Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK4] Blokowanie kierownicy podczas jazdy

ivoncja - 18 Lut 2011, 10:33
Temat postu: [MK4] Blokowanie kierownicy podczas jazdy
Dwa razy przydarzyło mi się ostatnio przyblokowanie kierownicy podczas skrętu w prawo- trwało to ułamek sekundy i puszczało, ale co się strachu najadłam to moje... Oczywiście auto stoi, bo boję się tak jeździć. Wczoraj byłam u mechanika i stwierdził, że winne jest łożysko amortyzatora- do wymiany. Przy okazji poprosiłam o zdiagnozowanie problemów ze zmianą biegów (2 i wsteczny)- okazało się że mam wybity krzyżak. Mechanik wycenił całość roboty z częściami na max. 500 zł w wariancie pesymistycznym. Byłabym wdzięczna, gdyby mi ktoś tak "na chłopski rozum" wyjaśnił, co ma łożysko amortyzatora do blokowania kierownicy i czy koszty podane przez mechanika są realistyczne.
TSRules - 18 Lut 2011, 10:50

ivoncja napisał/a:
wycenił całość roboty z częściami na max. 500 zł


Trochę sporo, ale może w Szczecinie jest taka drożyzna :-)

Jeśli by wymieniał tylko łożysko i krzyżak to części koło 100zł no może 150zł :-) robocizna to inna sprawa, w moich okolicach ze 150-200 max by wzieli, możesz jechać gdzie indziej na konsultację żeby się upewnić :yes:

bidżej - 18 Lut 2011, 10:57

w MK3 za blokowanie kierownicy w zakręcie odpowiada wytłuczony krzyżak kolumny kierowniczej. Masz może luz na kierownicy? tzn. czy występuje taki efekt, że możesz machać kierownicą lewo-prawo, a auto jedzie prosto.
ivoncja - 18 Lut 2011, 11:34

bidżej napisał/a:
w MK3 za blokowanie kierownicy w zakręcie odpowiada wytłuczony krzyżak kolumny kierowniczej. Masz może luz na kierownicy? tzn. czy występuje taki efekt, że możesz machać kierownicą lewo-prawo, a auto jedzie prosto.


Mam MK4. Luzów na kierownicy nie ma.
Dzwoniłam właśnie do warsztatu (tego samego, bo wczoraj było za późno na telefon do hurtowni i podany koszt był orientacyjny)- komplet łożysk to 90 zł, razem z robocizną 250, czyli chyba jednak nie zdzierają.:) Ponieważ rozmawiałam z innym mechanikiem, w sprawie krzyżaka się nie wypowiedział, zalecił żeby podjechać jeszcze raz, w celu weryfikacji. Dobrze że warsztat mam 300 m od domu. :)

Puff - 19 Lut 2011, 00:39

Jeśli faktycznie masz coś z pałąkiem wybieraka, to mogę współczuć. Samego krzyżaka nie dostaniesz - jest specjalnie nitowany i niedostępny jako pojedyncza część, a jedynie jako cała rura z krzyżakiem. Poza serwisem tego nie znajdziesz (już samo to stwierdzenie boli...), a cena to okolice 200zł (nie wiem dokładnie ile, rok temu prawie kupowałem ustrojstwo). Z wymianą też jest trochę papraniny (na upartego we dwójkę można to zrobić na parkingu pod blokiem w godzinę). Gorzej z ustawianiem położenia neutralnego lewarka. Jeśli chcesz mieć "fabrykę", to samo ustawianie potrafi zająć drugie tyle co wymiana...
maczeta - 27 Mar 2011, 16:12

Uszanowanie ! Blokowała się maglownica przy wolnym skręcaniu na równej nawierzchni. Na drodze dziurawej - efekt blokowania :jupi: sam sięeliminował :hahaha:
8 dni temu w 3 godziny w deszczu przed domem zamontowałem nową ( prawie :ok: )
maglownice. I znowu nic nie blokuje.
Co prawda - w tym tygodniu dodatkowo ponownie przemontowałem krzyżak i ( i ponowniewyregulowałem leżąc pod autem zbieżność) tak by kierownica była właściwie ustawiona.

ps
Z początku myślałem że zaciera się maglownica, lub może za duża rozbieżność ?
Na wszelki wypadek nie chcąc "zostać" bez "jadącego" auta zdecydowałem na kupno nowej maglownicy (Z ALLEGRO) i na wymianę jak się okazało niespodziewanie psującej się maglownicy. Jak bęę miał czas top wymontowana rozbiorę i ja opisze.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group