|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Mechanika - [MK3] Wymiana końcówek drążków i poduszek pod silnikiem
grzeniu345 - 15 Mar 2011, 11:35 Temat postu: [MK3] Wymiana końcówek drążków i poduszek pod silnikiem Witam,
mam fiestę mk3 1.3 silnik 1993r i mam do wymiany w mojej fieście końcówki drążków, gumy pod silnikiem i skrzynią oraz ostatni krzyżak w układzie kierowniczym.
Czy ktoś doświadczony możne mi poradzić jak zmienić drążki i całą resztę ?
I czy po zmianie drążków będę musiał ustawiać zbieżność kół ?
JoeMix - 15 Mar 2011, 11:47
Cytat: | jestem jaki jestem ale sam do wszystkiego dochodzę małymi kroczkami sukcesywnie do przodu | Rada: Zacznij od aktywacji sprawdzania pisowni w swojej przeglądarce (tak, tak - można to zrobić) a następnie popraw wszystkie słówka podkreślone czerwoną linia (możesz wybrać z listy zaproponowanej przez słownik) - to tylko chwila przed kliknięciem "Wyślij"
grzeniu345 - 15 Mar 2011, 12:06 Temat postu: rere widzę że się nie dowiem jak to zrobić bo jakiś wścibski koleś poprawia moja polszczyznę. weź kolego się nie czepiaj ja tu potrzebuje konkretnej rady a nie jakiś twoich przekomarzań na temat mojej pisowni. proszę o konkretne odpowiedzi na temat
JoeMix - 15 Mar 2011, 12:19
Kolego, nie ma co się rzucać,,, bo tu tylko stracić można (ja akurat coś o tym wiem),,,
Końcówki drążków: Podnosisz auto, zdejmujesz koło, poluzowawszy kontrę na końcówce, odkręcasz śrubę z końcówki (albo samozabezpieczająca - kosz, trzeba nową skręcić, albo jest na zawleczkę - zawleczkę trzeba wyjąc przed odkręceniem), potem ściągaczem wyciskasz końcówkę ze zwrotnicy (jak nie masz do od spodu ją młotkiem w trzpień - w sumie i tak do kosza idzie), potem odkręcasz końcówkę z drążka, nakręcasz nową (tyle samo obrotów ile odkręciłeś starą), wkładasz w zwrotnice, przykręcasz od spodu nową śrubą z blokadą (a jak nie to zakładasz zawleczkę (najlepiej nową) na stara śrubę), na koniec dokręcasz kontrę na drążku - po całości POLECAM przejechać się na kontrolę zbieżności.
Gumy pod silnikiem i skrzynią - trzeba wsadzić pod silnik podnośnik i przez deskę go lekko unieść - odkręcić stare poduszki, przykręcić nowe, po czym osunąć podnośnik, dla ułatwienia można odkręcić poduszkę boczna jak jest,,,
Krzyżak też się demontuje stary, i montuje nowy, przy kołach ustawionych na wprost i tak samo ustawionej kierownicy,,, najleije sobie ja zablokować 9np. stacyjką) by się nie przesunęła,,,
grzeniu345 - 15 Mar 2011, 17:17
ok dzięki ci bardzo za dokładne wyjaśnienie zmiany poduszek i drążka..a co do krzyżaka to jest właśnie w tym mały problem, bo normalnie tak z biegu odkręcam go i lipa nie mogę go ściągnąć. czy muszę odkręcać cały układ czyli 2 śruby czy jakoś da rady obejść się bez tego??
marian - 15 Mar 2011, 18:50
krzyżak ma 2 śruby:górną i dolną(13klucz),odkręcasz je i wyjmujesz.Prawdopodobnie nie będzie chciał się ruszyć,więc najlepiej puknąć go od dołu młotkiem przez rurkę ok0,5m długości,w górę.Jak wyjdzie z maglownicy to musisz chyba ją okręcić tzn cały układ te 2 śruby (19klucz bodajże)ale wtedy jak odchylisz mogą ci się przestawić koła.Spróbuj najpierw bez odkręcania maglownicy bo już nie pamiętam dobrze
jackrzec - 15 Mar 2011, 19:21
Żadnej maglownicy nie trzeba odkręcać! Wyjdzie do góry, tylko trzeba trochę siły i pokombinować. Śruby od krzyżaka trzeba odkręcić całkowicie i wyjąć (bo blokują się o wyżłobienie na pręcie co wystaje z maglownicy). Przyda sie WD40. Podważysz go czymś do góry i wyjdzie, da radę bo na kolumnie kierowniczej jest sprężyna której opór trzeba pokonać.
grzeniu345 - 16 Mar 2011, 14:06
dzięki za fachowe porady
|
|