Forum FiestaKlubPolska -

Silniki diesla - [MK6] Fiesta 1.4 TDCi Drgania silnika

dawidwe - 6 Gru 2010, 21:13
Temat postu: [MK6] Fiesta 1.4 TDCi Drgania silnika
Witam,

Mam taki problem ze swoją fiesta 1.4 tdci z 2002 roku:

Na wolnych obrotach strasznie drga silnik (wygląda tak jakby nie palił na jeden baniak) drgania przenoszą się aż na karoserie i telepie całym samochodem. Dzieje się tak jedynie na wolnych obrotach tz. jak dam na ok 2000 obrotów to już tego nie czuć. Podłączałem samochód do dwóch różnych komputerów i nie wyskakiwał żaden błąd.... jedynie co zwróciło uwagę elektryka to MAF ciągle skakał nie był na jednym poziomie tylko ciągle się zmieniał, a MAP ciągle wskazywał zero.... ciśnienie paliwa tez sprawdzał i było wszystko OK.... dodam jeszcze że robiłem próbę przelewową wtrysków i na każdym wyszedł identyczny poziom paliwa... pozdrawiam i proszę o pomoc bo ja juz nie mam pomysłów co to może byc.. aha i te drgania są naprawdę duże widać ewidentnie że silnik chodzi nie tak jak powinien.

tomasz1982 - 6 Gru 2010, 21:50

Sprawdzałeś czy poduszka silnika i skrzyni biegów są całe?? Z tego co wiem lubią się wyrobić a wtedy samochód wpada w drgania. A teraz jak zimno i silnik ciężko chodzi póki się nagrzeje to potęguje te doznania.
dawidwe - 6 Gru 2010, 21:59

wczesniej jak było ciepło tez się tak działo, we wrześniu się to zaczęło i cały czas trwa.. a poduszki są oki. Widać że silnik tak od siebie straszne drgania ma..
Parzych - 6 Gru 2010, 23:30

dawidwe, tagujemy tematy... W tytule dodaj [MK6] na początku...
dawidwe - 7 Gru 2010, 21:59

dziś spróbowałem coś takiego że usunąłem filtr powietrza wraz z obudowa aby wtryski było na widoku, odpaliłem samochód i zdejmowałem wtyczkę od każdego wtrysku po kolei aby sprawdzić czy jest reakcja. wynik był taki że na każdym po odpięciu silnik chodził jeszcze gorzej.... także nie wiem czy to wina wtrysków jest.... macie może jeszcze jakieś pomysły ?
abio - 12 Sty 2011, 14:53

Witam,
W mojej fieście mam podobne objawy. Okazało się że leją wtryski - więc wymieniłem. Kupiłem używki z małym przebiegiem, sprawdziłem, wymieniłem z tzw. procedurą fordowską. Myślałem że to koniec "trzęsienia" po odpaleniu....Nic bardziej mylnego, trzęsie nadal. Fakt, lepiej odpala, nie puszcza bąka przy odpalaniu ale pozostaje problem wibracji. Mam pytanie do Ciebie kolego, kiedy u Ciebie ustępują te wibracje? w chłodnie dni? po jakim czasie ustępują te wibracje? Po rozgrzaniu też trzęsie ?

tomasz1982 - 12 Sty 2011, 20:48

To aż tak bardzo trzęsie??
Ja zawsze jeździłem benzyną i powiem, że po przesiadce na diesla milo się rozczarowałem. Myślałem że klekotem trzęsie itp, że klekocze ostro a tu raczej mile doznania. Wiadomo w zime ciężej pracuje ale to tylko do czasu aż sie rozgrzeje, Teraz gdy ciepło to wszystko wróciło do normy.
Panowie a świece co ile się zmienia bo ja w sumie nigdy nie zmieniłem?? Jakie występują objawy wskazujące na zmiane świec?

JoeMix - 12 Sty 2011, 21:41

A jaką wartość biegu jałowego masz,,, ?
abio - 12 Sty 2011, 22:21

Czy aż tak trzęsie...hmm, ciężko powiedzieć czuć je wyraźnie na siedzeniu, kierownicy i całej budzie - natomiast jest to moja druga zima z tym autkiem ..w zeszłą dużo cięższą zimę nie trzęsło silnikiem, teraz nawet kiedy ociepliło się czuć jak nim trzęsie, jak złapie temp. stabilizuje się. Kilka rzeczy które wymieniłem i mogły mieć wpływ na wibracje, komplet sprzęgła (koło o pojedynczej masie), świece żarowe, wtryski. IDS bez błędów. Jakieś pomysły Panowie ?
dawidwe - 16 Sty 2011, 20:40

wiec tak:

u mnie trzęsie się cały czas.... może jak się rozgrzeje to troszkę słabiej ale i tak telepie całą budą.... wtryski tez wymieniłem i zero jakiejkolwiek zmiany.. podmieniałem też przepływkę.. oraz wymieniłem koło zamachowe... i nadal trzęsie :/ byłem ostatnio z tym na serwisie forda i zero błędów po podpięciu komputera... jutro lub we wtorek pojadę zmierzyć ciśnienie na cylindrach i zobaczymy co wyjdzie... aha no i dodam że stało się to nagle i tak od września cały czas go telepie.. dzieje sie to tylko na wolnych obrotach.. na wyższych już to nie jest wyczuwalne

a jeśli chodzi o wartość na obrotomierzu to tak ok 700 obr jest i wydaje mi się że troszkę się zmniejszyła odkad zaczęło telepać

fiesta88 - 16 Sty 2011, 21:33

a moze poduszki pod silnikiem sie zuzyly ?
dawidwe - 17 Sty 2011, 09:45

poduszki sprawdzone, to silnik sam od siebie ma straszne drgania

[ Dodano: Czw Sty 20, 2011 15:55 ]
ciesnienie na cylindrach jest ok. a autem nadal telepie :/ juz nie mam pomysłów za co się teraz brać.... jest możliwe aby oprogramowanie w komputerze padło ? i np źle steruje zasilaniem paliwa ?

davvid - 4 Lut 2011, 18:51

miałem ten sam problem uszkodzony komputer Sid 802 po wymianie jest lepiej ale w moim przypadku nadal rytmicznie drga poniewaz mam do wymiany wtryski jezeli wszystko zawodzi najlepiej zalatwic nowy komp do sprawdzenia czy po wymianie bedzie lepiej a dostac sid 802 nie jest takie proste ^^
hardkor - 5 Lut 2011, 19:48

Witam, czytam temat od dluzszego czasu i widze ze sporo osob z tym ma problem i to nie wtryski.

Znajomy mial IDENTYCZNIE w Mondeo 2.0TDCI i okazało sie iż padło koło DWUMASOWE, które przenosiło drgania na całą bude pojazdu.

Pozdrawiam :-)

dawidwe - 5 Lut 2011, 21:34

koło zamachowe wymienione :) takze to napewno nie to...
maciek45 - 14 Cze 2011, 14:28

Witam,

mam identyczny problem z samochodem ford fiesta 1.4 tdci z 2002r. jak użytkownik dawidwe. Silnik na wolnych obrotach wpada w duże wibracje, które ustępują podczas jazdy. Silnik nie kopci, mechanik sprawdził głowicę i wtryski - wszystko jest ok. Może któś miał podobny problem i udało mu się go rozwiązać? Proszę o pomoc bo już mam dosyć kolejnych wersji mechaników, które okazują się być nietrafione. Pozdrawiam

dawidwe - 14 Cze 2011, 22:59

jest taka sprawa jeszcze, jezdziłem troche po miescie w upale i jak sie fiesta nagrzeje tak bardzo i z włączona klima to obroty wzrastaja tak na 1000 i sie tak trzyma... po dodaniu w takim stanie leciutko gazu i trzymaniu nieruchomo tak na 1100 to wskazówka obrotomierza zaczyna mi skakać od 800 do tych 1100 obrotów :| czary jakies....
Parzych - 15 Cze 2011, 00:10

dawidwe napisał/a:
jezdziłem troche po miescie w upale i jak sie fiesta nagrzeje tak bardzo i z włączona klima to obroty wzrastaja tak na 1000 i sie tak trzyma...
Prawidłowo..
holek6 - 16 Cze 2011, 13:30

Na czym polega ta prawidłowość, bo też mam tak samo w upały ???
kamil wolski - 16 Cze 2011, 15:28

Parzych, a falowanie obrotów podczas równego trzymania gazu również jest poprawne? Bo wyrwałeś kawałek z kontekstu...
JoeMix - 16 Cze 2011, 15:31

dawidwe napisał/a:
po dodaniu w takim stanie leciutko gazu i trzymaniu nieruchomo tak na 1100 to wskazówka obrotomierza zaczyna mi skakać od 800 do tych 1100 obrotów :| czary jakies....
Jest OK, o ile problemu nie ma przy zdecydowanym podniesieniu obrotów np. do 1,5tyś,,,
Parzych - 17 Cze 2011, 01:47

holek6 napisał/a:
Na czym polega ta prawidłowość, bo też mam tak samo w upały ???
Na tym, że idzie większe obciążenie na silnik i muszą się podnieść obroty...
kamil wolski napisał/a:
Parzych, a falowanie obrotów podczas równego trzymania gazu również jest poprawne? Bo wyrwałeś kawałek z kontekstu...
Co do tego to nie wiem... :ups:
dawidwe - 19 Cze 2011, 15:25

jak podniose obroty do 1500 to jest ok, nie falują.. dzieje sie jedynie tak jak napisałem czyli przy około 1100
ryswil - 22 Lis 2012, 20:35

Mój 1,4 TDCI na początku tego roku startował normalnie .Po nagrzaniu silnika tak się trząsł, że nieraz jak stałem na światłach to go wyłączałem. Czasem wystartował dobrze, ale za chwilę znowu się trząsł. Latem trząsł się już zawsze. Podglądałem silnik za pomocą testera autorom i widziałem ciągle różny czas otwarcia wtrysków co powodowało różną dawkę paliwa na wszystkich wtryskach. Wystarczyło podnieść obroty do 1200 i wszystko było ok. Dawki paliwa stałe a silniczek pracował równiutko. Pokazałem wyniki podobno dobremu specowi od diesli. Stwierdził nie w pełni drożne wtryski uzasadniając tym , że w Polsce nie ma czystego paliwa. Wtryski należy wyjąć i oddać do testowania a potem zadecyduje się co dalej. Co do jakoś ci paliwa to pewnie ma rację, reszta nie był dla mnie taka oczywista tym bardziej, że silnik powyżej 1200 obr zachowuje się doskonale. Zacząłem lać do paliwa preparat STP. Buteleczkę 200g na każde tankowanie ok. 37 litrów. Dzisiaj po piątym tankowaniu już czwarty dzień silnik startuje dobrze. Jeżdżę do pracy tak więc przy każdym uruchamianiu i przed zgaszeniem zwracam na to jak się zachowuje. Lada dzień trochę go przegonię, mam nadzieję, że też będzie dobrze.Za jakiś miesiąc napiszę jak się zachowuje mój Fuzon.
seba1983 - 26 Gru 2012, 19:12

Mi te objawy tj. drgania silnika ewidentnie wskazują na problemy z układem paliwowym, konkretnie to obstawiałbym jakieś nieszczelności na przewodach, lub zapowietrzenie ukladu paliwowego. Po wymianie filtra paliwa, tak samo jak po spuszczaniu z niego wody silnik przez jakiś czas wpada w drgania, az trzęsie całą budą. Teraz juz wiem, ze po kazdej tego typu operacji trzeba podpompowac pompką by napelnic filtr i wtedy drgań nie ma.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group