|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Tuning mechaniczny - [Inny] Zetec 2.0 16V - Podniesienie mocy
marcinek22FKP - 13 Sty 2011, 15:06 Temat postu: [Inny] Zetec 2.0 16V - Podniesienie mocy Witam panowie. JEstem tu nowy ale czytałem parę artykułów o podnoseniu mocy i jestem mile zaskoczony. mówię o tym temacie http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=45511
A mianowicie mam focusa 2.0 16v i chciałbym zastosować w nim następujące mody:
-odelżyć zamach
-dolot mam zrobiony ale poprawić go
-kolektor wydechowy (i tu prosiłbym o pomoc)
-obróbka głowicy(kanały dolotowy wydechowei może planowanko)+ doprężenie motorku.
Głównie chodzi mi o to żeby nie robić tego na nowych częściach na które trzeba wydać fortunę ale jakieś kombinacje. Jeśli chodzi kolektor wydechowy to myslałem o duratecu z mondka, tylko nie wiem jak z dopasowanie go do bloku. I chciałem też zapytac na co zwrócić uwagę przy obróbce głowicy i ile bezpiecznie można ją splanować. Mimo że mam fokę to u Was na forum podoba mi się opcja wykorzystywania urzywanych i tańszych części w modach, Trzeci chba wie o czym mówię,
pzdr
Puff - 13 Sty 2011, 22:17
To nie doda mocy. Ani ćwierć konia.
krzysieks_mc - 13 Sty 2011, 22:47
Daj sobie spokój z planowaniem głowicy. Przyrost mocy mierny a skrócisz o wiele żywot silnika. Lepiej robić swapa na st170
marcinek22FKP - 14 Sty 2011, 07:44
Myślałem nad swapem ale st 170 nie jedzie. Tam trzyma go skrzynia i nie jest to aż tak odczuwalen 170 KM. A jeśli chodzi o zamach to wiem że mocy nie doda ale z miejsca przy starcie jest różnica,
pzdr
PumaRST - 14 Sty 2011, 12:05
marcinek22FKP napisał/a: | Myślałem nad swapem ale st 170 nie jedzie. Tam trzyma go skrzynia i nie jest to aż tak odczuwalen 170 KM. A jeśli chodzi o zamach to wiem że mocy nie doda ale z miejsca przy starcie jest różnica,
pzdr |
tak masz racje co do ST170, ale możesz wsadzić zamach i sprzęgło od swojego 2,0 i gwarantuje ci że ST170 nabierze nowego wyrazu i zacznie jechać.
ze zwyklaka nie wyjmiesz wiecej niż około 145-150KM a kasy wydasz dużo. Nie ma sensu ruszać tego silnika.
chcesz moc to masz 3 wyjścia:
1) swap na ST170 z pozostawieniem skrzyni od zwykłego 2,0,
2) Zaturbić,
3) sprzedać auto i kupić inne.
decyzja należy do ciebie.
PS: koła zamachowego nie ruszaj. Nie warto w seryjnym silniku. Jego braki w mocy wynikają z innych rzeczy a nie z zamachu.
marcinek22FKP - 14 Sty 2011, 15:51
PumaRST, Czytałeś pewnie na forum focusa to jak jechało 1.6 przemka, z odelżonym zamachem. Swap to troche zachodu i na razie będe się skłaniał ku obróbce głowicy, koło chyba skrobne i kolektor os durateca. Przepustnice już mam większą i zobacze wtedy jak to bedzie się sprawować. Podkusił mnieten temat, który podałem w pierwszym poście. Silnik st 170 z osprzętem koszt około 2tysi i nie mam pewności co kupie. A jeśli bym z tego co mam wydusił około 150/160KM to śmiało objade stka. Kolejna rzecz, to że stki nie trzymają mocy fabrycznej. W większości mają około 160KM. Więc co polecacie, żeby rzeźbić w tym co mam?
pzdr
Krawiec - 15 Sty 2011, 12:26
marcinek22FKP,
no to odelż to koło ale nie za dużo , dopręż go bo to Ci podniesie sprawność , kolektor najlepiej jakbys miał wyspawany albo od RS 2000 (ale trzeba przerabiac) , zrob CAI na markowy ( K&N pipercross ) stożek , zrob ładny dolocik , usuń katalizator , jak masz kase podepnij pod ecumaster i go dolej na wyzszych rpm (Fordon sie powinien wypowiedziec). Pokombinuj troche.
Fordon - 15 Sty 2011, 18:27
W sumie to podstawa jest kwestia $$$...
Podstawa to hamowania zebys sprawdzil stan silnika... bo robic cos zeby robic, jest nonsensem....
PumaRST - 15 Sty 2011, 19:17
marcinek22FKP, nie mam pojęcia jak jechało 1,6 z odelżonym kołem. Co więcej nie ma to znaczenia dla mnie. Odchudzanie koła ma sens jak wkładsz ostre wałki robisz profi silnik i przesuwasz odcinke o kilka setek do góry. odchudzasz je żeby silnik szybciej znalazł się w zakresie obrotowym w którym wałki i głowica dadzą Moc. A odchudzanie żeby tylko szybciej się wkręcal jest bez sensu, z prostej przyczyny, stracisz Nm przez co mimo ze obroty bedą szybciej ty i tak bedziesz wolniejszy w szczególności na wyższych biegach. Nie okłamujmy sie Focus to ciężka krowa która nie ma za dużo mocy a jak stracisz Nm to wyprzedzanie ciężarówek na trasie stanie się męczące i trudniejsze. Co do dalszej twojej wypowiedzi:
1) czy ty myślisz że dobra obróbka głowicy bedzie cie kosztowac mniej niż 150-200zł od kanału?? jak tak to jesteś w błędzie. dostaniesz głowe z nie ruszonymi gniazdami, zaworami a jedynie po portingu który doda ci może 2KM.
2) 150-160KM to 2,0 ma gdy zrobisz bardzo dobry wydech (caly bez kata) - +/- 1500-1500zł dolot, przepustnice i stronjenie oraz wymienisz czukiereczek wałki seryjne na jakieś lepsze - koszt pewnei z 1000-1500zł + kółka regulowane co daje nam kolejne 500zł.
3) ST170 nie trzyma serii jak każdy ford sportowy. One wszystkie miały zaokrąglana moc do góry. Zdrowy w pełni seryjny generuje 163-165KM i 195-198Nm gdzie te wartości są abstrakcyjne dla normalnego 2,0 16v. Co więcej po wywaleniu Katalizatora robi się w nim 172-175KM 204-208Nm.
A ty zrób co chcesz. Ja bym wkładał ST170 na skrzyni z 2,0. albo zadowolił się mocą w okolicy 140KM jesli masz zdrowy silnik.
marcinek22FKP - 15 Sty 2011, 22:02
Swap raczej w grę nie wchodzi. Głównie chodzi mi o to żeby sprawniej się poruszał. I zamierzam powolo dłubać to co mam. Czasem pojechać żwawo i to wszystko. A dłubie bo lubie to i na pewno nie zaszkodze. Co proponujesz jeszcze przy robieniu głowicy??
pzdr
Fordon - 15 Sty 2011, 22:09
marcinek22FKP, jedz na hamownie i sprawdz silnik co z niego zostalo, to raz a dwa odpowiedz na pytanie ile $$$ chcesz przeznaczyc na takie zabawy, bo tak naprawde jak bedziesz sie bawic w ratalne przerabianie auta to wielkie G z tego wyjdzie...
PumaRST - 15 Sty 2011, 22:11
marcinek22FKP, czy ty liczyć nie umiesz?? wsadzisz w swój silnik 4-5 tyś PLN żeby jeździł tak jak ST170 którego możesz mieć za 2-2,5tyś PLN. i to w dodatku bedzie on dużo szybszy na twojej skrzyni.
Nic nie proponuje. Bo według mnie wsadzenie 5tys w silnik żeby podnieść moc z 130 na 150-160KM nie ma sensu.
Ale jak już się upierasz to załuż przepustnice z Couguara wydech z ST170 jakiś dolot i miej w miarę tanie 140KM a głowicy nie ruszaj. Jak byś trafił tanio kółka regulowane to je też wsadź uzyskasz dzięki nim 2-3KM. I tyle proponuje.
marcinek22FKP - 15 Sty 2011, 22:24
przepustnice od cougara mam, dolot z filtrem simota mam, myśle coś pogrzebać przy głowicy bo uszczelniacze musze wymienić więc i coś możnaby pogrzebać. Choć coraz bardziej mnie kusi ten swapik. Tylko osprzęt jest drogi i kolektor wydechowy i na dodatek trodno dostępny. Głównie o to mi chodzi, a i połączenie go z moją skrzynią niie jest P&P,
pzdr
PumaRST - 16 Sty 2011, 10:05
marcinek22FKP, jak byś kupowął to Komplet z kolektorami itd co do połączenai jest p&p tylko do silnika ST170 trzeba przykręcić koło zamachowe i sprzęgło od twojego silnika.
chudy - 16 Sty 2011, 11:11
marcinek22FKP posluchaj Pumy dobrze mowi, ja go posluchalem, zrobilem swapa i jestem zadowolony
Krawiec - 16 Sty 2011, 18:23
Puma Ty nasz forumowy wyjadaczu
marcinek22FKP - 18 Sty 2011, 17:02
PumaRST, A orientujesz się jeśli chodzi o osprzęt silnika czy w2.0 jet to samo? BO Wtedy mógłbym kupić golasa, tylko z kolektorami. A i czy przy kompe coś trzeba przerabiać czy tylko wpinam kompa i będzie grało. Głównie chodzi mi ze strony technicznej jak to może wyglądać, może cos podpowiesz,
pzdr
chudy - 18 Sty 2011, 20:17
PumaRST napisał/a: | marcinek22FKP, jak byś kupowął to Komplet z kolektorami itd |
przeciez napisal... kup kpl czyli silnik z osprzetem i kolektorami plus pewnie wiazka i komp i wtedy p&p
PumaRST - 18 Sty 2011, 20:32
marcinek22FKP napisał/a: | PumaRST, A orientujesz się jeśli chodzi o osprzęt silnika czy w2.0 jet to samo? BO Wtedy mógłbym kupić golasa, tylko z kolektorami. A i czy przy kompe coś trzeba przerabiać czy tylko wpinam kompa i będzie grało. Głównie chodzi mi ze strony technicznej jak to może wyglądać, może cos podpowiesz,
pzdr |
osprzęt: alternator może być ten sam, rozrusznik zostawaisz a reszta musi być od ST170, no jeszcze cewki sa te same.
elektronika to zupelnie co innego, wiązka komp oraz wszystki czujniki musisz mieć od ST. pewnei jakies czujniki od temperatury wody itp są takie same ale większość jest inna. Kolektory oba to zupełnie co inneg, inne wtryski, inny wydech itd.
marcinek22FKP - 18 Sty 2011, 23:16
To byłoby moje pierwsze auto przerabiane w ten sposób więc mogę mieć sporo pytań.
http://moto.allegro.pl/fo...1409775399.html
Silnik z osprzętem ugadałem tutaj, tylko o co jeszcze mam dopytać o jakie czujniki i np czy przepływka bedzie taka sama? Wolę się poradzić niż dać ciała, i czy półośki wytrzymają
pzdr
PumaRST - 18 Sty 2011, 23:51
powiedz że chcesz kopmletny silnik z kompletną wiązką silnikową i ze wszystkimi czujnikami włącznei z przepływką
PumaRST - 19 Sty 2011, 20:17
tommirs napisał/a: | chudy napisał/a: | marcinek22FKP posluchaj Pumy dobrze mowi, ja go posluchalem, zrobilem swapa i jestem zadowolony |
a ja posłuchałem Pumki, zrobiłem swapa na zeteca 1,8 .... i kupiłem hondę buhahha |
ale najpierw 1,8 zdało swoj egzamin
tommirs - 19 Sty 2011, 20:26
a no jasne..to był bardzo udany, bezproblemowy swap...polecam każdemu kto chce niezawodny, tani jak barszcz i w miarę szybki samochodzik.
Ad@mus - 23 Sty 2011, 21:50
temat to podniesienie mocy, zmiana skrzyni nie podniesie mocy ale...
nie wiem jakie skrzynie w foce byly ale jak siedzi ib5 to moze zmiana skrzynki dala by fajne rezulty w przyspieszeniu do sety i polepszy osiagi bio ta z foki skrzynka jest dluga, 2 konczy sie chyba przy 110km/h
wsadzic jesli to mozliwe skrzynie z futra i dalo by niskim kosztem niezle rezyltaty ... moze??
ale swap na st to chyba najtanszy sposob zeby miec te 160ps,
PumaRST - 24 Sty 2011, 08:53
Foca 2,0 ma MTX-a skrzynie. I uwierz mi że i tak ona jest lepsza od Getraga (czy jak to się tam pisze), IB5 da się wsadzic ale troche kombinacji jest, swoją drogą na takiej szedł Focus 1,6 16v.
marcinek22FKP - 26 Sty 2011, 07:52
Odnośnie swapa przekonaliście mnie. Już prawie wszystko dogadane. Mam tylko pytanie, jeśli chodzi o elekrtykę przy swapie. Silnik bedzie kompletny z kompem, więc czy nie bede musial przerabiac wiązek idących do kompa i czy odpale silnik bez seryjnej stacyjki i kluczyków bo z taką opinią się spotkałem, że do odpalenia będą mi niezbędne,
pzdr
PumaRST - 26 Sty 2011, 08:30
ale ty oprucz kompa potrzebujesz całą wiązke od ST170 - mówie o silnikowej bo ta od 2,0 jest na 100% inna.
co do stacyjki i imo nie wiem.
marcinek22FKP - 26 Sty 2011, 12:28
Wiązka jest razem z silnikiem. TAm gdzie podobno była potrzebna stacyjka z kluczykiem zmieniany był silnik w focusie z amerykańskiej wersji 2.0 na zeteca. A może ktoś się orientuje czy będe tego potrzeował czy też nie?? Bardzo bym prosił o odpowiedzź bo sprawa jest trochę pilna,
pzdr
Fordon - 26 Sty 2011, 20:40
Potrzebujesz ECU+ wiazka+ kluczyk, petle w kolo stacyjki masz wiec to ci odpada...
marcinek22FKP - 26 Sty 2011, 22:16
Znalaźlem gościa, który usunie mi immo bo tamten jest nie do dostania,
pzdr
[ Dodano: Pon Sty 31, 2011 14:11 ]
no i pojawił się problem z elektroniką, nie mogę znaleźć chętnego kto ogarnie mi kompa i immo i z tego co sie dowiedzialem immo nie da rady usunąć więc może być ciężko i lekko chęci mi opadły,
pzdr
kenczorf - 23 Maj 2011, 16:54
swap skonczony czy utknal w martwym punkcie?
|
|