|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Nasze auta - [MK3] Szara SZCZAŁA ;]
MoorPH - 30 Sty 2011, 17:21 Temat postu: [MK3] Szara SZCZAŁA ;] Zaczynając przygodę z forum przywitam się jako, że to mój pierwszy post.
Siemanko Wszystkim.
1. NICK: MoorPH
2. IMIĘ: Paweł
3. MODEL: Fiesta MK3 96'
4. WERSJA: niewiem.. :/
5. SILNIK: 1.8 D
6. OPIS AUTA:
Otóż w dniu wczorajszym zakupiłem szarą Szczałę, nie przeciętne auto za śmieszne pieniądze.
Historia szarej Szczały jest krótka. W piątkowy wieczór usiadłem przed alledrogo i postanowilem że trzeba kupić jakiegoś trupa(klekota), bo przecież firmowe paliwo nie może się marnować :tongue4:
Znalazłem to:
Małe "zwinne" do pomykania po miejskiej warszawskiej dżungli.
1.8 diesel, aż 60KM, 5 drzwi, z 96' roku a więc wiadomo i rdza się pojawia.. Ile tym pojezdzę? Hmm.. na chwilę obecną pewnie dopóki pracuję i mam firmowe paliwo.. A poźniej? Zobaczymy :naughty:
Na obecną chwilę do wymiany są amorki i trzeba zajrzeć w układ hamulcowy bo przy mocniejszym pierdzielnięciu w pedał hamulca znosi go na prawą stronę.
Jeżeli ten samochód ze mną zostanie dłużej to może i jakieś mody się pojawią..
Może jakiś zawias i jakieś konkretniejsze kółeczka, sciema szybek.. może jakieś konkretniejsze malowanie, spojlerek. Do tego napewno zmiana oświetlenia wewnętrznego na LED, zmiana podświetlenia licznika i zegara na białe LED.
Reszta fotek etc. wkrótce.
Na chwile obecną autko jest umyte, uszczelki nasmarowane bo wczoraj po kąpieli na karcherze wieczorem nie moglem się dostać do samochodu i wstępnie ogarnięte wnętrze.
Pozdrawiam
MoorPH
piotrek1289 - 30 Sty 2011, 17:36
Co do tego znoszenia przy hamowaniu stawiam na tuleje metalowo-gumowe wahaczy.
MoorPH - 30 Sty 2011, 17:38
piotrek1289 napisał/a: | Co do tego znoszenia przy hamowaniu stawiam na tuleje metalowo-gumowe wahaczy. |
Nie wiem dokładnie. Mam teraz kanał zawalony i nie bardzo mam się jak tam dostać. Na chwilę obecną autko stoi wczoraj przyjechałem nim o własnych siłach jakieś 150-170km, więc nie jest źle.
Te tuleje o ile to one dam radę sam wymienić?
TomQ - 30 Sty 2011, 17:40
MoorPH
Nie mówi się "szczała" tylko robiła siusiu.
No, w najlepszym wypadku siusiała.
MoorPH - 30 Sty 2011, 17:44
TomQ napisał/a: | MoorPH
Nie mówi się "szczała" tylko robiła siusiu.
No, w najlepszym wypadku siusiała.
|
Panowie jeszcze jedno mi się przypomniało.. Moje fotele wyglądają jakby się ktoś do nich dobierał i próbował zdjąć z nich tapicerke. Myślę może nad wymianą ich na jakieś które będą lepiej trzymały w zakrętach. Co proponujecie? można włożyć fotele z jakiegoś innego modelu Forda?
Kusiu - 30 Sty 2011, 18:01
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=54215 cale wnętrze
MoorPH - 30 Sty 2011, 18:11
Kusiu napisał/a: | http://www.fiestaklubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=54215 cale wnętrze |
Teraz tylko przydałby mi się ktoś z Wawy lub okolic bym mógł zobaczyć jak to trzyma w zakręcie.
mmbu - 30 Sty 2011, 18:14
koło 96 , to może stała kiedyś.:) Stawiam na 91
P.S. Dobrze trzyma
piotrek1289 - 30 Sty 2011, 19:22
Do wymiany tych tulei to by się raczej jakaś prasa i imadło przydała. Chociaż można te gumy z wahaczy wypalić, tulejkę metalową wyciąć brzeszczotem, a nowe tulejki wcisnąć na imadle.
luk-90 - 30 Sty 2011, 20:14
jak go znosi na prawą stronę, to znaczy, ze lewa strona nie chwyta, czyli albo zapieczona, albo zapowietrzona
Bezimienny - 30 Sty 2011, 20:24
mafisto napisał/a: | koło 96 , to może stała kiedyś.:) Stawiam na 91
|
Potwierdzam że chyba jest starsza niż 94r bo:
-Korek wlewu paliwa, a nie klapka
-no i lusterka "paleciaki"
P.S jak bym swoją na początku widział, tylko że w 5D super kolorek dla fiesty, i niech kolesie w czerwonych sie nie burzą
piotrek1289 - 30 Sty 2011, 20:34
No właśnie niekoniecznie. Akurat w tym momencie wywaliły mi się tulejki, auto jeździ normalnie, nie ciągnie ani nic, ale przy hamowaniu auto ciągnie mi na lewą stronę. Tulejki są zerwane więc nie trzymają koła przy hamowaniu, koło się cofa i całe auto ciągnie. I to właśnie przy ostrym hamowaniu.
Jakby hamulce były zapowietrzone to można by to było sprawdzić poprzez wciskanie pedału hamulca i kontrolowaniu czy pedał hamulca rośnie. Jeśli rośnie znaczy się że w układzie hamulcowym są pęcherzyki powietrza które pod wpływem sprężania zwiększają swoją objętość i pedał hamulca podnosi się do góry.
Jeśli chodzi o to ściąganie auta to radziłbym Ci to sprawdzić na samym początku, bo z hamulcami albo w najgorszym wypadku z ich brakiem nie ma żartów
przemo_rsr - 30 Sty 2011, 20:55
yyyyyy, kolego pisz swój VIN w odpowiedni topik i wtedy dowiesz się, z którego roku masz autko bo na pewno nie 96, jak już to w tym roku była zwieziona do Polski, pozdro
niezła nawet,
Kusiu - 30 Sty 2011, 21:17
Jejkuuu!!! a nie pomyśleliscie , ze to moze byc skladak ?
MoorPH - 30 Sty 2011, 21:23
Kusiu napisał/a: | Jejkuuu!!! a nie pomyśleliscie , ze to moze byc skladak ? |
Dokładnie tak jest.. zapomnialem o tym napisac
piotrek1289 - 30 Sty 2011, 21:24
Co do rocznika to to jest przecież standardowe mk3, a na początku 96r. wychodziły ostatnie wersje mk3,5 czyli z elementów zewnętrznych klapka wlewu paliwa, opływowe lusterka, białe kierunki z przodu itp. A to wygląda góra na 93r.
Popatrz sobie na rocznik na szybach, jak szyby są oryginalne i na wszystkich będzie ten sam rok to bedziesz wiedział z którego jest roku.
inno - 30 Sty 2011, 22:06
Z hamulcami to możesz też mieć tak jak ja miałem u siebie w lewym przednim hamulcu miałem zapieczony (zardzewiały) tłoczek. Przy hamowaniu też fiestę znosiło. A dowiedziałem się o tym przy okazji wymiany płynu hamulcowego. Jak zobaczyłem ten tłoczek to się zastanawiałem jak tak mogłem jeździć z półsprawnym układem hamulcowym.
|
|