Forum FiestaKlubPolska -

Silniki diesla - [MK3] ¦wieca P³omieniowa w Dieslu , recepta na nie palenie ?

Kujus - 22 Gru 2010, 16:37
Temat postu: [MK3] ¦wieca P³omieniowa w Dieslu , recepta na nie palenie ?
Witam chcia³em przedstawiæ relacjê z monta¿u jednej bardzo przydatnej rzeczy w dieslu zim± mianowicie ¶wiecy p³omieniowej ,moja fieñka pali³a do 10 * mrozu poni¿ej to ju¿ niekoniecznie ( jak wiêkszo¶ci niestety ) postanowi³em zaszczepiæ rozwi±zanie z ci±gników MTZ i MF do fordowskiego diesla:
1. Wymontowujemy górn± czê¶æ filtra powietrza , bierzemy rurê stalow± 1 1/2'' ( 40 mm ) d³ oko³o 8 cm , wypalamy w niej dziurê palnikiem ( mo¿na wiertark± jak nie ma palnika na stanie ) i zataczamy koñce ¿eby wchodzi³y w rozciêt± wcze¶niej rurê od filtra do rury elastycznej

Nastêpnie kupujemy nakrêtkê pasuj±c± do ¶wiecy ( w przypadku ruskich ci±gników ¶wieca ma metryczny gwint , ja do ¶wiecy z Massey Fergusona musia³em stoczyæ trochê gwintu i zrobiæ nowy 7/8 '' 14 zwoi na cal ) i wspawujemy j± w uprzednio zatoczon± rurê

Jak mamy zaspawane to i obrobione mieszamy klej 2 sk³adnikowy ( ja u¿ywam CX 80 do klejenia bloków cylindrowych i taki zastosowa³em tu ) i wklejamy tulejê z gwintem w pokrywê filtra

Nastêpnie wk³adamy to do auta jedyne na co trzeba uwa¿aæ to ¿eby nie daæ pod za ma³ym albo za du¿ym k±tem ( albo zawadzi o maskê albo o os³onê rozrz±du )

Nastêpnie pod³±czamy przewodem od MF ropê ( mosiê¿ny ) dalej wpinamy trójnik w przelew paliwa i pod³±czamy to wszystko do kupy

( Ta spirala na zdjêciu pe³ni rolê zbiorniczka ropy do ¶wiecy )
Dalej pod³±czamy pr±d masê da³em od kolektora ss±cego i przykrêcona jest do tulei w filtrze , plus pod³±czamy pod ¶wiece ¿arowe .


¦wiece po monta¿u odpowietrzamy i robimy próbê jak zapala

Jak widaæ zapala :luzik: póki co po monta¿u doczeka³em siê tylko 8 stopni mrozu i ju¿ widaæ poprawê , grzejê j± 3 razy i wtedy krêcê i zapala . Poczekamy a¿ bêdzie wiêcej jak 15 stopni i wtedy napisze kolejne wnioski . Co do kosztów to ¶wieca od MF 28 z³ ( s± te¿ za 17 ale to wszyscy znamy jako¶æ czê¶ci za te pieni±dze ) nakrêtka 3 z³ wê¿e i opaski 12 z³ tokarki spawarki nie liczê bo mam ale jak by nawet kto¶ to mia³ dorobiæ to max 30 z³ Zapraszam do komentowania chêtnie zapoznam siê z waszymi opiniami :)

Stunt_Man - 22 Gru 2010, 17:16

no no bardzo ³adnie :ok:
Maki - 22 Gru 2010, 17:44

Cytat:
póki co po monta¿u doczeka³em siê tylko 8 stopni mrozu i ju¿ widaæ poprawê , grzejê j± 3 razy i wtedy krêcê i zapala


Po co ty grzejesz 3 razy. bez sensu. 1 raz wystarczy i odpalaj.

Kujus - 22 Gru 2010, 19:18

Maki napisa³/a:
Cytat:
póki co po monta¿u doczeka³em siê tylko 8 stopni mrozu i ju¿ widaæ poprawê , grzejê j± 3 razy i wtedy krêcê i zapala


Po co ty grzejesz 3 razy. bez sensu. 1 raz wystarczy i odpalaj.



Jak zagrzeje raz to nie odpali przy temperaturze poni¿ej 0 , na lato owszem grzeje raz ale w zimê 2-3 razy i to nie zawsze siê uda po tych 3 razach , oby ta modyfikacja zrobi³a co ma zrobiæ i bêdzie po 3 grzaniach odpalaæ przy minus 20 :)

ramses123 - 22 Gru 2010, 19:24

pomys³ prosty wiêc pewnie i dobry, tylko kurcze ¿eby wykonaæ to jest zabawy ...
SebeG - 22 Gru 2010, 19:26

1. Mo¿e trzeba by³o najpierw ¶wiece ¿arowe wymieniæ?
2. Dolot jest z plastiku. Nie stopi siê?

Kujus - 22 Gru 2010, 19:42

¦wiece s± sprawne , po rozpiêciu siê rozrz±du i zmianie g³owicy wrzuci³em ¶wiece dotar³em zawory i nowe koñcówki wtrysków i ich ustawienie tak¿e od strony silnika zrobione co siê da³o oczywi¶cie bez ruszania bloku bo to ju¿ nie mia³o by sensu ( ekonomicznego ) , co do kolektora nie stopi siê bo ¶wieca jak nie kreci silnik nie zapala siê za ma³o tlenu dopiero jak krêcisz to pojawia siê p³omieñ i podgrzewa , po minucie palenia siê ¶wiecy na krotko pod³±czonej przy chodz±cym silniku kolektor i rura by³ ledwo letni tak¿e o stopienie czy zapalenie siê tego raczej siê nie martwiê :)
kamil wolski - 22 Gru 2010, 23:46

A dla mnie to glupota. Zadbac o silnik, zlozenie rozrzadu i swiece zarowe, a nie bedzie trzeba takich patentow.
TomQ - 23 Gru 2010, 13:24

Sorrki za mo¿e g³upawe pytanie, ale czy fordowskie diesle maj± jakie¶ problemy z rozruchem w niskich temperaturach? Konstruktorzy co¶ poknocili czy jak?
10 lat je¼dzi³em Golfem TDI i nie by³o sytuacji, w której nie zapali³ na strza³, a bywa³y mrozy ponad 25*C. Owszem im wiêkszy mróz tym d³u¿ej grza³y ¶wiece ¿arowe, ale to niczego nie zmienia³o. Zawsze pali³ po max jednym obrocie wa³u.
Czy w Fordach jest inaczej, ¿e potrzeba instalowaæ ¶wiece p³omieniowe?

kamil wolski - 23 Gru 2010, 14:23

TomQ napisa³/a:
Sorrki za mo¿e g³upawe pytanie, ale czy fordowskie diesle maj± jakie¶ problemy z rozruchem w niskich temperaturach? Konstruktorzy co¶ poknocili czy jak?
10 lat je¼dzi³em Golfem TDI i nie by³o sytuacji, w której nie zapali³ na strza³, a bywa³y mrozy ponad 25*C. Owszem im wiêkszy mróz tym d³u¿ej grza³y ¶wiece ¿arowe, ale to niczego nie zmienia³o. Zawsze pali³ po max jednym obrocie wa³u.
Czy w Fordach jest inaczej, ¿e potrzeba instalowaæ ¶wiece p³omieniowe?


Tak, ludzie maj± w d... te samochody i je¿d¿± a¿ zaje¿d¿±. Potem kupuje je m³ody gniewny i mu auto nie pali w mrozy. Za drogo by by³o wymieniæ olej, ¶wiece, ewentualnie akumulator czy rozrusznik, wiêc wk³ada patenty z ci±gników... W koñcu taniej, a ¿e drut, a ¿e jak co¶ nie wyjdzie to siê auto zapali, to ju¿ s± szczegó³y. W MIARE zadbany, powtarzam, w miarê, Ford, odpala przy -25.

TomQ - 23 Gru 2010, 14:30

kamil wolski napisa³/a:
W MIARE zadbany, powtarzam, w miarê, Ford, odpala przy -25.

Tak te¿ my¶la³em i zdziwi³o mnie montowanie tej ¶wiecy.
Wy¿ej wspomnianym Golfem dzi¶ je¼dzi mój syn. Autko ma dobrze ponad 300 kkm i pali nadal na dotyk bez wzglêdu na temperaturê. Zawsze mia³o najlepszy olej, filtry i terminowy, porz±dny serwis. A skoro "Szmelcwagenowi" to wystarcza, to Fordowi te¿ powinno.

Sztandi - 26 Gru 2010, 00:09

kamil wolski napisa³/a:
W MIARE zadbany, powtarzam, w miarê, Ford, odpala przy -25.

Co¶ w tym jest, moja narazie testowana do -20 i troche ni± trzepa³o (co¶ jak stare merce w dieslu ponagrywane na filmikach z YT), ale jeszcze nie by³o, ¿eby nie zagada³o :) A silnik ig³a nie jest, wtryski ju¿ sie ¿egnaj±, generalnie po odpaleniu przez pare sekund sobie poklepie na pó³ osiedla, ale je¼dzi :P Wiêæ mnie równie¿ dziwi montowanie takich poronionych wynalazków, jak dobrze sie orientuje to takie ¶wiece p³omieniowe mia³y Transity wolnossaki w wersjach na szwecje itp... A gdzie polsce do szwecji? :D

kamil wolski - 26 Gru 2010, 00:43

Ja tam póki co ca³± zimê ¶migam ze spalon± jedn± ¶wiec± ¿arow±, ale po prostu nie chce mi siê wk³adaæ ³ap pod maskê.
Maki - 26 Gru 2010, 11:09

Cytat:
Jak zagrzeje raz to nie odpali przy temperaturze poni¿ej 0 , na lato owszem grzeje raz ale w zimê 2-3 razy i to nie zawsze siê uda po tych 3 razach , oby ta modyfikacja zrobi³a co ma zrobiæ i bêdzie po 3 grzaniach odpalaæ przy minus 20


Jak by¶ grza³ raz i po zgaszeniu kontrolki odczeka³ 5-6 s to równie¿ by¶ odpali³. Bo to cy robisz to bez sensu 3 razy grzaæ.

Stunt_Man - 26 Gru 2010, 11:15

widze najbardziej krytykuj± osoby które same nic nie robi±
gratulacje pyskocze, kolega co¶ samemu zrobi³ i to dzia³a wiêc w czym problem? mo¿e takie rozwi±zanie jest dla niego tañsze? mo¿e nie staæ go na remont klekota który i tak sie nie op³aca? brak s³ów

JoeMix - 26 Gru 2010, 11:56

Stunt_Man napisa³/a:
mo¿e takie rozwi±zanie jest dla niego tañsze? mo¿e nie staæ go na remont klekota który i tak sie nie op³aca?
Moze przy odrobinie szczê¶cia nie zjara mu siê auto,,,
Stunt_Man - 26 Gru 2010, 12:00

w³a¶nie temu zamontowa³ to w kawa³ku stalowej rury
Mi³y - 26 Gru 2010, 12:59

i po raz kolejny zacytujê bardzo m±dr± radê ¯ó³wia:

Cytat:
Je¿eli co¶ jest g³upie i dzia³a - to g³upie nie jest


Gratulujê ciekawego pomys³u... tylko mam jedno pytanie - czy ¶wieca ca³y czas siê pali? bo nie mogê doczytaæ... jak nie to co j± roz³±cza?

Stunt_Man - 26 Gru 2010, 13:41

Mi³y - pali sie razem z ¿arowymi :)
Mi³y - 26 Gru 2010, 14:14

a faktycznie ;] muszê nad takim patentem pomy¶leæ ;]
Kujus - 26 Gru 2010, 14:37

U mnie we fie¶cie zrobiona g³owica ( podocierane zawory uszczelniacze na nich , wtryski wymienione rozrz±d i poustawiany ) tylko po co krêciæ kilkadziesi±t sekund ¿eby zaskoczy³ albo i nie pro¶ciej zagrzaæ parê razy i pokrêciæ kilka sekund piszecie o rozrusznikach akumulatorach itp , to chyba pro¶ciej zrobiæ co¶ ¿eby tych w/w elementów nie do¿ynaæ zw³aszcza ¿e maj±c narzêdzia i umiejêtno¶ci wmontowanie takiego wynalazku trwa max dzieñ i koszt jest ¿aden , a co do spalenia siê auta to sadze ze prawdopodobnienstwo tego jest takie jak spalenie siê od zwarcia byle jakiego innego przewodu , jak silnik chodzi to siê nie spali bo zasysa tyle powietrza ¿e i tak bêdzie studzi³o kolektor , a na zgaszonym silniku ¶wieca siê nie zapali bo nie ma dostêpu tlenu poza tym mróz ustêpuje od³±czasz masê od ¶wiecy i masz to co mia³e¶ przedtem tak¿e ryzyko ¿adne :)
Marcinowaty - 26 Gru 2010, 14:44

Pogratulowaæ ciekawego pomys³u:)
portier - 26 Gru 2010, 18:23

a co w przypadku jak przekaznik swiec sie zepsuje i bedzie caly czas grzal swiece? wtedy tez nie ma szans,zeby sie zapalil?
Kujus - 26 Gru 2010, 20:24

Jak siê zatnie przeka¼nik od ¶wiec to kontrolka ci nie zga¶nie poza tym na chodz±cym silniku nie stanie siê nic , na zgaszonym ropa siê skoñczy po kilku sekundach a na samym ¿arniku co jest w ¶wiecy to zanim siê co¶ zapali chwile potrwa poza tym po kilkudziesiêciu sekundach bez ropy i ch³odzenia powietrzem spali siê drut oporowy bo to nie jest ¶wieca do pracy ci±g³ej. jeszcze druga sprawa jak kto¶ z was pali³ takimi plastikami w piecu to dobrze wie ¿e za dobrze siê to nie pali to nie opony
Mi³y - 26 Gru 2010, 20:36

a drugie pytanie - czy ¶wieca sama w sobie ma jaki¶ elektrozawór? bo jak ¶wiece przestan± grzaæ, to powinna te¿ byæ odcinana ropa... osobi¶cie nie wiem dok³adnie jak ta ¶wieca wygl±da, dlatego pytam...
portier - 26 Gru 2010, 21:24

ekhm ale przekaznik daje dluzej prad na swiece niz pali sie lampka na desce wiec zgaszona lampka nie= brak napiecia na swiecach

pytanie Mi³y'ego tez jest ciekawe.. czy ta swieca gasnie gdy odcina sie jej napiecie i nie ma szans na to by ogien sam sie podtrzymywal? bo z przelewu caly czas plynie ropa

Stunt_Man - 26 Gru 2010, 21:29

¶wieca ma wbudowany zaworek gy
Kujus - 26 Gru 2010, 21:33

Co do zaworu w ¶wiecy jest to bimetal zamykaj±cy j± pod wp³ywem temperatury tu akurat niskiej , otwiera siê natomiast przy du¿ej temp ( przy zastosowaniu ¶wiecy z bia³oruski musi byæ zawór osobny i inne zasilanie ale to nie rozmowa o ci±gniku to w to siê nie bêdê zag³êbia³ ) Co do kontrolki to mo¿liwe ¿e kto¶ to przerobi³ u mnie i ¶wieci siê ca³y czas grzania od przekrêcenia kluczyka do strzelenia przeka¼nika wy³±czaj±cego ¶wieci siê
JoeMix - 26 Gru 2010, 21:49

Kujus napisa³/a:
Jak siê zatnie przeka¼nik od ¶wiec to kontrolka ci nie zga¶nie
Kontrolka swoje ¶wiece swoje, jedno z drugim ma tak naprawdê niewiele wspólnego,,,
Kujus napisa³/a:
Co do kontrolki to mo¿liwe ¿e kto¶ to przerobi³ u mnie i ¶wieci siê ca³y czas grzania od przekrêcenia kluczyka do strzelenia przeka¼nika wy³±czaj±cego ¶wieci siê
Moze tak byæ jak kontrolka ga¶nie to wy³±czaj± siê ¶wiece, ty puszczasz silnik 2 obroty wa³u i komory zimne - mo¿e dlatego nie chce ci paliæ,,,
Mi³y - 26 Gru 2010, 21:51

Kujus napisa³/a:
Co do zaworu w ¶wiecy jest to bimetal zamykaj±cy j± pod wp³ywem temperatury tu akurat niskiej , otwiera siê natomiast przy du¿ej temp


ok ju¿ wszystko wiem... rozmawia³em na ten temat ju¿ z ojcem i powiedzia³, ¿e nawet niez³y pomys³ i chyba bêdê go u siebie stosowa³... z tym, ¿e nie wiem czy nie bêdê robi³ tak jak maj± niektóre diesle - ¶wieca w kolektor (oczywi¶cie po wymianie na aluminiowy)...

je¶li chodzi o ropê, to rozumiem, ¿e z powrotu idzie wê¿yk do trójnika, z trójnika jeden na ¶wiece a drugi na pompê wtryskow± tak? z tym, ¿e podczas odpalania paliwo przelewa siê powrotami?

Kujus - 26 Gru 2010, 22:32

JoeMix napisa³/a:
Kujus napisa³/a:
Jak siê zatnie przeka¼nik od ¶wiec to kontrolka ci nie zga¶nie
Kontrolka swoje ¶wiece swoje, jedno z drugim ma tak naprawdê niewiele wspólnego,,,
Kujus napisa³/a:
Co do kontrolki to mo¿liwe ¿e kto¶ to przerobi³ u mnie i ¶wieci siê ca³y czas grzania od przekrêcenia kluczyka do strzelenia przeka¼nika wy³±czaj±cego ¶wieci siê
Moze tak byæ jak kontrolka ga¶nie to wy³±czaj± siê ¶wiece, ty puszczasz silnik 2 obroty wa³u i komory zimne - mo¿e dlatego nie chce ci paliæ,,,

No nie , grzeje raz plus minus 8 sek ( tyle czasu mi sie grzeje ) potem drugi raz tyle i przy trzecim grzaniu liczê do 3 i krêcê

Co do zasilania to z przelewu jest trójnik i ta rurka co robi za zbiorniczek mo¿e byæ te¿ kawa³ek wê¿a ( profilaktycznie wola³em rurkê metalow± ) i dzia³a to tak ¿e jak silnik zaskoczy wtedy leci du¿o paliwa ( w porównaniu z krêceniem rozrusznikiem ) a ¶wieca jest jeszcze otwarta wtedy nape³nia siê to cudo ale zaraz ostyga i siê zamyka i ropa zostaje na kolejny rozruch , mo¿na daæ osobny zbiorniczek ale to ju¿ jak kto woli ;)

Mi³y - 27 Gru 2010, 01:01

Kujus, dobrze ale wyt³umacz mi jedno - jak zaczynasz krêciæ silnikiem to co wypycha ropê, jak w wê¿ykach przelewowych nie kr±¿y jeszcze ropa?
Kujus - 27 Gru 2010, 08:39

Wypychaj± 2 rzeczy robi±ce siê nadci¶nienie w przewodach paliwowych mo¿e ropy jeszcze tam jako takiej nie ma ale ci¶nienie zaczyna powoli rosn±æ oraz w wyniku krêcenia silnik wytwarza podci¶nienie w kolektorze dolotowym te 2 rzeczy robi± ¿e ropa wlewa siê do ¶rodka
Mi³y - 27 Gru 2010, 10:56

no to wszystko ju¿ wiem :) dziêki za pomys³a :P
Maki - 27 Gru 2010, 15:18

Cytat:
No nie , grzeje raz plus minus 8 sek ( tyle czasu mi sie grzeje ) potem drugi raz tyle i przy trzecim grzaniu liczê do 3 i krêcê


No i powiec po co ty to robisz nie liepiej grzaæ a¿ zga¶nie kontrolka po czym odczekujesz ile¶ tam sekund (w zalerzno¶ci jak d³ugo ¶wiece grzej± po zga¶niêciu kontrolki) np. 10s i odpalasz.

ramses123 - 27 Gru 2010, 15:50

Maki napisa³/a:
powiec


matko boska !!!

powiedz :hahaha: :hahaha: :hahaha: :hahaha: :hahaha: :hahaha:

kamil wolski - 27 Gru 2010, 16:50

Maki napisa³/a:
Cytat:
No nie , grzeje raz plus minus 8 sek ( tyle czasu mi sie grzeje ) potem drugi raz tyle i przy trzecim grzaniu liczê do 3 i krêcê


No i powiec po co ty to robisz nie liepiej grzaæ a¿ zga¶nie kontrolka po czym odczekujesz ile¶ tam sekund (w zalerzno¶ci jak d³ugo ¶wiece grzej± po zga¶niêciu kontrolki) np. 10s i odpalasz.


Bo jak zacznie krêciæ silnikiem w momencie gdy ¶wiece ju¿ nie grzej± (po pykniêciu przeka¼nika) to dwa obroty wa³em i szansa na odpalenie jest bliska zeru. ¦wiece musz± grzaæ w momencie krêcenia rozrusznikiem.

Sztandi - 27 Gru 2010, 19:06

Odczekaæ 2-3 sekundy po zga¶niêciu kontrolki i mieliæ rozrusznikiem (¿eby grza³o jeszcze do pukniêcia przeka¼nika a ¶wiece byly minimalnie bardziej zagrzane) i nie powinno byæ problemu, jak nie zagada to powtórzyæ itp a nie grzaæ 50 razy ¶wiece ktore za miesi±c sie spsuj± :-)
JoeMix - 27 Gru 2010, 19:49

Pisa³ kolega ze ma inaczej pod³±czon± kontrolkê i ga¶nie mu z chwil± wy³±czenia ¶wiec - czyli ju¿ jest rze¼ba,,, jedni naprawiaj± do stanu jak trzeba inni rze¼bi± dalej - generalnie przy porz±dnym wykonaniu i jedni i drudzy nie maj± problemów,,,

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group