Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK3] Swap RS Turbo

Krzysiek 22 - 25 Lis 2010, 22:13
Temat postu: [MK3] Swap RS Turbo
Witam.
Myślałem że sam sobie ze wszystkim poradzę ale muszę jednak zasięgnąć opinii ludzi bardziej zagłębionych w temat.
Mianowicie to kupiłem silnik od rs turbo, zrobiłem generalkę i zamieniłem mechaniczny wtrysk na kolektor EFI. do tego dołożyłem regenerowaną turbinę Garret T3 i tym kompletem zamieniłem zwykłe xr2i. Turbina nie jest jeszcze spięta z układem. Ogólnie osprzęt typu komputer, sensor, czujniki pomiarowe i cewka zostały od xr-ki. Wtryski podmieniłem na pasujące oporem wydajniejsze z sabba turbo które zamontowałem w oryginalnej listwie z oryginalnym regulatorem ciśnienia paliwa, układ zasila elektryczna pompka paliwa z calibry turbo..
Problemem jest to, że ciężko odpala, a w sumie bez pomocy samostartu odpalić nie chce.
Oczywiście iśkra jest, kompresja ok 8 barów, paliwo jest podawane.
Dodam jeszcze że komputer nie ma zmienionej mapy.
Zastanawiam się czy problemem nie jest to, że przy założeniu kolektora od efi do głowicy od rs kanały dolotowe nie pasowały idealnie.
Proszę o wszelakie rozważone rady i pomysły.

kuba87 - 25 Lis 2010, 22:22

rozrzad sprawdz
nie klekocze?
wyciskałes olej z popychaczy?

Krzysiek 22 - 25 Lis 2010, 22:24

Jak napisałem to jest głowica od rs turbo więc nie ma popychaczy hydraulicznych i głowica przeszła generalny remont na auto-szlifie
BerciQ - 25 Lis 2010, 22:34

Czujnik położenia wałka rozrządu.

A nie wiem czy to w ogóle ma prawo działać, blok z XRki z 1.6 ?? A głowa z RS Turbo z 1.8 16V.

Krzysiek 22 - 25 Lis 2010, 22:37

czytaj uważnie. Silnik jest kompletny 1.6 rs turbo 130km.
Czujnik wałka rozrządu? Proszę Cię

Stunt_Man - 25 Lis 2010, 22:44

czujnik położenia wału... o ile występuje
bo objaw taki jak przy uszkodzonym

JOHNY - 25 Lis 2010, 22:44

Koledze pewnie chodziło o czujnik położenia wału :) ale przy uwalonym to raczej w ogóle byś nie zapalił. Iskra jest od początku kręcenia czy trochę późno?
Krzysiek 22 - 25 Lis 2010, 22:51

Występuje czujnik położenia wału i raczej jest dobry choć nie zamieniałem, iskra występuje od początku kręcenia.
Silnik zachowuje się jakby chciał a nie mógł.
A rozrząd tam jest tak prosty, że chyba nie da się pomylić
I proszę o wypowiedzi ludzi którzy wiedzą co piszą bo że w głowicy od rs turbo nie ma popychaczy hydraulicznych i że ten silnik nie posiada czujnika wałka rozrządu udzielając rad w tym dziale na tej stronie wiedzieć trzeba...

JOHNY - 25 Lis 2010, 23:05

No dobra ale piszesz, że po samostarcie zapala i co dalej się dzieje?
Krzysiek 22 - 25 Lis 2010, 23:09

Jak zapali to już pracuje. Choć muszę przyznać że niezbyt perfekcyjnie. Teraz się zastanawiam czy powodem nie jest niezgrana mapa w kompie
JOHNY - 25 Lis 2010, 23:21

Krzysiek 22 napisał/a:
Jak zapali to już pracuje. Choć muszę przyznać że niezbyt perfekcyjnie. Teraz się zastanawiam czy powodem nie jest niezgrana mapa w kompie
Generalnie to trochę czasu upłynie zanim to zacznie chodzić perfekcyjnie - pisałeś, że po generalce. Skoro mówisz, że iskra jest, paliwo jest to łaski nie robi. Sprawdź rozrząd, przeczyść przynajmniej czujnik położenia wału (choć do tego nic nie ma jak w końcu zapala). Wężyki podciśnienia podpięte ok?
kuba87 - 25 Lis 2010, 23:23

albo map sensor
Daras84 - 25 Lis 2010, 23:26

Krzysiek 22 napisał/a:

bo że w głowicy od rs turbo nie ma popychaczy hydraulicznych .



hmm.. to teraz ja chyba jestem nie w temacie, cvh rsturbo fabrycznie ma hydraulike przecież :> wiec o co chodzi ?

Krzysiek 22 - 25 Lis 2010, 23:28

Pare generalek w życiu zrobiłem i wychodzi na to że moja własna mi wyszła najgorzej;-(
Map sensora także nie podmieniałem a podciśnienia podpięte dobrze, bo to to samo jak w xr2i. Liczę jeszcze na jakiś błyskotliwy pomysł ludzi którzy przecierali przede mną te ścieżki i mogą powiedzieć mi więcej o zmianie mapy i ewentualnej potrzebie wymiany podzespołów do tego potrzebnych.

PumaRST - 26 Lis 2010, 08:38

hmmm,

po 1) każde CVH oprócz RS1600i miało hydrauliczne popychacze. Jesli takich nie masz to masz jakiś kit z UK lub przełożoną głowe od w/w modelu.

2) skoro iskra jest to czujnik wału działa
3) wtryski z Saaba to nieporozumienie. One maja 365cc gdzie seria miała 190cc (xr2i/RST), moim skromnym zdaniem wsadź seryjne wtrysk,i a bedzie OK, tylko zmien olej bo masz tam pełno benzyny.

co do mapy: jesli masz serie z xr2i 104KM to do jakiś 0,2 bara seria sobie poradzi - oczywiście doraźnie). Jesli chodzi o strojenei to tylko ECUmaster lub SA. Lub pogadaj z Użytkownikiem Żółwik Tuptuś on ma cąły set RST z wiązką chipem, ECU itd oraz całą mechanike z sportowym wąłkiem obrobioną głowicą itd - set na 200+KM

Swoją drogą T3 jest fajna na małym boosicie tak do 0,7-0,8bara później jest zaduża do tego silnika i robi się fajna moc ale w samym piku wiec jest ona nie efektywna.

BTW: chłodnica oleju jest podpięta pod ten przewód wodny który idzie do kolektora ssącego.

Krzysiek 22 - 26 Lis 2010, 09:13

Puma ale później przy czipie i ewentualnym zwiększeniu mocy seryjne wtryski sobie poradzą?
PumaRST - 26 Lis 2010, 09:17

poradzą do jakiś 160KM później potrzebujesz coś miedzy 240-260cc czyli Kadett GSI 16v/PuntoGT/VW G6, na takich dało rade do 220KM przy podniesieniu ciśnienia na listwie. ale 200KM jest realne bez problemu
Krzysiek 22 - 26 Lis 2010, 09:28

więc reasumując uważasz, że powodem problemu są zbyt wydajne wtryski i na fabrycznych problem zniknie?
Co do czipa i wiązki to ewentualne założenie tego jest bardzo skomplikowane?
Turbina może być sterowana ręcznie przez manualny boost?

PumaRST - 26 Lis 2010, 09:37

tak podejżewam wtryski. Jako pierwsze.

wiązka przekłąda się bardzo prosto.
MBC jak najbardziej

Krzysiek 22 - 26 Lis 2010, 09:53

Co do usterki dam znać jak już ją usunę choć zajmę się tym dopiero w sobotę.
Teraz muszę jeszcze czekać na odp od żółwia czy sprzedaje ecu.
Ostatnie pytanie Puma: boost może być założony na przewodzie idącym bezpośrednio z zimnego ślimaka turbiny do zaworu upustowego w turbinie.
Nie posiadasz przypadkiem chłodnicy do xr2i?

PumaRST - 26 Lis 2010, 12:44

nie mam żadnych części do fiesty.

Żółwik jak sprzeda to wszystko co ma w secie a nie osobno. No chyba że zapłacisz za elektronikę tyle co za wszystko

Co do podciśnień, to zamiast podpinać pod zimną strone turbiny podepnij sie pod kolektor ssący i do zaworu sterującego. MBC wstaw pomiędzy. w ten sposób masz realne sterowanie turbiny za pomocą ciśnienia jakie faktycznie leci do silnika a nie to co wytwarza turbina.

Krzysiek 22 - 26 Lis 2010, 13:28

Cały czas czekam na odpowiedź od Żółwia. Nie wiem nawet co on ma w tym komplecie, ale mechanika typu turbo czy głowica mi nie potrzebne bo jak pisałem mam po regeneracji.
Swoją drogą ja kiedyś kupowałem z OBR turbinę z kolektorem do escorta-właśnie skojarzyłem.
Boost na przewodzie między kolektorem a zaworem, a gdzie wtedy podpiąć cisnienie z zimnego ślimaka? do MBC także czy do kolektora?

PumaRST - 26 Lis 2010, 20:49

nigdzie. trzeba zaslepić.

a co do Żółwia to to on na pewno nie sprzeda samej elektroniki.

Krzysiek 22 - 26 Lis 2010, 21:37

tzn co jeszcze ma w tym komplecie z mechaniki?
Nie wiesz kiedy można spotkać żółwia na forum?

PumaRST - 27 Lis 2010, 07:47

z tego co pamiętam: silnika(x2), skrzynia, Kit Kenta, chłodnica, IC, orurowanie, wiązka kompletna, i pare jeszcze gratów


ja mu dam znać żeby zobaczył na PW

Krzysiek 22 - 27 Lis 2010, 12:51

cóż zmieniłem dzisiaj wtryskiwacze na seryjne i problem nie znikł. Gdy odpalę już silnik (na samostarcie) i się zagrzeje to nie ma problemu ale na zimno nie ma ochoty odpalać. Mam wrażenie że na seryjnych wtryskach jeszcze gorzej.
Dodam, że wtryski sprawdziłem.
Może powodem jest to, że otwory w głowicy nie pokrywają się idealnie z kanałami w kolektorze ssącym i nie rozpyla dobrze paliwa.

PumaRST - 27 Lis 2010, 19:00

to może być też problem.
Pele - 27 Lis 2010, 21:30

Zaraz Pan Krzysztof mnie zjedzie że się nie znam i nie powinienem sie wypowiadać ale jedno zdanie mnie zaciekawiło ...

Krzysiek 22 napisał/a:
Map sensora także nie podmieniałem a podciśnienia podpięte dobrze, bo to to samo jak w xr2i.


Map Sensor w XR sprawdza podciśnienie w dolocie, w Turbo pojawia się doładowanie więc ciśnienie jest na plusie ... także Map Sensor od Turbo powinien być chyba inny ??

Stunt_Man - 27 Lis 2010, 21:37

ale komp jest od xr a przy odpalaniu w dolocie występuje podciśnienie
Krawiec - 27 Lis 2010, 21:44

a ssanie automatyczne Ci działa ? zresetuj komputer i jak bedziesz po raz pierwszy odpalał nie dotykaj gazu ( moze ci zgasnac pare razy ) i poczekaj jak odpali pare minut.

[ Dodano: Sob Lis 27, 2010 21:45 ]
Pele napisał/a:
Map Sensor w XR sprawdza podciśnienie w dolocie, w Turbo pojawia się doładowanie więc ciśnienie jest na plusie ... także Map Sensor od Turbo powinien być chyba inny ??


Map w RST a XR2i jest inny

ale przy odpalaniu to nie robi różnicy :)

Krzysiek 22 - 28 Lis 2010, 10:27

Cóż Panie Pele pozostali użytkownicy wytłumaczyli Ci już co jest nie tak z Twoją teorią więc Cię ,,nie zjadę że się nie znasz" :-P
Puma kontaktowałeś się z Żółwikiem? Wiesz coś na temat tego ECU?

PumaRST - 28 Lis 2010, 20:22

ma ci coś tam odpisac.

generalnie to nie sprzeda samej elektroniki. tylko komplet. zresztą na takie posunięcie sam mu nie pozwolę :yes:

Krawiec - 28 Lis 2010, 22:15

Puma dziwną macie polityke.
PumaRST - 29 Lis 2010, 10:44

Krawiec napisał/a:
Puma dziwną macie polityke.


czemu?? do sprzedania jest cały set:

1) 2x silnik,
2) 2 skrzynie,
3)2x T2,
4) orurowanie,
5) węże układ chłodzniczy z chłodnica,
6) Kit Kenta
7) elektronika z chipem tkz: 195 według Superchipa.


Cena 2 tys bez negocjacji, jesli ktoś bedzie zainteresowany o dokładne szczegóły to kontak z Żółwiem ale tylko poważnie zainteresowani bo nie ma czasu teraz na pierdoły.

Krzysiek 22 - 29 Lis 2010, 17:05

Moja propozycja to:
-elektronika z chipem
-węże+chłodnica
-orurowanie intercoolera
i ewentualnie kenta
Co do ceny moglibyśmy się pewnie dogadać.
I skoro Żółw jest tak zajęty bo mi nie odpisał to może Ty Puma możesz pośredniczyć przy ewentualnej transakcji.

PumaRST - 29 Lis 2010, 19:49

2000 PLN, bez negocjacji!! Tak jak powiedziałem nikt nie bedzie rozdzielał zestawu, albo idzie całość albo nic lub ktoś płaci za całość a zabiera co chce a reszta zostaje.

Na tym zakończyliśmy pośrednictwo.

Krzysiek 22 - 29 Lis 2010, 20:22

Naprawdę dziwna polityka bo w skład zestawu wchodzą 2 silniki 2 skrzynie i 2 turbiny? Jak dla mnie Puma to 2 zestawy...
Daras84 - 29 Lis 2010, 22:21

ale czemu sie tu dziwic :) tak sie teraz sprzedaje, gosc chce za calosc 2 tysie i tyle w temacie,

sprzeda elektronike itp, a z reszta bedzie sie bujać... a tak to ma klarte przetargowa ;)

Krzysiek 22 - 29 Lis 2010, 23:12

no to sprawa zamknięta. konwersacja była miła ale bezowocna. A taka polityka handlowa to trochę jak: ,,sprzedam Ci konia ale razem ze stodołom bo mi już nie potrzebna".
PumaRST - 30 Lis 2010, 09:16

Krzysiek 22 napisał/a:
no to sprawa zamknięta. konwersacja była miła ale bezowocna. A taka polityka handlowa to trochę jak: ,,sprzedam Ci konia ale razem ze stodołom bo mi już nie potrzebna".


mówiłem od początku jest do sprzedania SET a nie sama elektronika. I tak jak Daras powiedział silniki skrzyni itd same bez pełnego osprzętu to temat prawie nie sprzedawalny wiec jest do sprzedania komplet albo nic. Kupi to ktoś teraz za rok lub za kilka lat. Taniej nie bedzie a amator który zapragnie meić RS Turbo w fieście/eskorcie/capri czy czymś wcześniej czy później się trafi.

Krzysiek 22 - 30 Lis 2010, 12:01

Więc może doradzisz mi gdzie mogę takiej elektroniki szukać? Map sensora itp.
PumaRST - 30 Lis 2010, 13:38

ANGLIA, może ktoś w PL ma i bedzie chciał sprzedać ale nie sądze żebyś oryginalną i zarazem seryjną kupił poniżej 800zł mówie o Wiązce, ecu, czujniku z kolektora ssącego, Mapsensorze, CO potencjometrze.

Musisz szukać, ja jakieś 7 lat temu jak robiłęm pierwsze RST z xr2i elektyroniki szukąłem roki w tedy już był problem z nią, później pociołem 2 RST na części i jeszcze z 2 różni ludzie w PL. Generalnie teraz to już Biały Kruk który nie bedzie tańszy.

Krzysiek 22 - 30 Lis 2010, 16:58

Myślałem, że łatwiej będzie dokończyć ten projekt ;-(
Porozmawiajmy o tym pakiecie żółwia jeszcze...
W jakim stanie są te silniki? To są RST?
Turbiny są sprawne czy do regeneracji?
Do kompletu elektryki są wtryski? Wiązka różni się od seryjnej z EFI?
I coś więcej na temat tego kitu kenta

PumaRST - 30 Lis 2010, 19:51

pomyslał i się zastanawia.

Kit to według producenta +12K wałek + sprężynki zaworowe

elektronika kompletna z wtryskami ,

silniki to jeden złożony, kiedyś remontowany przeze mnie z zrobioną głowica na większe kanały spasowany cały dawno temu wypluł na hamowni 170KM przy 0,8 bara na T3 z ERST, oczywiście oba RST co do drugiego to dół w stanie dobrym nie wymagającym remontu ale nie jestem pewny czy kiedyś nie zabralem z niego głowicy do mojego drugiego RST.

Jedna T2 OK, druga lekko kopciła.

wiązki zawsze są rózne od EFI niezależnie czy wsadzisz 0FAB czy 0FAC elektronike.

A i jednak skrzynia cała, w stanie dobrym, druga też w stanie dobrym ale chyba rozebrana jak dobrze pamiętam.

Dalsze pytania dawaj na PW jesli masz.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group