Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK3] Chłodnica i termostat - silniki CVH

Tommur - 9 Sty 2011, 13:46
Temat postu: [MK3] Chłodnica i termostat - silniki CVH
Niechciący znalazłem ten temat bo to przerabiam obecnie. Dzieki temu wiem, że termostat załozyłem dobrze. Proponuje go podwiesić jako MK3 CVH (bo i 1,4 i 1,6)

http://www.fiestaklubpols...t=termostat+cvh
W temacie poprawcie orty <8>

Mam taki problem.
Na trasie temperatura silnika spada (jadę 70-80km/godz na trasie) nawet jak wczoraj było +5. Odczuwam to w kabinie poprzez nawiew.
Jazda w mieście i jest ok. Wentylator się załącza i eleganckie ciepełko leci z nawiewu. Od razu nadmieniam, że wczoraj wymieniono termostat po raz drugi, a płyn 3 miesiące temu.

Na wiosnę przedmucham układ miksturą Żółwia. Chyba że od 5 lat technologia poszła naprzód i Żółw uzywa innej chemii "made in home" do płukania silnika.

piterparker - 9 Sty 2011, 15:30

Być może intensywnie nawiewający wiatr podczas jazdy na trasie nawet mimo wysokiej jak na tą porę roku temperaturę, mógł dobrze ochładzac Ci intrensywanie pracujący silnik. W mieście jeździmy zdecydowanie wolniej przez co, chłodzenie silnika jak to było w przypadku jazdy w trasie - jest mniej intensywne.
Tommur - 9 Sty 2011, 16:33

Ale czujnik miery temperaturę wody w bloku silnika. więc co blok też ma obniżona temperaturę do np 60-70st? Acha termostat jest na 88st.
JoeMix - 9 Sty 2011, 16:45

Tommur napisał/a:
Ale czujnik miery temperaturę wody w bloku silnika
?
Tommur napisał/a:
blok też ma obniżona temperaturę do np 60-70st?
Blok ma dużo niższa temperaturę niż płyn w środku,,,
Tommur - 9 Sty 2011, 16:57

JoeMix napisał/a:
Tommur napisał/a:
Ale czujnik mierzy temperaturę wody w bloku silnika
?

Joe, mówię o czujniku który daje sygnał na wskaźnik na desce.

JoeMix napisał/a:

Blok ma dużo niższa temperaturę niż płyn w środku,,,

Nieprecyzyjnie się wyraziłem. Winno bć tak: "więc co, woda w bloku też ma obniżona temperaturę do np 60-70st? Acha termostat jest na 88st."

JoeMix - 9 Sty 2011, 17:07

Cytat:
Joe, mówię o czujniku który daje sygnał na wskaźnik na desce.
Czujnik jest zazwyczaj przed termostatem,,, tam temperatura jest trochę inna niż w kolektorze lub innym miejscu gdzie jest mierzona temperatura na komputer,,,

Co do temperatury i termostatu to jeśli ten jest na 88 stopni i się otworzy (uchyli) to jak ktoś myśli ze przy temperaturze wody 85 się zamknie to jest w błędzie,,, jak silnik pracuje to termostat się praktycznie już nie zamyka po otwarciu, chyba ze by silnik ostygł do jakichś 50 stopni, a to podczas pracy mało prawdopodobne, jeśli komuś wskaźnik lata po całym polu NORM czy jaki tam jest na wskaźniku to jest szansa ze termostat się zamyka całkiem, jeśli komuś tylko się wskaźnik nieznacznie przesuwa to termostat się raczej nie zamyka,,, i to nie znaczy wcale ze jest uszkodzony.

czyli
Cytat:
Na trasie temperatura silnika spada (jadę 70-80km/godz na trasie) nawet jak wczoraj było +5. Odczuwam to w kabinie poprzez nawiew.
Jest to normalne i będzie mniej ciepłe powietrze z nawiewu lecieć w trasie niż w mieście
Maki - 9 Sty 2011, 17:23

Ja też jak jestem w mieście to powietrze z nawiewów jest cieplejsze niż w trasie z tym że w mieście jest super gorące a w trasie gorące. Dlatego w mieście muszę skręcać do 3/5 i a w trasie do 4/5 podziałki na suwaku.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group