Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK3] Benzyna w oleju, pompa paliwa??

deltabox84 - 23 Maj 2011, 11:24
Temat postu: [MK3] Benzyna w oleju, pompa paliwa??
Witam, zauważyłem ostatnio że podniósł się poziom oleju w mojej fieście i pachnie lekko benzyną. Na innym forum powiedziano mi, że najprawdopodobniej jest to pęknięta membrana pompy paliwa. I teraz pytanie, z jakiej firmy kupić pompę, oryginał odpada bo 265zł, kupował ktoś jakieś zamienniki?? A może gdzie indziej dostaje się paliwo do oleju?? Pierścienie raczej odpadają bo 2 lata temu wymieniane. Autko to fiesta 1990r 1,1 gaźnik.
JoeMix - 23 Maj 2011, 11:39

No w gaźniku to prawie na pewno pompa puszcza, trzeba ją odkręcić (2 śruby) i sprawdzić czy cieknie czy nie, nowa jaką nie kupisz to będzie auto jechać,,,
matrix-1990 - 23 Maj 2011, 11:54

ja płaciłem za zamiennik 80 zł w fordowym, albo szukaj na forumowej giełdzie używanej
brewa7 - 23 Maj 2011, 12:12

Zobacz jeszcze zawór przelewowy bo może on jest źle ustawiony i leje za dużo benzyny i dlatego masz wahę w oleju. Ale jakbybyła membrana pompy pęknięta to silnik niemiałby przypadkiem ciągle zalanego któregoś z cylindrów?? Bo tam powinny być chyba 4 mambranki.
JoeMix - 23 Maj 2011, 12:55

Jaki zawór przelewowy? Jaki zalany cylinder skoro pompka (wnętrze) jest wsadzona w skrzynie korbową i jak cieknie to leje się to do michy olejowej,,, jakie 4 mambranki? Jedna przepona jest w pompie,,,

Rysunek poglądowy:

Jeśli element opisany jako membrana (nad nim jest paliwo pod nim jest skrzynia korbowa (w przypadku 1,1 i 1,3) pęknie lub zacznie cieknąc to paliwo będzie uciekać do skrzyni,,, jeśli przeciek będzie niewielki to będzie bez oznak w pracy silnika, im nieszczelność będzie większa tym wydajność pompy będzie spadać a silnik będzie tracił na mocy,,,

brewa7 - 23 Maj 2011, 13:42

no ok... Przepraszam za swój błąd <skrucha>

Ale to nie zbyt kumam tego opisu...
Cytat:
Jeśli element opisany jako membrana (nad nim jest paliwo pod nim jest skrzynia korbowa (w przypadku 1,1 i 1,3) pęknie lub zacznie cieknąc to paliwo będzie uciekać do skrzyni,,, jeśli przeciek będzie niewielki to będzie bez oznak w pracy silnika, im nieszczelność będzie większa tym wydajność pompy będzie spadać a silnik będzie tracił na mocy,,,

To w końcu gdzie będzie się lać?? do silnika (oleju), czy do skrzyni??

JoeMix - 23 Maj 2011, 14:34

JoeMix napisał/a:
pompka (wnętrze) jest wsadzona w skrzynie korbową i jak cieknie to leje się to do michy olejowej,,,
JoeMix napisał/a:
pęknie lub zacznie cieknąc to paliwo będzie uciekać do skrzyni,,,
Więc czytamy i rozumiemy cały tekst a nie wybrany kawałek zdania - jak pompka paliwa w gaźnikowym 1,1 lub 1,3 (1,6) przecieka to paliwo albo leje się na zewnątrz pod auto, albo do wewnątrz, do skrzyni korbowej (spływa po bloku do miski olejowej)
brewa7 - 23 Maj 2011, 14:42

Już, już... Ale nie ma tam w gaźniku zaworu przelewowego?? Wiem że w starszych samochodach to było coś takiego montowane żeby benzyna nie lała się całą rurą w gaźnik, tyle że to potem wylewało wahę w wydech, a nie do oleju. No to jam jest beznyna w oleju to chyba wystarczy kupić samą membrankę, a nie trzeba całej pompy. No chyba że to jest tylko zestawami sprzedawane.
JoeMix - 23 Maj 2011, 14:53

brewa7 napisał/a:
Ale nie ma tam w gaźniku zaworu przelewowego??
To zależy, każdy gaźnik ma odpowietrzenie komory pływakowej, problem taki że jak się zawiesi np. pływak to przeleje i odpowietrzeniem poleci paliwo, kolejny problem że w 90% przypadków poleci po rozgrzanym silniku :(
brewa7 napisał/a:
żeby benzyna nie lała się całą rurą w gaźnik
Jak pisałem w gaźniku na pływaku jest zawór iglicowy, działa jak spłuczka w WC, jak komora jest pełna to zamyka, pompka paliwa działa tak ze jak zrobi się ciśnienie to membrana pozostaje uchylona i pompa nie pracuje (trzymając ciśnienie), w nowszych fiestach (już w mk2) było coś takiego jak powrót do baku, i na wężu był trójnik który do gaźnika dawał pełną parą, a do powrotu do baku była taka dziurka ze praktycznie kapało paliwo, ale po zgaszeniu silnika wystarczyło by ciśnienie z pompy zeszło,,,
brewa7 napisał/a:
chyba wystarczy kupić samą membrankę, a nie trzeba całej pompy
Jeśli jeszcze uda ci się rozebrać pompkę to tak,,, może inaczej, jeśli uda Ci się ją złożyć po rozebraniu :P
brewa7 - 23 Maj 2011, 15:02

brewa7 napisał/a:

chyba wystarczy kupić samą membrankę, a nie trzeba całej pompy

JoeMix napisał/a:
Jeśli jeszcze uda ci się rozebrać pompkę to tak,,, może inaczej, jeśli uda Ci się ją złożyć po rozebraniu

Da się tylko trzeba się dokładnie zagłębić w budowę tego gaźnika. Wiesz bez instrukcji/znajomości konstrukcji to zawsze można z jednej rzeczy zrobić dwie, bo jak to mówią:
old "rozłożyć jakąś rzecz nie jest trudno, gorzej jest żeby ją potem złożyć tak by nie została nam żadna śrubka".

JoeMix - 23 Maj 2011, 15:12

Ori pompy są nieskładalne, to znaczy ze obie połówki są ze sobą na zakładkę sprasowane, jak wieczko np. na puszcze od piwa, można to śrubokrętem podważać i porozgnać celem rozpołowienia, problem jest ze scaleniem by było szczelne,,, pompki alternatywnych producentów bywają rozbieralne, ale może być problem ze zdobyciem membranki,,,

Nowa pompka kosztuje około 100 złotych,,, używki się kłaść nie opłaca chyba ze ją wyjmiemy z auta które do tej pory bezawaryjnie pracowało, jak pompka trochę ostoi a nie daj przepona w środku wyschnie, to guma twardnieje i wiadomo co się robi,,, więc oszczędność pozorna,,,

brewa7 - 23 Maj 2011, 15:42

Cytat:
Ori pompy są nieskładalne, to znaczy ze obie połówki są ze sobą na zakładkę sprasowane, jak wieczko np. na puszcze od piwa, można to śrubokrętem podważać i porozgnać celem rozpołowienia, problem jest ze scaleniem by było szczelne,,, pompki alternatywnych producentów bywają rozbieralne, ale może być problem ze zdobyciem membranki,,,

Są na stałe?? ;-| To głupota. Powinny być rozkładane bo jak popsuje się gumowa membranka to trza całą pompę... Cóż jak to ktoś ma w podpisie "to jest Ford, tu zawsze może być problem". Takto tak za damski ch... płacić 100złociszy. To tak jak Potrzebowałem bat anteny. Ori bat ma gwint żeński(ale to najmniejszy problem) do tego calowy i na dokładkę rozmiar 6, no i cena 45zł za sam bacik. A wszędzie są sprzedawane baty z gwintem męski+żeński, metryczny, rozmiar 5 i cena 10zł. Paranoja. A używki nie można dostać za pierona.

JoeMix - 23 Maj 2011, 15:57

brewa7 napisał/a:
Są na stałe?? ;-| To głupota. Powinny być rozkładane bo jak popsuje się gumowa membranka to trza całą pompę...
Jak mam fiestę ponad 10 lat, i ponad 10 tych fiest,,, to pompka mi padła raz i nie szlag trafił przeponę tylko popychacz się złamał,,,
brewa7 - 23 Maj 2011, 16:09

ale kupiłeś potem sam popychacz, czy całą pompę??
JoeMix - 23 Maj 2011, 16:17

Kupiłem całą pompkę,,, są rzeczy w których szkoda czasu grzebać, nawet jak by się dało :P
deltabox84 - 24 Maj 2011, 14:29

Szukam teraz nowego zamiennika takiej pompki (wyjścia na 3 węże) i nie mogę znaleźć, proszę dajcie jakieś namiary. Dziękuję
Cytat:

JoeMix - 24 Maj 2011, 17:27

Cytat:
Szukam teraz nowego zamiennika takiej pompki (wyjścia na 3 węże) i nie mogę znaleźć, proszę dajcie jakieś namiary. Dziękuję
No właśnie nie ma nigdzie, pompka od mk2 max chińszczyzna za 40 zeta lub trochę lepciejsza za 80,,, powinna pasować, jedynie co to to ze ma 2 wyjścia i wymaga lekkiej przeróbki na wężach (dołożenie trójnika i filtrów)
deltabox84 - 25 Maj 2011, 09:38

A jest gdzieś jakiś manual jak to przerobić z tym trójnikiem?? bo Fiesta potzrebna a pompki jak niema tak nie ma :/

[/quote]No właśnie nie ma nigdzie, pompka od mk2 max chińszczyzna za 40 zeta lub trochę lepciejsza za 80,,, powinna pasować, jedynie co to to ze ma 2 wyjścia i wymaga lekkiej przeróbki na wężach (dołożenie trójnika i filtrów)[/quote]

JoeMix - 25 Maj 2011, 09:51

deltabox84 napisał/a:
A jest gdzieś jakiś manual jak to przerobić z tym trójnikiem??
Kładziesz pompę z 2 wyjściami, przewód zasilający z baku podłączasz jak do starej, przy okazji dobrze na przewód przed pompką sobie strzelić filtr paliwa wyjście z pompy podłączasz pod trójnik a z trójnika ciągniesz do gaźnika,,, na 2 wyjście trójnika podłączasz powrót do baku też przez filierek paliwa w którym po odgrzaniu jednej końcówki lekko zwężasz przelot (mniej więcej połowa tego co na 2 filtrze jest, można też na wężu za filtrem założyć cybant i go trochę zgnieść,,, ja u sibi zawsze stosowałem kombinacje filtr od poloneza przed pompą i filterek z kaszla ze zrobioną lekką zwężką na powrocie,,,
deltabox84 - 25 Maj 2011, 12:58

Dzięki wielkie, uratowałeś Fiestę przed spalaniem :P Szlak mnie trafiał bo wszędzie pompki na 2 wężyki :P

[ Dodano: Czw Maj 26, 2011 11:04 ]
A czy firma BCD jest znośna?? znalazła się pompa na 3 wyjścia ale 209zł z wysyłką :/ trochę dużo.
Cytat:


[ Dodano: Czw Maj 26, 2011 11:29 ]
A jeszcze inne pytanie, bo mnie już szlak trafia, 209zł to trochę dużo, czy wszystkie pompki mechaniczne do silników 1.0-1.3 pasowały do bloku silnika, czy są np. z różnym rozstawem śrub, jedna firma wysłała mi dwie pompy czy to jest to samo?? mają inne numery 2663 i 2636




Uploaded with ImageShack.us

JoeMix napisał/a:
deltabox84 napisał/a:
A jest gdzieś jakiś manual jak to przerobić z tym trójnikiem??
Kładziesz pompę z 2 wyjściami, przewód zasilający z baku podłączasz jak do starej, przy okazji dobrze na przewód przed pompką sobie strzelić filtr paliwa wyjście z pompy podłączasz pod trójnik a z trójnika ciągniesz do gaźnika,,, na 2 wyjście trójnika podłączasz powrót do baku też przez filierek paliwa w którym po odgrzaniu jednej końcówki lekko zwężasz przelot (mniej więcej połowa tego co na 2 filtrze jest, można też na wężu za filtrem założyć cybant i go trochę zgnieść,,, ja u sibi zawsze stosowałem kombinacje filtr od poloneza przed pompą i filterek z kaszla ze zrobioną lekką zwężką na powrocie,,,


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group