|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Tuning mechaniczny - [MK6] Zmiana tłumika końcowego, sprężyn i filtra powietrza
Rolen - 28 Lut 2011, 19:34 Temat postu: [MK6] Zmiana tłumika końcowego, sprężyn i filtra powietrza Witam serdecznie,
chcę się Was poradzić, gdyż mam nadzieję, że niektórzy z forumowiczów znają się dużo lepiej ode mnie i są w stanie mi doradzić.
Jestem szczęśliwym posiadaczem Forda Fiesty Mk6 07' z silniczkiem benzynowym 1.6 100KM (jak podaje producent).
Po pierwsze chciałbym aby moja Fiestunia potrafiła gadać, tj. mam na myśli zmianę tłumika. Serii w ogóle nie słychać, gdyż silnik daje na tyle, że zagłusza każdy, choćby najmniejszy pomruk Myślałem o tłumiku WM sporta, jednak czasami też chciałbym pojechać samochodem w trasę i zajężdżając na miejsce nie mieć nabrzmiałej głowy od huku. Dlatego kolega podpowiedział mi o Ulterze. Co Wy na to?
Po drugie mam zamiar zmienić filtr powietrza. I tutaj nasuwa się pytanie, jaki? Czy lepiej jest zainwestować w sportową wkładkę K&N, czy może w stożek? Tylko też co z tym stożkiem, zwykły, czy ala grzybek, a może w zabudowie? No i oczywiście, jak szczęśliwi posiadacze Mk6-stek wiedzą, pod maską nie ma za wiele miejsca. Więc gdzie najlepiej byłoby go wsadzić? No i co z odgrodzeniem stożka od ciepła silnika?
Po trzecie zastanawiam się nad wymianą amortyzatorów seryjnych na obniżające, np. -30mm. Jakiej firmy? nie mam pojęcia i mam nadzieję że ktoś mi podpowie. Nie chciałbym aby koszt tych sprężyn przekraczał 500 złotych.
Po czwarte szukałem na różnych aukcjach rozpórki na przód. Oczywiście patrząc pod maskę mojej Fiestuni pomyślałem, że będzie ona przechodzić nad maską, bo pod już się raczej nic nie wciśnie, ale byłem ciekaw. Niestety...nic nie znalazłem. Wie ktoś może gdzie i mniej więcej w jakich pieniądzach można kupić taką rozpórkę?
Co jeszcze moglibyście mi doradzić? Będę wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam
arecki - 28 Lut 2011, 21:00
Rolen napisał/a: | Po pierwsze chciałbym aby moja Fiestunia potrafiła gadać, tj. mam na myśli zmianę tłumika. Serii w ogóle nie słychać, gdyż silnik daje na tyle, że zagłusza każdy, choćby najmniejszy pomruk Myślałem o tłumiku WM sporta, jednak czasami też chciałbym pojechać samochodem w trasę i zajężdżając na miejsce nie mieć nabrzmiałej głowy od huku. Dlatego kolega podpowiedział mi o Ulterze. Co Wy na to? |
Ulter to taki kompromis pomiędzy użytecznością a wydajnością
Rolen napisał/a: | Po drugie mam zamiar zmienić filtr powietrza. I tutaj nasuwa się pytanie, jaki? Czy lepiej jest zainwestować w sportową wkładkę K&N, czy może w stożek? Tylko też co z tym stożkiem, zwykły, czy ala grzybek, a może w zabudowie? No i oczywiście, jak szczęśliwi posiadacze Mk6-stek wiedzą, pod maską nie ma za wiele miejsca. Więc gdzie najlepiej byłoby go wsadzić? No i co z odgrodzeniem stożka od ciepła silnika?
|
wkład dobrej firmy niejednokrotnie jest lepszy od byle jakiego stożka czy tam grzybka. Wkład K&N ma u siebie Parzych więc zagadaj do niego. Jak już się uprzesz na ten stożek który sam w sobie nie da nic to pamiętaj żeby go odseparować do ciepłego silnika. Poza tym jak stożek to z całym układem dolotowym który będzie działał a nie wyglądał. Poza tym jakiś 4-2-1 do tego musi być
Rolen napisał/a: | Po trzecie zastanawiam się nad wymianą amortyzatorów seryjnych na obniżające, np. -30mm. Jakiej firmy? nie mam pojęcia i mam nadzieję że ktoś mi podpowie. Nie chciałbym aby koszt tych sprężyn przekraczał 500 złotych. |
Eibah Pro Kit ale cena spora, z tańszych to FK albo polskie MTS
Cytat: | Po czwarte szukałem na różnych aukcjach rozpórki na przód. Oczywiście patrząc pod maskę mojej Fiestuni pomyślałem, że będzie ona przechodzić nad maską, bo pod już się raczej nic nie wciśnie, ale byłem ciekaw. Niestety...nic nie znalazłem. Wie ktoś może gdzie i mniej więcej w jakich pieniądzach można kupić taką rozpórkę? |
bardzo dobre i w rozsądnych cenach robi na zamówienie rozpórki GSG Irek Górny
tak poza tym te wszystkie mody będą kosztowały i to sporo
Fordon - 28 Lut 2011, 22:16
Z wydechem to jak chcesz dlubac tylko po to zeby sie odzwywal delikatnie to Remus, supersprint, Borla, Miltek....
Zlotego srodka na to nie ma zeby bylo w miare "warczaco"... a na trasie S klass....
Filtr jak chcesz kupowac to musisz sie liczyc z tym ze mozesz od razu wywalac plastiki spod maski od seryjnego ukladu dolotowego... i do tego filtr ITG, HKS, APEXi,Fujita, Pippercross ewentualnie... Filtr dobierasz wymiarami i rystrykcja mocowa wg producenta...
Za 500zl kpl sprezyn obnizajacych... to jedynie uzywka, ale i to bedzie ciezki temat... bo nikt tego tanio nie sprzeda...
Rozporka gorna kielichow do MK6 na zamowienie robiona i to jak auto jest pod reka zeby robic pasowania oraz przymiarki co by nie zawadzala o zaden element....
Od razu powiem ci ze tez 400zl moze byc malo...
Oczywiscie sa chinole z alu ktore daje tyle ze masz psychiczna satysfakcje bo mam a tak po za tym wielkie gowno...
Sorry stary ale okresl do czego ma to auto niby sluzyc...
Parzych - 28 Lut 2011, 23:34
Cytat: | Po pierwsze chciałbym aby moja Fiestunia potrafiła gadać, tj. mam na myśli zmianę tłumika. Serii w ogóle nie słychać, gdyż silnik daje na tyle, że zagłusza każdy, choćby najmniejszy pomruk Myślałem o tłumiku WM sporta, jednak czasami też chciałbym pojechać samochodem w trasę i zajężdżając na miejsce nie mieć nabrzmiałej głowy od huku. | Takiej opcji to raczej nie ma, albo tłumik jest cichy, albo ryczy... Rolen napisał/a: | Po drugie mam zamiar zmienić filtr powietrza. I tutaj nasuwa się pytanie, jaki? Czy lepiej jest zainwestować w sportową wkładkę K&N, czy może w stożek? | Przed zmianą wkładki nie byłem na hamowni, więc nie wiem jaka była moc na fabrycznej... Po zmianie na K&N hamownia wypluła mi 82,4KM (fabryka podawała 75KM)... Rolen napisał/a: | Po trzecie zastanawiam się nad wymianą amortyzatorów seryjnych na obniżające, np. -30mm. Jakiej firmy? nie mam pojęcia i mam nadzieję że ktoś mi podpowie. Nie chciałbym aby koszt tych sprężyn przekraczał 500 złotych. | Niezdecydowany jesteś... Chciałbyś wymienić amortyzatory, a nie chcesz żeby cena sprężyn była wysoka... Ja zmieniłem tylko sprężyny na Eibacha -30mm i jest niżej... Za springi używki dałem 22zł (po znajomości)... Rolen napisał/a: | Po czwarte szukałem na różnych aukcjach rozpórki na przód. Oczywiście patrząc pod maskę mojej Fiestuni pomyślałem, że będzie ona przechodzić nad maską, bo pod już się raczej nic nie wciśnie, ale byłem ciekaw. Niestety...nic nie znalazłem. Wie ktoś może gdzie i mniej więcej w jakich pieniądzach można kupić taką rozpórkę? | Cena od ok 400zł wzwyż i nie nad maską, ale spoko mieści się pod maską, poczytaj temat Skfarka o Jego MK6 1,6...
Rolen - 1 Mar 2011, 11:00
Filtr powietrza będzie K&N i plastików nie trzeba wywalać spod maski....a za amortyzatory to sory, pomyliłem się, chciałem napisać o sprężynach obniżających. Znalazłem na allegro sprężyny ok -35 firmy FK. Jest sens je kupować? A co do tłumika to chyba będę skłonny do Ultera. Daje fajny basowy dzwięk przy tym nie będący za głośnym. Hmmm...a rozpurka...po obniżeniu samochodu chyba nie będzie potrzebna.
Ogólnie rzecz wygląda tak: autko jest świetne, daje wiele radości, 1.6 100KM daje dużą satysfakcje w mieście. Jedynie to chcę poprawić dzwięk tłumika i troszkę wspomóc przyczepność.
bidżej - 1 Mar 2011, 11:10
Cytat: | Hmmm...a rozpurka...po obniżeniu samochodu chyba nie będzie potrzebna. | ke?
Fordon - 1 Mar 2011, 13:52
Jak wkladke dasz to i owszem... ale jak chcesz dac sam stozek to niestety ale plastiki OUT...
Parzych - 1 Mar 2011, 15:00
Fordon napisał/a: | ale jak chcesz dac sam stozek to niestety ale plastiki OUT... | coby nie wydłużać dolotu powietrza...
arecki - 1 Mar 2011, 20:15
Rolen napisał/a: | A co do tłumika to chyba będę skłonny do Ultera. Daje fajny basowy dzwięk przy tym nie będący za głośnym. |
agriii, mam u siebie Ultera Rally i mi wstarcza. W trasie nie męczy
|
|