Forum FiestaKlubPolska -

Silniki diesla - [MK5] osłona/y paska wieloklinowego (nie rozrząd)

pawełb. - 28 Gru 2010, 23:36
Temat postu: [MK5] osłona/y paska wieloklinowego (nie rozrząd)
Witam! To mój pierwszy post na forum. Szukałem ale nie znalazłem nic konkretnego z odpowiedzią. Jak w temacie. Mam fiestolota 1.8 D 2000 r. i mój mechanik powiedział mi, że muszę mieć osłonę paska od alternaora bo inaczej będzie piszczał i szybko się zużywał. I ma rację ;-( w ciągu pół roku wymieniłem 3 paski i rolkę napinającą, która też jest już do wymiany ;-( . W tej chwili zamówiłem pasek i tą rolkę ale tej osłony za cholerę nie da się znaleźć. Razem patrzymy w tą aplikację gdzie się zamawia części i nic :yyy: . Trochę to dziwne, ale pewnie zamienników nie ma więc lipa i już. Na 100% coś było u mnie bo jest kawałek ułamany i przykręcony jakimś wkrętem.... Gogluję i tu takie coś:

http://ford.sklep.pl/pl,p...owego,ford.html

http://ford.sklep.pl/pl,p...owego,ford.html

Myślę, że o to chodzi tyle ,że moje bajabongo nie ma klimy tylko wspomkę. Na allegro znalazłem takie coś:

http://moto.allegro.pl/fo...1354234630.html

No i teraz pytanie: co wybrać <???> Bardzo proszę o poradę, może ktoś widział jaka to osłona tam idzie a może ktoś ma taką jeszcze całą nie popękaną to poda z niej jakieś symbole czy coś... ?? Jeździłem do tej pory bez tego bajeru ale w tej chwili mam dość: wjadę w śnieg piszczy, kałuża piszczy, rano odpalam piszczy wrrr a ludzie w koło się patrzą i coś gadają pod nosem a ja :bezradny: :placz:
Z góry dziękuję za porady ! Pozdrawiam serdecznie!!
Mimo wszystko zadowolony posiadacz fiestki :)

Stunt_Man - 28 Gru 2010, 23:41

ja sugeruje zamontować zwykłą osłone pod silnik ( zasłania całość) i po problemie
swoją drogą ciekawe że tak często paski zmieniasz
jakiej firmy? bo ja osłony nie mam w trzech autach i problemów żadnych z paskami

pawełb. - 28 Gru 2010, 23:46

firma to " gates " chyba tak to się pisze, hmm sam się dziwię temu co napisałem ale serio trzy paski a teraz czwarty zamówiony...... w sumie wcześniej miałem koło " dwumasowe " wyszczerbione i szarpało pasek to też wymieniłem ale to pod koniec września było :|

[ Dodano: Wto Gru 28, 2010 23:49 ]
ostatnio patrząc od góry chyba da się zauważyc że wszystkie koła pasowe jakby nie są w jednej lini styczne.... ale to chyba przez tą rolkę... w tej chwili jak silnik chodzi na jałowym to pasek wysuwa się z niej na 2 mm :yyy: to chyba coś nie tak

Stunt_Man - 28 Gru 2010, 23:49

a co sie z tymi paskami dzieje takiego że trzeba je wymieniać?
pawełb. - 28 Gru 2010, 23:55

nie oglądałem ich dokładnie ale mechanik pokazywał mi nowy i stary i od razu widać różnicę: nowy ma węższe szczeliny między rowkami i trochę wystaje nad koło pasowe po założeniu a stary chowa się w kole ( !!! ) i od wewnątrz widać jakby podcięte
" ząbki " więc na zdrowy rozum trzeba je wymienić

JoeMix - 29 Gru 2010, 07:59

To może kola Ci paski niszczą, albo tak ma być, bo nowy pasek inaczej się układa niż tak np miesięczny,,,
pawełb. - 29 Gru 2010, 09:59

Dziś rano zapaliłem fiestkę i co ?? piszczy jak cholera :| . Dokładnie obejrzałem jak się prowadzi ten pasek i widać, że rolka jakby trochę jest przekrzywiona w stronę jaką ciągnie napięty pasek i jakby jest osdunięta od silnika w bok dalej niż pozostałe koła pasowe. Z tego względu pasek z rolki pada na koło dwumasowe ząbkiem na jego rant i po prostu go ścina ;-( . Nie wiem czy to co piszę jest jasne dla Was. Coś mi się wydaje że ta rolka chyba za wszystko ponosi winę...i przez nią głównie ten problem występuje. Przed jej wymianą było ok, zimę przejeździłem i gdzieś koło połowy sierpnia zaczął piszczeć...Hmmm zobaczymy po wymianie na nową.
A z tymi osłonami to gra warta świeczki, na pewno skorzysta na tym nie tylko pasek ale i alternator i pompa wspomagania, bo ona jest najbardziej narażona na działanie wody itd. W tych linkach, co podałem, są nr katalogowe tych osłon. Jadę do mechanika i będziemy szukać..

JoeMix - 29 Gru 2010, 10:35

Wszystkie kola i rolki muszą być w prostej linii, może rolka jest walnięta lub źle założona.
pawełb. - 29 Gru 2010, 12:40

Niestety nic nie znaleźliśmy razem z mechanikiem, gość z tego sklepu internetowego bez problemu wyśle tą osłonę. Jak rozmawiałem to oddzielnie należy zamówić spinki montarzowe. Zobaczymy co będzie jak wymienię ten pasek i rolkę. Właśnie realizuje się zamówienie :D i dzis chyba będę miał założone nowe części.
Puff - 29 Gru 2010, 13:11

Od siebie dorzucę jedynie, że po założeniu nowego paska osprzętu, piszczał mi on dobre kilka tygodni, po czym nagle przestał. Może to była kwestia rodzaju gumy... nie wiem :)
pawełb. - 29 Gru 2010, 17:59

Ech...jeszcze nie dziś z tą wymianą, części nie dojechały...
a tak przy okazji jechałem dziś 20 KM i cały czas piszczy, to nie pasek tylko rolka i pewnie walnęło łożysko albo od początku było z nią coś nie tak...miała za duży luz... sam nie wiem, się okaże jutro
do PUFCIO:
a u Ciebie taka osłona jest ??

Puff - 29 Gru 2010, 18:08

Powiem Ci, że nie wiem gdzie dokładnie miałaby ta osłona przychodzić... Osłon to ja mam tam dużo, ale o jaką Ci akurat chodzi, to nie jestem w stanie tutaj dojść...
pawełb. - 29 Gru 2010, 18:16

Chodzi mi o osłonę pod paskiem wieloklinowym, napędzającym alternator i pompę wspomagania. Ogólnie mówiąc jak patrzysz od dołu nie widać tego paska tylko kawałek plastiku itp, który go osłania. W wielu samochodach jest ogólnie cała osłona silnika, np link, który podałem z allegro.
Puff - 29 Gru 2010, 18:19

Dużo mądrzejszy z tego opisu nie jestem :P
Krótko - jeśli ta osłona jest, to rozumiem, że nie widać koła pasowego alternatora, tak?

pawełb. - 29 Gru 2010, 18:48

myślę, że tak, nie powinno go widać a na pewno nie powinno widać kół pasowych paska wieloklinowego, no bo przecież o to chodzi aby osłonić pasek przed działaniem wody itd
grzeste - 29 Gru 2010, 19:12

...ech..... ludzie

Puff - 29 Gru 2010, 20:33

To zdaje się jest pompa wspomy :) a ja takowej nie posiadam :P
Nie przypominam sobie też, żebym widział coś takiego np. osłaniającego koło pasowe sprężarki klimatyzacji.

JoeMix - 29 Gru 2010, 21:42

grzeste napisał/a:
...ech..... ludzie
Sugerujecie że osłona paska zapobiega zsuwaniu się z rolki i ząbkowaniu? :9:
Puff - 29 Gru 2010, 21:48

JoeMix - prędzej, że syf, który wleci między rolkę a pasek, może takie cuda powodować :) mnie samemu spadł pasek po tym, jak wjechałem w głębszą kałużę (kiedy to w tym roku te powodzie były) - woda i syf spowodowały, że pasek się zsunął - i w jednym momencie straciłem napęd klimy i alternatora :)
pawełb. - 29 Gru 2010, 23:01

Do grzeste:

dzięki za zdjęcie, muszę porównać teraz do swojej bo coś mi się wydaje, że inaczej to u mnie wygląda... a napisz jeszcze tam masz jedną osłonę czy dwie ?

Do JoeMix:

raczej nie jest możliwe, że zabezpieczy przed zsuwaniem się paska, Pufcio dobrze napisał :) .

Jutro sam sprawdzę czy to tak samo wygląda jak na tym zdjęciu. Może nawet fotę dodam....hmm a teraz trzeba spać kiedy dzidzia śpi, ma niecałe 3 tyg. i jest czasem kapryśna w nocy :yes: ale za to jaka fajowa :) ( mowa o mojej córce )
Pozdro dla wszystkich fiestomaniakófffffff he !

JoeMix - 29 Gru 2010, 23:20

pawełb., jak chcesz to kombinuj z osłoną, ale nie rozwiąże ona Twojego problemu bo tysiące aut nie mają osłony i jest OK
pawełb. - 31 Gru 2010, 14:37

Wreszcie założona rolka i pasek i koniec z piszczeniem. Poniżej link do zdjęć przed demontarzem. Widać jak pasek już jednym ząbkiem wychodzi za koło pasowe pompy wspomagania.

http://fotohub.pl/view/ec...5ccce38e4ba5a7a

Po założeniu nowej rolki jest jakby trochę pochylona :9: nie wiadomo dlaczego, i teraz pasek praktycznie dociera do jej krawędzi. Jak dojdzie osłona, którą zamówiłem na allegro będziemy kombinować z mechanikiem dlaczego ona tak się pochyla. Samo dokręcenie nic nie daje.
Swoją drogą, ta osłona rzeczywiście będzie spełniała swoją rolę. Tyle śniegu co tam się napchało i jeszcze innych syfów będzie powodem szybszego zużywania się części.
Jak założę osłonę podeślę zdjęcia jak to wygląda. Mam nadzieję, że będzie pasować, niby gość mnie zapewniał o tym.

Maki - 31 Gru 2010, 15:09

Moim zdaniem osłona nie jest tutaj niezbędna choć nie zaszkodzi jak będzie. Moim zdaniem główny powód to to że pasek ci się zsuwa. Może przez tą krzywą rolkę.
Stunt_Man - 31 Gru 2010, 15:17

a moge wiedzieć jakiej firmy ta rolka?
pawełb. - 31 Gru 2010, 19:54

Jakiej firmy to nie wiem, widziałem na obwodzie tego plastikowego kółka napis
" gates " tak samo jak na pasku he :D , kosztowała 80 zł.
Przy okazji, wyczyściliśmy wszystkie koła z syfu jaki był w rowkach, i kiedy brałem do dłoni koło od pompy wspomagania to cała oś wychodzi i wchodzi ( luz ) na kilka milimetrów ( 3 - 4 mm ) :yyy: to normalne ??

[ Dodano: Pią Gru 31, 2010 20:53 ]
Dodam jeszcze, że został wymieniony komplet czyli sama rolka plus podstawa
( element przykręcany dwoma śrubami do silnika ) więc nie ma mowy, że coś jest nie tak z tą częścią. Czytając forum natrafiłem historię kogoś, jak pisał, że jego alternator rozleciał się na 3 części. Ja miałem tak samo tyle, że u mnie dodatkowo pękł wspornik na którym się on trzyma. Musiałem go spawać w pewnym zakładzie bo też nie można było go nigdzie dostać. Sprawdzę jeszcze, czy przypadkiem nie jest krzywo zespawany.
Kurcze, powoli mnie to wnerwia :| .

Maki - 31 Gru 2010, 22:20

Ten luz to nie powinien być. Masz do roboty pompę od wspomagania. Luzu osiowego powinno być tyle że ledwo go można by wyczuć więc można przyjąć że wcale nie powinno być.
pawełb. - 2 Sty 2011, 09:27

Hmm no to lipa, pompa kosztuje około 500 stówek :(. Tyle, że nie wiem czy się rozumiemy: mi chodzi o to, ze wirnik pompy ( oś ) daje się z niej wysunąć i włożyć na kilka milimetrów, nie ma luzu góra - dół. Do tej pory nie zwracałem na to uwagi, ale skoro tak piszesz to kiepsko to wygląda.
Kurcze a mi chodziło tylko na początku o osłonę a tu takie rzeczy :yyy: wychodzą...
OK, napiszę jak już założę tą osłonę, wkleję jakieś zdjątko, i dam znać co w końcu odpowiada za to krzywe prowadzenie paska...

JoeMix - 2 Sty 2011, 09:45

pawełb. napisał/a:
daje się z niej wysunąć i włożyć na kilka milimetrów
To BARDZO źle bo pozycji ośki i założonego na nią koła może być kilkadziesiąt, a dozwolona jest TYLKO JEDNA - idealnie w linii z innymi kołami. Kółkiem można wykonać jeden ruch, można nim obrócić w żadną inną stronie nie powinno być ruchu.
pawełb. - 2 Sty 2011, 11:06

Kur....cze ! Normalnie wnerw jak cholera :twisted: aż pojadę do sklepu i niech mi pokażą nową pompę !
Puff - 2 Sty 2011, 11:39

pawełb. napisał/a:
pompa kosztuje około 500 stówek

50 000zł? :yyy: :rotfl:

pawełb. - 7 Sty 2011, 09:58

Witam, niestety ( pisząc spokojnie ) osłona z allegro nie pasuje. Połowa otworów nie zgadza się z tymi w samochodzie - lipa :sad:
Będę starał się zwrócić sprzedawcy ten kawałek plastiku i mam nadzieję, że się uda.
Przestrzegam przed kupowaniem czegoś takiego. Co jeszcze mogę o niej napisać
hmmm.... ?? Chyba to, ze jest gruba 4mm i cholernie twarda ale za to krucha - bez sensu - moim zdaniem powinna być chociaż trochę elastyczna.
I tak nie odpuszczę i zamówię tą ze sklepu forda. Ta powinna być odpowiednią i pasującą osłoną.

[ Dodano: Pią Sty 21, 2011 02:43 ]
Gość z allegro chyba leci w kulki....Czekam na kuriera a tu nic.... :twisted: Osłonę kupię dopiero jak mi kasę zwróci. A pasek piszczy jak piszczał :( Z braku czasu nie mogę się tym zainteresować. Przynajmniej się nie zsuwa z rolki...

[ Dodano: Wto Maj 17, 2011 01:29 ]
Witam wszystkich po długiej przerwie.....z gościem z allegro doszedłem do ładu w kwietniu masakra !!!! :twisted: na chwilę obecną nic nie zmieniłem z części, które założyłem. Nie kupiłem osłony bo kasa potrzebna na dziecko....nawet browarka sobie odmawiam ;-(
Pasek zaczyna piszczeć, już raz go naciągałem. Jak jest mocniej naciągnięty słychać dziwne terkotanie z okolicy pompy wspomagania - tak jak pisaliście do wymiany... :sad:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group