|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Tuning stylistyczny - Tajemnicze liczniki Gienka
GienekWichura - 16 Lip 2004, 15:26 Temat postu: Tajemnicze liczniki Gienka Na razie w ciemniościach to doda trochę tajemniczości
Lokmen - 16 Lip 2004, 16:33
Czyzby oznaczło to ze na lato potrzebujesz wydajnieszego nawiewu do kabiny bo masz za gorąco :wink:
DŻEJKU - 16 Lip 2004, 16:38
no proszę. efekt nocny wyczesany. a jak to zamontowałeś?? pokaż zdjątka w dzień!
Lokmen - 16 Lip 2004, 17:18
Dzejku to wszystko jest przykręcone do maskownicy (obudowy) licznika
bonio - 16 Lip 2004, 18:40
a ja mam pytanko : jak podlaczyc wskanik temp. oleju ?
DŻEJKU - 16 Lip 2004, 18:56
Łokmen napisał/a: | Dzejku to wszystko jest przykręcone do maskownicy (obudowy) licznika |
tak Łokmen ale zastanawiam sie jak to wygląda bo sam miałem duży problem z montażem żeby estetycznie wyglądało- zreszta widziałeś jak odpłynąłem :lol:
Lokmen - 16 Lip 2004, 19:27
Daj maila to prześle ci obrobione zdjątko - zobaczysz jak ma zrobione :mrgreen:
dawidc - 16 Lip 2004, 20:17
Gienek zmień podświetlenie licznika, bo ten niebieski troche nie pasuje do lux zegarków :wink:
DŻEJKU - 16 Lip 2004, 20:34
Łokmen napisał/a: | Daj maila to prześle ci obrobione zdjątko - zobaczysz jak ma zrobione :mrgreen: |
wsiz19018@poczta.wsiz.rzeszow.pl dawaj Łokmen!
Paulek - 16 Lip 2004, 21:38
Szczerze powiem, że teraz wyglądają o wiele lepiej...
Lokmen - 16 Lip 2004, 21:42
Przecież to te same zegarki - tylko przeniesione w inne miejsce :shock:
mike24 - 17 Lip 2004, 09:13
Fajna sprawa te liczniki Auto Style Gienek a nie myślałeś żeby je wrzucić w słupek? Tam też by fajnie wyglądały i gdybyś jeszcze zrobił podobne podświetlenie na desce to by była prawdziwa bajka!! Ale i tak efekt robi piorunujące wrażenie! :shock:
A tutaj jak te same liczniki wyglądają w CRX'ie:
GienekWichura - 17 Lip 2004, 09:54
Myślałem o wrzuceniu w słupek ale jak zwykle chciałem zrobić jak
najtaniej. W sumie doszedłem też do wniosku że moja głowa nie
lubi się za bardzo ruszać w prawo i lewo i wygrało jak zwykle rozwiązanie
domowej roboty.
Jak wam powiem z czego i jak to zrobiłem to będziecie mieli tydzień
zrywania boków ze śmiechu.
GienekWichura - 17 Lip 2004, 10:12
W sumie wygląda nieżle. Spodziewałem się lepszego efektu.
Po opryskaniu całości żywicą i nadaniu szmatą faktury
porowatej prysnęłem to nawierzchniową czarną mocno
matową.
A jak w ogóle wpadłem na pomysł i jak to zrobiłem......
GienekWichura - 17 Lip 2004, 10:15
GienekWichura - 17 Lip 2004, 10:17
Całe archiwum zdjęciowe jak do tego doszło mam
w chacie i podejrzewam że w niedzielę naskrobię jakiś mały
artykulik i wrzucę na forum a Rasta otrzyma wersję PDF
TO do poniedziałku...............(te kropki podwyższają tajemniczość)
Paulek - 17 Lip 2004, 16:01
Łokmen napisał/a: | Przecież to te same zegarki - tylko przeniesione w inne miejsce :shock: |
No i w tym miejscu wyglądają o niebo lepiej 8) .
remus - 20 Lip 2004, 08:03
Witaj bracie. Zegarki bardzo fajne. Sam posiadam takie i wiem że zakup choć drogi to udany. Jak chcesz zmienić kolor podświetlania zegarków to wyjmij żaróweczki z tyłu obudowy i pomaluj kilka razy markerem spirytusowym (niebieski, zielony, czerwony itd.). A tak z innej beczki to czemu nakładki na zegary masz wyskalowane do 220 jak rs turbo miała do 240 (trzeba korzystać z takich przywilejów). A przypadkiem nie zapakowałeś tych zegarków do puszek po browcu?
Acha jeszcze jedno nie posiadasz przypadkowo rury dolotowej (przed filtrem powietrza) do RS-ki.
Thomas - 20 Lip 2004, 08:36
Witam...
Zegarki fajne, mam nadzieję, że w niedziele będziesz na spocie w Gdyni i będe miał okazje podziwiac je na żywo.
Pozdrawiam
GienekWichura - 22 Lip 2004, 06:53
Remus mi się wydaje, że oryginalne liczniki właśnie
mam. Z tego co się orientuję to jest w opcji kupno takich
liczników. Ale pewien jestem na 100% że oryginalnie rs turbo
nie miały takiej dużej skali.
W Anglii taka opcja to 150 mil/h
remus - 22 Lip 2004, 07:04
Ja man nakładki na zegary do 240 i pod spodem czarne też do 240. Zegary zapakowałem z orginalnej RS-ki z której brałem całą reszte. Ale był to podobno egzemplarz na Francje (żółte halogeny i dalekosięgi)
GienekWichura - 22 Lip 2004, 10:01
Tak! W ogóle robione były tylko w anglii i hiszpani.
Mój Made in Spain
Sprowadzany z francji.
remus - 22 Lip 2004, 10:49
Wynika z tego że moje zegary były założone na specjalne zamówienie.
DŻEJKU - 23 Lip 2004, 15:42
ja mam fabryczny prospekt Forda z 1990r i tam w rst były budziki do 240 i wiele razy jak oglądałem zdjęcia to wszystkie turbo miały taką skalę...
GienekWichura - 27 Lip 2004, 06:35
No dobra. Rasty nie ma. Artykuł na stronie się nie pojawia.
Oprawki zrobiłem z:
1. DUżą z kubka do płukania zębów.
2. Te małe dwa z pojemników na paprykę i pieprz.
adamuus - 27 Lip 2004, 07:32
GienekWichura napisał/a: | No dobra. Rasty nie ma. Artykuł na stronie się nie pojawia.
Oprawki zrobiłem z:
1. DUżą z kubka do płukania zębów.
2. Te małe dwa z pojemników na paprykę i pieprz. |
Gienek mam rozumiec ze zanim je zuzyles to zjadles zawartosc podczas montazu :wink: :wink: :lol:
demolek - 27 Lip 2004, 09:30
Gienek a czym pomalunkowałeś wskazówki od liczników ?
DŻEJKU - 27 Lip 2004, 12:43
GienekWichura napisał/a: | No dobra. Rasty nie ma. Artykuł na stronie się nie pojawia.
Oprawki zrobiłem z:
1. DUżą z kubka do płukania zębów.
2. Te małe dwa z pojemników na paprykę i pieprz. |
jak ja robiłem to zapozyczyłem zatyczki ze sprejów, ale opadła mi wena...
Lokmen - 27 Lip 2004, 16:10
demolek napisał/a: | Gienek a czym pomalunkowałeś wskazówki od liczników ? |
O ile pamięć mnie nie myli - to pomalował lakierem do spławików 8) .
DŻEJKU - 28 Lip 2004, 12:53
a tak apropo liczników moje sa bardziej tajemnicze bo niedziałają :lol: :oops:
próbowałem je podłaczyć ale lipa. wskaźnik temp. chodzi a ciśnienie od razu wskakuje do końca. Juz nawet nie chcę żeby one naprawdę to wskazywały tylko chciałem je podłaczyć do temp silnika i wskaźnika paliwa.... zreszta obojętnie... chcę żeby działały...
a gdyby podłączyć pod czujnik ciśnienia oleju?
nie mam o tym zielonego pojęcia. Jeśli ktoś z was czai temat to niech daje pomysł!
GienekWichura - 1 Sie 2004, 18:02
Tak to był lakier do spławików ale trochę się spienił jak go rozcieńczyłem
i jest taki z bąbelkami. Ale ważne że wskazówki w ogóle widać
JoeMix - 1 Sie 2004, 21:13
DŻEJKU napisał/a: | a tak apropo liczników moje sa bardziej tajemnicze bo niedziałają :lol: :oops:
próbowałem je podłaczyć ale lipa. wskaźnik temp. chodzi a ciśnienie od razu wskakuje do końca. Juz nawet nie chcę żeby one naprawdę to wskazywały tylko chciałem je podłaczyć do temp silnika i wskaźnika paliwa.... zreszta obojętnie... chcę żeby działały...
a gdyby podłączyć pod czujnik ciśnienia oleju?
nie mam o tym zielonego pojęcia. Jeśli ktoś z was czai temat to niech daje pomysł! |
Więc tak... temp i paliwo musisz podlaczyć do orginalnego czujnika ale trzeba odłaczyć wskażniki w desce bo oba bedą fałszowały wskazania... co do ciśnienia oleju to gdzie go podłaczaleś, jak pod czujnik od kontroli to nie bardzo trzeba mieć tzw gruszkę, czyli czujnik analogowy, np. z poloneza wtedy wskażnik cisnienia oleju bedzie działał...
DŻEJKU - 2 Sie 2004, 15:30
Joe a czemu będą przekłamania?? czyli nie moge podłączyć 2 naraz?
a co do tej gruszki to gdzie ona sie znajduje w poldku?
GienekWichura - 28 Sie 2004, 10:16
Dżejku musisz mieć specjalny przetwornik cisnienia na impuls elektryczny
Te czyjnik co masz w bloku to czujnik niskiego ciśnienia. Albo jest na nim
napięcie albo nie. Czyli dwa stany.
Na zdjęciu wykonanie u mnie . Ten sender to jest ta żółta puszka
GienekWichura - 28 Sie 2004, 10:17
JoeMix - 28 Sie 2004, 14:51
DŻEJKU napisał/a: | Joe a czemu będą przekłamania?? czyli nie moge podłączyć 2 naraz? |
Nie możesz gdyż to dziłą na zasadzie że prad płynie przez dany czujnik a nastepnie przez wskaźnik... jeśli teraz dasz 2 dodatkowy wskaźnik to ten sam prąd nie przesunie 2 wskazówek tak samo jak jednej... wymagana jest kalibracja bo będą fałszować...
DŻEJKU - 28 Sie 2004, 15:02
Gienek a ty skąd wytrzasnąłeś to urządzonko? da rade je kupić?
gdzie i jak je zamontować? jak macie pomysły to dawajcie bo dobijają mnie ciągłe pytania pasażerów typu: a czemu te lczniczki nie działają?
JoeMix - 28 Sie 2004, 17:35
Nie wiem... gruszke można pewnie zapodac z poldasa wraz z adapterem który się wkręca w miejsce czujnika oleju, w adapter wkręca się czujnik i greuszkę... Kumpel ma, ale coś chyba spawał...
GienekWichura - 30 Sie 2004, 06:42
No włąśnie. Ja mam oryginalnie od auto styla.
Ty najpierw opytaj po szrotach od VW.
A potem szukaj od poldka jak nie będzie.
Jeżeli jakieś niewielkie przekłamania
to można wszystko ujarzmić jakimś
rezystorem.
DŻEJKU - 30 Sie 2004, 10:35
oki, tylko jak mam się o to pytać? jak to się fachowo nazywa? i mam szukać tylko w modelach które taki wskaźnik posiadały?
JoeMix - 30 Sie 2004, 19:19
no, to jest czujnik cisnienia oleju prostę.. tylko że nie cyfrowy 9od kontrolki) tylko analogowy 9od wskaźnika)....
herrkam - 30 Sie 2004, 21:16
Gienek jak podłączyctemp oleju, cisnienie oleju. Na rajdach mi się przyda i gdzie mozna kupić takie zegarki??
pozdro
remus - 31 Sie 2004, 14:45
Ja wywierciłem dziure w korku nagwintowałem i wkręciłem czujnik. I po wszystkim. Zegarki AutoStyla kupisz w każdym sklepie tuningowym.
GienekWichura - 18 Wrz 2004, 09:24
http://www.sklep.tuning.pl/
U mniebyło miejsce po czujniku niskiego ciśnienia oleju
W sumie można w misce wywiercić otwór na temperaturę oleju
oczywiście do ciśnienia trzeba użyć gniazda na czujnik niskiego
ciśnienia i wkręcić tam trójnik własnej roboty
GienekWichura - 18 Wrz 2004, 09:35
Tak trochę mi się zepsuły oprawki. W jednym miejscu mi pękły
Trzeba więc było naprawić. No i znowu mi do tego pustego łba
coś strzeliło i zrobiłem sobie jeszcze inaczej. Bardziej chropowatego
BARANEK
GienekWichura - 18 Wrz 2004, 09:46
Zaczęło się w sumie od tego że znalazłem w piwnicy stare
kubki po przyprawach kuchennych. Zaczęłem przymierzać
Hmmm.......Małe pasowały. A co z dużym?
W kibelku miałem pęknięty kubek do mycia zębów
Trochę go upitoliłem, wyszlifowałem, skleiłem ....
Wszysko oprócz przykęcenia pod odpowiednim kątem
wkrętami jest sklejone żywicą. Każdy licznik jest pod innym kątem
A wszystkie skierowane są idealnie prostpadle do moich oczu.
Ktoś niższy już nie ma prostopadle
GienekWichura - 18 Wrz 2004, 09:51
Przy elektryce należy pamiętać że masa do ciśnienia oleju
jest brana zawsze z silnika. Pozostałe mprzewody masowe
obojętne. Plusy podłącza sie na stacyjkę, żebby usrojstwo
nie chodziło całą dobę. Turbo akurat jest tutaj z wężyka
ciśnieniowego i prawidłowo.
DŻEJKU - 18 Wrz 2004, 13:20
Gienek fajowo to zrobiłeś! a co to za baranek? czy to nie będzie później utrudnione w czyszczeniu?
zadżebisty pomysł, ja może też sam zrobie obudowe do moich wskaźników... dzięx za natchnienie!
GienekWichura - 20 Wrz 2004, 06:46
Jakby goście wiedzieli jak to zrobiłem to by się tak nie coeszyli
http://www.fiestaturbo.co...pic.php?t=84855
Nie powiem co za baranek bo kompromitacja. Ale ważne że spełnia swoje
zadanie. Myśle że z czyszczeniem nie będzie problemu tylko odpowiednia
niesypiąca się szmata.
GienekWichura - 20 Wrz 2004, 10:05
No to teraz najbardziej miła wiadomośc dla mnie bo w sumie
naewt wcześniej tego nie wiedziałem.
To są oprawki nie wiem jakiej firmy ale w cale mi się nie
podobają a ile kosztują.............Sporo zaoszczędziłem i
mam tonę radochy że to moje wykonanie.
http://www.sklep.tuning.pl/dzial.php?d_id=79301
demolek - 20 Wrz 2004, 10:36
Brawo Gienuś !!! Szkoda że mnie już natchnienie opuściło ... weź moja fiestę i dokończ ... bo szkoda jakimś patałachom oddawać ...
Kermitos - 20 Wrz 2004, 11:34
Takich "magikow" jak Gienek to ciezko znalezc. Kto by pomyslal ze taki efekt mozna uzyskac takim sposobem :lol: A swoja droga szkoda ze Demol juz odpusciles sobie bo Twoja fura to cos wspanialego.
Pozdrawiam wszystkich fiestowych "magikow"!!!
Aksag - 20 Wrz 2004, 18:08
gruszki w poldkach były na 100% w silnikach 1,6 gli wiem bo sam widziałem w innych niewiem a fachowo to niewiem jak się nazywa jak powiesz że chcesz gruszke do poldka to będą wiedzieć
Paulek - 20 Wrz 2004, 18:37
Gienek gratuluję Ci umiejętności i pomysłowości !!
I czekam aż słożysz jakiś silnik do Fiesty z części rowerowych :wink:
GienekWichura - 20 Wrz 2004, 19:51
Dzisiaj kumple z pracy przeglądali to forum ( to oni nazwali mnie
Człowiek Fiesta).
Ponoć Adam Słodowy odpada.
A myślałem że z igły wideł nie da się zrobić
A w ogóle wiecie co? Całe liczniki od Poloneza
łącznie z gruchą można by przerobić . W sumie to
chodzi mi najbardziej o te ciśnienie oleju. Ale
niestey polonez nie ma liczników cisnienia doładowania
chociaż dla ciekawostki polones 1,5 SLE był robiony w
wersji turbo seryjnie za dopłatą.
DŻEJKU - 20 Wrz 2004, 23:14
o poldku turbo słyszałem, ale nie był to kiler . co do wskaźnika ciśnienia to był taki w Ładzie 2107 i zamierzam od niej kupić czujnik.
GienekWichura - 21 Wrz 2004, 14:09
Dobra wrzucam dwa filmiki jak te liczniki chodzą.Mile widziane komentarze
A trzeci filmik wrzucę jutro
Ściągajcie FILMIKI. Prawy klawisz zapisz jako.
http://sielek.w.interia.pl/0-7bar.mov
http://sielek.w.interia.pl/-0-7bar.mov
GienekWichura - 22 Wrz 2004, 10:11
Trzeci filmik jest do ściągnięcia. Proszę o komentarze.
Przyspieszenie myślę przyzwoite. To jeszcze za czasów
kiedy moje auto rwało na trójce. Filmik to sama demonstracja
pracy turbiny. Po założeniu dodatkowego zaworu upustowego
z podtrzymaniem ciśnienia w kolektorze ssącym będzie
ciśnienie szybciej się podnosiło i spadało (większa elastyczność)
Wszystkie filmy można oglądać w Quick Time MOV4.
http://sielek.w.interia.pl/0,4bar.mov
Sam strona jest jeszcze w budowie
http://sielek.w.interia.pl/
GienekWichura - 7 Lut 2005, 15:49
Wiadomość specjalna dla wielbicieli baranów. Szczególnie dla JQ Racera.
Baranek został zlikwidowany. Za bardzo się łuszczył. Jednak drgania podczas jazdy
i niedokładne wykończenie zrobiły swoje. Wróciłem do poprzedniej konfiguracji
Przejechałem trochę szpachlą natryskową iprawdopodobnie pójdzie wszystko w
połyskowym czarnym
Historię liczników GienkaWichury uważam za zamkniętą. Chyba że dokupię jeszcze coś
z zakresu temperatur oleju i wody. Może się cuś nowego urodzi. Wszystko zależy od
tego jak szybko skończę blacharkę albo jak wpadnie mi nowy kolejny pomysł w środku
nocy podczas siedzenia na kibelku.
GienekWichura - 7 Lut 2005, 15:55
Acha i jeszcze jedno
Ja zainteresowałem sie firmą autostyle bo wykonanie licznkiów
i cena były najbardziej zadowalające. Jest jednak kilka serii liczników
różnych zastosowań i wykonań firm VDO oraz fogfree oferowanych
przez dystrybutora części do motorówek i łodzi oraz jachtów
firmę marcomotors
www.marcomotors.com.pl
Polecam ich bo ceny są porównywalne a wykonanie powiem że
nawet lepsze.
a oto tablica rozdzielcza projektowana przez naszą
firmę do sterowania silnikami produkowanymi na
potrzeby małej i średniej żeglugi przez naszą firmę
GienekWichura - 24 Lut 2005, 18:50
Dobra długo nie trzeba było czekać namierzyłem swój wymarzony
prędkościomierz. Kolejne zmiany w drodze.
W związku z tym sprzedaję swój
http://www.fiestaklubpols...opic.php?t=4670
OPRAWKI DO TAJEMNICYZCH LICYNIKÓW SĄ NA SPRZEDARZ
|
|