|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Elektryka ogólna - [MK5] Nie działa opuszczanie szyby (+ kwestia poduszek pow.)
Buffalo - 9 Cze 2011, 01:24 Temat postu: [MK5] Nie działa opuszczanie szyby (+ kwestia poduszek pow.) Cześć!
Jest to mój pierwszy post, więc witam wszystkich serdecznie! :)
Mam następujący problem:
Nie działa opuszczanie szyby kierowcy. Przycisk szyby można wcisnąć tylko w jedną stronę (otwieranie), w drugą (zamykanie) nie można - tak, jakby był "wciśnięty". Nie świeci się też podświetlanie przycisku.
Czy da się może na podstawie tego opisu stwierdzić, co nawaliło...?
Chciałem sprawdzić co jest nie tak, przez rozebranie tapicerki. Na razie jeszcze nie wiem dokładnie jak to zrobić, ale mam nadzieję, że dam radę, a przynajmniej chcę spróbować :)
Mam jednak pewną wątpliwość. Otóż, moja Fiesta (MK5 z 2000r.) jest z 4 poduszkami powietrznymi. Nie wiem dokładnie, gdzie pozostałe dwie (oprócz tej kierownicy i tej od strony pasażera) się znajdują. Czy właśnie w drzwiach? A jeśli tak, to czy trzeba szczególnej ostrożności podczas ściągania tapicerki, aby nie uszkodzić poduszki...?
Proszę o odpowiedź.
Dzięki z góry!
Parzych - 9 Cze 2011, 03:19
Buffalo napisał/a: | Czy właśnie w drzwiach? | Nie w drzwiach a w oparciach foteli są...
Puff - 9 Cze 2011, 18:53
Buffalo napisał/a: | Czy da się może na podstawie tego opisu stwierdzić, co nawaliło...? |
Pewnie przycisk
Rozbierz drzwi (masz 3 śruby - w uchwycie, nad dolną kieszenią i we wnęce klamki), potem ściągaj tapicerę (trzyma się na plastikowych bolcach). Masz tam dojście do przełączników - przepnij kostki i sprawdź na przycisku sterowania pasażera czy trybi. Jeśli tak, to kupujesz nowy (z Allegro) włącznik i tyle
A poduchy winieneś mieć na wysokości barków z boku w oparciach foteli. Musi być na nich napis "airbag" - nie da się go nie zauważyć. Oczywiście to może być kant sprzedawcy (nie wiedzą co w aucie siedzi, to twierdzą, że wszystko...), ale na naklejce na podszybiu powinna być informacja ile poduch jest. Po VIN-ie da się też sprawdzić, ale podawanie VIN-u, to w odpowiednim temacie, nie tutaj.
Buffalo - 9 Cze 2011, 23:11
Dzięki za odpowiedzi! :)
Macie oczywiście rację - na bokach foteli są napisy "AIRBAG". Jakoś wcześniej niespecjalnie rzuciły mi się w oczy :)
Pufcio napisał/a: | Rozbierz drzwi (masz 3 śruby - w uchwycie, nad dolną kieszenią i we wnęce klamki), potem ściągaj tapicerę (trzyma się na plastikowych bolcach). |
Zrobiłem dokładnie tak, jak piszesz (dodatkowo jeszcze odkręciłem plastik od lusterka).
Teraz próbuję ściągnąć poszycie, ale coś nie mogę :/ Wyciągnąłem chyba wszystkie zatrzaski (w każdym razie nic nie trzyma po bokach), ale nadal nie mogę wyciągnąć poszycia. Próbuję je chwycić na dole i podnieść do góry, ale coś trzyma u góry na środku uszczelki (sama uszczelka?) Mogę podnieść lewą stronę i prawą - poszycie się unosi do góry wraz z uszczelką, ale póki co, ni jak nie mogę podnieść całego poszycia na tyle, aby je wyciągnąć.
Próbowałem też je "odgiąć" podnosząc sam dół do góry, ale efekt jest jeszcze gorszy (uszczelka chyba jest przyklejona do poszycia?).
Boję się użyć za dużej siły (a nawet nie wiem, czy cała mi starczy :), bo nie chciałbym, aby coś pękło...
Czy też może mieliście podobny problem z wymontowaniem poszycia?
Puff - 10 Cze 2011, 08:21
Buffalo napisał/a: | Teraz próbuję ściągnąć poszycie, ale coś nie mogę :/ |
Pewnie masz jeszcze "działające" klipsy, które trzymają plastik z uszczelką szyby od strony wnętrza na blasze. Do góry - mocno, ale z wyczuciem.
Buffalo - 11 Cze 2011, 21:33
Tak jak pisałem - trzymała jednak uszczelka. Ona była w połowie pęknięta, dlatego środek nie chciał się unieść (chyba, że tak wyjechała z fabryki, w co wątpię...). Trochę siły, kilkanaście silnych puknięć tępym narzędziem i co nieco siarczystych przekleństw i... puściło :)
Uszczęśliwiony sukcesem, zdjąłem w końcu poszycie i wyciągnąłem włącznik szyb. Wyciągnąłem przyciski i zobaczyłem, że pod przyciskiem dla kierowcy są pęknięte takie dwie małe równolegle biegnące blaszki - dlatego przycisk był "wciśnięty".
Próbowałem bardziej rozebrać ten przełącznik, żeby sprawdzić, czy da się go naprawić, ale chyba się nie jest to możliwe, prawda (?)
Rozumiem, że oczywiście czeka mnie zakup nowego/używanego, prawda?
Póki co, przełączyłem kostki i teraz mogę otworzyć sobie szybkę od kierowcy przyciskiem od pasażera :)
Dzięki za pomoc!
Puff - 11 Cze 2011, 22:57
Buffalo napisał/a: | Próbowałem bardziej rozebrać ten przełącznik, żeby sprawdzić, czy da się go naprawić, ale chyba się nie jest to możliwe, prawda (?) |
Ciężki temat. Na pewno nie jest to warte zabawy za te 30 zł, które kosztuje używany, w pełni sprawny przełącznik.
damianisko5 - 12 Wrz 2013, 12:49 Temat postu: Skokowe opuszczanie szyby/elektryczny mechanizm Dopisuję się do postów- mam kłopot z opuszczaniem szyby/elektrycznie - Fiesta 3 drzwiowa- otóż podczas opuszczania chwilę po ruszeniu mechanizmu występują szarpnięcia/skoki szyby. Po kilku cm. szyba opuszcza się płynnie. Do góry natomiast idzie PŁYNNIE, bez szarpnięć. Zdjąłem tapicerkę, nasmarowałem metalową prowadnicę oraz przykleiłem gumową prowadnicę/była luźna i prawie wypadła. Te zabiegi niestety nie pomogły, szyba opuszcza się z szarpnięciami/skokami na początku jej ruchu w dół. Miał ktoś podobny problem ? dzięki za jakiekolwiek sugestie.
wawrzyc - 12 Wrz 2013, 13:28
Wyciagnij ja na stol i zobacz co sie dzieje. Tam ogolnie moze sie tak dziac jak linka jest poszarpana. Mozna ja samemu wymienic. Jesli potrzeba napisze instrukcje.
damianisko5 - 12 Wrz 2013, 14:11 Temat postu: Skokowe opuszczanie szyby/elektryczny mechanizm Chętnie skorzystam, bo nigdy jeszcze tego nie naprawiałem. Dodam, że w drugich drzwiach/lewych jest podobnie. Jesli opuszczę szybę ok. 3 cm i zatrzymam a po chwili znów uruchomię w dół, to jest OK - płynnie. Dzięki, czekam na instrukcje.
Puff - 12 Wrz 2013, 18:02
W międzyczasie poopuszczaj szyby i weź do łapek WD-40 ze słomką. Wciśnij ją między uszczelki, w których chodzi szyba i pompuj tam zawartość puszki aż całość nasiąknie. Po chwili pojeździj góra-dół kilka razy i powtórz zabieg.
damianisko5 - 12 Wrz 2013, 19:48 Temat postu: Skokowe opuszczanie szyby/elektryczny mechanizm Nie opisałem wszystkiego co zrobiłem, ale właśnie użyłem silikonu + talk, zamiast wd40 /dzięki Pufcio za poradę/. Dodatkowo mocno zamocowałem sprężynki z tulejkami, które wchodzą do silniczka razem z linkami i wszystko starannie posmarowane zostało wazeliną. Jutro powalczę dalej i dam znać, czy te zabiegi pomogły. dzięki za zainteresowanie i porady.
Puff - 12 Wrz 2013, 22:30
damianisko5 napisał/a: | silikonu + talk |
To w sumie zwiększyłeś tarcie zamiast je zmniejszyć...
Kuracja WD-40 u mnie dała efekty 20x lepsze niż smarowanie całego mechanizmu i inne metody, włącznie ze smarowaniem na płynie do naczyń
wawrzyc - 13 Wrz 2013, 06:02
Wyciagnij prowadnice na stol i zobacz czy ladnie dziala. Jesli nie to kwestia iinki. Mozna pozniej rozkrecic klapke na silniku wyjac to kolko na silniku i obejzec linke. Zlozyc to spowrotem jest truudniej ale da sie. Rolka na gorze prowadnicy ma na naciecie aby sciagnac/zalozyc linke.
damianisko5 - 13 Wrz 2013, 08:20 Temat postu: Skokowe opuszczanie szyby/elektryczny mechanizm Talku użyłem jedynie odrobinkę i to tylko w dolnej części prowadnic, więc może nie spaprałem zbytnio - dziś zrobię to dokładniej jak radził Pafcio /dzięki/i może obejdzie się bez wyjmowania silniczka i rozbierania go. Dam znać oczywiście czy to pomogło.
damianisko5 - 13 Wrz 2013, 14:14
Tym razem użyłem silikonu /spore ilości/. Szyba pochodziła kilkanaście razy w dół i w górę. Tylko trochę to pomogło !!! Przy okazji zauważyłem, że gdy szyba była max. w dół opuszczona to linka była luźna i górna sprężynka zamocowana na pancerzu luźno się przesuwa - dolna jest na trwałe zamocowana do korpusu silniczka - czy jest coś nie tak ? kto wie ? dzięki.
Puff - 13 Wrz 2013, 14:40
Linka powinna być zawsze napięta. Nie sztywna, ale napięta - da się ją palcem trochę odgiąć
Być może problem tkwi w tym, co się dzieje wewnątrz mechanizmu - musiałbyś go rozebrać i zobaczyć w jakim stanie jest linka 50/50, że jest trochę "zmielona"
damianisko5 - 13 Wrz 2013, 15:09 Temat postu: szyba Dzięki - to dziwne, bo gdy szyba jest u góry to linka jest naprężona. Brakuje mi czasu, więc teraz odpuściłem - na razie jakoś to działa, może za jakiś czas wrócę do kompletnej naprawy. Czeka mnie też druga szyba w lewych drzwiach, bo też nie jest idealnie. Dzięki za porady i zainteresowanie się problemem.
|
|