Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka ogólna - [MK4] Wymiania/wyjęcie licznika MK4/MK5

arecki - 15 Lut 2011, 20:25
Temat postu: [MK4] Wymiania/wyjęcie licznika MK4/MK5
Opis i zdjęcia pochodzą z postu kolegi maras78 ja to jedynie znalazłem i trochę ogarnąłem :)


Właśnie jestem po wymianie licznika na taki z obrotomierzem i zrobiłem małą fotorelacje może komuś się przyda.

Zaczynamy od odkręcenia osłony licznika razem 3 śrubki.

Dwie przy liczniku




I jedna obok nawiewów



Odkręcamy 4 śrubki mocujące licznik



Potem odpinamy kostki i linke licznika można odkręcić przy skrzyni wtedy licznik więcej się wysunie trzeba nacisnąć taki biały zatrzask i odciągnąć.



Wyciągamy licznik, nie jest łatwo, jest kilka sposobów:

1. Odkręcić kierownice.
2. Rozdzielić licznik na dwie części (4 zatrzaski i oddziela się czarna część z szybką)
3. Wycinamy z kokpitu pionowy słupek i licznik można wyjąć przesuwając go w prawo.

Ja wybrałem destrukcyjny sposób 3

Otwieramy maskę ściągamy uszczelkę nad skrzynką bezpiecznikową potem osłonę skrzynki i ukazują się kostki szukamy zielonej i wpinamy się w przewód zaznaczony na zdjęciu.




Po wpięciu wygląda tak



Przeciągamy kabelek do kabiny, ja to zrobiłem w miejscu gdzie przechodzi linka licznika.

Do niebieskiej kostki podłączamy dwa przewody do pin 8 podłączamy kabelek który właśnie przeciągnęliśmy do pin 9 masa z białej wtyczki.




Tutaj w moim przypadku wpiąłem się do masy z białej wtyczki.



Izolujemy wszystkie przewody, przed włożeniem licznika polecam sprawdzić żaróweczki, u mnie nie sprawdziłem a spalona była od poduszek i musiałem ponownie wyciągać. Składamy wszystko do kupy i cieszymy się autem z obrotomierzem.

Oczywiście podczas pracy korzystałem z informacji znalezionych na forum :)




Osobiście korzystałem z tego opisu jak u siebie licznik zmieniałem. Mi to zajęło niecałą godzinę i również skorzystałem z 3 sposobu wyjęcia licznika <oki>

pozdro i powodzenia :zwyciężca:

Roni71 - 6 Kwi 2012, 14:34

słuchaj a jak wyjąć zegary jak po odkręceniu tych 4 śrubek coś go trzyma (pewnie linka prędkościomierza i kostka z instalacją) jak odpiąć te rzeczy jak nie ma jak wcisnąć tam ręki (za zegary)...potrzebuje żarówki podmienić
zabka35i - 6 Kwi 2012, 14:50

Żarówki powinieneś spokojnie wyciągnąć od góry bez wyciągania wtyczki od licznika
Roni71 - 6 Kwi 2012, 15:00

kolego a jaki sposób je wymienić ?? potrzebuje wymienić żarówkę od poduszek , ale nie mam koncepcji jak tam rękę wsadzić a jeszcze wyjąć/włożyć żarówkę ...sam nie wiem
zabka35i - 6 Kwi 2012, 17:08

A Tobie chodzi o kontrolki, nie żarówki podświetlania. To diody od kontrolek są lutowane. Wiec musisz wyjąc cały licznik i rozkręcić go i wylutować diodę
Roni71 - 6 Kwi 2012, 18:00

chodzi mi o żarówki które są w kontrolkach ...one bodaj są wyjmowane ? chodzi mi o kontrolkę od poduszek......tylko jak odkręcę zegary to trzyma je pewnie linka prędkościomierza i nie mogę tam wsadzić ręki aby jej wyjąć
zabka35i - 6 Kwi 2012, 19:52

To w komorze silnika odepnij linkę to Ci popuści.
A u mnie kontrolki są diodami i są lutowane , wiec nie wiem czy mk4 też tak nie bedzie

Roni71 - 6 Kwi 2012, 19:59

właśnie , nie wiem gdzie jest ta linka w komoże silnika i czy od góry ją sięgnę i odkręcę bo kanału nie mam
Puff - 6 Kwi 2012, 23:26

zabka35i napisał/a:
wiec nie wiem czy mk4 też tak nie bedzie

Nie będzie. A wcale w czystej mk4 z '96 roku. Tam są żarówki na wszystko.

Linkę łatwo można wypiąć ściskając plastikowy element kawałek za licznikiem - schodzi sama.

Roni71 - 7 Kwi 2012, 11:22

łatwo zdjąć tą linkę ??? jak tam ręki nie można wsadzić ..... wczoraj już drugi dzień z rzędu rozebrałem wszystko i .........dupa :sad:
JoeMix - 7 Kwi 2012, 11:26

Wydaje mi się że już pisałem, jak jest za mały luz na lince i się nie mieścisz to odepnij ja przy silniku od skrzyni,,, wtedy będziesz miał większe pole manewru,,,
Marcin - 7 Kwi 2012, 15:26

wytnij kawałek plastiku na środku deski - pomiędzy nawiewami a licznikiem i wtedy robi się miejsce na rękę i swobodniej idzie wyjąć licznik w całości a nie w kawałkach.
Roni71 - 7 Kwi 2012, 15:58

od silnika ..juz o tym myślalem ale od góry nic nie widać , tak na ćkane...... a kanału nie mam ...z tym wycięciem ...hmmmmm, ciekawa opcja , a ten nawiew to plastik czy metal bo nie pamiętam ?? no co po wycięciu dziura zostanie ??
JoeMix - 7 Kwi 2012, 16:11

Roni71 napisał/a:
no co po wycięciu dziura zostanie ??
Nie, zniknie w magiczny sposób,,,

Ludzie święta tak na niektórych działają? Jeden nie wie gdzie linka przy silniku jest, bo tak trudno poruszać licznikiem w kabinie i popatrzeć co się rusza pod maską,,, albo zrobić zdjęcie i poprosić pokażcie mi gdzie ta linka? Drugi robi zwarcie, bo mi na jednym kablu napięcie zniknęło to podał z innego,,, jak tak dalej będzie to ktoś w poniedziałek pomimo lania wody chałupę se spali,,,

Roni71 - 7 Kwi 2012, 16:37

widzisz kolego , ja jestem sam i nie ma fizycznej możliwości ruszać licznikiem i patrzeć pod masą ....proste...... nie wszyscy są obeznani z tematem dlatego pytamy ...pozdro....
Marcin - 7 Kwi 2012, 17:32

Roni71 napisał/a:
hmmmmm, ciekawa opcja , a ten nawiew to plastik czy metal bo nie pamiętam ?? no co po wycięciu dziura zostanie ??

on jest pod osłoną którą się na początku zdejmuje... chyba nie proponowałbym robienia dziury w tapicerce :fox: sam tak zrobiłem i niczemu to nie przeszkadza.

linka idzie do skrzyni poprzez vss... ja nie wiem czy to taki duży problem ją zlokalizować... dziesiątki razy było o tym pisane.

vegetagt - 7 Kwi 2012, 18:04

Roni71, linka prędkościomierza to chyba to czarne na tej aukcji: http://allegro.pl/skrzyni...2214285839.html ;)
jajcek - 28 Maj 2013, 22:19
Temat postu: Wymiana zegarów (CAN) z benzyniaka GT do 1,8 TDi
Fiesta Courier MK-5 z szyną CAN tzn: licznik odległości elektroniczny - wymiana zespołu zegarów z benzyniaka GT (białe tarcze ) do mojego 1,8TD bez żadnych zmian wszystko działa ok.
Było :
- prędkościomierz
- wskaźnik poziomu paliwa
- kontrolki
JEST:
- prędkościomierz
- wskaźnik poziomu paliwa
- wskaźnik temperatury silnika - wskazania prawidłowe
- obrotomierz (wskazania prawidłowe - bez przeróbek)
- kontrolki prawidłowe : grzanie świec - ok, ham.ręczny, rezerwa paliwa, reflekt. długie itp

- występuje ciągłe świecenie niskiego poziomu płynu w spryskiwaczu - brak jest właściwego czujnika

Wyjęcie/montaż liczników bez żadnego wycinania.
3 wkręty maskownicy z nawiewem - jeden z nich zamaskowany zaslepką
1 śruba klucz 15 mocująca kierownicę - łatwizna
4 wkręty mocujące zegary
i liczniki wyjęte.

andrzej25 - 3 Paź 2013, 20:01
Temat postu: [MK4]
Zrobiłem tak jak w opisie lecz obrotomierz nadal nie działa, poza tym w kostce niebieskiej nie miałem tych złączek w środku i musiałem poprzeciągać kable na krótko,


A wiem małe informacje, licznik okazał się od forda escorta, na kablu przeciągniętym od zielonej wtyczki jest napięcie 6-7 V. jakis pomysł jak to podączyc czy szukac licznika od fiesty?

andrzej25 - 3 Lis 2013, 15:20

Edit.
Wszystko działa jak powinno, lecz warto wspomnieć,że trzeba dobierać licznik do wersji silnika, Do silnika 1.3 Efi (endura) musimy zakupić taki oto licznik z "płytką" z tyłu,chodzi o ta zółtą,
zdj:

rrobsonnn - 20 Kwi 2014, 14:46

Witam Forumowiczów. Mam problem w tym temacie, a mianowicie chciałbym zamontować u siebie w zegarach alu ramki. Miałem już jedno podejście, bez końcowego efektu. Z tego co zauważyłem, bez odkręcenia kierownicy, nie da się wymontować licznika, nawet po odpięciu linki prędkościomierza, jedynie jest lepszy dostęp do samego licznika. Natomiast plastikowa szybka jest klejona i przy próbie demontażu spowodowałem lekkie pęknięcia szybki i boję się dalej kombinować, żeby nie narobić pęknięć w widocznym miejscu.
Czy ktokolwiek majstrował w tej kwestii i podrzuci wskazówki ? tak abym bez szkód mógł zrealizować cel.

mikos011 - 20 Kwi 2014, 15:52

Podłączam się do tematu.

Kolego jak wypiąłeś linkę? Ja nawet tam ręki nie wsadzę.. :)

Puff - 20 Kwi 2014, 16:09

rrobsonnn napisał/a:
Z tego co zauważyłem, bez odkręcenia kierownicy, nie da się wymontować licznika

Ależ oczywiście, że się da :P

Poradnik od A do Z

mikos011 napisał/a:
Kolego jak wypiąłeś linkę?

Trzeba drobniejszej ręki - mając łapę jak bochen, jest to bardzo ciężkie. Można wypiąć linkę od strony skrzyni - wtedy jest dużo więcej miejsca na wypięcie :)

rrobsonnn - 20 Kwi 2014, 16:14

Linkę odpina się od strony komory silnika, czyli zaglądasz pod maskę, łapiesz linkę przy końcu i przekręcasz tak aby zabezpieczenie puściło. W którym to miejscu jest można na dwa sposoby ogarnąć. Albo zaczerpnąć informacji od osoby, która jest w temacie i wskaże tę linkę albo jedna osoba lekko szarpie licznik, a druga pod maską szuka, który to przewód :)
Też zamierzasz alu ramki sobie sprawić czy inny problem ?

mario3991 - 20 Kwi 2014, 18:18

Przecież linkę widać normalnie jak spojrzy na podszybie od strony kierowcy, więc nie wiem w czym problem....
mikos011 - 20 Kwi 2014, 21:37

Nie świeci kontrolka ładowania, wcześniej działała. Tylko nie wiem czy to żarówka czy dioda do ew. wymiany
Puff - 20 Kwi 2014, 22:34

Jeśli masz mk4, to masz żarówki. W mk5 są diody, które nie padają.
Kamiliano - 14 Kwi 2015, 17:28

Podepnę się pod temat. Od jakiegoś czasu posiadam licznik od fiesty mk4 z końcówki produkcji
i chciałem powierzyć go w ręce elektryka samochodowego, który mi go zamieni. Jednak ku mojemu zdziwieniu żaden nie chce się tego podjąć bo "trzeba w skrzyni biegów instalować czujnik". Sam posiadam fiestę od niedawna, więc w temacie zielony jestem. Mimo umieszczanych tu poradników nie mogę z nich korzystać, ponieważ wyświetlają się jedynie miniatury z imageshack. Proszę o poradę :|

Marcin - 14 Kwi 2015, 20:57

Kamiliano napisał/a:
trzeba w skrzyni biegów instalować czujnik

nie trzeba, sygnał bierze się z tego co tam jest (w niego jest wkręcona linka)

Kamiliano - 14 Kwi 2015, 21:25

Tak na logikę to wg mnie licznik km ma iść z czujnika prędkości vss, choć głowy nie dam. Tylko czemu mechanicy twierdzą,że się nie da? czy przekładka jest taka trudna? Próbowałem sam wyciągnąć licznik i nie jest lekko. W obecnym mam 2 wtyczki a w nowym tylko jedną
vegetagt - 14 Kwi 2015, 21:27

Kamiliano, bo w tym samym czasie, co będą przeglądać schematy liczników (i szukac, co nie dziala), zrobią 3-4 wymiany klockow hamulcowych i lepiej na tym wyjdą.

Tak, prędkość idzie z VSSa, ale w fordzie były vssy linkowe, elektroniczne, linkowo-elektroniczne. Chociaż wątpliwe, by w mk4 była wersja na samą linke... Także w najgorszym razie trzeba wymienić na pasujący i tyle

Kamiliano - 14 Kwi 2015, 21:32

Dzięki wielkie za odpowiedź :) Ostatnie pytanie: jeśli sam będę musiał wymienić ten licznik to dostanę gdziekolwiek przejściówkę na te wtyczki czy trzeba zrobić "samoróbkę"?
Puff - 14 Kwi 2015, 22:24

Kamiliano napisał/a:
przejściówkę na te wtyczki

Co rozumiesz przez pojęcie "te wtyczki" ?

Kamiliano - 14 Kwi 2015, 22:41

Wtyczki w moim obecnym liczniku są 2 a w nowym pojedynczy
Puff - 14 Kwi 2015, 23:46

Na forum jest instrukcja swapowania licznika z mk4 na taki z mk5. Poszukaj. :)
Kamiliano - 14 Kwi 2015, 23:48

Wiem, że jest :) Jednak zdjęć z poradnika mi nie wyświetla więc będzie utrudnienie ale jak zrobię w wolnym czasie to dam znać :hihihi:
Marcin - 15 Kwi 2015, 21:58

Kamiliano - zobacz kto robił ten poradnik :fox:

wtyczki to nie problem, albo robi się przejściówki z płytek pcb, albo całość przerabia się na inną wtyczkę z gniazdem - za każdym razem jest trochę lutowania - przerabiałem obydwie opcje

co z czym połączyć jest dokładnie opisane

vegetagt napisał/a:
linkowo-elektroniczne

taki jest na pewno, bo sygnał vss dostaje ecu (chyba jeszcze gratisowo jest wyprowadzony do radia)

Puff - 16 Kwi 2015, 04:08

Marcin napisał/a:
taki jest na pewno, bo sygnał vss dostaje ecu (chyba jeszcze gratisowo jest wyprowadzony do radia)

Są wszystkie 3 rodzaje, u mnie pierwotnie był trzeci (impulsator typowo elektroniczny), ale po tym jak umarł, dorwałem hybrydę, zaizolowałem część "linkową" i, odpukać, do dziś działa bez zająknięcia.

Marcin - 16 Kwi 2015, 18:13

Dawid, ale Ty masz mk5 gdzie linka już nie była potrzebna, a ja pisałem o mk4, co nie zmienia faktu, że sygnał vss jest taki sam w obu przypadkach.
Puff - 16 Kwi 2015, 18:36

Marcin - ja tylko potwierdziłem, że są 3 rodzaje, a nie tylko 2. ;)
Marcin - 17 Kwi 2015, 18:53

dobra Kędziorze... dzisiaj już poprawnie przeczytałem i zrozumiałem Twojego posta :-P
Grax - 10 Cze 2015, 14:48

Odkopuje temat !!

Nie banglają zdjęcia pierwszego postu a mam licznik z pumy i chciałbym go podlączyć do mojego couriera . Czy ktoś ma zapisane foty na dysku może ?

Pozdrawiam sedrecznie

Peedro - 10 Cze 2015, 14:52

do użytkownika jay zagadaj bo do mk3 zakładał, pewnie jest w stanie coś pomóc ;)
Puff - 10 Cze 2015, 14:53

Grax napisał/a:
Odkopuje temat !!

Nie banglają zdjęcia pierwszego postu a mam licznik z pumy i chciałbym go podlączyć do mojego couriera . Czy ktoś ma zapisane foty na dysku może ?

Pozdrawiam sedrecznie



http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=57795 :)

Grax - 10 Cze 2015, 15:01

Puff to to umieć :P tylko który kabel gdzie tego niewidać:/
Grax - 10 Cze 2015, 15:01

Peedro, fenkju :)
otol - 17 Cze 2015, 19:07

A ja mam pytanie czy licznik od 1.25 pasuje do 1.3? Bo są podobno różne rodzaje tych liczników
Marcin - 17 Cze 2015, 20:39

powinien pasować, jedynie mogą być różnice pomiędzy benzynowymi a dieslem

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group