Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka - [MK3] napiecie ładowania akumulatora

dr_Henio - 12 Kwi 2011, 23:52
Temat postu: [MK3] napiecie ładowania akumulatora
Witajcie,

tej zimy robiłem gruntowny remont alternatora, wszystko wymienione.
W ciągu ostatnich ciepłych dni zauważyłem spadek prądu ładowania (z zapalonymi światłami 12,4V, przy zgaszonych odbiornikach 13,8-14V) Kiedy temperatura była poniżej zera, prąd ładowania przy zapalonych światłach wynosił 13,6V.
Co tak wpływa na ładowanie?
Temp?
Regulator napięcia był już kilka razy wymieniany, nic to nie dało.

JoeMix - 13 Kwi 2011, 07:24

dr_Henio napisał/a:
Co tak wpływa na ładowanie?
Najczęściej regulator napięcia,,,
dr_Henio napisał/a:
Regulator napięcia był już kilka razy wymieniany, nic to nie dało.
Więc to nie regulator tylko coś innego,,,

BTW Prądu ładowania nie mierzymy jak mierzyłeś i nie podajemy w V

dr_Henio - 13 Kwi 2011, 10:57

Cytat z działu Elektryka FAQ

Jakim napięciem ładować akumulator?
Prostownik musi być 12 voltowy do akumulatorów 12 voltowych. Jeśli jest taki, to nie dbać o napięcie lecz tylko o amperaż. Natomiast w samochodzie ważne jest tylko napięcie - od 13,8 do 14,4 V, amperaż w tym przypadku jest nieistotny. Zarówno prostownik jak i ładowanie można sprawdzić w naszym zakładzie.

JoeMix - 13 Kwi 2011, 11:29

No i jak to co zacytowałeś (zwłaszcza pogrubione: napięcie 13,8V,,, amperaż nieistotny) ma się do Twojego pierwszego postu gdzie piszesz o prądzie ładowania 13,6V ?
Puff - 13 Kwi 2011, 13:25

"Bo fizyka jest mi obca..."



Przykładowy regulator napięcia i przykładowe zakresy napięć, w których ów regulator w danych temperaturach się mieści.

Jak widać na załączonym obrazku zmiana napięcia pod wpływem temperatury to rzecz normalna. Jeśli zaś mowa o zakresie napięć dopuszczalnych, to przyjmuje się zakres od 13.6 do 14.4V. Jeśli masz 13.6, to ok, gorzej jak spada poniżej tego. Na poprzednim altku miałem też 13.6 i nigdy nie miałem problemów z odpaleniem.

dr_Henio - 13 Kwi 2011, 22:28

ok,
pisałem o prądzie ładowania a podawałem napięcie. Chodziło mi oczywiście o napięcie.

Aktualnie mam w okolicach 12,4V +/- 0,3V (podczas jazdy z wymaganymi zapalonymi światłami mijania)

Puff - 13 Kwi 2011, 22:50

Zdecydowanie zbyt niskie. Zwłaszcza jak mowa o zakresie 12.1-12.4. Masakra.
JoeMix - 14 Kwi 2011, 06:42

dr_Henio, Wyjmij regulator i obejrzyj szczotki na końcu czy nie są porysowane (prowokowane) do tego przeczyść wszystkie połączenia +12V oraz masę, zwłaszcza zawias alternatora i masę silnika (jak możesz puść na alter osobny przewód masowy (nie musi być strasznie gruby - wystarczy taki jak na światłach drogowych jest) i podłącz go pod regulator napięcia (na BOSHu regulator ma kontakt do masy (obudowy) i tam właśnie)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group