Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK3] Duże spalanie i czarny pył z tłumika..

kojot250 - 27 Lut 2011, 16:31
Temat postu: [MK3] Duże spalanie i czarny pył z tłumika..
Witam.. Jestem nowy na forum i mam problem z moją niedawno nabytą Fiestą z silnikiem 1.1 na gaźniku.. Problem polega na tym, że po przegazowaniu na postoju z tłumika wydobywa się czarny pył(widoczne na śniegu), a także zauważyłem spore spalanie.. Po wykręceniu świec widać, że są okopcone.. Z tłumika kapie także jakiś czarny płyn.. Autko, gdy jest zimne, to przerywa i nieraz potrafi zgasnąć.. Dodam, że zanim kupiłem ten samochód to stał jakieś 2 miesiące nieużywany i niema LPG.. Przymierzam się do wymiany filtrów i świec, ale czy to pomoże.? Przeszukałem forum, ale nie znalazłem odpowiedzi na mój problem.. Jeżeli ktoś wie co może być mojemu autku, to proszę o pomoc..
kuba87 - 27 Lut 2011, 16:39

gaznik do regulacji
czarny pył to sadza
a czarny płyn to zwykła woda- jeden z wielu skutkow spalania benzyny

Rebel - 27 Lut 2011, 16:53

kojot250 napisał/a:
Przymierzam się do wymiany filtrów i świec, ale czy to pomoże.?


Kolego... takie rzeczy to robi się obligatoryjnie w pierwszych dniach po zakupie auta a nie pyta czy to pomoże.

Co to za sporo spalanie? Bo jeżeli 8-9l w mieście to przy takiej temperaturze nie jest to nic szczególnego...

Jako, że niedawno nabyłeś auto to ciężko na razie określić ci pobór oleju. Ja bym na to zwrócił uwagę z uwagi na czarne świece.
No i tak jak post wyżej... regulacja gaźnika

kojot250 - 27 Lut 2011, 17:35

Wiem, że powinienem zrobić to odrazu, ale z powodu braku jakichkolwiek funduszy jeszcze tego nie zrobiłem, ale kupię w najbliższym czasie.. Spalanie w większości po mieście wyszło mi ok. 15 l, więc to trochę za dużo nawet w taką pogodę.. W przyszłym tygodniu udam się na regulację gaźnika i zobaczymy efekty..
pablon - 27 Lut 2011, 19:09

Rebel napisał/a:
kojot250 napisał/a:
Przymierzam się do wymiany filtrów i świec, ale czy to pomoże.?


Kolego... takie rzeczy to robi się obligatoryjnie w pierwszych dniach po zakupie auta a nie pyta czy to pomoże.

Co to za sporo spalanie? Bo jeżeli 8-9l w mieście to przy takiej temperaturze nie jest to nic szczególnego...

Jako, że niedawno nabyłeś auto to ciężko na razie określić ci pobór oleju. Ja bym na to zwrócił uwagę z uwagi na czarne świece.
No i tak jak post wyżej... regulacja gaźnika


Gaznikowiec powinien palic około 7l w mieście ale wiadomo że kazdy ma inny styl jazdy. Może byc cos nie tak z zapłonem. Jak używasz ssania?.

kojot250 - 27 Lut 2011, 19:22

Ja jeżdżę raczej spokojnie, obroty nie wyżej jak 3 tys. . Ssanie wyłączam jak nabierze trochę temp, ale na ssaniu lubi przerywać i czasem zgasnąć.. Kupując ten samochód spodziewałem się właśnie spalania w granicach 7-8l, a tu taka niespodzianka...
drzeniow - 27 Lut 2011, 19:30

kopcić przerywać moze własnie przez uszkodzone świece.
Najpierw wyreguluj gaznik jak nie pomoże wymień świece i przewody WN.
A jak to nie bedzie to to zapłon do regulacji.

pablon - 27 Lut 2011, 19:39

. jesli spalanie wynosci 15 litórw to musisz jechac na kontrole spalin do gaźnikowca. najlepiej sprawdzony gaznikowiec bo lubia zdzierac :yes:
Rebel - 27 Lut 2011, 20:13

pablon napisał/a:
Gaznikowiec powinien palic około 7l w mieście ale wiadomo że kazdy ma inny styl jazdy.
kojot250 napisał/a:
Kupując ten samochód spodziewałem się właśnie spalania w granicach 7-8l


...i jeżeli gaźnik będzie sprawny, wyregulowany, filtry czyste i porządna iskra, to tyle będzie spalał ale nie przy -10 za oknem i przy kilkukilometrowych trasach. Dlatego napisałem 8-9

jackrzec - 1 Mar 2011, 19:55

drzeniow napisał/a:
A jak to nie bedzie to to zapłon do regulacji.
w jaki sposób możesz wyregulować zapłon w tej fieście?
przemo_rsr - 1 Mar 2011, 19:58

no w 1,1 nie reguluje się, bo chciałem to robić, ale gość mi poowiedział, że nie robi się tego, ustawia się raz i ma być
drzeniow - 1 Mar 2011, 20:01

jackrzec napisał/a:

w jaki sposób możesz wyregulować zapłon w tej fieście?

widocznie mój błąd, sądziłem ze moduł zapłonowy był dopiero w fieście na wtrysku a nie w gaźniku ;>

Ale to nie zmienia faktu iż moze być on uszkodzony, robi przebicie i od tego szarpanie itd.

jackrzec - 1 Mar 2011, 20:11

przemo_rsr napisał/a:
no w 1,1 nie reguluje się, bo chciałem to robić, ale gość mi poowiedział, że nie robi się tego, ustawia się raz i ma być
Nawet raz się nie da ustawić, bo wszystkie kosiarki były od razu z modułem zapłonowym. Ustawić teoretycznie mozna było w niektórych 1,4/1,6 na gaźniku, bo miały rozdzielacz.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group