Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka - [MK4] Skok obrotów na sprzęgle, głośna praca silnika

DewREW - 2 Kwi 2011, 14:34
Temat postu: [MK4] Skok obrotów na sprzęgle, głośna praca silnika
Witam. Naczytałem się już trochę na temat wiszących obrotów podczas zmiany biegów, od trzech dni mam ten sam problem. Chciałbym go w miare możliwości rozwiązać samodzielnie. Czytałem coś o zaworze bocznikowym. Czy ten zawór to to samo co przepływomierz z teog tematu http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0 ? spotkałem się juz z różnymi określeniami różnych cześci silnika i się w tym zgubiłem. Prosiłbym więc o wskazanie mi na zdjęciu zaworu bocznikowego i przepływomierza (jeżeli to dwa rózne elementy), oraz jak powinienem się do tego zabrać by naprawić usterke.



PS. czy za niski poziom oleju oraz rozregulowana instalacja gazowa mogą być również przyczynami warczenia samochodu na sprzęgle ? Warczenie to występuje u mnie tylko na gorącym silniku po przejechaniu kilkunastu kilometrów.

JoeMix - 2 Kwi 2011, 18:40

DewREW napisał/a:
Czy ten zawór to to samo co przepływomierz
Zawór to zawór a przepływomierz to przepływomierz,,,
DewREW napisał/a:
Prosiłbym więc o wskazanie mi na zdjęciu zaworu bocznikowego
Jak jest zółty korek wlewu oleju to na lewo są 4 zawory od instalacji gazowej (czerwone) zawór bocznikowy powietrza czyli ten co reguluje wolne obroty to to srebrne, nad tym czerwonym,,,
DewREW - 3 Kwi 2011, 01:12

a przeplywomierz gdzie jest?

ten zawór bocznicowy to to cale srebrne czy to najjasniejsze? jest gdzies jakas instrukcja jak to nalezy rozebrac itp?

JoeMix - 3 Kwi 2011, 07:47

DewREW napisał/a:
ten zawór bocznicowy to to cale srebrne czy to najjasniejsze?
Całe,,,


marekw - 3 Kwi 2011, 11:57

Już o tym pisałem. Wariowały mi obroty z tydzień. Przy każdej zmianie biegu,po dodaniu gazu byłem jak Kubica (szybkiego powrotu na tor). Już miałem sie brać za krokowca,jak ktoś z forum poradził odpiąć akumulator. Po pierwszym zabiegu pomogło na tydzień. Drugi reset i mam z dwa lata po problemie.Nie twierdzę ,ze to lekarstwo na wszystko,ale radzę sprawdzić.
kuba87 - 3 Kwi 2011, 12:00

owszem czasami pomaga zwłaszcza jak masz gazownie
kasują się błędy a krokowca i tak wyczysc wrzuc go na noc w benzynę potem wydmuchaj spezonym powietrzem

DewREW - 3 Kwi 2011, 13:55

zdjąłem ten silniczek krokowy.. ale nie wiem wlasciiwe czy jest to wraz z tym czarnym plastikiem czy nie, wiec zdjalem oba.. chcialem zamoczyc je w beznzynie ekstrakcyjnej ale niestety narazie nie posiadam, kupie w poniedzialek.. on nie wyglada na jakos specjalnie "zapchany". wewnatrz tych tunelow jest wzglednie "srebrzyscie", gdzieniegdzie jakies niewielka ilosc "smaru", wyraznie widoczny wewnatrz jakis silownik. gdy go delikatnie srubokretem pchne w doł, to slychac taki ciche chlupanie, jakby znajdowal asie tam ajkas ciecz. poza tym.. ta "metalowa czesc" ona jest jeszcze dodatkowo rozbieralna? poza tym co to za "biała guma" na jednym z jego konców? zamieszczam fotki i prosilbym o instrukcje co powinienem zrobic nastepnie?
Ponadto gdzie w moim samochodzie znajduje się ten CPP oraz przepływomierz i jak się za nie zabrac? bo to sa najczesciej podawane przyczyny , obok zaworu bocznikowego.. prosilbym o wmiare skrupulatne odpowiedzi jako że nie jestem specem samochodowym..


Freeman - 3 Kwi 2011, 22:15

Krokowiec to ten po prawej na 2 fotce. Wlej w te dziury benzyny i pomachaj dodatkowo pędzelkiem. Po tym zabiegu dodatkowo popsikaj WD40 (lub czymś podobnym) i poruszaj tym tłoczkiem. Na 4 fotce widać takie kółko na samej górze. Po drugim czyszczeniu wylatywała nim benzynka jak wlałem ją w te 2 dziurki. Więc chyba dopiero wtedy się coś odetkało tam.

U mnie też wisiały obroty na ok 2-3 tysiącach i po tym zabiegu problem zniknął.

luki - 3 Kwi 2011, 22:51

jest preparat w sprayu do czyszczenia przepustnic, zaworów EGR, bardzo fajnie usuwa osady z oleju itp.
DewREW - 3 Kwi 2011, 23:03

a czy ten moj silniczek da się jeszcze bardziej rozebrac żeby mu sie dokładniej przyjżeć? przykładowo jak ten z mk3 na zdjeciu?


to co, beznzynka ekstrakcyjan czy lepiej kupic jakis specjalistyczny produkt, np http://www.liqui-moly.pl/...penreiniger.pdf ??

kuba87 - 3 Kwi 2011, 23:05

da się
ale tylko 1 raz :V:

DewREW - 3 Kwi 2011, 23:15

czyli co, lepiej go nie szarpac? hmm.. to co mi da czyszczenie tych kanalikow tak zwierzchu skoro nie mam dostepu do wlasciwego wnetrza ? jak ruszam tym tloczkiem to cos tam chlupie... poza tym za duzego ruchu on nie wykonuje..
kuba87 - 3 Kwi 2011, 23:19

włoz go do kubeczka z benzyna na noc a potem przadnie wydmuchaj
to wystarczy

TSRules - 4 Kwi 2011, 11:57

DewREW napisał/a:
czyli co, lepiej go nie szarpac?


hehe tekst jak z filmu dla dorosłych :ok:
nic na siłę, zrób jak ci radzą benzynka i delikatnie dopieszczaj pędzelkiem (jak z niewiastą :-) )

DewREW - 4 Kwi 2011, 14:10

wyczyscilem te czesci benzynka ekstrakcyjna..wysuszylem.. ale w obu tych czesciach po potrzasnieciu bylo slychac wewnatrz gdzies tam chlupanie.. znow zamoczylem, piskajac po kanalikach sprezonym powietrzem, poza tym psiknalem tez powietrzem jak i przejechalem pedzelkiem ile siegnalem po tych kanalikach ktore znajduja sie na obudowie silnika, tam tez jest niezly syf... szkoda ze nie wiem jak zdjac te pokrywe silnika bo tam tez bym poczyscil :P w kazdym badz razie czesci moczą sie, wroce z pracy o 24tej to je wyjme, obeschna mam nadzieje do rana i jak nie bedzie nic wewnatrz chlupac to je skrece.
poza tym.. w tym silniczku sa jakies przewody tak? wiec czy benzyna im nie zaszkodzi ? zauwazylem ze pozostawia taki bialy slad, jak to beznzyna...

a nastepnie.. to gdzie w moim silniku jest Czujnik Położenia Przepustnicy CPP i jak z kolei jego mam przeczyscic ? bo jak juz zaczalem zabawe to moze warto zajac sie tez innymi potencjalnymi powodami uwieszonych obrotów?

JoeMix - 4 Kwi 2011, 14:47

DewREW napisał/a:
to gdzie w moim silniku jest Czujnik Położenia Przepustnicy CPP
To nie jest cześć silniczka, tylko osobny podzespół,,,
jackrzec - 4 Kwi 2011, 17:03

DewREW napisał/a:
gdzie w moim silniku jest Czujnik Położenia Przepustnicy CPP
Przy przepustnicy - z jednej strony jest linka a z drugiej na osi przykręcony CPP.
Marcin - 4 Kwi 2011, 18:33

przy krokowym ważne jest aby był szczelny w pozycji zamkniętej, a trzpień w środku poruszał się bez oporów i jego dodatkowo oprócz przemywania trzeba dobrze rozruszać.
JoeMix - 4 Kwi 2011, 18:39

Marcin, no ale nie przy takim (1,1 / 1,3)
Marcin - 4 Kwi 2011, 19:02

temat dotyczy mk4 i odnośnie tego modelu napisałęm, żeby było jeszcze jaśniej krokowiec=bypass, Joe obudź się czasami i zauważ, że są też następne modele powyżej mk3 o nowszych konstrukcjach i innych rozwiązaniach, bo nie pierwszy raz widzę Twoje dziwne uwagi.
JoeMix - 4 Kwi 2011, 20:42

DewREW napisał/a:
przykładowo jak ten z mk3 na zdjeciu?
Marcin, więc ja nie wiem czy temat dotyczy mk4 (z tematu) czy mk3 z pytania w poście,,,
DewREW - 5 Kwi 2011, 01:05

JoeMix napisał/a:
DewREW napisał/a:
przykładowo jak ten z mk3 na zdjeciu?

Marcin, więc ja nie wiem czy temat dotyczy mk4 (z tematu) czy mk3 z pytania w poście,,,

mialem na mysli czy moj silniczek krokowy z mk4 da sie rozebrac jeszcze bardziej tak jak wlasnie ten przytoczony na zdjeciu z mk3... tak to jest jak sie czyta wyrywkowo : P

co do CPP to chicalem dowiedziec sie fdzie on jest u mnie w silniku, zeby ktos wskazal "palcem" (czyt. zaznaczyl na zdjeciu"), bo takie fachowe nazewnictwo niewiele mi mowi.

a wracajac do glownego watku, moj trzpien ma maly zakres ruchu. poza tym... mam dziwne przeczucia. wrocielm z pracy. spojrzalem na moj silniczek. a ten bialy silikon widoczny na zdjeciach napecznial i zrobil sie z niego taki cycek. czy to normalne? sami pisaliscie zeby go wrzucic na noc do beznzyny. poza tym kapie sie z tego "kółeczka" na gorze wiec chyba nie jest on szczelny? i co z tym dziwnym silikonem? nie wyglada to za ciekawie... wewnatrz cos chlupie gdy potrzepie silniczkiem. mam go wysuszyc suszarka? zaczynam miec watpliwosci czy aby powinienem po tym zabiegu go podpinac do samochodu : |

Amiz74 - 18 Wrz 2011, 15:28

U mnie to samo zaczęło się dziać ostatnio. Ja w sprzęgło a on jak odrzutowiec na obroty wchodzi. Poczytałem co tu napisane poczyściłem popsikałem WD i zobaczymy co będzie. :|
kuba87 - 18 Wrz 2011, 15:48

CPP- czujik połozenia przepustnicy
znajduję sie przy przepustnicy podłączony do wtyczki z trzema kabelkami

DewREW - 18 Wrz 2011, 23:33

Amiz74, powiedz mi, czy posiadasz wyciszenia pod klapa silnika ?
ja mialemp roblem z wiszacymi obrotami doslownie ciagle. probowaelm roznych sposobow, wyienielm rozne czesci. czyscilem przepustnice 6razy az poukrecalem sruby, nowy silnik krokowy, nowy filtr powietrza, regulacja zaworow, wymiana świec, odpinanie czujnika przy sprzęgle, wypinanie CPP, dokrecanie linki sruba na dodatkowej podkładce, wszystko nie przynosiło efektów, bądz efekty na tydizen, dwa... nie chce nic zapeszac ale.. od prawie dwoch miesiec problem sie nie pojawia, zapomnialem o tej sytuacji.. wiecie kiedy? gdy zdjąłem obwisłą mate spod maski samochodu. na wyciszeniu wyraznie bylo wyryte miejsce wahadła przepustnicy. zdjąłem i.. no i jest okej, odpukac... stad moje pytanie czy posiadasz wyciszenie pod maska.

Amiz74 - 21 Wrz 2011, 20:10

DewREW Wgłuszenie jest ok. Odkręciłem krokowca wydmuchałem, wypsiukałem a przy okazji wszystkie kostki rozpiąłem i też WD przejechałem. Na razie gra, zobaczy się jak będzie na dłuższą metę.
Amiz74 - 25 Paź 2011, 12:12

No witam ponownie i informuję, że na dłuższą metę też gra ;)
DewREW - 25 Paź 2011, 12:47

nie zapeszaj : P ja zauzwazylem ze jak powiem na glos ze moje auto chodzi dobrze to za chwile cos nie trybi... xD
nokian - 15 Mar 2012, 12:55

Zwracam się do wszystkich z prośbą.Jakie są 100% objawy lekko ślizgającego się sprzęgła Fiesty mk4 Flair 1300? Moją Fiestą nie pojedzie się na poszczególnych biegach jak wcześniej.Autem na 5 biegu rozwinę 100-110km/h,przy tej prędkości wewnątrz jest bardzo głośno,nie posłucham radia.Auto jakby straciło część swej ,,ogromnej" mocy,przyspieszenie jest o wiele słabsze.Krokowiec i przepustnica wyczyszczone.Z góry dzięki za pomoc.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group