Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK4] Dym spod maski i wyciek oleju

aneta - 12 Lut 2011, 23:42
Temat postu: [MK4] Dym spod maski i wyciek oleju
Prosze o pomoc, dzis na parkingu kiedy chciałam ruszyc auto było juz odpalone jakis czas zaczelo mi sie dymic spod maski smierdziaiało spalenizną i kiedy wysiadłam zobaczyłam wielka plame oleju pod autem silnik zaczal pracowac nierowno kiedy kreciłam kierownicą buczało. Co to moze byc???? Kontrolki sie nie zapliły. Wiem ze musze jechac do mechanika ale chciałam sie chociaz na juz dowiedziec co sie moglo stac.
Bede zobowązana za pomoc

Bezimienny - 12 Lut 2011, 23:50

Jeśli długo chodził bez oleju (jeśli była wielka plama mogło go brakować) to mógł sie nawet silnik zatrzeć, ale jeśli piszesz o tym że podczas kręcenia coś "buczało" to może oznaczać wyciek płynu z układu wspomagania, może i sie nie znam i gadam głupoty, ale radze jedno nie jechać i nie odpalać samochodu w takim stanie, lepiej poszukać jakiegoś mechanika w okolicy lub pojechać do auta ze swoim mechanikiem, taka moja rada.
TomQ - 13 Lut 2011, 00:05

Zadzwoń po pomoc drogową lub skontaktuj się z mechanikiem, który może auto doholować lub przywieść do warsztatu na lawecie.
Pod żadnym pozorem nie zapalaj go.

aneta - 13 Lut 2011, 00:11
Temat postu: dzieki
Wlasnie dziwne bylo dla mnie to buczenie, kiedys miałam problem ze wspomaganiem uszkodzone kable i płyn mi uciekł wtedy własnie tak buczalo przy kreceniu kolami, ale wtedy cieklo z lewej teraz z prawej i ten dym i smród - cholera... czytam tak sobie po roznych postach ze podobne objawy sa przy wycieku oleju z silnika ale nikt nie pisze o tym buczeniu i to mnie zastanawia - auta nie odpale - na szczescie stalo sie to na parkingu a nie trasie wrrrr

[ Dodano: Nie Lut 13, 2011 00:15 ]
a czy dlugo chodzil nie moze z 3 min, pozniej raz jeszcze odpalilam na chwile zeby zobaczyc czy jakas kontrolka sie zapalila ale to tez doslownie na 1 min - kurcze mam nadzieje ze silnik sie nie zatarl....

Bezimienny - 13 Lut 2011, 00:24

Raczej nie, a sprawdzałaś poziom oleju w silniku? jeśli nie i nie wiesz jak to zrobić to: po lewej stronie silnika(patrząc z przed maski) w okolicy zbiorniczka z płynem chłodniczym (po lewej w rogu, taki duży) jest takie żółte "oczko" to miarka oleju, wiciągnij i zobacz na miarce czu jest olej, jeśli jest to może okazac sie że to wspomaganie.

P.S jeśli wiesz jak sprawdzać olej to przepraszam za tłumaczenie, ale wolałem napisać :-P

Edit: piszesz że plama była po prawej, a dokładniej? tak w okolicy akumulatora?

TomQ - 13 Lut 2011, 00:27

Nie ważne czy to ATF z wspomagania, czy olej z silnika. Dzwoń po mechaniora i nie odpalaj go.
Po Twoim opisie stawiam na ATF, ale to niczego nie zmienia. NIE ODPALAJ SILNIKA !!!

aneta - 13 Lut 2011, 13:59

Dobrze ze opisujecie z takimi szczegółami bo skad mam to wiedziec apropo sprawdzania ilosciu oleju :) Podjecałam dzis z kumplem i okazało sie ze to napewno nie olej z silnika bo po pierwsze ma inny kolor i nie ubyło oleju w zbiorniku, najprawdopodobniej to wspomaganie albo pompa a mam nadzieje ze nie maglownica to bo sporo kosztuje - wiem bo kiedys miałam problem z przewodami od wspomagania i mechanik wlasnie sie obawial czy to nie bedzie maglownica, dlatego dziwne mi bylo ze tak buczalo znam ten dzwięk juz i wlasnie kojarzył mi sie ze wspomaganiem ale przerazil mnie ten dym straszny i smród spalenizny ale to pewnie dlatego ze silnik był ciepły i płyn na niego poleciał, najprawdopodobniej juz tro bede wszystko wiedziec. A mam tez do was jedno pytanie czy hak od holowania bedzie pasował od innego auta czy musi byc koniecznie od fiesty? Bo niestety nie mam haka.
Dziekuje Wam za pomoc.
Pozdrawiam serdecznie i zycze miłego dnia :)

JoeMix - 13 Lut 2011, 14:21

aneta napisał/a:
A mam tez do was jedno pytanie czy hak od holowania bedzie pasował od innego auta czy musi byc koniecznie od fiesty?
Głupio odpowiem, ale będzie pasował jak będzie pasował czyli musi mieć taki sam gwint i konstrukcje która umożliwi jego wkręcenie,,,

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group