Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka - [MK3] Podłączyłem klemy na odwrót - jakie konsekwencje ?

terry6ster - 2 Gru 2010, 21:49
Temat postu: [MK3] Podłączyłem klemy na odwrót - jakie konsekwencje ?
słucghajcie głupi temat ale połączyłem klemy w mk3 na odwrót znaczy isę plu minys minus plus , no i wydaje mi się że to bezpieczniki się spaliły ale nie jestem pewien, brat mnie nastraszył że mogło sięspalić cośjeszcze ale on nie jest mechanikiem ... błagam pomóżcie !
JoeMix - 3 Gru 2010, 07:52

Mogło się nic nie spalić - auto jeździ? czy nie odpala czy coś innego nie działa?
trzeci - 3 Gru 2010, 08:34
Temat postu: Re: Podłączyłem klemy na odwrót - jakie konsekwencje ?
terry6ster napisał/a:
no i wydaje mi się że to bezpieczniki się spaliły ale nie jestem pewien,

Więc przynajmniej zajrzyj do nich i sprawdż czy wszystkie są w porządku.

JoeMix - 3 Gru 2010, 08:53

W bezpiecznikach nic się nie stało bo bezpiecznikowy wszystko jedno w które stronę płynie prąd (jak go nie włożysz do gniazda to będzie działał)
luki - 3 Gru 2010, 08:55

Przy takiej spince lubią polecieć alternator i komputer sterujący.
terry6ster - 3 Gru 2010, 10:31

objawy to zamiast odpalać to coś brzęczy wydaje mi się że z tablicy bezpieczników i w dodatku zapalają się światła długie i kierunkowskaz...
można na to jakoś tanio zaradzić ?

pawlo183 - 3 Gru 2010, 10:47

tak jak mowi luki86 kiedys jeden baran w moim bylym mk4 pomylil klemy i poszedl komputer
terry6ster - 3 Gru 2010, 11:03

to na pewno nie bezpieczniki a prawdopodobnie komputer pokładowy, wkładając kluczyk i przekręcając go na pozycję odpalenia coś brzęczy faktycznie w tablicy z bezpiecznikami lecz na pozycji odpalenia kiedy puszczam kluczyk migają kierunkowskaz i światło długie i do tego pod maską z miejsca gdzie komputer pokładowy się znajduje daje sięsłyszeć cykanie w rytmie zapalania się świateł...
nie chcę tego auta naprawiać bo mnie nie stać już, lecz jeśli jet tu jakiś pasjonat lub człowiek który będzie chciał wsadzićw to autko trochę grosza i samemu pojeździć lub sprzedaćto chętnie oddam... autko jest niestety po stłuczce wszystko mam na zdjęciach pozdrawiam

Rebel - 3 Gru 2010, 11:12

Zacznijmy od tego tego Mk3 nie mają komputera pokładowego a sterownik regulujący pracę silnika. Znajduje się on tak jakby za schowkiem. Jeżeli cyka ci coś po lewej stronie za kierownicą to mogą to być przekaźniki za bezpiecznikami.
diodalodz - 3 Gru 2010, 12:33

nie masz alarmu ?
rafantek - 3 Gru 2010, 12:43

daj jakies zdjecia tego auta, moze b yc na maila
JoeMix - 3 Gru 2010, 12:52

Cytat:
Zacznijmy od tego tego Mk3 nie mają komputera pokładowego a sterownik regulujący pracę silnika
A ten nie ma możliwości mrugania kierunkowskazami czy światłami bo to mechanicznie na przełączniku jest,,, pytanie diodalodz jest celne,,,
terry6ster - 3 Gru 2010, 13:22

nie nie mam alarmu jedynie imobilaizer
Rebel - 3 Gru 2010, 14:25

Na moje rozumowanie to przekaźniki szlag trafił
terry6ster - 3 Gru 2010, 14:34

w takim razie czego szukać ? jak to wygląda ?
trzeci - 3 Gru 2010, 14:43

Wygląda tak: zobacz
terry6ster - 3 Gru 2010, 15:41

bardzo trzeba się namęczyć żeby to wyjąć ?
Maki - 3 Gru 2010, 15:49

Tylko przekaźnikom wsio ryba w gdzie mają + a gdzie - na cewce.

Ps. Powiedz jak ty to zrobiłeś że klemy odwrotnie podłączyłeś bo po 1 by były za krótkie kable nawet jak byś odwrotnie położył aku. Po 2 klemy mają różne średnice.

[ Dodano: Pią Gru 03, 2010 15:54 ]
Jedynie co mogło ci pasć to komputer sterujący pracą silnika i radio bo to ma znaczenie gdzie + i -

Rebel - 3 Gru 2010, 15:55

terry6ster napisał/a:
bardzo trzeba się namęczyć żeby to wyjąć ?


Zdejmujesz klapkę żeby zobaczyć bezpieczniki i masz 2 wkręty, potem troszeczkę poruszać i wyskoczy :hihihi:

Maki - 3 Gru 2010, 16:05

Ja mówię z góry że przekaźniki są ok.
terry6ster - 3 Gru 2010, 16:12

jak to zrobiłem? hmm widzisz poprosiłem sąsiada żeby podjechał maska w maskę swoim kadetem i pożyczył mi trochęprądu podłączyłem u siebie do akumulatora wszystko tak jak trzeba ale u niego nie spostrzegłem się że minus też jest czerwony i plusem prosto w minusa walnąłem poszła iskra i jak sięspostrzegłem że jest cosnie tak to było juzza późno.... a klemy miałem z lidla więc są uniwersalne
Maki - 3 Gru 2010, 16:19

Co rozumiesz pod słowem klemy uniwersalne.

A sąsiadowi nic się nie stało.

JoeMix - 3 Gru 2010, 17:16

Maki napisał/a:
Co rozumiesz pod słowem klemy uniwersalne.
To są take dziwne wynalazki pasują na kołek dodatni i ujemny, tylko na tym grubszym jest spora przerwa na nacięciu, a na tym węższym prawie się to schodzi, druga sprawa jak podłączał kablami rozruchowymi to faktycznie chwila nieuwagi i można zrobić zwarcie,,,

terry6ster, naładuj swój akumulator na prostowniku, podłącz (POPRAWNIE) do auta, i napisz po kolei dokładnie ze szczegółami co się dzieje jak wkładasz kluczyk i kręcisz przez wszystkie 3 pozycje,

diodalodz - 3 Gru 2010, 21:46

a jaki masz ten immobiliser ? Też jestem zdania że przekaźniki można wykluczyć . Sprawdzić należy jedynie diody które są wsadzone obok przekaźników i masę wiązki która mogła się nadpalić . wyjąć i odłączyć radio i zegarek . sprawdzić wszystkie bezpieczniki w skrzynce . Ewentualnie jeśli masz wielkiego pecha zmienić zielony przekaźnik ze skrzynki bo jest tam układ czasowy który ma zasilanie bez stacyjki a odpowiada za załączenie obwodu głównego komputera i pompy paliwa . Jeśli rozbierzesz zielony przekaźnik sprawdzić należy poprawność działania diodek prostowniczych (czy któraś nie dostała zwarcia)
szynszyl - 4 Gru 2010, 11:45

zakładająć że kolega nie jest elektrykiem, to na jego miejscu wytargałbym na szrocie taki przekaźnik, nie powinien kosztować połowy majątku.
diodalodz napisał/a:
i masę wiązki która mogła się nadpalić
też jestem za tym. jako laik niech weźmie i po prostu przeglądnie brązowe przewody masy.

w skrzynce bezpieczników wyjąłbym wszystkie te które są od światełek, ogrzewań,
tylko te od podtrzymywnia życia

i próbowałbym zakręcić, ale po...
JoeMix napisał/a:
naładuj swój akumulator na prostowniku, podłącz (POPRAWNIE) do auta

Maki - 4 Gru 2010, 21:12

Cytat:
Sprawdzić należy jedynie diody które są wsadzone obok przekaźników

A co te diody miały by tam robić.
Cytat:
Ewentualnie jeśli masz wielkiego pecha zmienić zielony przekaźnik ze skrzynki bo jest tam układ czasowy który ma zasilanie bez stacyjki a odpowiada za załączenie obwodu głównego komputera i pompy paliwa .

Ten przekaźnik to ewentualnie mógł się spalić. Bo zwykłe cewka ze stykiem na pewno nie.
Cytat:
Jeśli rozbierzesz zielony przekaźnik sprawdzić należy poprawność działania diodek prostowniczych (czy któraś nie dostała zwarcia)

Ja proponuje wymienić ten przekaźnik na nowy (np. ze szrotu).
Ps. a po co są tam diody.
Cytat:
sprawdzić wszystkie bezpieczniki w skrzynce

Nadpalenie wiązek nie może nastąpić od złego podłączenia + z -. Jedynie od przeciążenia, a na to nie pozwalają bezpieczniki.

Jak już chcesz szukać na siłę upalonych przewodów to upalają się ona na zaciskach złączach stykach. Nie słyszałem i by kiedykolwiek (nie tylko w samochodzie ale gdzie indziej również) upalił się przewód.

diodalodz - 4 Gru 2010, 22:00

diody w skrzynce mostkują odpowiednie obwody między sobą w zależności od wersji pojazdu . Ale masz rację w mk3 ich jeszcze nie było, może w 3.5 (wszędzie tam gdzie jest waflowa skrzynka bezpieczników) . Zielony przekaźnik na 1 ogień . Diody są w nim gdyż odmierza on czas . A więc jest jakiś komparator napięcia z pewną histerezą i układ RC.
jackrzec - 5 Gru 2010, 14:08

diodalodz napisał/a:
może w 3.5
Też jest zwykła skrzynka.
rafantek - 5 Gru 2010, 16:09

fajnie, ale pomyslcie co jest tak naprawde potrzebne do odpalenia auta, i co z tego moglo sie uszkodzic. To raz. Dwa niech kolega zrobi tak jak ktos napisał, naładuje akumulator, podlaczy poprawnie i napisze co sie dokladnie dzieje.

Wiekszosc przekaznikow to zwykle, im + i - obojetne, czasowe uklady sa do urzadzen pobocznych , to mozna pozniej.
Najbardziej zagrozony element to PCM silnika, i ew Immo fabryczne jesli jest.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group