelkie opinie o eksploatacji diesla przy takich prędkościach.
portier - 24 Cze 2011, 23:30
to jako pierwszego moda w Twoim aucie polecam założenie licznika z obrotomierzem:)
Sztandi - 25 Cze 2011, 09:32
U mnie w przypadku budy MK3 ten silnik dla prędkości 90-100km/h pali ok. 5l/100km natomiast po przekroczeniu tej granicy robi sie masakra... 110-120 to juz spalanie w okolicach 6-6,5l a powyżej 120 to już można sobie wyobrazić Duzo też zależy od operowania gazem, jak chcesz zaoszczędzić musisz delikatnie sie rozpędzać (oczywiście nie pod górke, mówie tu o jeździe po drodze z górki lub "prostej") choć jest to troszeczkę PSJ to w przypadku tego silnika się sprawdza, tylko nie należy "dusić" silnika na bardzo niskich obrotach, pokręcenie go nieco wyżej wyjdzie mu na zdrowe
Puff - 25 Cze 2011, 12:04
Zakładając, że mk4 ma tą samą skrzynkę (mowa o przełożeniach) w dieslu co mk5, a opony 175/65/R14 o zerowym zużyciu bieżnika, to:
90 kph:
3) 3864 rpm
4) 2869 rpm
5) 2280 rpm
100 kph:
3) 4293 rpm
4) 3187 rpm
5) 2534 rpm
110 kph:
4) 3506 rpm
5) 2787 rpm
120 kph:
4) 3825 rpm
5) 3040 rpm
Biorąc pod uwagę kąt cięcia siana i fazy księżyca Jowisza, należy stwierdzić, że jeżdżenie na najniższym możliwym biegu to zły pomysł
Generalnie jak Sztandi pisze - nie przeginać z prędkością (jeśli chce się ekonomicznie), ale i nie dusić silnika (bo wtedy pali więcej niż na wyższych obrotach na niższym biegu).
Mirosław - 24 Sie 2011, 19:15
U mnie wygląda to tak jadąc na piątym biegu 75 na/h=2000obr/min, 90 na/h-2400obr/min innych pomiarów niepamiętam bo żadko jeżdżę autem wolę moto.
ramses123 - 25 Sie 2011, 09:19
aron napisał/a: | nie mam nawet kontrolki rezerwy paliwa |
jak to możliwe ? to nie jest jakieś ekskluzywne wyposażenie to mają wszystkie auta ...
chyba coś masz uszkodzone ...
TSRules - 25 Sie 2011, 11:04
ramses123 napisał/a: | nie mam nawet kontrolki rezerwy paliwa
jak to możliwe ? to nie jest jakieś ekskluzywne wyposażenie to mają wszystkie auta ...
chyba coś masz uszkodzone ... |
nie musi mieć, może być tylko krecha czerwona na wskaźniku zupy
Mirosław - 25 Sie 2011, 15:42
W mojej też niema kontrolki.
boczek10 - 15 Lut 2012, 20:19
wymagacie zbyt duzo od samochodu który nadaje się do wozenia ziemniaków. Fiesta pali średnio co najmniej 5,7l/100km. a to ze nie ma kontrolki rezerwy tzn ze jest mniej do zepsucia
|
|