|
Forum FiestaKlubPolska -
|
![](images/print.gif) |
Elektryka - [MK3] napiecie ładowania akumulatora
dr_Henio - 12 Kwi 2011, 23:52 Temat postu: [MK3] napiecie ładowania akumulatora Witajcie,
tej zimy robiłem gruntowny remont alternatora, wszystko wymienione.
W ciągu ostatnich ciepłych dni zauważyłem spadek prądu ładowania (z zapalonymi światłami 12,4V, przy zgaszonych odbiornikach 13,8-14V) Kiedy temperatura była poniżej zera, prąd ładowania przy zapalonych światłach wynosił 13,6V.
Co tak wpływa na ładowanie?
Temp?
Regulator napięcia był już kilka razy wymieniany, nic to nie dało.
JoeMix - 13 Kwi 2011, 07:24
dr_Henio napisał/a: | Co tak wpływa na ładowanie? | Najczęściej regulator napięcia,,, dr_Henio napisał/a: | Regulator napięcia był już kilka razy wymieniany, nic to nie dało. | Więc to nie regulator tylko coś innego,,,
BTW Prądu ładowania nie mierzymy jak mierzyłeś i nie podajemy w V
dr_Henio - 13 Kwi 2011, 10:57
Cytat z działu Elektryka FAQ
Jakim napięciem ładować akumulator?
Prostownik musi być 12 voltowy do akumulatorów 12 voltowych. Jeśli jest taki, to nie dbać o napięcie lecz tylko o amperaż. Natomiast w samochodzie ważne jest tylko napięcie - od 13,8 do 14,4 V, amperaż w tym przypadku jest nieistotny. Zarówno prostownik jak i ładowanie można sprawdzić w naszym zakładzie.
JoeMix - 13 Kwi 2011, 11:29
No i jak to co zacytowałeś (zwłaszcza pogrubione: napięcie 13,8V,,, amperaż nieistotny) ma się do Twojego pierwszego postu gdzie piszesz o prądzie ładowania 13,6V ?
Puff - 13 Kwi 2011, 13:25
"Bo fizyka jest mi obca..."
Przykładowy regulator napięcia i przykładowe zakresy napięć, w których ów regulator w danych temperaturach się mieści.
Jak widać na załączonym obrazku zmiana napięcia pod wpływem temperatury to rzecz normalna. Jeśli zaś mowa o zakresie napięć dopuszczalnych, to przyjmuje się zakres od 13.6 do 14.4V. Jeśli masz 13.6, to ok, gorzej jak spada poniżej tego. Na poprzednim altku miałem też 13.6 i nigdy nie miałem problemów z odpaleniem.
dr_Henio - 13 Kwi 2011, 22:28
ok,
pisałem o prądzie ładowania a podawałem napięcie. Chodziło mi oczywiście o napięcie.
Aktualnie mam w okolicach 12,4V +/- 0,3V (podczas jazdy z wymaganymi zapalonymi światłami mijania)
Puff - 13 Kwi 2011, 22:50
Zdecydowanie zbyt niskie. Zwłaszcza jak mowa o zakresie 12.1-12.4. Masakra.
JoeMix - 14 Kwi 2011, 06:42
dr_Henio, Wyjmij regulator i obejrzyj szczotki na końcu czy nie są porysowane (prowokowane) do tego przeczyść wszystkie połączenia +12V oraz masę, zwłaszcza zawias alternatora i masę silnika (jak możesz puść na alter osobny przewód masowy (nie musi być strasznie gruby - wystarczy taki jak na światłach drogowych jest) i podłącz go pod regulator napięcia (na BOSHu regulator ma kontakt do masy (obudowy) i tam właśnie)
|
|