Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK3] Nagły spadek mocy silnika

szuwar - 19 Kwi 2011, 20:37
Temat postu: [MK3] Nagły spadek mocy silnika
Fiesta z dnia na dzień straciła moc :( Wczoraj jezdzila jeszcze normalnie. Dzisiaj przestała przyspieszac. Szczegolnie źle jest na drugim biegu. Osiagniecie 80kmh troche trwa ;)

Mowie tu o sytuacji na LPG. Na benzynie jest jeszcze gorzej, praktycznie nie da sie jechac.

Swiece, przewody, filtr paliwa i powietrza wymieniane byly rok temu. LPG zalozylem w maju zeszłego roku i od tego momentu również instalacja nie byla ruszana...

Silnik normalnie odpala, w miare równo pracuje (tzn nie ma roznicy w stosunku do tego co bylo kilka dni temu, bo ogolnie to troche skacza mu obroty).

Od czego zaczac poszukiwania?

kuba87 - 19 Kwi 2011, 20:50

sprawdziłbym kompresje i zczytał błędy na początek
bidżej - 19 Kwi 2011, 20:52

wydech sprawdź.
szuwar - 19 Kwi 2011, 21:13

wydech robilem w niedziele, zalozylem nowy tlumik koncowy a reszte zlozylem jeszcze raz z nowymi obejmami i gumami.
co tam moze byc nie tak? zle polaczenie z rura kolektorowa???

bidżej - 19 Kwi 2011, 21:16

np puścił któryś tłumik i zatkał przepływ.
szuwar - 19 Kwi 2011, 21:31

szczerze mowiac nie kumam :(
mam wizualnie sprawdzic czy jest ok z tłumikiem wszystko?

bidżej - 19 Kwi 2011, 21:34

jak uda Ci się go prześwietlić wzrokiem...

sprawdź, czy wydech z tyłu dmucha jak powinien, czy nie wypycha spalin gdzieś bokiem, czy nie śmierdzi spalinami pod maską.

szynszyl - 19 Kwi 2011, 21:48

ale ile razy można o tym pisać?
szuwar - 21 Kwi 2011, 15:20

wydech jest ok. nigdzie spaliny nie uciekaja. w kabinie nie czuc spalin, czuc gaz/benzyne

sytuacja jest ciut lepsza na zinmym silniku ale i tak daleka od tego co bylo wczesniej.

Marcinowaty - 21 Kwi 2011, 21:20

Sprawdź wężyki od podciśnienia, wymień filtr paliwa.
szuwar - 26 Kwi 2011, 16:52

fiesta nie pali na czwarty cylinder, po sciagnieciu kabla nie slychac zadnej roznicy. w dodatklu po wyjeciu swiecy z silnika poleciały opiłki metalu. okazalo sie tez nie bylo oleju :)

czyli silnik juz kaput?

nie mam pojecia czy oplaca sie kupowac kolejny 1.1....

drzeniow - 26 Kwi 2011, 19:20

szuwar napisał/a:
nie mam pojecia czy oplaca sie kupowac kolejny 1.1....

kup 1.3 :D

Marcinowaty - 26 Kwi 2011, 20:45

http://moto.allegro.pl/si...1540028047.html

ze skrzynią
http://moto.allegro.pl/si...1556301670.html

niby z klimą
http://moto.allegro.pl/si...1543077273.html

a tu 30 dni gwarancji
http://moto.allegro.pl/si...1583740887.html

drzeniow - 26 Kwi 2011, 22:51

500zł to drogo, ja kupiłem za 300zł
kuba87 - 26 Kwi 2011, 22:53

szukaj na forum moze ktoś będzie się pozbywał kosiary
puan - 27 Kwi 2011, 13:18

spróbuj świece. Też tak miałem i mi to pomogło a na starych miałem tylko 20 tyś zrobione. Także zacząłbym od spr świec. Jak sobie policzysz ten silnik+wymiana+wiadomo jakie dodatkowe koszta to nie wiem czy nie lepiej poszukać innego auta. No ale to zależy w jaki Twoja Fofi jest stanie(karoseria)
szuwar - 27 Kwi 2011, 14:25

mowisz ze to swiece??? miales podobne objawy do moich?
bo wlasnie rozgladam sie za inna fiesta. buda w mojej nie jest w najlepszym stanie i raczej nie oplaca mi sie na ta chwile wymieniac silnika.

Pawełos666 - 27 Kwi 2011, 15:28

filtr gazu wymien jeszcze i pokaz mi zdjecie swiec po tym mozna duzo powiedziec o sprawnosci instalacji zaplonowej i silnika lub mozesz wyslac mi zdjecie ich na gg 540570, zeby bylo szczybciej (fotka od spodu swiec tak jak widac izolator i elektrody) troche w tym siedze :lol: zobaczymy czy sens, oprocz tego wykrec kazda i kazda z nich poloz na silniku odpalajac na 3 garach wysiadz z auta i lukaj jak strzela, wg mnie ktorys gar ma problemy, jesli iskra bedzie jadnakowo dobra wizualnie na 4 garach to rob foty obejrze je, najpierw tak sprawdz bo byc moze instalacja zaplonowa jest ok, nie dotykaj kabla ani swiecy na odpalonym silniku bo cie kopnie, zeby Ci uszu nie rozwalilo wkrec jakas starsza w miejsce wykreconej bo bedzie ladnie pierdziec... :)
bidżej - 27 Kwi 2011, 15:36

mam wrażenie, że coś pominęliście:
szuwar napisał/a:
w dodatklu po wyjeciu swiecy z silnika poleciały opiłki metalu. okazalo sie tez nie bylo oleju

Pawełos666 - 27 Kwi 2011, 15:44

fakt i nie pali na 4 gar - niedoczytalem, wiec zobacz czy to nie wina instalacji zaplonowej tak jak pisalem wyzej zrob
JoeMix - 27 Kwi 2011, 15:51

szuwar napisał/a:
po wyjeciu swiecy z silnika poleciały opiłki metalu. okazalo sie tez nie bylo oleju :)

czyli silnik juz kaput?
Silnik to może nie kaput, ale cylinder z którego się posypało to na pewno,,,
szuwar - 27 Kwi 2011, 19:17

sprawdzalem na innych swiecach jest to samo.
Tommur - 28 Kwi 2011, 10:02

jazda bez oleju to jest to :hahaha: . Szczerze gratuluję.
Pawełos666 - 28 Kwi 2011, 11:27

szuwar napisał/a:
sprawdzalem na innych swiecach jest to samo.

nie sprawdzaj jak jest na innych swiecach tylko sprawdz jak jest na wszystkich kablach jak pracuje caly uklad zaplonowy sprawdzajac kazdy gar zebys mial pewnosc co do kabli i swiec, jak jest na kazdym kablu na kazdej swiecy to samo to masz wiekszy problem, ale juz wiesz ze to nie swiece cewka kable, ewentualnie zamien 2 kable z cewki ze soba, tak jak zaplon jest na 2 cylindrach w tym samym czasie, potem sprawdz kompresje, uklad paliwowy zostaje

bidżej - 28 Kwi 2011, 11:40

Pawełos666, nie wiem czy zrozumiałeś co tam wcześniej było napisane, ale po wykręceniu świecy poszły wióry z cylindra, a auto jeździło bez oleju :fox:
Pawełos666 - 28 Kwi 2011, 11:44

nieszkodzi :cojest:

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group