Forum FiestaKlubPolska -

Tuning mechaniczny - [MK3] Mocniejsze hamulce na tylną oś

marlas666 - 17 Lut 2011, 18:02
Temat postu: [MK3] Mocniejsze hamulce na tylną oś
witam mam do was pytanko interesował by mnie swap jakiś mocniejszych hebli do mojej fiesty najlepiej tarczówki jakieś co i jak i od czego trzeba zacząć i od czego pasują ??
Arkadius - 17 Lut 2011, 18:10

Escort RS 2000 kupa tematów na forum
trzeci - 17 Lut 2011, 18:29

Kolega pyta generalnie o hamulce tylnie pod kątem tarcz.
Ten temat też był poruszany na forum i opinie były tego typu, że nie dość iż sporo przeróbek to i skuteczność tego rozwiązania sprawiałaby wiele problemów, ze względu na lekki tył w Fiestach.

Moim zdaniem w przypadku mocniejszych Fiest w zupełności wystarcza:
- przód, jakiś dobry zestaw oparty na kombinacjach typu ATE + EBC, czy też wspomniane tarcze z RS2000 ( o większej średnicy i większych zaciskach)
- tył, większe bębny ( z XR2i lub RS 1800 ) na nowych bebechach
- nowe przewody hamulcowe
- nowy płyn hamulcowy
O tych dwóch ostatnich elementach też trzeba pamiętać, bo stare, o zawężonej średnicy przewody hamulcowe spowodują, że skuteczność hamowania nawet na dobrym zestawie będzie kiepska.
A konieczność regularnej wymiany płynu hamulcowego chyba nie wymaga wyjaśnienia ;-))

marlas666 - 17 Lut 2011, 19:29

aha dzieki czyli tarcze odpadaja a przełożenie będnów na tył z xr2i albo rs1800 wiąrze sie z przerabianiem czegoś ??
trzeci - 17 Lut 2011, 21:47

Nie, one się tylko średnicą różnią :)
JoeMix - 17 Lut 2011, 22:09

Dokładnie, fiesta ma lekką dupę i tarcze na tyle to nieporozumienie, bo będziesz musiał bardzo ograniczyć ich siłę hamowania,,, seryjne hamulce doprowadź do ładu i jak depniesz w pedał / zaciągniesz ręczny to koła będą stały w miejscu.
marlas666 - 18 Lut 2011, 15:19

a od czego heble byście proponowali na przednią oś ??
gniewny - 18 Lut 2011, 16:34

patrz pierwsza odpowiedz
Żółwik Tuptuś - 18 Lut 2011, 20:25

Nie jestem w stanie zrozumieć po co ludziom heble większe niż oryginalne ikserkowskie poskłądane na nowych i dobrych komponentach
gniewny - 18 Lut 2011, 22:52

noo jedyne o jakich ja "marze" to z xrki...wiem,ze przy moim silniku hamulce z 1,6 to kosmos ;)
Fordon - 18 Lut 2011, 23:07

A niech sobie chlopak osadza co chce...
Tyl dobry hebel to XR bebny 202mm jak dobrze pamietam...
przod mozesz dac wentyl z XR2i 240mm, Rs2000- 260mm, focus ST 302-5mm...
pod heble rs-a musi byc 14" minimum i to nie kazda wejdzie, pod ST 15" minimum i tez nie kazda wejdzie...

Stunt_Man - 18 Lut 2011, 23:35

Żółwik Tuptuś napisał/a:
Nie jestem w stanie zrozumieć po co ludziom heble większe niż oryginalne ikserkowskie poskłądane na nowych i dobrych komponentach

a i cywilne wystarczą jak sprawne...
gniewny napisał/a:
noo jedyne o jakich ja "marze" to z xrki...wiem,ze przy moim silniku hamulce z 1,6 to kosmos ;)

polecam heble z mondeo ale to też minimum 14'
i nie ma znaczenia jaki silnik
ja miałem przy 1.1 heble z mondeo i co? hamowało bo taki był zamysł tej modyfikacji :-P
ważne hamulce, potem silnik

Krawiec - 22 Lut 2011, 16:52

no trochę jednak jest różnica czy hamujesz z 140 czy z 240...
jackrzec - 22 Lut 2011, 19:34

Krawiec napisał/a:
no trochę jednak jest różnica czy hamujesz z 140 czy z 240...
Zapewne, ale najpierw trzeba móc wyciągnąć te 240... a przy 1.4 raczej się nie da.
TomeX500 - 23 Lut 2011, 09:00

Kwestia jest też taka, że trzeba mieć dość spore kapcie, żeby przy mocnym hamowaniu się nie ślizgały. Chyba, że ma się abs :)
marlas666 - 23 Lut 2011, 09:11

oponki to ja mam 195/50 r15

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group