Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [Inny] Podniesione obroty w Escorcie

PacMan - 10 Kwi 2011, 03:37
Temat postu: [Inny] Podniesione obroty w Escorcie
Witam. mam mały problem z escortem Mamuśki ;-)

Fordzik prawie cały czas trzyma obroty na poziomie ok 2000 jak sie jedzie nie chce zejść niżej, przyśpiesza normalnie bez problemów. jak sie zatrzyma to obroty dopiero po ok 3-5sek spadają do normalnych (ok 800), podczas jazdy przy zmianie biegów obroty dośc wolno spadają. Wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej jest ciągle na min. a trochę nim po mieście pojeździłem cóż to może być???

Osobiście obstawiam na termostat- silnik niedogrzany itp przez co wskaźnik pokazuje min. a silnik trzyma wyższe obroty, a może Wy drodzy koledzy i koleżanki macie jakiś pomysł na ten problem..

drzeniow - 10 Kwi 2011, 09:09

termostat może być, ale obroty to raczej wina silniczka krokowego ;>
Zrob najpierw termostat i zobaczysz czy pomogło.

Rebel - 10 Kwi 2011, 11:27

Najpierw to podałbyś co to za silnik w tym escorcie się kryje.

Termostat to chyba wiadomo jak sprawdzić czy otwarty. Odpalasz zimny silnik i sprawdzasz czy wąż robi się ciepły. IMO nawet przy otwartym termostacie nie powinno być aż tak podniesionych obrotów. Nawet w zimę przy zamarzniętym silniku obroty zaraz po odpaleniu nie są większe niż 1,5k.
Mnie to coś śmierdzi VSS'em.

PacMan - 12 Kwi 2011, 22:41

Witam. Przepraszam za brak sprecyzowania silnika.
ESCORT rok 97. Silnik 1.6 16V benzyna.

gniewny - 12 Kwi 2011, 23:14

a może czujnik położenia przepustnicy?
to też może dawać za wysokie obroty

Fordon - 13 Kwi 2011, 01:05

Prosty test kolego zebys sprawdzil sobie czujniki, od indukcyjnych az po zawor dodatkowego powietrza... defakto masz OBD II w nim bo to EEC5... no ale.
Silnik zimny: odlacz czujnik na obudowie termostatu od gory, jest to czujnik odpowiadajacy za zubozanie lub wzbogacanie mieszanki zimnego silnika i jesli gnojek nie odpali na odlaczonym to jest on OK.
Dalej silnik rozgrzany chociac czesciowo, odlacz TPS (czujnik polozenia przepustnicy) po odlaczeniu obroty nie beda tak chetnie wracac do normalnego poziomu i moze trzymac kolo 2k rpm przez okolo 30s. Ale zeby uszkodzic go trzeba naprawde sie postarac.teraz test na zgaszonym silniku, jesli masz miernik bierzesz go w lapke podpinasz sie pod mase a drugi pin czerwony podpinasz pod TPS-a tak zeby na zamknietej przepustnicy napiecie bylo od 0,8 do 1,12V a przy full otworzonej japie moze byc od 4,5V do 5V.
Idac dalej silnik krokowy. Odpal auto niech sobie chodzi i odlacz krokowca, jesli jest sprawny to silnik MUSI zgasnac!! Jesli zgasnie to znaczy ze jest OK...
Test przeplywki, i szczelnosci dolotu na dzialajacym silniku.
Sciagamy sobie przeplywke z obudowy filtra, przeplywka ma w sobie oczko, przytykasz polowicznie je az w koncu cale, jesli silnik zacznie przygasac to znaczy ze MAF dziala, dajesz mu chwile do namyslu i lekko przegazuj zeby odnalazl sie...
Teraz dlonia zatkaj cala przeplywke ( spokojnie nie wciagnie ci jej )jesli silnik zgasnie i nie bedzie slyszalne syczenie skads w okolicach dolotu to OK.
Idziemy dalej: czas na linke gazu bo tez taka prozaika zycia sie przydarza z przyczyn eksloatacji auta. Scianij ta rure dolotowa i zobacz czy przepustnica jest zamknieta i czy przy plenym nacisnieciu gazu w/w przepustnica sie otwiera w 100% oraz cofa do 0...
No i ostatnia sprawa VSS (czujnik predkosci pojazdu) test przeprowadzasz na odpalonym silniku na postoju najpierw a pozniej podczas jazdy.
Cala bajka polega na tym zeby podczas dzialania silnika na wolnych obrotach odlaczyc go i lekko przegazowac jesli obroty nadal beda takie same to czas na test podczas jazdy w odlaczonym VSS.
Jesli natomiast beda obroty jeszcze wyzsze to od razu podlacz go i jeszcze raz lekka przegazowka... jesli wroca do "normy" to test na drodze j/w.
Podczas jazdy: jedziesz na 3 biegu i przy 50km/h depnij sprzeglo zobacz czy zacznie sam wchodzic na obroty to jest problem VSS-a jesli nie to jest on sprawny.
EEC 5 ma tez taka wade iz potrafia pekac otuliny kabli (jeden z fuck up ow forda) ktory poprawiono w 1998r. Glowne miejsca pekanie otulin w essim.
Uklad wtryskow: 1 i 4 gar a w przypadkach mocniejszego przegrzania 2-3 gar...
Twoj essi ma taka puszke miedzy 2-3 garem otworz ja i zobacz czy nie ma tam spekanej otuliny (izolacji) .

Dziekuje za uwage dobranoc :yes:

PacMan - 13 Kwi 2011, 21:14

Super. wielkie dzięki za wyczerpujące opracowanie... przebadam auto..
Fordon - 15 Kwi 2011, 15:42

Daj znac co ci wyszlo... :)
exoryna - 1 Maj 2011, 12:02

Fordon napisał/a:

No i ostatnia sprawa VSS (czujnik predkosci pojazdu) test przeprowadzasz na odpalonym silniku na postoju najpierw a pozniej podczas jazdy.
Cala bajka polega na tym zeby podczas dzialania silnika na wolnych obrotach odlaczyc go i lekko przegazowac jesli obroty nadal beda takie same to czas na test podczas jazdy w odlaczonym VSS.
Jesli natomiast beda obroty jeszcze wyzsze to od razu podlacz go i jeszcze raz lekka przegazowka... jesli wroca do "normy" to test na drodze j/w.
Podczas jazdy: jedziesz na 3 biegu i przy 50km/h depnij sprzeglo zobacz czy zacznie sam wchodzic na obroty to jest problem VSS-a jesli nie to jest on sprawny.


Servus, podepnę się ze swoim problemem. Co prawda dotyczy to KAczki, a nie escorta, ale zawsze to ford.
Mam właśnie taką przypadłość - przy wysprzęglaniu jak auto się toczy obroty nie spadają. Jak tylko samochód stanie to i obroty spadają do normalnych jałowych.
W tej chwili jeżdżę z odłączonym VSSem. To bardzo pomogło, ale chciałbym doprowadzić sprawę do końca.

Czy wymiana właśnie VSS rozwiąże ten problem? Brak jest błędów zapisanych w ecu (sprawdzałem elm327). Wymieniałem już 2 zawory wolnych obrotów. Problem nie mija.

Dzięki za porady.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group