Forum FiestaKlubPolska -

Tuning mechaniczny - [MK3] SWAP Fiesta 1.8D na 1.8 TD

zajcu200 - 4 Lut 2011, 14:00
Temat postu: [MK3] SWAP Fiesta 1.8D na 1.8 TD
Witam,

chciałbym zrobić sobie Fiestę mk3 1.8 TD z IC, silnik kupiłem kilka dni temu, fiesty dalej szukam :)

Wszystko zamierzam robić sam tzn. z pomocą FKP ;P

Dodaję zdjęcia mojego silnika(pochodzi z escorta), proszę wypowiedzcie się na jego temat... jak podłączyć pompę wtryskową(jest tam jakiś elektrozawór), gdzie jest i jak zaspawać EGR?











Fordon - 4 Lut 2011, 22:42

Co tu sie wypowiadac, 75KM wersja bez boostera, elektrozawor bedzie taki sam jak w fiescie, osprzet z fiesty bedziesz musial przelozyc. co i jak podlaczyc tez zobaczysz jak bedziesz mial fieste pod domem i podniesiesz maske...
zajcu200 - 4 Lut 2011, 23:57

Mam intercooler do tego silnika(nie ma go na zdjęciach) o ile wiem to nie było wersji 75km z intercooler-em, czyli mam 88km, co nie?
Fordon - 5 Lut 2011, 00:40

byly... 75KM z IC bez boostera.
zajcu200 - 5 Lut 2011, 10:17

Ale mnie teraz zdołowałeś... Jesteś pewien, że ten mój to 75km? Idzie go jakoś przerobić na 88km?
Fordon - 5 Lut 2011, 10:51

Jeszcze wieksza pewnosc dal by numer VIN dawcy :) W razie co to wymiana pompy i turbiny na T2
zajcu200 - 5 Lut 2011, 11:09

Podjadę to sprawdzić, gdzie dokładnie w escorcie jest nr VIN?


Pytanko, ile idzie wycisnąć koni z silniczka 1.8 TD z IC 75km? Po zwiększeniu dawki i podkręceniu turba...

Fordon - 5 Lut 2011, 16:19

VIN masz na podszybiu na desce rozdzielczej jesli jest to mk6 lub 7 essi, oraz od strony pasazera na wysokosci fotela przy progu.
Tego nie wiem ile da sie zrobic z tego silnika bo nawet nie wiadomo czy serie masz na nim.
Najpierw zaloz silnik, wyeliminuj choroby po swapie, bo zawsze sie cos znajdzie...
Zrob zawieszenie i hamulce co jest podstawa bo te dieselki lekkie nie sa...

zajcu200 - 6 Lut 2011, 20:43

Mam do kupienia Fiestę ze wspomaganiem kierownicy. Pytanko, czy da się upchać pompę wspomagania do fiesty z silnikiem 1.8 TD z IC??
Mikuś - 6 Lut 2011, 20:54

a co ma IC do pompy wspomagania?

wkładać i cieszyć się jazdą ze wpomaganiem

Fordon - 6 Lut 2011, 21:29

No prawie tak jest :) bo trzeba wieszaki przekladac miedzy D a TD
mefis_radom - 13 Lut 2011, 11:20

Fordon, a to w czerwonym kółku na zdjęciu to przecież booster: KLIK
Fordon - 13 Lut 2011, 12:27

:rotfl: racja stary czlowiek i nie dowidzi :) ale po VIN by wyszlo co i jak...
mefis_radom - 14 Lut 2011, 00:51

Stary kup se okulary :rotfl: Niepotrzebnie tylko chlopaka stresujesz :-) Zajcu EGR to jest to takie na koncu tej rurki co zaznaczyles na jednej z fotek, przy kolektorze wydechowym, ten grzybek. Trzeba na dolocie do kolektora dolotowego dać blaszkę, albo najlepiej to zaspawac oba olektory i ooo.
zajcu200 - 26 Lut 2011, 20:42

Danke :)

A powiecie mi jeszcze dokładnie jak to z tym EGR wykonać? Bo w temacie "FAQ - 1.8Diesel / Turbo Diesel" akurat brakuje tego zdjęcia...

Gdzie to trzeba zaspawać?

Fordon - 27 Lut 2011, 11:21

Zaspawujesz w dolotowym otwor, oraz przy samym EGR ten zaworek.
zajcu200 - 21 Mar 2011, 20:57

Dobra, mam trochę czasu to biorę sie za ten EGR.

Powiedzcie mi czy dobrze to rozumie...
Mam takie coś:

Foto 1

A planuje zrobić taką "pełną uszczelkę" z blaszki z puszki po piwie.
Miało by to wyglądać mniej więcej tak:


Foto 2


Taka uszczelka będzie po dwóch końcach tej rurki. Zda to egzamin?

Fordon - 21 Mar 2011, 22:40

Zda egzamin, chociaz osobiscie wole zaspawane takie tematy :)
mefis_radom - 25 Mar 2011, 08:05

Hmm, a blaszka z puszki po piwie, nie będzie za cienka i ciśnienie jej nie rozwali? Chodzi mi o blaszkę przy kolektorze dolotowym.
drzeniow - 27 Mar 2011, 23:12

puszka sie nie nada tam jest chłopie ciśnienie.
Podjedz do jakiegoś apwacza nich Ci tam coś migiem dospawa i bedziesz miał spokój.
Wyobrażasz sobie zeby Ci to gdzieś na mieście te czary mary z puszki sie rozleciało?

kuba87 - 27 Mar 2011, 23:33

zrob dwie takie podkładki i między nie daj grubszą z blachy stalowej grubosci np 1mm na pewno nie pusci
Fordon - 27 Mar 2011, 23:50

Zaspawanie najlepsza opcja... ale podkladki w postaci puszki a w sumie blaski po puszcze nie jest zle... bo wytrzyma swoje i to na 100%...
Dla nie dowierzajacych:
piwo jest w puszcze naladowane co2... teraz rzuccie puszka o ziemie, cisnienie wzrasta ale nie wystrzeli pomimo staran...
Prawda jest taka ze to wytrzyma cisnienie ale nie daje gwarancji dobrego dolegania....

zajcu200 - 12 Lip 2011, 15:48

Witam ponownie, dawno mnie tu nie było ale..fiesty szukałem;P

No i mam swoją fieścine już. Za tydzień, góra dwa biore sie za zmianę silnika :)

A tak z innej beczki, tylne zawieszenie mam w kiepskim stanie(silna rdza,blacha odpada płatami) dokładniej mocowanie tylnej belki, tam gdzie się nią przykręca na 4 śrubach, jest w takim stanie, planuję to jakoś wyspawać, dodać jakieś wzmocnienia, da radę??

Poza tym przednie tarcze już cienkie, chciałbym założyć od razu jakieś większe, pasują od Escorta?(mam dostęp do części z Escorta mk VI 1,6 90km)

I ostatnia sprawa, czy pasuje maglownica z escorta do fiesty? Mam wersję ze wspomaganiem.

luk-90 - 12 Lip 2011, 16:34

magiel z escorta nei pasuje, hamulce powinny pasować plug&play
Fordon - 12 Lip 2011, 21:47

Heble pasuja, magiel nie, podluznice tyl musisz byc dobrym spawaczem i wczesniej to zwymiarowac zeby jaj nie bylo ze przestawisz kat belki...
zajcu200 - 12 Lip 2011, 22:33

Te zawieszenie jeszcze sie trzyma, tylko trzeba je powzmacniać, ale spoko, to zlece wujkowi(blacharz).


Escort ma taką samą wielkość tarczy jak fiesta? Zaciski mogą zostać z fiesty?

kuba87 - 12 Lip 2011, 22:38

razem z zaciskami załóż
Fordon - 12 Lip 2011, 22:41

jazmo+ zacisk + tarcz wentylowana + klocek tylko i wylacznie inaczej nie wejdzie ci zacisk spod tarczy liten na wentylowana.
zajcu200 - 14 Lip 2011, 21:07

Przyglądałem się tym moim silniczkom i mam 2 pytanka:

1)

Czy pasek zaznaczony na zdjęciu można, w jakiś sposób napiąć?

Foto 1


2)

W mojej fieście mam wspomaganie i nadal chcę je mieć;P a więc koło pasowe 1 przykręcić na śruby 2, dobrze myślę?

Foto

Foto


Poza tym wszystkie koła pasowe są właściwych wymiarów i są na właściwych miejscach, co nie?

kuba87 - 14 Lip 2011, 21:40

1 pasek jest napięty
no napinasz obracając tą rolkę wokół śruby mocującej
2 tak trzeba przykręcić kółko pasowe

zajcu200 - 30 Lip 2011, 13:50

Już działam :)

Głupek zemnie, przecież w tym moim silniku TD mam pompę wspomagania, jest inna-większa ale powinna podejść.


Silnik mam wyciągnięty, teraz przekręcam z jednego do drugiego.

Poniżej fotka silnika TD

FOTO

1. Czy alternator mogę zostawić ten z escorta? 70 A

2. Jak podłączyć tę pompę wtryskową? Starą miałem Lucasa teraz też mam Lucasa z tym, że do starej przychodził jeden kabelek, a do tej nowej to cała wtyczka...

3. Na przewód gumowy z ukł chłodzenia, zaznaczony na zdjęciu na zielono, muszę założyć trójnik i puścić jeden przewód do zbiorniczka wyrównawczego, a drugi do nagrzewnicy(tzn podpiąć pod tę końcówkę co to wnętrza auta prowadzi, dobrze rozumuje??

zajcu200 - 7 Sie 2011, 15:51

Nikt nie odpowiada... :sad:

Ale dobra pkt 1 i 3 już nie aktualny.

Alternator nie zmieści mi się(mam tam pompę ze wspomagania ukł kierowniczego). Jutro opuszczę jeszcze raz silnik i wykręcę tę pompe i zamontuje w te miejsce orginalny alternator z 1.8D, a z pompą coś pokombinuje, może założę tę z 1.8D-jest mniejsza niż ta z 1.8TD.


Mam jeszcze problem z turbiną, a w zasadzie z tą plastikową lekko stożkową rurką(zakłada się na nią filtr powietrza), oparła mi się o serwo hamulców, chyba nie bardzo tak to może być... jak wy rozwiązaliście ten problem u siebie?


Proszę niech ktoś napisze jak podłączyć tę pompę wtryskową...

Fordon - 7 Sie 2011, 21:18

Silnik to Endura DE ?? Jaka turbine masz (oznaczenie daj)
zajcu200 - 7 Sie 2011, 22:24

Oznaczenie na turbinie:
GARRETT
452014-5
91FF6K682AC

Silnik to chyba nie Endura De, bynajmniej nie ma pokrywy zaworów z Endury.

Zdjęcia:

Foto-1

Foto-2

Foto-3

Foto-4

Foto-5

Fordon - 8 Sie 2011, 00:07

To mi nic nie mowie zrob foto tabliczki z turbo bo tam musi byc T15 lub T2. a pompe masz z endury ale wyszukujac elektrozaworu i podajac po zaplonie +12V bedziesz mial dzialajacy motor na dzien dobry mozesz bez filtra odpalac... sam ten kruciec ja zamienialem na rury gumowe bo dojscie do T to co pokazales jest zasysem powietrza i wiedz ze turbina ssie mocno nie to co wolossak i potrafi zagniesc sobie weze gumowje lub plastikowe jak to bylo w przypadku Focusa RS mk2... bo moc spadal z 305km do srednio 296KM...
zajcu200 - 9 Sie 2011, 17:18

Kiedyś już na forum pytałem co to za turbina i mi odpowiedzieli, że to Garrett TB025


A immobilizera nie trzeba wyrzucać? Myślałem, że on jest powiązany z elektrozaworem na pompie...

Fordon - 9 Sie 2011, 20:11

Immo odkrecasz i wkrecasz krotka srubke bo to jest drugi niezalezny elektrozawor od glownego.
zajcu200 - 9 Sie 2011, 21:39

Ok :)

Jeszcze taka sprawa odnośnie tego króćca od powietrza z turba(ten co mi sie o serwo z hamulców oparł). Jakbym go zakręcił odwrotnie tzn obrócił o 180 st to nie powinno mi to haczyć o serwo, tylko pytanie czy to tak może być? W takim wypadku wężyk co idzie od pokrywy zaworów wchodziłby od dołu...

Fordon - 10 Sie 2011, 00:47

bedzie dobrze nie boj zaby... mozesz zrobic zakret 180* wazne zeby powietrze sie dostawalo na suszakre :)
Peedro - 10 Sie 2011, 19:31

180* :rotfl: :-P sory Fordon :hihihi: 180* to tak jakby linia prosta :)
mefis_radom - 10 Sie 2011, 21:31

Peedro napisał/a:
180* :rotfl: :-P sory Fordon :hihihi: 180* to tak jakby linia prosta :)
Chopok przekręcając coś o 180* jest to do góry nogami :rotfl:
Peedro - 10 Sie 2011, 21:58

ok ;] moje przestrzenne myślenie leży :cojest:
zajcu200 - 11 Sie 2011, 22:16

Gdzie podpiąć wężyk co zaznaczyłem na zielono?

FOTO

Fordon - 12 Sie 2011, 00:52

Odlacz go w hooy bo to EGR jest tylko obczyscic i skrecic, po czym zapomniec o EGR. Nam nie chodzi o ekologie lecz o Nm i KM :)
zajcu200 - 12 Sie 2011, 22:24

Oki :)


Kurcze nie wiem jak to popodłączać na tej pompie, pomożecie krok po kroku...?

Daje zdjęcie, co wykręcić? Jaki kabelek jest do tego elektrozaworka?

Pompa

Fordon - 12 Sie 2011, 23:06

Cienka zyla co idzie kolo zielonej izolacji to jest eletrozawor immobilisera, na przodzie jest elektrozawor od gaszenia silnika z 3 kablami kolor bialy.
zajcu200 - 12 Sie 2011, 23:15

to który z tych kabelków muszę podpiąć pod te 12V?
Fordon - 12 Sie 2011, 23:26

miernik w lape i sprawdzasz bo immo mial sygnal roznie puszczany i trzeba sprawdzac, juz mialem tak ze endura nie odpalala wlasnie przez to ze gosc podlaczyl tak samo wtyczke jak byla a wina byly odwrotnie podpiete kabelki... bedzie slychac jak dasz mase na jeden i plus na drugi takie "cyk" to tylko elektrozawor... w mondeo bylo tak ze raz dawali np 6 kabli bialych a raz 5 czarnych i chooy to dalej dzialalo....
zajcu200 - 15 Sie 2011, 11:06

Dobra, jutro nad tym pokombinuje...

Czyli na pewno nie trzeba dawać zasilania na żaden kabelek co wychodzi od tego czerwonego plastiku?

Zasilanie musi być na kabelku co wychodzi od elektrozaworu i od elektrozaworu z immobilizera, czyli trzeba złączyć jakiej 2 kabelki i potem dać na nie + ??

Fordon - 15 Sie 2011, 12:06

W swojej instalacji masz kabel z + po zaplonie i to podlaczasz pod elektro zawor w TD, Ten czerwony plastik to mozesz jeszcze komus sprzedac bo jest to czujnik polozenia konika gazu a ten ktory masz bedzie pasowac do 1.1 i 1.3 bo zasada dzialania jest taka sama dla wszystkich TPS-ow.
zajcu200 - 15 Sie 2011, 14:42

Podłącze jutro ten jeden kabelek z elektrozaworu do + z instalacji, najwyżej wykręce jeden wtrysk i zobacze, czy ropa leci.


Jedyne co to nie umiem pojąć to jak ten immo w Fordzie działa...

zajcu200 - 20 Sie 2011, 10:55

Próbowałem na różne sposoby podłączać te kabelki, ale paliwo dalej nie leci...

Zdjęcie porozcinanych kabelków:


Pompa


1. Cienki czerwony kabelek
2. Kabelek stalowy
3. 3 kabelki

Macie jakiś pomysł?

Fordon - 20 Sie 2011, 14:26

Tam gdzie ida 3 kable jest elektro zawor immo i jego wykrecasz a w jego miejsce srubka zeby nie zblokowac przeplywu paliwa. natomiast 1 i 2 to jest masa i plus dla glownego eletrkomagnesu...
jonteczek - 20 Sie 2011, 20:10

Jeśli dobrze widzę po zdjęciach pompy, to elektrozawór znajduje się pod oryginalną metalową osłoną. Te trzy cienkie kabelki wchodzą pod taki metalowy pancerz? Jeśli tak, to od nowości był nie tykany i czeka Cię dodatkowa praca kolego.

Skoro po przykładaniu +12V na przewody elektrozaworu nie cyka, to prawdopodobnie jest padnięty. W takim wypadku niezbędna będzie szlifierka kątowa, bo aby się dostać do dziada, musisz naciąć tę osłonę. Możesz też spróbować ściągnąć ją kulturalnie, rozwiercając nity, ale wówczas nie objedzie się bez demontażu pompy...

Na pocieszenie jednak dodam, że za około 40zł można dostać zamiennik elektrozaworu "STOP" dla pomp Lucas. Podmieniasz, podpinasz doń tylko jeden przewód +12V z instalacji :) I wszystko będzie śmigać.

Powodzenia.

zajcu200 - 5 Wrz 2011, 21:41

Byłem na wakacjach 2 tyg...


A więc tak:

a)cienki czerwony kabelek wchodzi tam gdzie zaznaczyłem czerwone kółeczko(po podaniu 12V na niego, nie słyszałem żeby coś cykało)

b)3 czarne kabelki oraz kabelek stalowy wchodzą pod żółtą osłonę(zielone kółeczko),


Fotka


Nigdy nie robiłem nic przy żadnej pompie wtryskowej, proszę wytłumaczcie mi co i jak krok po kroku :)

jonteczek - 5 Wrz 2011, 22:55

zajcu200 napisał/a:
a)cienki czerwony kabelek wchodzi tam gdzie zaznaczyłem czerwone kółeczko(po podaniu 12V na niego, nie słyszałem żeby coś cykało)


Tym się na razie nie masz co przejmować. To włącznik magnetyczny zimnego rozruchu. Ma on ułatwiać rozruch w niskich temperaturach. Uruchamiany jest oryginalnie przez sterownik i ma za zadanie przyśpieszyć kąt wtrysku. Twój silnik - jeśli będzie w dobrym stanie - spokojnie da sobie rady bez niego :) Aby go uruchomić, musisz mu na jeden przewód podać +12V, drugi do masy - powinien wówczas "cyknąć". Jeśli tego nie robi, to jest po prostu zepsuty. Tak jak napisałem wyżej: nie zaprzątaj sobie nim głowy.

zajcu200 napisał/a:
b)3 czarne kabelki oraz kabelek stalowy wchodzą pod żółtą osłonę(zielone kółeczko),


No i właśnie pod tą żółtą osłoną znajduje się elektrozawór, który musisz wy... ten tego, no wiesz - wymontować :-P Osłona jest przykręcona czterema śrubami, ale ich główki są wyprofilowane tak, że nie odkręcisz ich żadnym innym narzędziem, jak tylko cienkim punktakiem wraz z młotkiem. W każdym razie, aby to zrobić, musisz mieć pompę zdemontowaną, na stole. Jeśli silnik masz już zamontowany (a podejrzewam, że tak jest), to bardziej opłaca Ci się naciąć z góry tę osłonę. Rób to w miarę ostrożnie, wszystkie przewody w pobliżu odłącz i odegnij w cholerę, uważaj na przewody od świec żarowych.

Oczywiście nacięcie w odpowiedni sposób osłony, to nie koniec zabawy :-P W końcu to Ford :hihihi: Elektrozawór będzie osłonięty takim blaszanym "czymś". Po ściągnięciu tego "czegoś" z niego, pozostanie już tylko go wykręcić. Tu również nie ma letko :devil: Zapomnij o typowej nasadce, czy choćby kluczu francuskim. Ten zawór, to jeden walec na całej długości. Możesz próbować tzw. rol-cęgami. Ewentualnie, jak się dobrze mu przyjrzysz, to na samej górze będzie miał takie mini-nacięcia. Ja go odkręciłem przykładając do takiego nacięcia cienkiego punktaka i bijąc młotkiem udało mi się dziadostwo ruszyć... później już poszedł.

(Opis czynności na podstawie pompy Lucas F18 ITCI 40 z roku 1999r., możliwe, że niektóre szczegóły mogą nieznacznie odbiegać od Twojego przypadku, bo masz starszy motor i pompę. Podejrzewam jednak, że będziesz miał wszystko w 99% takie same.)

Powodzenia

zajcu200 - 5 Wrz 2011, 23:52

Super opis, o to mi chodziło, dzięki :)

Jutro nie mam czasu, ale w środę się za to wezne.



Powiedz mi jeszcze co potem jak już odkręce ten elektrozawór? Co w jego miejsce?

jonteczek - 6 Wrz 2011, 08:46

Jedziesz do sklepu motoryzacyjnego i kupujesz elektrozawór "STOP" dla pomp Lucas. Kosztuje śmieszne pieniądze. Ewentualnie, możesz poszperać na Allegro (mi znalezienie go zajęło pół minuty) :) :

http://allegro.pl/elektro...1791946195.html

Montujesz, podajesz +12V jednym przewodem (to z Twojej oryginalnej instalacji) i to wszystko :)

Tu Ci zaznaczyłem na zdjęciu, jak najlepiej nacinać tę osłonę.



Aby tam do niej dojść, najlepiej będzie założyć do szlifierki tarczę w połowie już zużytą (mniejsza średnica), zdjąć z niej osłonę, wykręcić wtryski i heja! :hihihi: Nacinaj ostrożnie i z wyczuciem. Jak już osłona zostanie na cienkich skrawkach, a nie będzie się dało ich dociąć, to majzel w ręce (może być dłuto), młotek i bijesz. Nie jest aż tak mocna, jakby się mogło wydawać.

Demontujesz elektrozawór i wkręcasz zamiennik. Tak to powinno, mniej więcej wyglądać:


zajcu200 - 10 Wrz 2011, 23:04

Dzięki jonteczek, zrobiłem wg twojego opisu i jest git, :-P

A powiedzcie mi czy pompa wtryskowa sama zaciąga sobie paliwo, czy jest jakaś pompka w baku? Bo coś mi paliwo z powietrzem idzie, może ta ręczna pompka będzie nie szczelna...


Aaa i jeszcze jedno, do czego jest ten czarny mały prostopadłościan(z wtyczką), przed filtrem paliwa?

Jaszczur - 11 Wrz 2011, 01:39

Pompa sama paliwo zaciąga, przy tych silnikach nie ma żadnych pomp w baku. Jak masz powietrze w wężu paliwowym, to znaczy że masz nieszczelny układ. To czarne coś o czym piszesz to podgrzewacz paliwa. One lubią zasysać powietrze, i po tylu latach do tego się pewnie sprowadza jego działanie. ;) Najlepiej go wywalić, do działania tego silnika nie jest potrzebny.
jonteczek - 11 Wrz 2011, 09:47

Kolega ministerq, dobrze prawi :) Podgrzewacz wywaliłem jeszcze, zanim osadziłem silnik w komorze. Profilaktycznie radzę zrobić to samo z filtrem paliwa. Zakładam, że masz u siebie filtr paliwa z wbudowaną ręczną pompką paliwa CAV. Moim zdaniem ten patent z jest niezbyt udaną konstrukcją. Fordon mi odradzał, ale się uparłem, żeby mieć "orydżinal" Lucasa - dałem kupę kasy, przez dwa tygodnie było OK. Później dziadostwo zaczęło łapać powietrze ;-|

Moja rada: wywal to i załóż taki filtr puszkowy, jaki miałeś w wolnossaku, najlepiej coś w stylu Bosch/Mann/Knecht. Ta pompa (w przeciwieństwie do Boscha, który jako tako sobie radził) jest bardzo wrażliwa na powietrze w ukł. paliwowym, dlatego od tej strony musisz mieć to zrobione na zicher. Najmniejsze pęcherzyki i z autem zaczynają się dziać cuda. Jeśli jeszcze masz oryginalne przewody na szybko-złączkach, to zrób z nimi to samo, co z podgrzewaczem. Zastąp je gumowymi, zbrojonymi, na wszystkich łączeniach stosuj opaski ślimakowe. Oczywiście zaworek zwrotny za filtrem paliwa to podstawa.
Piszę to z autopsji: przy pompie Lucasa układ paliwowy musi być wręcz hermetyczny! To absolutna podstawa w tych silnikach.

zajcu200 - 12 Wrz 2011, 10:23

Ok, odpaliłem go wężyku bezpośrednio z bańki z paliwem, jest wszystko dobrze, tylko jak przegazuje i szybko spuszczę z gazu to gaśnie, ale tym się już będę martwił jak doprowadzenie do intercoolera będzie szczelne(na razie tak tylko to wrzuciłem, żeby odpalić)

Zostało mi jeszcze do zrobienia:

1)Doprowadzenie paliwa, ale to już mam pomysł co i jak.
2)Zakup jakiegoś cieńszego intercoolera(swoją droga nie wiem jak go umieszcze w seryjnym zderzaku)
3)Ukł wydechowy, planuję zostawić pierwszy tłumik z escorta, a reszta pusta rura;)
4)Montaż pompy wspomagania, tu jest największy problem! W 1.8D miałem małą, zamontowaną nad pompą wtryskową, a w 1.8TD była duża napędzana jednym paskiem z alternatorem. Poważnie nie wiem jak to zrobie... myślałem nad jakimś swoim mocowaniem małej pompy z 1.8D pod pasek z alternatora, tylko, że to musi być wszystko idealnie w jednej osi...

Jaszczur - 12 Wrz 2011, 11:01

zajcu200 napisał/a:
jest wszystko dobrze, tylko jak przegazuje i szybko spuszczę z gazu to gaśnie


Więc nie jest dobrze :D To nie jest zdrowy objaw, zwłaszcza jak po drodze nie masz filtra, węży, i innych "spowalniaczy". A nieszczelny układ dolotowy nie przeszkadza, silnik co potrzebuje to sobie zassie tak czy inaczej...

jonteczek - 12 Wrz 2011, 14:50

zajcu200 napisał/a:
Ok, odpaliłem go wężyku bezpośrednio z bańki z paliwem, jest wszystko dobrze, tylko jak przegazuje i szybko spuszczę z gazu to gaśnie,


Problem gaśnięcia leży prawdopodobnie w źle wyregulowanych obrotach biegu jałowego i biegu jałowego szybkiego na pompie wtryskowej. Tu masz temat z forum Mondeo:

http://www.mondeoklubpols...lacja+obrot%F3w

Prawidłowa regulacja powinna rozwiązać problem :)

zajcu200 napisał/a:
2)Zakup jakiegoś cieńszego intercoolera(swoją droga nie wiem jak go umieszcze w seryjnym zderzaku)


U mnie w MK4 idealnie spasował intercooler z BMW, ale dokładnie jaki to był model, to Ci nie napiszę, bo nie wiem... Poza tym, nie wiem, jak przedstawia się sytuacja w Fieście MK3. Najpierw zmierz sobie, ile masz miejsca, a później szukaj odpowiedniego IC.

zajcu200 napisał/a:
4)Montaż pompy wspomagania, tu jest największy problem! W 1.8D miałem małą, zamontowaną nad pompą wtryskową, a w 1.8TD była duża napędzana jednym paskiem z alternatorem. Poważnie nie wiem jak to zrobie... myślałem nad jakimś swoim mocowaniem małej pompy z 1.8D pod pasek z alternatora, tylko, że to musi być wszystko idealnie w jednej osi...


Ja bym zostawił tą pompę, co była w TD. Doprowadź tylko do niej przewody i powinna śmigać jak złoto.

Rkalitka - 12 Wrz 2011, 18:40

2 - IC w mk3 to żaden problem podejdzie wiele - ja bym proponował np taki z 406 albo saba - są cienkie i przychodzą przed chłodnice - nie ma dużego laga a bardzo ładnie schładzają powietrze.
3 - pierwszy tłumik wywal i zostaw końcową puszkę na przelocie - najlepiej na 2ipół cala rurki
4 - w mondeo mk1 też wspomaganie było nad pompą i z niej był napęd. silniki są te same czy to d czy td więc pompa wspomagania bez problemu powinna podejść.

1 - z układem paliwowym nie cuduj - jeden długi czarny wężyk zbrojony ze zbiornika do filtra paliwa i dalej do pompy i wszystko na opaskach skręcanych

Jaszczur - 12 Wrz 2011, 19:17

A jak i czym zrealizować połączenia turbina->IC->silnik? Pomijając kwasiaki.
kuba87 - 12 Wrz 2011, 19:21

węże gumowe zbrojone
Fordon - 12 Wrz 2011, 20:24

kuba87 napisał/a:
węże gumowe zbrojone
same weze moga sie zaginac co juz przerabialem po mimo ze moga byc i maszynowe.
Podstawa krotkie kolanka + rury kwasiaki bo tam czesto podawany jest olej z turbiny bo kazda turbina potrafi puscic troche oliwe na uszczelniaczach wiec:
weze olejo odporne + rury kwas, bo czarna w wyniku korozji wewnatrz moze narobic nam niezlej jazdy.

zajcu200 - 12 Wrz 2011, 21:56

Tak, tylko jak mam inne koło na rozrządzie tzn takie bez gwintu na wkręcenie koła pasowego co napędza pompę wspomagania. Jak już to trza by przełożyć te koło z 1.8D tyle, że trzeba by pasek rozrządu poluzować.


Odnośnie ukł wydechowego, macie u siebie tez tak, że ta część rury co idzie pod auto(ta z siateczką w środku) opiera się na maglownicy? U mnie opiera się tak, że aż idzie pod kątem)

Jaszczur - 12 Wrz 2011, 22:01

Fordon napisał/a:
weze olejo odporne + rury kwas


http://www.youtube.com/watch?v=9ANxJbbQZDc - w foce jest IC przeniesiony na przód fabrycznie - i pytanie z czego są te rury i łączenia?

zajcu200 - 14 Wrz 2011, 23:06

Może to głupie pytanie, ale czy podłączenie intercoolera jest obojętne tzn. wszystko jedno do której jego części podłącze dolot z turbiny?
zajcu200 - 20 Paź 2011, 21:05

Fiesta już żyje;P

Pokręciłem śrubką zaznaczoną na zdjęciu i już nie gaśnie.



Fiesta-1

Fiesta-2

Fiesta-3



Muszę wam powiedzieć, że nawet fajnie się to zbiera;P Jakieś 10s do setki. Na razie niestety nie mam wspomagania, ale jakoś daje rady :hihihi:

Jedynie co to na wolnych obrotach w środku strasznie trzęsie, poduszki dobre, wydaje mi się, że to przez to, że wąż co od turba wychodzi styka się z serwem hamulcowym i chyba to te drgania przenosi.

Fordon - 20 Paź 2011, 22:12

To norma ze po budzie ciagnie drgania :) a to co zaznaczyles to regulacja wolnych obrotow... pamietaj ze zawsze pytajac o D a TD wstawiamy foty bo latwiej jest cos doradzic ale gratki z gury uturbienia dieselka :) ciesz sie z Nm
zajcu200 - 20 Paź 2011, 23:08

Ta fiesta TD jeździ/powstała głównie dzięki WAM, tak więc dziękuję!


Teraz trochę pośmigam tym co jest, a potem trzeba bedzie turbawke podkręcić i dawkę max :-P

Fordon - 20 Paź 2011, 23:12

to dzialaj :) i pamietaj koncowy tlumik przelot + brak wiecej puszek na srednicy 2,5 cala daje rade w fiescie :)
Witek1992 - 20 Paź 2011, 23:26

Fordon napisał/a:
koncowy tlumik przelot + brak wiecej puszek na srednicy 2,5 cala daje rade w fiescie :)


Będzie ostre świzdu gwizduuu i czarna smuga :hihihi: :hihihi:

zajcu200 - 20 Paź 2011, 23:28

Fordon mierzyłeś może ile miałeś s do setki w swojej fieście 1.8TD na seryjnym silniku(tj. bez podkręcania), a ile po zwiększeniu dawki i podkręceniu doładowania?


Wydech już mam, cały przelot a tłumik końcowy w mojej fieście to tłumik środkowy z escorta 1.8TD-czyli przelot :-P

Fordon - 21 Paź 2011, 17:40

Nie robilem pomiarow na serii...
zajcu200 - 31 Paź 2011, 15:42

Kurcze, ostro przyśpieszałem i mi wąż z turba wyleciał(ten co do intercoolera idzie), włożyłem go ale i tak fiesta nie idzie tak jak wcześniej... Jak się jedzie to tak choćby część doładowania się gubiła. Jak przyśpieszam, a potem wrzuce na luz to jest przez ok 2s dźwięk wolno wydostającego się powietrza.

Co to może być? Turbo padło?

S-View - 31 Paź 2011, 15:57

Nono Fiestą jechałałem jak na DIESLA to daje rady:) Robota dobrze zrobiona tylko podkręć i bedzie ok:) Radek eF
zajcu200 - 14 Lis 2011, 10:20

Wspomaganie jest nie do opanowania, tak więc przełoże cały ukł kierowniczy z wersji bez wspomagania. Mam nadzieje, że silnika nie trzeba do tego wymontować?
zajcu200 - 1 Sty 2012, 19:46

Dawno mnie tu nie było...


Przekręciłem cały ukł kierowniczy, teraz jest supcio :)


Pojeździłem trochę tą fiestą i chyba przyzwyczaiłem się do mocy;P

Chciałem trochę turbinkę podkręcić, ale coś mi tu nie pasuje, skróciłem cięgno(o jakieś 8mm) widoczne na zdjęciu:


http://www.ottewilly.plus...gtd/tuning4.JPG


ale nic zabardzo to nie zmieniło...

Jak przegazuję moją fieścinę to te cięgno mi się wgl nie rusza, czy tak ma być? Jak to rozbierałem to zauważyłem, że zawór był zapieczony, rozruszałem go i teraz w miarę lekko chodzi, ale cięgno ani drgnie...

Aaa i jeszcze mi podpada to, że u mnie można obrócić tym cięgnem dokoła własnej osi(chodzi o tą zardzewiałą część, na prawo od niebieskiej strzałki)

Co z tym zrobić? Proszę pomóżcie

Fordon - 1 Sty 2012, 20:13

Bo samo zwiekszenie cisnienia nic ci nie da...
A to co sie kreci to sztanga WG, ona rusza sie dopiero jak napompuje sie uklad do 0,8bara lub innej wartosci zadanej po regulacji, tam powinna byc nakretka zeby zakontrowac to.

zajcu200 - 1 Sty 2012, 21:40

Mówiąc szczerze to uczę sie na tej fieście co i jak, dobrze, że są na tym forum ludzie, którzy chcą dzielić się swoją wiedzą.


Dawkę jak na razie ma seryjną, chciałem tylko żeby mi sie ta turbawka szybciej załączała tj koło 2tys obrotów. Co z tym najlepiej zrobić?

Kurcze, jeszcze jedno, fieścina pali mi 9l/100km, jazda dość agresywna, ale bez przesady, co to może być?

Fordon - 1 Sty 2012, 21:43

nie dolana ropa bo pewnie krecisz ja...
jak dales wiekszego boosta podlej mu paliwa...
Podstawa to wiecej boosta wiecej paliwa i wiecej mocy :)

zajcu200 - 1 Sty 2012, 22:12

Musze to kiedy opanować, szkoda, że mam pompe Lucasa, z Boschem byłoby łatwiej.



Fordon, to nie to, już na seryjnych ustawieniach 9 wypiła.

Może coś z pompą mam nie tak, bo jak 1 but 2 but 3 but i wrzucę na luz to zgaśnie.

Fordon - 1 Sty 2012, 22:22

gasnie ?? :O a wtryski masz na podmiane ?? jesli tak to podmien bo moga lac... albo naprawde zle ustawiona pompa jest...
zajcu200 - 2 Sty 2012, 21:49

Jak leją wtryski to nie powinien kopcić na czarno?
Fordon - 2 Sty 2012, 21:59

Powinien ale tez moze lekko przydymic i koniec...
jonteczek - 2 Sty 2012, 22:11

zajcu200 napisał/a:
Jak leją wtryski to nie powinien kopcić na czarno?


No właśnie drogi kolego - niekoniecznie! Piszę na swoim przykładzie. U mnie wtryski było mocno zmasakrowane (oglądałem końcówki pod mikroskopem) na pompce sikały, jakbyś ze strzykawki lał i najlepsze było to, że samochód nic nie kopcił! Zero dymu, nawet przy pełnym bucie. Sam nie mogłem w to uwierzyć, bo to podobno podstawowy objaw lejących wtrysków. U mnie objawami był brak mocy i głośniejsza praca silnika. Po wymianie końcówek i regulacji ciśnienia (było o wiele za niskie) auto odżyło, teraz super się wkręca na obroty :) Jedyne, co jeszcze muszę zrobić, to mu zwiększyć dawkę paliwa i będzie odrzutowiec :-P

zajcu200 napisał/a:
Może coś z pompą mam nie tak, bo jak 1 but 2 but 3 but i wrzucę na luz to zgaśnie.


Obstawiam źle wyregulowaną bądź kończącą się pompę.

Tak btw. Jak Ci idzie teraz Fiestka? Jest duża różnica w porównaniu z wolnossakiem? :)

Ad@mus - 3 Sty 2012, 18:14

jonteczek, zajcu200, moze zalozycie tematu o swoich bolidach, kurcze ślązacy a was nie widac:) o spotach wy slyszeli kiedy??
kaky - 24 Paź 2012, 21:31

witam
sprawa jest bardzo pokrewna tematowi wątku:
kupiłem couriera mk5 1,8DI endura 2002r z niesprawnym silnikiem (podobno dopiero po zrobieniu pompy i wtrysków okazało się im, że to panewka na którymś korbowodzie ;-| ), a posiadam niedawno wyremontowany 1,8D endura, ale bez turbo z poprzedniej budy, która skończyła na złomie.

PYTANIA - JAK TO TERAZ POSKŁADAĆ, ŻEBY BYŁO OK?

1. przekładać wszystko z wersji bez turbo?
2. przezrboić na zasadzie wymiany samego słupka na ten wyremontowany
a) czy głowica jest taka sama? będą pasować kolektory?
b) układ korbowo-tłokowy jest taki sam? jeśli nie, to czy ten z wersji bez turbo wytrzyma doładowanie?
3. jakieś inne kombinacje?

Będę wdzięczny za każdą pomoc...

Grax - 25 Paź 2012, 16:51

No wreszcie courier:d:d:d BĘDZIE pasować słupki są takie same słowa Fordona :)
Jaszczur - 25 Paź 2012, 17:03

kaky napisał/a:
kład korbowo-tłokowy jest taki sam? jeśli nie, to czy ten z wersji bez turbo wytrzyma doładowanie?


Nie ma różnic między wersjami D/TD pod tym względem.

kaky - 25 Paź 2012, 23:48

podziękował!

jeśli napotkam jakieś problemy już podczas samej transplantacji to będę znów prosił o radę.

Fordon - 31 Paź 2012, 00:37

Ale nie DI czy TDDI to jest zupelnie inny tlok miedzy 1.8D i TD a TDDI czy DI... glowica jest ta sama po za wtryskami ale tlok sa inne bo komora wirowa jest w tloku, a nie w glowicy...
Jaszczur - 31 Paź 2012, 08:15

Tłoki są inne w wersji z pośrednim/bezpośrednim wtryskiem, ale same tłoki/korby/wał/słupek się nie różnią między DI a TDDI, tak jak się nie różnią między D a TD...
kaky - 22 Lis 2012, 11:23

to zapytam inaczej - czy z tego samochodu:
WF03XXBAJ3TT41637
1996 1,8 ENDURA DE

mogę przełożyć goły słupek do tego samochodu:
WF03XXBAJ31C47593
2001 1,8 DI 55kW (czyli z turbo)

i wszystko będzie ok?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group