Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka - [MK4] Czujnik temperatury cieczy

maly198600 - 17 Gru 2010, 23:25
Temat postu: [MK4] Czujnik temperatury cieczy
witam mam pytanie czy we wtyczce którą się podłącza do tego czujnika powinien byś jakić prąd bo u mnie po sprawdzeniu nie ma mam włączony zapłon nic na odpalonuym aucie też nic czy tak powinno być???poniżej daje linka gdzie ten czujniuk się znajduje taki gruby wchodzi na niego wtyczka z dwoma przewodami kosztuje koło 80 zł może ciut mniej pozucja nr 9 czy to może być przyczyną nie załączającego się wentylatora chłodnicy ???

któryś link działa

http://img39.imageshack.u...5/fiesta074.jpg
http://img96.imageshack.us/i/fiesta074.jpg/

druga sprawa mniej ważna to czujnik temp zasysanego powietrza W OBUDOWIE FILTRA POWIETRZA jak go sprawdzić czy zepsuty bo mam 2 i obojętnie którego założe to nic się nie dzieje czy ma on wpływ na ilość spalanego paliwA ??NA JEDNYM Z TYCH CZUJNIKÓW jest symbol 30 a na drugim 24 ma to jakieś znaczenie??? Pozdrawiam :)

JoeMix - 18 Gru 2010, 06:57

W mk4 wiatrakiem steruje już komputer bodajże, wiec niekoniecznie na czujniku musi być zasilanie.
maly198600 - 18 Gru 2010, 21:05

a jeżeli na kompie wyskoczył błąd uszczodzony sterownik wentylatora tzn co KOMPUTER skoro on steruje wentylatorem :) ????
JoeMix - 18 Gru 2010, 21:33

maly198600 napisał/a:
uszczodzony sterownik wentylatora
Jak się nie mylę to kawałek scalaka na płytce komputera,,,
MARIUSZ.B - 18 Gru 2010, 22:33

Istnieje coś takiego ale nigdy u siebie tego nie widziałem http://allegro.pl/sterown...1366578421.html
maly198600 - 18 Gru 2010, 22:54

czyli co mam zrobić komputer wymienić czy szukać tego sterownika co kolega przysłał link nie mam pomysłu już :) ale gdzie by szukać tego dziadostwa co jest na tej stronie na allegro??

[ Dodano: Sob Gru 18, 2010 23:01 ]
raczej ten sterownik to od fiesty nie jest wg opisu to jest do forda galaxy

diodalodz - 19 Gru 2010, 03:08

nie .
Jedź na diagnostykę komputerową i w blokach pomiarowych zobacz jaka jest temperatura silnika . Jest jeszcze jeden czujnik który jest z tyłu silnika . też 2 przewodowy . Tak mi się pamięta . On podaje aktualną temperaturę silnika i na podstawie tych wartości komputer steruje dawką paliwa i przy okazji wentylatorem . Jeśli czujnik ma jakiś błąd choć nie jest on krytyczny to sterownik nie włączy wentylatora . Możliwe że się po prostu zawiesił na jakiejś wartości .Bez zobaczenie temp silnika na diagnoskopie nie opanujesz usterki . Normalna temp pracy silnika to ok 80 st C lub nieco więcej . Możesz zainwestować i kupić ELM a za 70 zł na allegro robi ten sterownik .

maly198600 - 19 Gru 2010, 11:17

czyli będe musiał poszukać jakiegoś konkretnego fachowca co zna się na diagnostyce komputerowej bo ten co u niego byłem to nie za bardzo dzięki za podpowiedzi i pomoc przy rozwiązaniu problemu :)

[ Dodano: Nie Gru 19, 2010 11:20 ]
heh oby do lata udało mi się opanować tą usterkę :)

[ Dodano: Nie Gru 19, 2010 11:22 ]
a ile taka fiesta powinna palić zimą?przy spokojnej jeżdzie bez wariowania??? 11 litrów to dużo ??

rafantek - 19 Gru 2010, 12:55

ale moze w czym jest problem? co sie dzieje?

Cujnik jest bezprądowy, tzn w koncu jakis tam prąd przez niego płynie podczas pracy samochodu, ale raczej nie bedzie to 12V Jest to czujnik nie włacznik.

Jesli masz sterowanie czujnikami, to powinny byc dwa czujniki, jeden dla komputera, drugi na wskaznik temperatury. Ten do komputera daje informacje o tzw ssaniu, i innych parametrach sterowania paliwem dla komputera, jak rowniez daje informacje czy i jak mocno właczyc wentylator chłodnicy.

Czujnik temp powietrza pracuje niezauwazalnie, ;potrzebny jest tylko do wyliczenia masy powietrza, długofalowo mogło by sie to odbic nieznacznie na spalaniu i zwawości auta.

Maki - 19 Gru 2010, 14:58

Cytat:
Cujnik jest bezprądowy, tzn w koncu jakis tam prąd przez niego płynie podczas pracy samochodu, ale raczej nie bedzie to 12V Jest to czujnik nie włacznik.


A niby czemu nie może myć 12V na czujnikach. Zapewniam cię że jest tam te 12V bo poco niby miało by się obniżać napięcie.

diodalodz - 19 Gru 2010, 16:06

Bo akku na postoju ma 12,3v licząc spadki w sieci na przekaźnikach i włącznikach masz już 11,9V i utrzymanie stałej poprawnej wartości jest niewykonalne . Dlatego stosuje się scalone stabilizowane układy zasilania np na 5V które zawsze jest stałe . To jedyna możliwość uzyskania wiarygodnych odczytów
maly198600 - 19 Gru 2010, 18:07

a to może jest ten drugi czujnik o którym wspominał diodalodz który odzczytuje temp pracy silnika ??podaje do niego linki jakby to nie był on to od czego jest tak z ciekawości ??

http://img507.imageshack.us/i/dsc00571f.jpg/
http://img507.imageshack....0/dsc00571f.jpg

MARIUSZ.B - 19 Gru 2010, 18:16

maly198600, to co pokazujesz to jest czujnik położenia wałka rozrządu, czujnik temperatury jest na samym środku głowicy. U mnie jest tylko ten jeden czujnik od temperatury.


maly198600 - 19 Gru 2010, 18:41

heh a u mnie czegoś takiego nie widziałem przy wymianie świec i kabli zapłonowych jak jest na tym zdjęciu

[ Dodano: Nie Gru 19, 2010 18:42 ]
chodzi mi że nie ma takiego czujnika pomiędzy świecami tak jak jest u ciebie

MARIUSZ.B - 19 Gru 2010, 19:50

Cytat:
chodzi mi że nie ma takiego czujnika pomiędzy świecami tak jak jest u ciebie

W takim razie musisz mieć ten czujnik przy wyjściu płynu chłodzącego, pod cewką.

maly198600 - 19 Gru 2010, 20:00

zgadza się są tam nawet dwa czujniki jeden duży co daje inf do kompa a drugi mały co podaje temp na licznik
rafantek - 20 Gru 2010, 09:51

diodalodz napisał/a:
Dlatego stosuje się scalone stabilizowane układy zasilania np na 5V które zawsze jest stałe . To jedyna możliwość uzyskania wiarygodnych odczytów

Dokladnie jak kolega napisał. Napiecie na czujniki wychodzi z sterownika silnika, Na wszystkie czujniki tak wychodzi, jak rowniez MASA jest prowadzona prosto z komputera. Dzieki temu, sterownik moze uzyskac wiarygodny pomiar spadku napiecia/pradu na czujniku itd


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group