Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka - [MK4] Wskazówka od temp. silnika-temp silnika?

m_g - 6 Kwi 2011, 16:15
Temat postu: [MK4] Wskazówka od temp. silnika-temp silnika?
Witam wszystkich czyli Aloszka :ok:

Tak wiem! wiele tematów na ten temat było i dużo informacji ale wydaje mi się że u mnie jest coś specyficznego ot co i nie wiem czy tak może być czy nie. Z góry zakładam , że termostat wymieniony i nadal wskazówka zachowuje się tak jak zaraz wam to opisze na obrazkach bo innego już pomysłu nie miałem :greenpeace:
Dodam że mój silnik dość wolno się nagrzewa i tak dopiero po około 6-7km spokojniej jazdy wskazówka wychodzi po za białe pole , a w zimę po około 10 km.

Może zacznę od sytuacji w zimie czyli fot 1. wskazówka cały czas trzyma taki poziom i bez względu na to czy jadę trasie czy nie, ciepło w samochodzie mam ale nie powiem aby to był meeega upał czy coś ale jest ciepło, a w trasie jest cieplej znaczy lepsze cieplejsze powietrze dmucha :)


Teraz przechodzimy do cieplejszych dni czyli wiosna lato oraz miasto. Fot 2 przedstawia jazdę po mieście w temperaturach teraz zbliżonych oraz ciut większych dodam że ogrzewanie jest ciut cieplejsze niż w zimę/


Teraz przechodzimy także do cieplejszych dni czyli tak jak teraz oraz ciut więcej ,ale tym razem trasa fot. 3


No i teraz przechodzimy do najbardziej niepokojącej rzeczy,czyli korki(fot. 4) w obecnych temperaturach bo w zimę tak się nie nagrzewa. Tutaj dodam że jak dojdzie do literki L to wolę zjechać na pobocze aby go nie przegrzać bo nie nie włącza się wentylator i nie chce go dłużej trzymać na takim poziomie. Wiem że trochę poza L idzie ale i wtedy nadal wentylator się nie włącza. Mechanik mi mówił że że jak dochodzi do czerwonego pola to u niego wentylator się włącza ale mnie to nie pokoi dlaczego tak jest. Dodam że jak wyjadę z korka i jadę już normalną miejską jazdę wraca do sytuacji fot. 2


Dlaczego to opisuje i co mnie zastanawia:
-Czemu ta wskazówka tak zasuwa góra dół i ma aż takie wahania temperatur ?
-Około roku temu wskazówka trzymała połowę i jak tylko trochę przekroczył wskaźnik połowę to wentylator od razu się włączał i był ok ?
-Czy tak można można jeździć i nie bać że się przegrzeje silnik??
-BTW. Nawet jak wskazówka jest na L to płyn chłodniczy w zbiorniczku nie jest meega podwyższony tylko w miarę ten sam poziom trzyma, jak w przypadku jazdy miejskiej.

Termostat wymieniony na org. kupiony w ASO. Myślę jeszcze nad czujnikiem temperatury od wskaźnika albo w bloku silnika ??

JoeMix - 6 Kwi 2011, 20:56

Proste, musisz poczekać jak wskazówka wejdzie na czerwone pole,,, jak wtedy się wentylator nie załączy to ogrzewanie na max żeby trochę zbić i gasimy,,, i szukamy przyczyny czemu wentylator się nie włącza,,,
Puff - 6 Kwi 2011, 21:12

m_g - uchodzi ciśnienie ze zbiorniczka po odkręceniu korka?
m_g - 7 Kwi 2011, 07:19

jak odkręcę korek od zbiorniczka to słychać takie puuf(taki psssss):D... w sensie jak byś coś odkręcał co by by miało ciśnienie :)
Puff - 7 Kwi 2011, 08:43

Nie znam dokładnie układu węży w benzynie, więc jeśli posiadasz wężyk odchodzący na wysokości termostatu, to sprawdź jego drożność, a potem wymień czujnik temp. płynu chłodniczego. Ja w swoim zrobiłem masę rzeczy (rozebranie chłodnicy na części pierwsze, płukanie układu chłodniczego, wymiana termostatu 3x, wymiana płynu chłodniczego, a nawet wymiana pompy wody) i dalej wskazówka potrafi mi wyjść poza skalę :) W nieco innej sytuacji co prawda, ale u podłoża problemu musi leżeć to samo.
m_g - 7 Kwi 2011, 15:46

Ten czujnik od płynu chłodniczego to on się znajduje przy ścianie grodziowej z tyłu silnika (jak patrzysz od przodu )??

Dwa mniemam że chodzi co o taki cienki wężyk który idzie od grubej rury? (gruba rura idzie do termostatu )

Puff - 7 Kwi 2011, 18:06

m_g napisał/a:
Ten czujnik od płynu chłodniczego to on się znajduje przy ścianie grodziowej z tyłu silnika (jak patrzysz od przodu )??

Jest albo przy termostacie albo właśnie z "z tyłu" silnika. Gdzie - to już zależy od jednostki napędowej.

m_g napisał/a:
Dwa mniemam że chodzi co o taki cienki wężyk który idzie od grubej rury? (gruba rura idzie do termostatu )



U mnie od zbiorniczka wyrównawczego odchodzą 3 węże:
-górny prawy to ten wpięty pod termostat (o tym ja pisałem)
-dolny łączy się z wyjściem z nagrzewnicy i wężem dolnym z chłodnicy (o tym Ty piszesz)
-dolny lewy gdzieś tam włazi, nie pamiętam już gdzie, mało istotne :P

m_g - 7 Kwi 2011, 18:19

Na razie zmienię ten czujnik i zobaczymy co się będzie dziać :joint:




Powie mi ktoś co to jest ?? Kable od tego czegoś idą do czujnika temperatury właśnie tego na wężu ??

Dodam że od czujnika idzie kabel który rozdziela się na dwa i jeden idzie do tego czegoś na obrazku a jeden idzie gdzieś sobie ?

jackrzec - 7 Kwi 2011, 18:52

m_g napisał/a:
Powie mi ktoś co to jest ??
Elektrozawór pochłaniacza par paliwa.
m_g - 7 Kwi 2011, 19:01

A mam do was pytanko?
skoro ten czujunik rozpoznaje temperaturę płynu chłodniczego to co on ma do nagrzewania i do ciepła w samochodzie Jeżeli czujnik źle czyta to tylko na desce będzie źle a ciepło będzie leciało tak czy siak i to nie ma nic wspólnego? Dobrze rozumuje ?

jackrzec - 7 Kwi 2011, 19:30

Czujnik temperatury na deskę w kosiarce jest wkręcony pod termostatem - to ten z przodu. Wymień go i wskaźnik przestanie wariować (koszt pewnie 18-20 zł). Musisz kupić taki sam kolor jak masz (zapewne zielony np. http://ford.sklep.pl/pl,p...ps,zielony.html , ale sprawdź, bo bywały też inne). Co do grzania, to ja bym obstawiał walnięty termostat albo elektrozawór nagrzewnicy (i to zapewne jego wina).
m_g - 7 Kwi 2011, 21:56

Ale gdyby byl to elektrozawor, to byl wogole ciepla nie mial w samochodzie? Tak czy si? myle?

W zime mam cieple powietrze a po jakims dlugim czasie bardzo cieple ale sauny nie mam i dlugo samochod mi si? nagrzewa? Czy to aby na pewno ten zawor?

P.S sory za brk polskich liter ale blackberry ich nie posiada :)

Puff - 7 Kwi 2011, 23:29

Gdyby to był EZ to byłoby różnie. Gorąco lub zimno. Poza tym "długo" = ile? I jak jeździsz zanim się nagrzeje?
m_g - 8 Kwi 2011, 06:48

Po pierwsze ten czujnik co pokazał kolega to nie do mojego samochodu ale mniejsza o tu :ok:

Jak nagrzewam? Nie ciągnę go na obrotach , robię to spokojnie i powoli i staram się tych 70 nie przekraczać :)

ILE: W zimę dopiero po około 10 km zaczynam mieć ciepło w samochodzie , a w lato po około 4 km tzn wtedy dopiero wskazówka wychodzi poza białe pole :)

JoeMix - 8 Kwi 2011, 07:36

Normalna temperatura silnika zaczyna się gdzieś od 60-70 stopni, ciepłe powietrze w nawiewie powinno być dużo wcześniej niż wskazówka w polu NORM.
jackrzec - 8 Kwi 2011, 08:18

m_g napisał/a:
Po pierwsze ten czujnik co pokazał kolega to nie do mojego samochodu ale mniejsza o tu
dlaczego? Jest przeznaczony do kosiarek od 89 roku w górę i nie patrz na to że jest w katalogu w mk3 - w microcacie pokazuje ten sam. Sprawdź, a potem pisz.
m_g - 8 Kwi 2011, 17:02

Ciepłe powietrze nie mam tak szybko :) i naprawdę muszę trochę pojechać aby poczuć ciepło w samochodzie :D


A co do czujnika to przecież ja nie mam przy termostacie żadnego czujnika, ani pod termostatem(chyba że o czymś nie wiem),ale nic takiego nie korzajrze ?? Ja mam czujnik na wężu przy ścianie grodziowej. Zgadza się jest on zielony i to on odpowiada za wskazania temperatury na desce rozdzielczej,ale jest tam gdzie podałem ?? i kosztuje org. około 120 zł ?

http://ford.sklep.pl/pl,p...rd,zielony.html o taki mam czujnik :)

TSRules - 8 Kwi 2011, 19:59

jackrzec napisał/a:
dlaczego? Jest przeznaczony do kosiarek od 89 roku w górę i nie patrz na to że jest w katalogu w mk3 - w microcacie pokazuje ten sam. Sprawdź, a potem pisz.


to w ogóle nie jest ten czujnik człowieku, masz mk3 więc to co innego gy

m_g napisał/a:
Ja mam czujnik na wężu przy ścianie grodziowej. Zgadza się jest on zielony i to on odpowiada za wskazania temperatury na desce rozdzielczej,ale jest tam gdzie podałem ?? i kosztuje org. około 120 zł ?


zgadza się, tylko zielony kosztuje hmn no kosztuje :-) ja kupiłem firmy FACET za 36 zł i śmiga :-)

jackrzec - 8 Kwi 2011, 20:06

m_g, ten czujnik co pokazałeś jest do kompa a nie na deskę. Popatrz na zdjęcie - masz tam zaznaczony czujnik który odpowiada za wskaźnik na desce



TSRules napisał/a:
to w ogóle nie jest ten czujnik człowieku, masz mk3 więc to co innego gy
Mam też mk4... :2xf:

Chyba że były dwie wersje, to możecie mieć rację.

To wytłumacz mi co to jest na zdjęciu?

m_g - 8 Kwi 2011, 21:00




ja mam taki układ silnika i przy termostacie nie ma żadnego ale to żadnego czujnika, no nie ma bolca aby tam był jakiś czujnika :D , aż poszedłem i z latarką szukałem czujnika i tam nie ma nic takiego :D

arecki - 8 Kwi 2011, 21:47

już tyle razy to było :zalamka:

w mk4 1.3i czujnik na deske jest na wężu po lewej stronie z tyłu silnika....

TSRules - 8 Kwi 2011, 23:04

jackrzec napisał/a:
m_g, ten czujnik co pokazałeś jest do kompa a nie na deskę. Popatrz na zdjęcie - masz tam zaznaczony czujnik który odpowiada za wskaźnik na desce


jackrzec napisał/a:
To wytłumacz mi co to jest na zdjęciu?



1.3 montowany w escorcie :-P

co tłumaczy:

Cytat:
ja mam taki układ silnika i przy termostacie nie ma żadnego ale to żadnego czujnika, no nie ma bolca aby tam był jakiś czujnika :D , aż poszedłem i z latarką szukałem czujnika i tam nie ma nic takiego :D


arecki chyba jakiś manual będzie trza skołować :hahaha:

m_g - 9 Kwi 2011, 08:53

Czujnik o godzinie 14 zostanie wymieniony :ok:


Ale co do ciepła w samochodzie to ktoś ma jakiś pomysł ?? :D

drzeniow - 9 Kwi 2011, 09:41

m_g napisał/a:
Ale co do ciepła w samochodzie to ktoś ma jakiś pomysł ?? :D

nie do końca drożna nagrzewnica?
Masz może syf w układzie i to jest winą.
Zawsze lejesz płyn chłodniczy czy czasami lałeś wodę?
Odkręć kurek w zbiorniczku wyrównawczym i sprawdź czy jest tam czyściuchno.

m_g - 9 Kwi 2011, 09:58

zawsze był płyn chłodniczy nigdy woda, i w zbiorniczku zero syfu jest :)


nurtuje mnie po prostu czemu ten samochód tyle się nagrzewa ot co :D

[ Dodano: Sob Kwi 09, 2011 19:21 ]
A więc tak , czujnik pomógł ,ale dlatego się mógł przegrzać bo wiatrak do wymiany , tzn trzeba w niego puknąć aby zacząć działać i działa tylko na 1 poziomie :D

[ Dodano: Sob Kwi 09, 2011 19:27 ]
http://allegro.pl/nowy-we...1536975656.html


Warto to kupić ??

[ Dodano: Nie Kwi 10, 2011 15:54 ]
http://allegro.pl/nowy-we...1536975656.html no to zakupiłem coś takiego i zobaczymy ile czasu to coś pożyje :D


Btw ciężko jest wymienić samemu takie wentylatorek ?? Jeżeli nie to może ktoś opisze how to ?

m_g - 27 Wrz 2011, 17:31

Myślałem , że z problemem się uporałem i częściowo tak , znaczy wentylator nowy i chodzi ale..... samochód nadal mi się nie nagrzewa.W lato było ciepło i szybciej się nagrzewa ale do literki "N" i w trasie spadało poniżej "N" :głowąwmur: :głowąwmur:


Jak teraz się ochłodziło i rano jadę to muszę przejechać około 10 km, aby wskazówka wyszła poza białe pole , po około 15 wskazówka zatrzymuje się przed literką "N", i analogicznie jak wracam to jak jest ciepło (rano 10 stopni , popołudniu około 18 stopni na dworze ) szybciej. Im szybciej jadę tym wskazówka opada i czym wyższe obroty to wskazówka szybciej osiąga N i tak w koło Macieju. Jak korek to wędruje na połowę (z 15 minut muszę postać) . Dlaczego o tym piszę , bo wiem że w zimę nie będę miał sauny w samochodzie tylko lekko ciepło i nie jest to nagrzewnica bo w korku jak samochód stoi to po chwili daje pełen hajcung.


Zaraz każdy mi powie , że to termostat, ale ja go wczoraj wymieniłem(już 4 termostat) i nadal to samo, coś rozwala mi od razu termostat bo przed założeniem był sprawdzony a po założeniu samochód mi się szybciej nagrzał i doszedł do literki N, nagle wskazówka zadrżała i spadła trochę poniżej N nunu . Po dojeździe na miejsce rura od termostatu była ciepła, nie parzyła ale była ciepła, tak jak by termostat był cały czas otwarty.

Co zrobione:
-> układ chłodniczy oczyszczony
-> termostat kolejny wymieniony (i był kupiony org. i zamiennik 92-107 temp. otwarcia)
-> czujnik temperatury wymieniony
-> nagrzewnica sprawna ( w korku daje równomierne, gorące powietrze , cały czas takie samo, ruszam wskazówka spada i moc i ciepłota ogrzewania spada , ale jest równe i nie przerwane )



Mam wrażenie , że coś powoduje rozwalanie termostatu??

Co może być nie tak i powoduje takie cyrki ?? Nie dogrzewa się itp. Wszystko jest klasycznym przykładem termostatu ale....

Wiem , że wskazówka musi być na połowie i wiem, że ten silnik dość szybko się nagrzewa.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group