|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Tuning mechaniczny - [MK3] Mocniejsze hamulce na tylną oś
marlas666 - 17 Lut 2011, 18:02 Temat postu: [MK3] Mocniejsze hamulce na tylną oś witam mam do was pytanko interesował by mnie swap jakiś mocniejszych hebli do mojej fiesty najlepiej tarczówki jakieś co i jak i od czego trzeba zacząć i od czego pasują ??
Arkadius - 17 Lut 2011, 18:10
Escort RS 2000 kupa tematów na forum
trzeci - 17 Lut 2011, 18:29
Kolega pyta generalnie o hamulce tylnie pod kątem tarcz.
Ten temat też był poruszany na forum i opinie były tego typu, że nie dość iż sporo przeróbek to i skuteczność tego rozwiązania sprawiałaby wiele problemów, ze względu na lekki tył w Fiestach.
Moim zdaniem w przypadku mocniejszych Fiest w zupełności wystarcza:
- przód, jakiś dobry zestaw oparty na kombinacjach typu ATE + EBC, czy też wspomniane tarcze z RS2000 ( o większej średnicy i większych zaciskach)
- tył, większe bębny ( z XR2i lub RS 1800 ) na nowych bebechach
- nowe przewody hamulcowe
- nowy płyn hamulcowy
O tych dwóch ostatnich elementach też trzeba pamiętać, bo stare, o zawężonej średnicy przewody hamulcowe spowodują, że skuteczność hamowania nawet na dobrym zestawie będzie kiepska.
A konieczność regularnej wymiany płynu hamulcowego chyba nie wymaga wyjaśnienia
marlas666 - 17 Lut 2011, 19:29
aha dzieki czyli tarcze odpadaja a przełożenie będnów na tył z xr2i albo rs1800 wiąrze sie z przerabianiem czegoś ??
trzeci - 17 Lut 2011, 21:47
Nie, one się tylko średnicą różnią
JoeMix - 17 Lut 2011, 22:09
Dokładnie, fiesta ma lekką dupę i tarcze na tyle to nieporozumienie, bo będziesz musiał bardzo ograniczyć ich siłę hamowania,,, seryjne hamulce doprowadź do ładu i jak depniesz w pedał / zaciągniesz ręczny to koła będą stały w miejscu.
marlas666 - 18 Lut 2011, 15:19
a od czego heble byście proponowali na przednią oś ??
gniewny - 18 Lut 2011, 16:34
patrz pierwsza odpowiedz
Żółwik Tuptuś - 18 Lut 2011, 20:25
Nie jestem w stanie zrozumieć po co ludziom heble większe niż oryginalne ikserkowskie poskłądane na nowych i dobrych komponentach
gniewny - 18 Lut 2011, 22:52
noo jedyne o jakich ja "marze" to z xrki...wiem,ze przy moim silniku hamulce z 1,6 to kosmos
Fordon - 18 Lut 2011, 23:07
A niech sobie chlopak osadza co chce...
Tyl dobry hebel to XR bebny 202mm jak dobrze pamietam...
przod mozesz dac wentyl z XR2i 240mm, Rs2000- 260mm, focus ST 302-5mm...
pod heble rs-a musi byc 14" minimum i to nie kazda wejdzie, pod ST 15" minimum i tez nie kazda wejdzie...
Stunt_Man - 18 Lut 2011, 23:35
Żółwik Tuptuś napisał/a: | Nie jestem w stanie zrozumieć po co ludziom heble większe niż oryginalne ikserkowskie poskłądane na nowych i dobrych komponentach |
a i cywilne wystarczą jak sprawne...
gniewny napisał/a: | noo jedyne o jakich ja "marze" to z xrki...wiem,ze przy moim silniku hamulce z 1,6 to kosmos |
polecam heble z mondeo ale to też minimum 14'
i nie ma znaczenia jaki silnik
ja miałem przy 1.1 heble z mondeo i co? hamowało bo taki był zamysł tej modyfikacji
ważne hamulce, potem silnik
Krawiec - 22 Lut 2011, 16:52
no trochę jednak jest różnica czy hamujesz z 140 czy z 240...
jackrzec - 22 Lut 2011, 19:34
Krawiec napisał/a: | no trochę jednak jest różnica czy hamujesz z 140 czy z 240... | Zapewne, ale najpierw trzeba móc wyciągnąć te 240... a przy 1.4 raczej się nie da.
TomeX500 - 23 Lut 2011, 09:00
Kwestia jest też taka, że trzeba mieć dość spore kapcie, żeby przy mocnym hamowaniu się nie ślizgały. Chyba, że ma się abs
marlas666 - 23 Lut 2011, 09:11
oponki to ja mam 195/50 r15
|
|