|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Elektryka ogólna - [MK4] Wymiania/wyjęcie licznika MK4/MK5
arecki - 15 Lut 2011, 20:25 Temat postu: [MK4] Wymiania/wyjęcie licznika MK4/MK5 Opis i zdjęcia pochodzą z postu kolegi maras78 ja to jedynie znalazłem i trochę ogarnąłem
Właśnie jestem po wymianie licznika na taki z obrotomierzem i zrobiłem małą fotorelacje może komuś się przyda.
Zaczynamy od odkręcenia osłony licznika razem 3 śrubki.
Dwie przy liczniku
I jedna obok nawiewów
Odkręcamy 4 śrubki mocujące licznik
Potem odpinamy kostki i linke licznika można odkręcić przy skrzyni wtedy licznik więcej się wysunie trzeba nacisnąć taki biały zatrzask i odciągnąć.
Wyciągamy licznik, nie jest łatwo, jest kilka sposobów:
1. Odkręcić kierownice.
2. Rozdzielić licznik na dwie części (4 zatrzaski i oddziela się czarna część z szybką)
3. Wycinamy z kokpitu pionowy słupek i licznik można wyjąć przesuwając go w prawo.
Ja wybrałem destrukcyjny sposób 3
Otwieramy maskę ściągamy uszczelkę nad skrzynką bezpiecznikową potem osłonę skrzynki i ukazują się kostki szukamy zielonej i wpinamy się w przewód zaznaczony na zdjęciu.
Po wpięciu wygląda tak
Przeciągamy kabelek do kabiny, ja to zrobiłem w miejscu gdzie przechodzi linka licznika.
Do niebieskiej kostki podłączamy dwa przewody do pin 8 podłączamy kabelek który właśnie przeciągnęliśmy do pin 9 masa z białej wtyczki.
Tutaj w moim przypadku wpiąłem się do masy z białej wtyczki.
Izolujemy wszystkie przewody, przed włożeniem licznika polecam sprawdzić żaróweczki, u mnie nie sprawdziłem a spalona była od poduszek i musiałem ponownie wyciągać. Składamy wszystko do kupy i cieszymy się autem z obrotomierzem.
Oczywiście podczas pracy korzystałem z informacji znalezionych na forum
Osobiście korzystałem z tego opisu jak u siebie licznik zmieniałem. Mi to zajęło niecałą godzinę i również skorzystałem z 3 sposobu wyjęcia licznika
pozdro i powodzenia
Roni71 - 6 Kwi 2012, 14:34
słuchaj a jak wyjąć zegary jak po odkręceniu tych 4 śrubek coś go trzyma (pewnie linka prędkościomierza i kostka z instalacją) jak odpiąć te rzeczy jak nie ma jak wcisnąć tam ręki (za zegary)...potrzebuje żarówki podmienić
zabka35i - 6 Kwi 2012, 14:50
Żarówki powinieneś spokojnie wyciągnąć od góry bez wyciągania wtyczki od licznika
Roni71 - 6 Kwi 2012, 15:00
kolego a jaki sposób je wymienić ?? potrzebuje wymienić żarówkę od poduszek , ale nie mam koncepcji jak tam rękę wsadzić a jeszcze wyjąć/włożyć żarówkę ...sam nie wiem
zabka35i - 6 Kwi 2012, 17:08
A Tobie chodzi o kontrolki, nie żarówki podświetlania. To diody od kontrolek są lutowane. Wiec musisz wyjąc cały licznik i rozkręcić go i wylutować diodę
Roni71 - 6 Kwi 2012, 18:00
chodzi mi o żarówki które są w kontrolkach ...one bodaj są wyjmowane ? chodzi mi o kontrolkę od poduszek......tylko jak odkręcę zegary to trzyma je pewnie linka prędkościomierza i nie mogę tam wsadzić ręki aby jej wyjąć
zabka35i - 6 Kwi 2012, 19:52
To w komorze silnika odepnij linkę to Ci popuści.
A u mnie kontrolki są diodami i są lutowane , wiec nie wiem czy mk4 też tak nie bedzie
Roni71 - 6 Kwi 2012, 19:59
właśnie , nie wiem gdzie jest ta linka w komoże silnika i czy od góry ją sięgnę i odkręcę bo kanału nie mam
Puff - 6 Kwi 2012, 23:26
zabka35i napisał/a: | wiec nie wiem czy mk4 też tak nie bedzie |
Nie będzie. A wcale w czystej mk4 z '96 roku. Tam są żarówki na wszystko.
Linkę łatwo można wypiąć ściskając plastikowy element kawałek za licznikiem - schodzi sama.
Roni71 - 7 Kwi 2012, 11:22
łatwo zdjąć tą linkę ??? jak tam ręki nie można wsadzić ..... wczoraj już drugi dzień z rzędu rozebrałem wszystko i .........dupa
JoeMix - 7 Kwi 2012, 11:26
Wydaje mi się że już pisałem, jak jest za mały luz na lince i się nie mieścisz to odepnij ja przy silniku od skrzyni,,, wtedy będziesz miał większe pole manewru,,,
Marcin - 7 Kwi 2012, 15:26
wytnij kawałek plastiku na środku deski - pomiędzy nawiewami a licznikiem i wtedy robi się miejsce na rękę i swobodniej idzie wyjąć licznik w całości a nie w kawałkach.
Roni71 - 7 Kwi 2012, 15:58
od silnika ..juz o tym myślalem ale od góry nic nie widać , tak na ćkane...... a kanału nie mam ...z tym wycięciem ...hmmmmm, ciekawa opcja , a ten nawiew to plastik czy metal bo nie pamiętam ?? no co po wycięciu dziura zostanie ??
JoeMix - 7 Kwi 2012, 16:11
Roni71 napisał/a: | no co po wycięciu dziura zostanie ?? | Nie, zniknie w magiczny sposób,,,
Ludzie święta tak na niektórych działają? Jeden nie wie gdzie linka przy silniku jest, bo tak trudno poruszać licznikiem w kabinie i popatrzeć co się rusza pod maską,,, albo zrobić zdjęcie i poprosić pokażcie mi gdzie ta linka? Drugi robi zwarcie, bo mi na jednym kablu napięcie zniknęło to podał z innego,,, jak tak dalej będzie to ktoś w poniedziałek pomimo lania wody chałupę se spali,,,
Roni71 - 7 Kwi 2012, 16:37
widzisz kolego , ja jestem sam i nie ma fizycznej możliwości ruszać licznikiem i patrzeć pod masą ....proste...... nie wszyscy są obeznani z tematem dlatego pytamy ...pozdro....
Marcin - 7 Kwi 2012, 17:32
Roni71 napisał/a: | hmmmmm, ciekawa opcja , a ten nawiew to plastik czy metal bo nie pamiętam ?? no co po wycięciu dziura zostanie ?? |
on jest pod osłoną którą się na początku zdejmuje... chyba nie proponowałbym robienia dziury w tapicerce sam tak zrobiłem i niczemu to nie przeszkadza.
linka idzie do skrzyni poprzez vss... ja nie wiem czy to taki duży problem ją zlokalizować... dziesiątki razy było o tym pisane.
vegetagt - 7 Kwi 2012, 18:04
Roni71, linka prędkościomierza to chyba to czarne na tej aukcji: http://allegro.pl/skrzyni...2214285839.html
jajcek - 28 Maj 2013, 22:19 Temat postu: Wymiana zegarów (CAN) z benzyniaka GT do 1,8 TDi Fiesta Courier MK-5 z szyną CAN tzn: licznik odległości elektroniczny - wymiana zespołu zegarów z benzyniaka GT (białe tarcze ) do mojego 1,8TD bez żadnych zmian wszystko działa ok.
Było :
- prędkościomierz
- wskaźnik poziomu paliwa
- kontrolki
JEST:
- prędkościomierz
- wskaźnik poziomu paliwa
- wskaźnik temperatury silnika - wskazania prawidłowe
- obrotomierz (wskazania prawidłowe - bez przeróbek)
- kontrolki prawidłowe : grzanie świec - ok, ham.ręczny, rezerwa paliwa, reflekt. długie itp
- występuje ciągłe świecenie niskiego poziomu płynu w spryskiwaczu - brak jest właściwego czujnika
Wyjęcie/montaż liczników bez żadnego wycinania.
3 wkręty maskownicy z nawiewem - jeden z nich zamaskowany zaslepką
1 śruba klucz 15 mocująca kierownicę - łatwizna
4 wkręty mocujące zegary
i liczniki wyjęte.
andrzej25 - 3 Paź 2013, 20:01 Temat postu: [MK4] Zrobiłem tak jak w opisie lecz obrotomierz nadal nie działa, poza tym w kostce niebieskiej nie miałem tych złączek w środku i musiałem poprzeciągać kable na krótko,
A wiem małe informacje, licznik okazał się od forda escorta, na kablu przeciągniętym od zielonej wtyczki jest napięcie 6-7 V. jakis pomysł jak to podączyc czy szukac licznika od fiesty?
andrzej25 - 3 Lis 2013, 15:20
Edit.
Wszystko działa jak powinno, lecz warto wspomnieć,że trzeba dobierać licznik do wersji silnika, Do silnika 1.3 Efi (endura) musimy zakupić taki oto licznik z "płytką" z tyłu,chodzi o ta zółtą,
zdj:
rrobsonnn - 20 Kwi 2014, 14:46
Witam Forumowiczów. Mam problem w tym temacie, a mianowicie chciałbym zamontować u siebie w zegarach alu ramki. Miałem już jedno podejście, bez końcowego efektu. Z tego co zauważyłem, bez odkręcenia kierownicy, nie da się wymontować licznika, nawet po odpięciu linki prędkościomierza, jedynie jest lepszy dostęp do samego licznika. Natomiast plastikowa szybka jest klejona i przy próbie demontażu spowodowałem lekkie pęknięcia szybki i boję się dalej kombinować, żeby nie narobić pęknięć w widocznym miejscu.
Czy ktokolwiek majstrował w tej kwestii i podrzuci wskazówki ? tak abym bez szkód mógł zrealizować cel.
mikos011 - 20 Kwi 2014, 15:52
Podłączam się do tematu.
Kolego jak wypiąłeś linkę? Ja nawet tam ręki nie wsadzę..
Puff - 20 Kwi 2014, 16:09
rrobsonnn napisał/a: | Z tego co zauważyłem, bez odkręcenia kierownicy, nie da się wymontować licznika |
Ależ oczywiście, że się da
Poradnik od A do Z
mikos011 napisał/a: | Kolego jak wypiąłeś linkę? |
Trzeba drobniejszej ręki - mając łapę jak bochen, jest to bardzo ciężkie. Można wypiąć linkę od strony skrzyni - wtedy jest dużo więcej miejsca na wypięcie
rrobsonnn - 20 Kwi 2014, 16:14
Linkę odpina się od strony komory silnika, czyli zaglądasz pod maskę, łapiesz linkę przy końcu i przekręcasz tak aby zabezpieczenie puściło. W którym to miejscu jest można na dwa sposoby ogarnąć. Albo zaczerpnąć informacji od osoby, która jest w temacie i wskaże tę linkę albo jedna osoba lekko szarpie licznik, a druga pod maską szuka, który to przewód
Też zamierzasz alu ramki sobie sprawić czy inny problem ?
mario3991 - 20 Kwi 2014, 18:18
Przecież linkę widać normalnie jak spojrzy na podszybie od strony kierowcy, więc nie wiem w czym problem....
mikos011 - 20 Kwi 2014, 21:37
Nie świeci kontrolka ładowania, wcześniej działała. Tylko nie wiem czy to żarówka czy dioda do ew. wymiany
Puff - 20 Kwi 2014, 22:34
Jeśli masz mk4, to masz żarówki. W mk5 są diody, które nie padają.
Kamiliano - 14 Kwi 2015, 17:28
Podepnę się pod temat. Od jakiegoś czasu posiadam licznik od fiesty mk4 z końcówki produkcji
i chciałem powierzyć go w ręce elektryka samochodowego, który mi go zamieni. Jednak ku mojemu zdziwieniu żaden nie chce się tego podjąć bo "trzeba w skrzyni biegów instalować czujnik". Sam posiadam fiestę od niedawna, więc w temacie zielony jestem. Mimo umieszczanych tu poradników nie mogę z nich korzystać, ponieważ wyświetlają się jedynie miniatury z imageshack. Proszę o poradę
Marcin - 14 Kwi 2015, 20:57
Kamiliano napisał/a: | trzeba w skrzyni biegów instalować czujnik |
nie trzeba, sygnał bierze się z tego co tam jest (w niego jest wkręcona linka)
Kamiliano - 14 Kwi 2015, 21:25
Tak na logikę to wg mnie licznik km ma iść z czujnika prędkości vss, choć głowy nie dam. Tylko czemu mechanicy twierdzą,że się nie da? czy przekładka jest taka trudna? Próbowałem sam wyciągnąć licznik i nie jest lekko. W obecnym mam 2 wtyczki a w nowym tylko jedną
vegetagt - 14 Kwi 2015, 21:27
Kamiliano, bo w tym samym czasie, co będą przeglądać schematy liczników (i szukac, co nie dziala), zrobią 3-4 wymiany klockow hamulcowych i lepiej na tym wyjdą.
Tak, prędkość idzie z VSSa, ale w fordzie były vssy linkowe, elektroniczne, linkowo-elektroniczne. Chociaż wątpliwe, by w mk4 była wersja na samą linke... Także w najgorszym razie trzeba wymienić na pasujący i tyle
Kamiliano - 14 Kwi 2015, 21:32
Dzięki wielkie za odpowiedź Ostatnie pytanie: jeśli sam będę musiał wymienić ten licznik to dostanę gdziekolwiek przejściówkę na te wtyczki czy trzeba zrobić "samoróbkę"?
Puff - 14 Kwi 2015, 22:24
Kamiliano napisał/a: | przejściówkę na te wtyczki |
Co rozumiesz przez pojęcie "te wtyczki" ?
Kamiliano - 14 Kwi 2015, 22:41
Wtyczki w moim obecnym liczniku są 2 a w nowym pojedynczy
Puff - 14 Kwi 2015, 23:46
Na forum jest instrukcja swapowania licznika z mk4 na taki z mk5. Poszukaj.
Kamiliano - 14 Kwi 2015, 23:48
Wiem, że jest Jednak zdjęć z poradnika mi nie wyświetla więc będzie utrudnienie ale jak zrobię w wolnym czasie to dam znać
Marcin - 15 Kwi 2015, 21:58
Kamiliano - zobacz kto robił ten poradnik
wtyczki to nie problem, albo robi się przejściówki z płytek pcb, albo całość przerabia się na inną wtyczkę z gniazdem - za każdym razem jest trochę lutowania - przerabiałem obydwie opcje
co z czym połączyć jest dokładnie opisane
vegetagt napisał/a: | linkowo-elektroniczne |
taki jest na pewno, bo sygnał vss dostaje ecu (chyba jeszcze gratisowo jest wyprowadzony do radia)
Puff - 16 Kwi 2015, 04:08
Marcin napisał/a: | taki jest na pewno, bo sygnał vss dostaje ecu (chyba jeszcze gratisowo jest wyprowadzony do radia) |
Są wszystkie 3 rodzaje, u mnie pierwotnie był trzeci (impulsator typowo elektroniczny), ale po tym jak umarł, dorwałem hybrydę, zaizolowałem część "linkową" i, odpukać, do dziś działa bez zająknięcia.
Marcin - 16 Kwi 2015, 18:13
Dawid, ale Ty masz mk5 gdzie linka już nie była potrzebna, a ja pisałem o mk4, co nie zmienia faktu, że sygnał vss jest taki sam w obu przypadkach.
Puff - 16 Kwi 2015, 18:36
Marcin - ja tylko potwierdziłem, że są 3 rodzaje, a nie tylko 2.
Marcin - 17 Kwi 2015, 18:53
dobra Kędziorze... dzisiaj już poprawnie przeczytałem i zrozumiałem Twojego posta
Grax - 10 Cze 2015, 14:48
Odkopuje temat !!
Nie banglają zdjęcia pierwszego postu a mam licznik z pumy i chciałbym go podlączyć do mojego couriera . Czy ktoś ma zapisane foty na dysku może ?
Pozdrawiam sedrecznie
Peedro - 10 Cze 2015, 14:52
do użytkownika jay zagadaj bo do mk3 zakładał, pewnie jest w stanie coś pomóc
Puff - 10 Cze 2015, 14:53
Grax napisał/a: | Odkopuje temat !!
Nie banglają zdjęcia pierwszego postu a mam licznik z pumy i chciałbym go podlączyć do mojego couriera . Czy ktoś ma zapisane foty na dysku może ?
Pozdrawiam sedrecznie |
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=57795
Grax - 10 Cze 2015, 15:01
Puff to to umieć tylko który kabel gdzie tego niewidać:/
Grax - 10 Cze 2015, 15:01
Peedro, fenkju
otol - 17 Cze 2015, 19:07
A ja mam pytanie czy licznik od 1.25 pasuje do 1.3? Bo są podobno różne rodzaje tych liczników
Marcin - 17 Cze 2015, 20:39
powinien pasować, jedynie mogą być różnice pomiędzy benzynowymi a dieslem
|
|