Forum FiestaKlubPolska -

Tuning mechaniczny - Mocne zaciski hamulcowe - znajdę jakieś?

Qzyn - 25 Sty 2011, 09:11
Temat postu: Mocne zaciski hamulcowe - znajdę jakieś?
Hej. Sprawa ma sie tak. Potrzebuje jak najlepszych zaciskow do mojej MK I, tak zeby weszly na piaste z MK II i tarcze XR2i. Potrzebuje mozliwie mocny hamulec ale żeby się zmiescil w kolo 13 cali, bo zapadla decyzja ze bede jezdzil bez wspomagania.
Żółwik Tuptuś - 25 Sty 2011, 15:07

Qzyn - przy masie mk1 zestaw z mk3 xr2i/rst na dobrej tarczy i dobrym klocku powinien nawet Tobie wystarczyć .

Czemu rezygnujesz ze wspomy ? moja teoria o lepszym dawkowaniu hebla przy tak lekkiej budzie ? czy coś innego ?

Qzyn - 25 Sty 2011, 15:11

2 powody - po pierwsze Twoja teoria, po drugie nie chce mi sie dumac z podcisnieniem przy 4 gaznikach motocyklowych
Żółwik Tuptuś - 25 Sty 2011, 15:18

Przy tym, co kombinujesz znacznie poprawisz rozkład mas ( jeżeli nadal kminisz silnik centralnie ) w mk1 to spowoduje całkowite odciążenie przodu , więc zestaw z xr2i , moim zdaniem w zupełności wystarczy .

Pomyśl lepiej nad tyłem typu tarcze z diesela z zaciskami z mk3 . tanio będzie i przyjemnie . a do tego hydrołapa i wiszę piwo zarządowi .

Pompę bym zostawił Twoją , tylko bez serwa ( przerobienie trzpienia , który ją wciska ) i tyle ( ewentualnie korektor siły hamowania z Uno za 50 zł na takiej śmiesznej szynie ze śrubką , żebyś się mógł pobawić rozkładem siły hamowania )

Qzyn - 25 Sty 2011, 15:22

Korektor to podstawa, hydrolapa tez - tylko nie wiem czemu z jej powodu wisisz zarzadowi piwo :V:
Silnik oczywiscie ze zostaje centralnie a ze wzgledu na rozklad mas i tego ze z tylu beda tez przednie piasty to wyladuje tam taki sam zestaw zaciskow XR2i. Korektor zalatwi reszte ;)

Marcin - 25 Sty 2011, 16:06

Qzyn napisał/a:
po drugie nie chce mi sie dumac z podcisnieniem przy 4 gaznikach motocyklowych

a nie wystarczy pompka podciśnieniowa z jakiegoś innego auta i masz rozwiązany problem

Żółwik Tuptuś - 25 Sty 2011, 18:58

Marcin, - przy wadze jaką chce osiągnąć Qzyn , serwo na śliskiej nawierzchni może bardziej przeszkadzać niż pomagać ( moja teoria , a on to sprawdzi w praktyce :) )

Qzyn, - Hyedołapę dajesz na osobnych zaciskach ?

Qzyn - 25 Sty 2011, 20:28

Moglbym ale chyba mi sie nie chce, po pierwsze czas goni po drugie budzet :) A po trzecie w bergu powinna przejsc hydrolapa na normlanym zacisku. Przy pompce z dwoma wyjsciami jedna sekcja idzie na przod, druga na tyl i jak jeden przewod strzeli to zawsze na ktorejs osi masz hamulec.

Marcin napisał/a:
a nie wystarczy pompka podciśnieniowa z jakiegoś innego auta i masz rozwiązany problem

Szczerze to nawet nie wiem co to ale na pewno sporo wazy :hahaha:

Żółwik Tuptuś - 25 Sty 2011, 20:47

z drugiej strony jak dajesz zwrotnice przednie , to drugi zacisk to by spora rzeźba byłą , a tak to wszystko P&P i tylko zabawa z przewodami hamulcowymi i tyle .
Qzyn - 25 Sty 2011, 21:06

Dokladnie. Ten projekt jest juz taka rzezba sam w sobie ze chce sobie mozliwie duzo prac ulatwic.
Ale Tuptak.....

Żółwik Tuptuś napisał/a:
Pomyśl lepiej nad tyłem typu tarcze z diesela z zaciskami z mk3 . tanio będzie i przyjemnie . a do tego hydrołapa i wiszę piwo zarządowi .


Dalej sie ine wytlumaczyles o co kaman z tym piwem dla zarzadu i za co ono by mialo byc :D

Żółwik Tuptuś - 25 Sty 2011, 22:28

Rence Prezia w tym czuje , że czukiereczeknapisać nie można :devil:

Ale spoko - coś wymyśle :)

A tak z innej beczki - jak mi dość mocno odbije , to spróbuję jedne Berg z Tobą pojechać , jak się da i mnie wpuszczą ;/

Fordon - 25 Sty 2011, 22:56

Przod XR2i, po regeneracji + tyl astra F gsi lub vectra b, 2 tloczkowy zacisk ATE, pieknie dziala na hydro hebla... :)
Żółwik Tuptuś - 25 Sty 2011, 23:00

Fordon, - u Qzyna z tyłu będą przednie kolumny ze zwrotnicami od mk2 więc rzeźba innych hebli niż ikserkowskie mija się z celem .
Miły - 25 Sty 2011, 23:32

jakby co mam na opchniecie zaciski z diesla seryjne ;] tylko bez odpowietrzników... na lite tarcze więc chyba odpadają...
Qzyn - 26 Sty 2011, 09:28

Żółwik Tuptuś napisał/a:
A tak z innej beczki - jak mi dość mocno odbije , to spróbuję jedne Berg z Tobą pojechać , jak się da i mnie wpuszczą


Wpuscic powinni, szczegolnie ze regulamin techniczny jest bardzo liberalny. Gorzej ciutke moze byc z miejscem przy priorytecie C ale szansa zawsze jest. Jakbys mial ochote looknac takie zawody na zywo od kuchni to zapraszam na wspolny wypad ;)
A tak na marginesie to chyba znowu wrocila mozliwosc jechania podjazdow treningowych z pasazerem wiec zawsze moglbys wspoczyc na prawy i zobaczyc sobie trase dla przykladu :)

PumaRST - 27 Sty 2011, 20:22

Żółwik Tuptuś napisał/a:
A tak z innej beczki - jak mi dość mocno odbije , to spróbuję jedne Berg z Tobą pojechać , jak się da i mnie wpuszczą ;/


pojadymy, tylko pozwól mojej chorobie się rozwinąc :yes:

Żółwik Tuptuś - 30 Sty 2011, 00:11

Qzyn napisał/a:
Żółwik Tuptuś napisał/a:
A tak z innej beczki - jak mi dość mocno odbije , to spróbuję jedne Berg z Tobą pojechać , jak się da i mnie wpuszczą


Gorzej ciutke moze byc z miejscem przy priorytecie C ale szansa zawsze jest.


A po ludzku możesz powiedzieć czego Wannie i mi brakuje , żeby tam wystartować ?

Qzyn - 30 Sty 2011, 10:07

Żółwik Tuptuś napisał/a:
A po ludzku możesz powiedzieć czego Wannie i mi brakuje , żeby tam wystartować ?

Tobie nic, jestes dosc glupi zeby tam pojechac... :rotfl:
A wanna.
Samochody startujace w klasie E1 musza miec: klatke zgodna z J, silnik dowolny, modyfikavcje dowolne, skrzynia i zawias i hamulce to samo. Kubelek na skorupie dowolny albo rurkowy z utracona homologacja, pasy chyba szerokie z utracona hom (mam 2 komplety), gasnica 2kg.
Jesli udalo by sie pojechac w historykach to chyba wymagania sa podobne.
Co do priorytetu to chodzilo mi o to ze kazda runda ma ograniczona liczbe miejsc. Priorytet A dostaja czolowi zawodnicy 2010, priorytet B wszyscy ktorzy sie zglosili do calego sezonu, a priorytte C ci ktorzy przyjechali na pojedyncza runde i w takiej kolejnosci sa tez brani na liste startowa gdy jest wiecej chetnych niz miejsc.

Żółwik Tuptuś - 30 Sty 2011, 10:46

Aha - czyli wszystko jasne :ok:

Co do Auta - Klatka jest załącznikowa ( mam dokumentacje całą i wożę ze sobą ) , silnik jest dowolny ( choć z epoki i z danego modelu ) skrzynia , zawias , heble , wszystko z epoki ( choć dowolne )

Brakuje mi w takim razie pasów i zamiast gaśnicy 2 kg mam dwie po 1 kg :)

Rozumiem , że sprawęze zgłoszeniami rozwiązuje się dużo przed zawodami , a nie tuż przed startem ( zrobienie 1000 km w jedną stronę , żeby klamkę pocałować mnie nie bawi )


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group