Forum FiestaKlubPolska -

Tuning mechaniczny - [MK3] Silnik XR2i 1.6 8V 105KM - na swap

Krzysiek - 14 Sty 2011, 22:17
Temat postu: [MK3] Silnik XR2i 1.6 8V 105KM - na swap
Cześć. Mam parę pytań odnośnie tych silników. Na wstępie po lekkich poszukiwaniach na allegro "cvh" pojawiła mi się garstka tych silników 1.6 8v 105km, mój problem a raczej pytanko brzmi. Czy te silniki były oryginalnie montowane we Fiestach xr2i ? Bo po allegro widać opisy typu "silnik escort,orion" itp. Zadaje takie pytanie z czystej ciekawości i chciałbym się dowiedzieć czy ten silnik będzie pasować bez żadnych modyfikacji pod względem mocowań czy tam nadwozia/komory silnikowej. Z góry dziękuje za odpowiedź/odpowiedzi.

Temat mógłby się nadawać do działu mechanika ale założyłem go tutaj bo swap to w umie tuning mechaniczny, a w dziale mechanika temat za chwile spadłby na dół a ja chciałbym trochę na ten temat się dowiedzieć/podyskutować.

kuba87 - 14 Sty 2011, 22:27

jesli cvh to bedzie pasowal w escorcie moze byc inna skrzynia warto zakupic cale auto- dawce
Krzysiek - 14 Sty 2011, 22:36

Czyli oryginalnie fabrycznie silnik do xrki był inny? Nie cvh 1.6 8v 105km ? A co tam z montażem trzeba jakaś ingerencje ?
luki - 14 Sty 2011, 22:38

skrzynia i silniki te same różnią sie trochę wiązkami i sposobem mocowania w nadwoziu ale da rade ogarnąć temat.
Krzysiek - 14 Sty 2011, 22:42

Aha czyli coś z kompem się mogą różnić ok. Jest gdzieś ogarnięty ten temat mocowania tych silników na forum ? Chodzi mi właśnie o to ogarnięcie w nadwoziu.
luki - 14 Sty 2011, 22:47

kupujesz łape silnika z cvh z fiesty, łapy skrzyni zostawiasz ze swojej, półosie tak samo. Wiązkę kompa możesz zostawić z esioka, różnią sie położeniem osprzętu w komorze.
Ale na dobrą sprawę na forum kupisz kompletna wiązkę z kompem z xr2i, nie wiem jak z kolektorem wydechowym ale chyba w escorcie jest inny. Ssący możesz zostawić z esioka.

Krzysiek - 14 Sty 2011, 23:20

Silnik o którym mowa wygląda tak? Dla ścisłości :

luki - 14 Sty 2011, 23:32

tak to CVH EFi
Krzysiek - 14 Sty 2011, 23:49

No nic poczekamy może ktoś się jeszcze wypowie co trzeba by było zmieniać przy przekładce.
Pele - 14 Sty 2011, 23:49

1.6 CVH na EFI w Escortach był na przełomie lat 1990 - 1992.

Ford jest na tyle sprytny że skrzyni biegów posiadają wiele dziur na śruby montażowe. Także do jednej skrzyni możesz przykręcić łapy od Escorta i od Fiesty. Łapy Escorta od 1992 są całkiem inne niż w Fieście. W Fieście skrzynia przykręcana jest do tej łychy od spodu, w Escorcie bezpośrednio do ramy. W Escortach Mk4 skrzynia jest tak samo przymocowana jak w Fieście tylko łapy nie pasują, bo Fiesta ma łychę bliżej osi (silnik przekoszony)

Śmiało możesz osadzić skrzynię na starych łapach Fiesty.

Co do Łapy silnika, to już kurde nie wiem, zależy całkowicie od rocznika, może być mocowana na jedną lub dwie śruby, ja mam dodatkową śrubę od boku. Zawsze można pokombinować i przerobić, możliwe że podejdzie P&P albo szukaj ori łapy Fiesty.

Fiesty XR2i jakoś do 1995 roku miały CVH, później zastąpili je Zetec'ami.

[ Dodano: Sob Sty 15, 2011 00:02 ]
Aha, jak szukasz na allegro to nie wpisuj CVH bo mało kto tego oznaczenia używa :-P

http://allegro.pl/silnik-...1379716919.html

http://allegro.pl/silnik-...1402832724.html

Tu masz dwa z Fiesty P&P

Krzysiek - 15 Sty 2011, 00:17

Aha ok no dzięki co do oznaczenia cvh w allegro już się skapnąłem. Czyli zależy od rocznika, no nic zależy jaka sztuka mi się trafi a jak już będę miał ją w garażu wtedy będę kombinował z mocowaniami. Jakbym miał jakieś problemy będę zasięgał tu porady :) Aha pytanie. Przeglądałem te wszystkie silniki 1.6 efi 8v i rzadko prawie wcale nie piszą jaką silnik operuje mocą. Czy są różne wersje 1.6 efi 8v pod względem mocy ? Interesuje mnie jednostka 105-110 koni, nie chciałbym trafić na taki silnik który będzie miał te 90 koni jak w przypadku 16-nasto zaworowego zeteca.
luki - 15 Sty 2011, 00:18

kwestia komputera, escorty były 90 i 105 koni fiesty 104 i 110 koni, słupki te same
Krzysiek - 15 Sty 2011, 00:21

No właśnie chciałbym mieć minimum 105 kucy w serii bo i tak moc będzie znacznie podnoszona. Są jakieś oznaczenia na silniku jaka to wersja pod względem mocy ? Chcę uniknąć sytuacji że koleś będzie mi próbował wcisnąć jednostkę 90 koni a będzie mówił że to bankowo 105 czy 110. Jednym słowem po modyfikacjach nie chcę się zdziwić na hamowni. Da się to jakoś odróżnić ?
luki - 15 Sty 2011, 00:27

czy ja pisze nie wyraźnie?? słupki te same (blok z głowicą tłokami...) różnią się osprzętem ja poskładałem z xr2 czyli gaźnikowca 96 koni na efi 104 konie i też goniło aż się popsuło :cojest:
A jak uda ci się znaleźć "dobrą" serie która bez remontu będzie trzymać fabryczną moc ponad 1xx koni to szacunek dla ciebie...

Krzysiek - 15 Sty 2011, 00:30

Wybacz moją niewiedze zaczynam się z tym bawić. Osprzęt masz na myśli tą wiązkę z kompem z xr2i ? Mnie by interesował wtrysk nie gaźnik oczywiście 1.6 efi 8v w takiej wersji występuje z wtryskiem ?
luki - 15 Sty 2011, 00:34

Tak wiązka komp
EFi oznacza Electronic Fuel Injection a wiec wtrysk i to wielopunktowy. Po 92 roku ze względu na normy emisji spalin zrezygnowano z gaźników.

Pele - 15 Sty 2011, 00:38

Fiesty były 104KM i 110KM.

W Escortach Mk4 z 1990 EFI miały 102KM, w Escortach 1990 - 1992 było 105KM (dziwne bo to te same silniki z tym samym osprzętem)

Escorty do 1990 były również 1.6 o mocy 90KM oraz 105KM (K-Jetronic) ale dolot znacząco różni się od EFI i na pewno się nie pomylisz.

Każdy następny Escort miał już Zetec'a

madek - 15 Sty 2011, 00:39

Jak już się bawić to nie lepiej Zetec? Co prawda charakterystyka zupełnie inna, ale silnik nowocześniejszy i kultura pracy dużo wyższa.

Btw. CVH było w Fiestach w latach 89-92(do maja). Później od 94 tylko 1.4.

Pele - 15 Sty 2011, 00:41

:hihihi:

Wiedziałem że zaraz ktoś wyskoczy z tekstem "a nie lepiej Zetec'a ??" :rotfl:

Krzysiek - 15 Sty 2011, 00:51

Moje założenie jest proste chcę jak najlepszy silnik do tego auta z jak najmniejszym udziałem elektroniki. Wiem coś o tym bo z wykształcenia jestem elektronikiem.
Pele Czyli mówisz że najprościej jest to rozróżniać po roczniku ? Czyli po dolotku się różnią też te stare wyrypatory 90km. Czyli celować w silniki powyżej 90 rocznika.

Odnośnie dolotu chodzi Ci o tą różnice :

stary - http://moto.allegro.pl/si...1380015450.html

ten nowszy - http://moto.allegro.pl/si...1406886239.html

Chodzi konkretnie o tą plastikową patelnie w tym starszym silniku tak ?

Marek - 15 Sty 2011, 06:59

Najlepszym silnikiem do fiesty jest Zetec. Elektroniki ma tyle samo co cvh, tylko ma przeplywke zamiast mapsensora. Poza tym 95% cvh legitymuje sie moca ~ 90KM z racji na wycierajace sie walki rozrzadu i najczesciej nie konczy sie to tylko na zmianie walka i hydropopychaczy na nowe bo problem wraca z racji owalizacji gniazd hydropopychaczy.
Krzysiek - 15 Sty 2011, 10:26

Zapewne masz racje, ale silnik który mam zamiar kupić nie zamierzam od razu pakować w fieste. Silnik po kupnie zostanie cały rozebrany przejdzie remont i będzie w nim dłubane w celu podniesienia mocy.
Co do moich wcześniejszych postów to nie myliłem się z tym dolotem ? Chodzi o to że te mocniejsze wersje mają kolektor ssący stalowy + do tego elektryczny wtrysk paliwa (efi) ? Jakoś ciężko mi ten temat ogarnąć.

Krawiec - 15 Sty 2011, 12:18

Marek napisał/a:
Najlepszym silnikiem do fiesty jest Zetec. Elektroniki ma tyle samo co cvh, tylko ma przeplywke zamiast mapsensora. Poza tym 95% cvh legitymuje sie moca ~ 90KM z racji na wycierajace sie walki rozrzadu i najczesciej nie konczy sie to tylko na zmianie walka i hydropopychaczy na nowe bo problem wraca z racji owalizacji gniazd hydropopychaczy.


A weeeeze z tym zetec'iem... taki problem jest nalac do cvh oleju syntetycznego o dobrych parametrach ?? i nagle sie wszystko przestanie wycierać... chłop chce cvh i bardzo dobrze prosty i PANCERNY silnik.
Intense,
ile chcesz miec koni z 1.6 cvh n/a ?

Krzysiek - 15 Sty 2011, 12:24

Plany są takie że chcę kupić tego cvh w wersji 110km, później trzeba mu zrobić remont bankowo a na końcu oddaje poszczególne elementy silnika do szlifu w prof firmie żeby podnieść mu moc.
Krawiec - 15 Sty 2011, 12:31

ale stary masz jakis plan na zwyzke mocy bo nie rozumiem. wersja 104 i 110 rozniła sie tylko tym ze nie miała spndy lambda i katalizatora wiec nie masz co tak polowac na wersje 110
Krzysiek - 15 Sty 2011, 12:35

Silnik tak jak mówiłem chcę zmienić na 1.6 8v cvh. Jak wcześniej mi mówiono wymienić wiązkę z kompem na xr2i, do tego będzie strumienica zamiast katalizatora ze sportowym tłumikiem. Następnie dolot kolektor wydechowy do polerki na lustro, z silnikiem będzie tak jak pisałem wyżej.
Krawiec - 15 Sty 2011, 12:50

Intense napisał/a:
dolot kolektor wydechowy do polerki na lustro
oprocz lepszego samopoczucia nic Ci to nie da.
Krzysiek - 15 Sty 2011, 12:53

Czyli twierdzisz że polerka nic nie daje żadnego efektu oprócz wizualnego ?
Peedro - 15 Sty 2011, 13:03

to chcesz go z zewnątrz polerować?

Co do wojny CVH - Zetec, no cóż, trzeba też zważyć na to że CVH kupi który ma 20 lat i tak czy siak do niego kase dołoży (zresztą chce remont robić). Kupując nowszego zeteca, będzie to silnik mniej styrany, bo i młodszy i z pewnością będzie przy nim mniej do zrobienia. Co do elektroniki to i CVH i zetec ją ma, więc ten punkt odpada :-P

Ja bym brał Zeteca, ale miałem i CVH i to na gaźniku i nie narzekałem. Jeździło i jeździło i jeździło... CVH jest idiotoodporny, ale zetec gorszy napewno też nie jest w tej kwestii.

Krawiec - 15 Sty 2011, 13:06

Peedro,

Zgodze sie ze zetec jest lepszy bo nowszy szczegolnie pod N/A ale jest tez droższy w eksloatacji

[ Dodano: Sob Sty 15, 2011 13:07 ]
Intense, Nie sądze zebys zyskał nawet 2 konie po polerce.

[ Dodano: Sob Sty 15, 2011 13:07 ]
lepiej zrobic sensowny porting glowicy

Krzysiek - 15 Sty 2011, 13:26

Nie od zewnątrz :V: od wewnątrz żeby mu zrobić jakiś konkret kolka wydechowego a potem strumienica i sportowy tłumik. Co do głowicy i reszty silnika zamieszam szlifnąc co się da a głowica do planowania oczywiście. Remont musi być bo chcę żeby to u mnie pojeździło a nie założyć i niech się dzieje wola nieba.. pojadę gdzieś dalej i nie daj Bóg co się stanie z silnikiem i będzie kaplica, a po remoncie i rozbiórce silnika wiem na czym stoję.
Tommur - 15 Sty 2011, 13:41

Intense dobrze prawi. "CVH FOREVER" :devil: .
Krzysiek - 15 Sty 2011, 13:59

Nie nie chodzi o CVH Forever raczej bym powiedział CVH is better for me .. o tak. Każdy może zauważyć pewną zależność w silnikach starszych i w silnikach nowszych. A co do oznaczeń tych silników nie ma jakichś tabliczek fabrycznych na silnikach po których można poznać co to za silnik i jaką mocą operuje ?
Pele - 15 Sty 2011, 14:01

Intense napisał/a:
Czyli celować w silniki powyżej 90 rocznika.


W zasadzie CVH na EFI występowały w latach od 90 do 92 (w Escortach) i 94 (w Fiestach). Możesz też trafić takiego CVH w Sierrze.

Tak, chodzi mi o różnicę w kolektorach dolotowych:

Przepraszam za duże fotki ale nie umiem zrobić miniaturek ze znalezionych fot


- Gaźnik




- K-Jetronic




- EFI

Krzysiek - 15 Sty 2011, 14:04

O widzisz fajnie to przedstawiłeś już wiem co kaman. Idealnie widać różnice w dolocie bo w sumie pokrywa zaworów i reszta jest niezmienna.

I jednak nie ma tych tabliczek czy oznaczeń fabrycznych na silnikach ? Chyba że jest tak jak mi mówiono, że jak zmienię wiązkę i kompa na xr2i będę miał te magiczne 104-110 koni.

Stunt_Man - 15 Sty 2011, 16:01

Krawiec napisał/a:
Zgodze sie ze zetec jest lepszy bo nowszy szczegolnie pod N/A ale jest tez droższy w eksloatacji
:cojest:

Intense napisał/a:
I jednak nie ma tych tabliczek czy oznaczeń fabrycznych na silnikach ? Chyba że jest tak jak mi mówiono, że jak zmienię wiązkę i kompa na xr2i będę miał te magiczne 104-110 koni.

:krzesłemgo:
ile razy jeszcze ludzie mają pisać że KAŻDE CVH jest takie samo? różnica w elektryce

swoją drogą to niezły z ciebie elektronik skoro boisz sie zeteca... bo on niby ma więcej elektroniki :hahaha:
kupno i remont cvh wyjdzie Cie więcej niż kupno zeteca w dobrym stanie więc sobie to przemyśl

Krawiec - 15 Sty 2011, 16:16

Stunt_Man napisał/a:
ile razy jeszcze ludzie mają pisać że KAŻDE CVH jest takie samo? różnica w elektryce


Jasne pewnie rst nie rozni sie od xr2i prawda ? cvh pod turbo ma inne tłoki i wałki... poza tym jest pare wersji cvh pod n/a

Pele - 15 Sty 2011, 16:24

Krawiec, ale jeśli kupi z kolektorem EFI to trafi na 102KM, 104KM, 105KM albo 110KM

I tu jest tylko różnica w elektryce.

O gaźnikowych i Turbo nie rozmawiamy :fox:

Krawiec - 15 Sty 2011, 16:27

true true :)
Marek - 15 Sty 2011, 16:32

Krawiec napisał/a:
Marek napisał/a:
Najlepszym silnikiem do fiesty jest Zetec. Elektroniki ma tyle samo co cvh, tylko ma przeplywke zamiast mapsensora. Poza tym 95% cvh legitymuje sie moca ~ 90KM z racji na wycierajace sie walki rozrzadu i najczesciej nie konczy sie to tylko na zmianie walka i hydropopychaczy na nowe bo problem wraca z racji owalizacji gniazd hydropopychaczy.


A weeeeze z tym zetec'iem... taki problem jest nalac do cvh oleju syntetycznego o dobrych parametrach ?? i nagle sie wszystko przestanie wycierać... chłop chce cvh i bardzo dobrze prosty i PANCERNY silnik.
Intense,
ile chcesz miec koni z 1.6 cvh n/a ?


Ale co Ci da olej syntetyczny jak jest i lubię chleb ze smalcem walek, zowalizowane gniazda i powycierane hydropopychacze ? nic ?
Najpierw wypadalo by oddac glowice do sprawdzenia gniazd hydro, zrobic te uszkodzone (60zł szt), nastepnie kupic nowy walek 400-500 zł i do tego nowe hydro 8x 30 zł, dodatkowo uszczelka pod glowice + wyrownanie glowicy ~150-200 zł. A skoro juz tyle zrobilismy to i wypadalo by ogarnac cala reszte glowicy, tj zawory i ich gniazda, prowadnice zaworowe. Po drodze okaze sie ze wypadalo by zrobic szlif/tulejowanie cylindrow (bo co to za sens robic cala glowice za tyle kasy jak reszta bedzie tylko dobra lub srednia), nowe panewki + szlif walu, nowe uszczelki, uszczelniacze. Pompe oleju tez by wypadalo kupic zeby na te nowe elementry smarowania nie braklo, do tego rozrzad, pompa wody i robi sie dobra sumka. Wiec jesli ktos nie ma 2-3 tysi na robienie motoru to po co ruszac? Mozna tez poskladac jedno dobre cvh z kilku(nastu?) innych, kwestia znalezienia tych zdrowych :rotfl: a one tez nie beda tanie.
Dlatego tez sugerowalem Zeteca, motor w ciul wytrzymalszy i bardziej idiotoodporny od CVH, poza tym zalozyciel tematu tez zbyt rozgarniety nie jest w temacie silnikow wnioskujac po jego wypowiedziach wiec czemu go nie nawrocic na silnik, ktory zapewni wiecej frajdy i o wiekszej bezawaryjnosci niz nieremontowane(lub remontowane po lepkach) 20letnie cvh. Niestety taka prawda ze 97% cvh ma juz lata swietnosci za soba i im nie pomoze zalanie syntetyka. O wyciskaniu wiekszej mocy nie wspominajac.

Sam mam przyklad kolo siebie, brat ma zamiar robic cvh od podstaw, koszta wychodza wyzsze niz moj zetec 1.8(nie bioracy ani grama 5w30) i kpl do uturbienia do niego...

madek - 15 Sty 2011, 18:12

Pele napisał/a:
W zasadzie CVH na EFI występowały w latach od 90 do 92 (w Escortach) i 94 (w Fiestach).

Jak już pisałem, CVH EFI 1.6 było w Fiestach w latach 89-92(do maja). Później od 94 tylko 1.4 tutaj już więcej elektroniki, m.in. przepływomierz

Krawiec - 15 Sty 2011, 18:55

Marek napisał/a:
Dlatego tez sugerowalem Zeteca, motor w ciul wytrzymalszy i bardziej idiotoodporny od CVH
WTF ??? o czym ty mowisz ? Zetec jest nowszy fakt bardziej zaawansowany technicznie ale NAPEWNO nie jest wytrzymalszy ( napewno blacktop jest lepszy od silvertop) od CVH i potwierdzi to wiekszosc osob... A pisząc o oleju syntetycznym miałem na mysli zalanie go do cvh po remoncie...
Marcin - 15 Sty 2011, 19:36

eeeeee... a któryś sprawdził to czy jeden od drugiego jest wytrzymalszy w takich samych warunkach przez jakiś tam okres czasu? czy tylko tak teoretycznie "bo mi się tak wydaję" :fox:
Fordon - 15 Sty 2011, 20:27

Prawda jest taka ze CVH zeby bylo zdrowe trzeba z reszta jak wszedzie utopic sporo kasy... zeteca zajechanego tez mozna kupi i zrobic, ale koszta sa wieksze... nie macie co porownywac zeteca i cvh bo sa to jednostki z roznych epok i roznych materialow...
Podstawa jest to ze kazdy silnik ktory bedzie odpowiednio dbany to wytrzyma podobne przebiegi... w zetecu najczesciej umiera dolna czesc silnika, w cvh glowica... no coz zycie cos za cos...
Jesli chcesz mocne cvh zacznij od kapitalnego remontu o ile cie stac na to... bo kazdy zaoszczedzony grosz na remoncie zemsci sie wczesniej czy pozniej...
Tez nie napisales czy chcesz to do jazdy na co dzien i do czego ma to sluzyc...
A stwierdzenie bo ja chce w serii 105KM minimum to bzdura, bo teoretycznie mozna wierzyc w to ze masz te 105KM czy 104... wjedziesz na rolki i placz bo masz 89... fajny 105KM silnik...
Sam wybieraj co chcesz... ale w cvh serii mozesz szukac tylko w prostektach forda z lat 90...

luki - 15 Sty 2011, 20:30

Fordon napisał/a:
ale w cvh serii możesz szukać tylko w prospektach forda z lat 90...

dobrze powiedziane !!!:)

Krzysiek - 15 Sty 2011, 21:07

Oczywiście że liczę się z kosztami. Kupno silnika to nawet nie połowa kasy. Remont będzie robiony jak najbardziej i nie "po łebkach" bo jak za coś się zabieram to przeważnie na poważnie. Co do kwestii jazdy, ma to być silnik na co dzień, co do 1.3 brak w nim kompletnie mocy.. Na miasto idealny ale na jakąś konkretniejszą jazdę odpada. Co do kolegi który mówi że jestem elektronikiem a boje się silników z elektroniką... TAK BOJE SIĘ tych silników ponieważ wiem że im więcej w silniku elektroniki - tym więcej może się zepsuć co więcej auto może się rozleźć na drodze z powodu jakiejś głupiej pierdoły... Dlatego mi zależy na tym starszym cvh i kompletnym remoncie/przywróceniu mu dawnej mocy bo wiadome że silnik z latami traci, jeżeli to będzie zrobione będę myślał dalej co z nim zrobić.
Nie chcę wywoływać wojny CVH vs Zetec, silnik został już wybrany. Dla rozluźnienia tematu kolejne pytanie, jaką skrzynie do tego silnika wybrać ? Widziałem że jest parę opcji, czy macie swojego faworyta pod tym względem ?

Fordon - 15 Sty 2011, 21:23

Ale... zetec i cvh ma prawie bilizniacze wiazki... co za tym idzie zeby silnik zrobil bleee na dordze trzeba urwac czujnik polozenia walu, albo wyrwac cewke :)
Skrzynia to z escorta mk3 mk4 na 1.6 gaznik, ma krotkie przelozenia, co za tym idzie bedzie sie ladnie nakrecac ale Vmax nie bedzie tu rewelacja... cos za cos...
Zeby zdlubac CVH ale bez LPG i zwezek w dolotach to uderzaj do zolwia :) on ma w glowie te silniki jak baby :)
Ogolnie na CVH jest sposob ale trzeba sporo pracy zeby cos wystrugac z N/a, tym bardziej zeby to jezdzilo na co dzien...

Krzysiek - 15 Sty 2011, 21:30

Silnik będzie na bank na wtrysku efi nie chcę gaźnikowca, i w dodatku ani mi się śni brać gazowca a co dopiero gaz zakładać... Właśnie sam się nie mogę zdecydować krótkie czy długie przełożenia. Skrzynka ma być tylko i wyłącznie z eśka ? Co do dłubania przy cvh to być będzie ale najpierw trzeba znaleźć jak najmniej wyoraną jednostkę i brać się za remont.
Pele - 15 Sty 2011, 22:40

Intense napisał/a:
Silnik będzie na bank na wtrysku efi nie chcę gaźnikowca


Fordon napisał że skrzynia od Escorta gaźnikowego jest najkrótsza.

Intense napisał/a:
Skrzynka ma być tylko i wyłącznie z eśka ?


Nie. Obojętnie od czego (Escort, Fiesta, Sierra), pasuje od każdego silnika, różnią się tylko przełożeniami. A różnica też nie jest aż taka drastyczna żeby przez kolejne 10 stron zastanawiać się nad przełożeniami bo w codziennej jeździe nawet tego nie odczujesz. Możesz zostawić tą co masz teraz w 1.3

PS. Wojna CVH - Zetec zawsze wybucha przy okazji swapa także to nie Twoja wina :rotfl:

Krzysiek - 15 Sty 2011, 22:44

Ok czyli mówisz że nawet moja skrzynia z HCS'a pociągnie razem z tym CVH. Rozumiem że ze sprzęgłem podobnie ?
luki - 15 Sty 2011, 22:49

sprzęgło jest takie same w 1,1 1,3 1,4i średnica wynosi 190 natomiast 1,6 ma średnice 220 tak jak w ziutkach a skrzynie mają takie same dzwony różnią się przełożeniami. po 98 roku w IB5 przenieśli rozrusznik za silnik?
luk-90 - 15 Sty 2011, 22:50

pociągnać pociągnie, ale nie wiadomo jak będzie z przełożeniami, co może przenieść na spalanie, kulture pracy przy pewnych specyficznych prędkościach itd
Krzysiek - 15 Sty 2011, 22:53

Czyli sprzęgło przydałoby się z essiaka. Prawdopodobnie będę kupywał komplet na swapa skrzynia sprzęgło silnik z kolektorami, zostanie wymieniona tylko wiązka z kompem. Myślę że to tyle pytań ode mnie do was, gdy będę wybierać silnik możliwe że wykorzystam ten temat czy nawet przy montażu. Dziękuje oczywiście wszystkim za pomoc w ugryzieniu swapa <oki>
luki - 15 Sty 2011, 22:55

sprzęgło przy takim swapie przydało by nowe koszt tarczy z dociskiem i łożyskiem coś kolo 300 zł
Peedro - 16 Sty 2011, 14:01

Pele napisał/a:
Nie. Obojętnie od czego (Escort, Fiesta, Sierra), pasuje od każdego silnika, różnią się tylko przełożeniami.


Ze ścierki to na pewno pasuje :rotfl:

Pele - 16 Sty 2011, 18:05

madek napisał/a:
Jak już pisałem, CVH EFI 1.6 było w Fiestach w latach 89-92(do maja)


No ok, przeoczyłem :-P

Peedro, a co, Ford zaprojektował całkiem nową gamę skrzyń tylko po to żeby osadzić je wzdłużnie ??

Stunt_Man - 16 Sty 2011, 19:20

Pele napisał/a:
Peedro, a co, Ford zaprojektował całkiem nową gamę skrzyń tylko po to żeby osadzić je wzdłużnie ??

hmmm... tak

autorze wątku
wyobraź sobie że jeśli kupisz jakiegokolwiek zeteca 2.0 albo 1.8 130km w zestawie na swapa to nawet jeśli będzie już wymęczony to da więcej frajdy i mniej będzie kosztował niż kupno i remont CVH

Krawiec - 16 Sty 2011, 19:30

dokładnie.
Peedro - 16 Sty 2011, 20:10

Pele, http://moto.allegro.pl/fo...1404124533.html

Co do tematu jeszcze - co zrobi Intense to jego sprawa, ale ja też bym swapował zeteca :-P

luk-90 - 16 Sty 2011, 20:37

http://moto.allegro.pl/si...1413806323.html

znalezione, ale ja też wolałbym zeteca :rotfl:

Krzysiek - 16 Sty 2011, 20:40

Też już na niego patrzyłem. Problem w tym że gorzów jest w chooy daleko ode mnie a ja w ciemno nigdy niczego nie kupuje.
Jak narazie moim faworytem na allegro jest ten http://allegro.pl/show_item.php?item=1410902946

adamoo34 - 20 Sty 2011, 14:48

a moze jednak wezmiesz odemnie z gorzowa ten silniczek?
Krzysiek - 20 Sty 2011, 15:30

Napisz na pw co masz i w jakim stanie to pogadamy <oki>
ombre888 - 20 Sty 2011, 22:15

A ten silnik jest jeszcze w fiescie? Bo jak juz szukasz CVH to najlepirj żebyś wiedział co kupujesz i np sie nią przejechał. Bo kupisz kota w worku i sie zdziwisz jak po wsadzeniu do swojej budy fiesta nie będzie szła powyżej 3000obr/min bo wałka nie będzie. A przynajmniej jak się ją da odpalic to sprawdż czy zara po zapaleniu nie ładują za bardzo popychacze(normalne że rodzyna nie znajdziesz), i sprawdź stan oleju. Te silniki są strasznie czułe na jakość i ilośc oleju.
Wiesz jak to jest czasami lepiej dłużej poszukać czy dalej jechać niż sie potem wkurzać.

Stunt_Man - 20 Sty 2011, 23:41

ombre888 napisał/a:
Wiesz jak to jest czasami lepiej dłużej poszukać czy dalej jechać niż sie potem wkurzać.

no racja
temu lepiej kupić zeteca niż sie upierać na stare cvh
kup zeteka... będziesz wdzięczny tym co tak radzą

arturlipko - 21 Sty 2011, 02:01

swojego oddam za przysłowiowe 200zl (bez skrzyni) ze wszystkim :) mam chyba wykres z chmowni ma 86 km :) generalnie cpp do naprawy , wałek, itp elektoronika 103-4 konie :P

oczywiście trzeba sobie wyjąć :)

[ Dodano: Pią Sty 21, 2011 02:01 ]
jest czym tylko czasu niema :głowąwmur:

Krzysiek - 21 Sty 2011, 06:34

O widzisz będę się z Tobą kontaktował szkoda że tak późno przeczytałem bo wczoraj akurat byłem w krakowie po kubełki.
marlas666 - 21 Sty 2011, 14:16

a co do tego zeteca to przy swapie jego z 1.4 na gaźniku sa jakieś problemy ?? cos jest potrzebne ?? poza wiąską osprzetem itp bo to wiadome
luk-90 - 21 Sty 2011, 14:32

to samo co przy swapie z 1.1 1.3 czy innego, w zasadzie cała mechanika, osprzęt, chłodnica, najlepiej komplet węży, wiązka, komp, przy swapie na 1.8 wypadałoby półosie i skrzynie także mieć od 1.8, ale od 1.6 takze wystarczą
luki - 21 Sty 2011, 14:44

marlas666 napisał/a:
a co do tego zeteca to przy swapie jego z 1.4 na gaźniku sa jakieś problemy ?? cos jest potrzebne ?? poza wiązką z osprzętem itp bo to wiadome

zbiornik paliwa z pompką elektryczna i najlepiej całą wiązkę silnika i kabinową

Stunt_Man - 21 Sty 2011, 14:44

marlas666 napisał/a:
a co do tego zeteca to przy swapie jego z 1.4 na gaźniku sa jakieś problemy ?? cos jest potrzebne ?? poza wiąską osprzetem itp bo to wiadome

silnik, osprzęt, poduchy, sprzęgło, półosie, przegóby, chłodnica, węże, zbiornik paliwa EFI (albo jakaś wydumka z pompą w baku)



mnie Luki ubiegł :kaput:

marlas666 - 21 Sty 2011, 15:34

a może ktoś ma takiego zeteca 1.6 z lubelskiego albo mazowieckiego
luk-90 - 21 Sty 2011, 16:24

proponowałbym szukać jak już kompletu, bądź jak najbardziej pełnego zestawu, bo drobiazgi typu łapa, chłodnica itd mogą cię potem sporo wyjść
ombre888 - 21 Sty 2011, 16:55

marlas666 napisał/a:
a może ktoś ma takiego zeteca 1.6 z lubelskiego albo mazowieckiego

1.6? jak już swapić to 1.8/2.0.
1.6 miał 90ps jest sens? Szybko braknie. Jak byś szukał tego zeteca to Intel(mk1/mk2) swego czasu miał mondeo mk1 na części z 1.8 o ile dobrze pamiętam. Tylko ze to małopolska.
Kurde wszyscy zeetecują swoje fordy. Niedługo nie użyczy poczciwego cvh, a już o RST nie wspomne.

luk-90 - 21 Sty 2011, 17:02

z mondeo podejdzie tylko silnik z kolektorami, ew. wiązka nic więcej, żadne łapy, chlodnica weże, skrzynia itd, pompe wody też trzeba zmieniać
Stunt_Man - 21 Sty 2011, 17:29

luk-90 napisał/a:
z mondeo podejdzie tylko silnik z kolektorami, ew. wiązka nic więcej, żadne łapy, chlodnica weże, skrzynia itd, pompe wody też trzeba zmieniać

proponuje sie nie wypowiadać jeśli nie miałeś styczności z silnikiem z mondeo

luk-90 - 21 Sty 2011, 18:23

Stunt_Man napisał/a:
proponuje sie nie wypowiadać jeśli nie miałeś styczności z silnikiem z mondeo


To Mnie popraw, jestem człowiekiem i mylić się mogę, na krytykę też jestem otwarty i nie obrażę się jak to niektórzy mają w zwyczaju, więc wysil się i napisz coś ciekawszego

Z informacji jakie znalazłem w necie to w porównaniu do zeteca w fieście alternator jest z tyłu, łapa jest inna, chłodnica jest inna, miska olejowa i kilka innych rzeczy, ale to tyczy się motoru 2.0, nie wiem czy z 1.6/1.8 jest podobnie tak czy inaczej chętnie się dowiem.

Pele - 21 Sty 2011, 23:36

luk-90 napisał/a:
to w porównaniu do zeteca w fieście alternator jest z tyłu, łapa jest inna, chłodnica jest inna, miska olejowa i kilka innych rzeczy


A co za problem przerobić i dostosować :fox:

Peedro napisał/a:
Ze ścierki to na pewno pasuje :rotfl:


No dobła, mój błąd :rotfl:

Krzysiek - 22 Sty 2011, 07:12

marlas666 napisał/a:

1.6 miał 90ps jest sens?

W serii.. Z tego co wyczytałem można go wyciągnąć po pewnych zamianach na 110ps, a jak jeszcze będzie mało to i tak można z niego jeszcze więcej wyciągnąć.

luk-90 - 22 Sty 2011, 13:03

Intense napisał/a:
W serii.. Z tego co wyczytałem można go wyciągnąć po pewnych zamianach na 110ps, a jak jeszcze będzie mało to i tak można z niego jeszcze więcej wyciągnąć.
_________________


Na początku też myślałem o tej mozliwości i znalazłem na fordklubpolska ciekawy temat, gdzie gościu modził escorta 1.6 90ps na gratach z mondeo, tu masz link poczytaj sobie, powiem tylko ze osiągnął czas do setki taki jak S'ka

http://forum.fordclubpols...o+jest+idealnie

luki - 22 Sty 2011, 13:05

luk-90, ale ombre888 o cvh 90 konnego chodzi nie o Ziuta
luk-90 - 22 Sty 2011, 13:25

chyba, że tak to pomyliłem sie
Pele - 22 Sty 2011, 17:17

Intense napisał/a:
marlas666 napisał/a:

1.6 miał 90ps jest sens?

W serii.. Z tego co wyczytałem można go wyciągnąć po pewnych zamianach na 110ps, a jak jeszcze będzie mało to i tak można z niego jeszcze więcej wyciągnąć.


To dziwne, bo wszędzie piszą że 1.6 Zetec jest najmniej tuningowalny :fox:

luki86 napisał/a:
luk-90, ale ombre888 o cvh 90 konnego chodzi nie o Ziuta


Jak może chodzić o CVH ?? Pomyśl co piszesz.

ombre888 napisał/a:
marlas666 napisał/a:
a może ktoś ma takiego zeteca 1.6 z lubelskiego albo mazowieckiego

1.6? jak już swapić to 1.8/2.0.
1.6 miał 90ps jest sens?


To jest cała wypowiedź.

Krzysiek - 22 Sty 2011, 18:06

Mi cały czas chodzi o 1.6 8v cvh, to 110km chciałbym mieć a później się pomyśli.
ombre888 - 22 Sty 2011, 20:30

Widze ciężko znalesć kompromis cvh/ziutec. Ten co ma cvh chwali swoje i vice versa.
Zależy czego oczekujesz od tej fiesty i jaki masz na nią fundusz,zaplecze(garażowo-narzedziowe).
CVH
Prawda jest taka nie znajdziesz cvh o nominalnej mocy 110(ps) i raczej żadnym remontem już tego nie uzyskasz => więc musisz cos modzić=>bez garetta delta(Ps) będzie niska - maks 10-15Ps(nakładem kosztów w granicach rozsądku(o ile takowe istnieją)), możesz kupić ostre wałki ale cena no i nie dostępne chyba w polsce . cena samego swapa nizsza Bo dużo podzespołów kompatybilnych
ZIUT
droższa przekładka ale znajdziesz zdrowszy silnik i o wiele większą moc wyciągniesz z niego niższym nakładem kosztów. Zalożysz od 2.0 przepustnice, wałki, wydechowy 4-2-1 itd. Co najwazniejsze kupisz to jeszcze na złomie i po taniości.
Reasumujac koszt przekładki CVH jak i Ziutka (w granicach mocy 120-130Ps)sa podobne
Napewno większy nakład pracy jest za ziutka(no chyba że dawcą będzie FRS1800 ).Wiem że chcesz mieć moc w granicach 110. Ale wiadomo że apetyt rośnie na moc- normalne u każdego zdrowego faceta


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group