|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
LPG - [MK3] kosmiczne spalanie gazu
Matifcb - 25 Lis 2010, 02:36 Temat postu: [MK3] kosmiczne spalanie gazu witam normalnie moja fiesta palila 8,5L okolo. Mialem problemy z obrotami i gazownik mi pokrecil srubokretem srubke obroty nie spadaja od 3 tygodni no ale pale przez to teraz 12-13L !! Auto wcale nie jest dynamiczniejsze dosyc wolno sie zbiera... Na trasie z Bydgoszczy do Poznania gdzie jedzie sie ciagle dobra droga z 5 biegiem spalilem 11,5L na 100km
JoeMix - 25 Lis 2010, 06:41
Coś za coś,,, obroty w fieście to standard poczytaj sobie forum, w efekcie teraz masz rozregulowaną instalację,,,
Matifcb - 25 Lis 2010, 19:27
no tak tylko jak teraz doprowadzic do tego zeby bylo tak jak mialem wczesniej obroty nie spadaly ale palil przystepnie a nie 13 litrow:O
Magda M. - 25 Lis 2010, 19:38
U mnie na silniku takim jak twój było tak:
Spalanie w granicach 11 - 12 litrów gazu na 100 kilometrów - ale ślimak był szybszy i bradziej dynamiczny od auta
Spalanie 13 litrów - dynamika lepsza niż na benzynie i dość szybko jeździł (chociaż to też do czasu niestety - potem padł silnik xD)
Przyczyna kosmicznego - uszkodzony parownik.
Matifcb - 25 Lis 2010, 19:46
no dokaldnie ja tak mam 11-12 litrow na setke i jest powolny... polecasz jakiegos gazownika bo wiudze ze z Bydzi tez jestes :>
JoeMix - 25 Lis 2010, 20:06
Silnik ma dobrze pracować na benzynie - jak pozbędziesz się problemu obrotów (setki tematów na forum) to można wtedy ustawić instalacje gazową jak trzeba,,,
Magda M. - 25 Lis 2010, 21:18
No nie wiem, ale u mnie jak parownik wyzionął ducha, to na benzynie silnik chodził pięknie (do czasu, aż dwa gary padły ze starości, ale to już inna sprawa), natomiast na gazie tragedia... Więc problem obrotów może być w jakiś sposób z instalacją związany.
JoeMix - 25 Lis 2010, 21:21
Jeżeli problem występuje tylko na gazie to instalacja, jeśli na benzynie to coś z układem zasilania, jak tu i tu to coś nie tak z silnikiem,,, natomiast falowanie obrotów to znany problem w mk3
Zdrowy2424 - 25 Lis 2010, 21:49
Prawdopodobnie parownik membrana pekła i puszcza kosmiczna dawke paliwa moze tez byc za luzna i ten sam objaw ja bym na trym nie smigał (wypali gniazda zaworowe i dupa z silnika ) jesli na bęzynce tez do bani idzie to wyczysc silnjiczek krokowy albo elektrozawor od ssania.ja juz miałem taki przypadek i wiem czym to grozi jedz doi dobrego gazownika to pewnie ci pomoze jesli lpg to autotronik to padła sonda lambda;D mam nadzieje ze pomogłem
Matifcb - 25 Lis 2010, 21:51
przed podkreceniem obrotow jak mi padaly obroty dzialo sie to TYLKO na gazie. Benzyna byla ciagle ok
papaj205 - 22 Gru 2010, 19:23 Temat postu: . Moja fifi 1.3 pali teraz 12-13 litrów gazu byłem u jednego gazownika, ale chyba nie za bardzo umiał ogarnąć temat. Polecacie jakiś dobry i tani zakład w Poznaniu najlepiej we wschodniej części?
TomQ - 22 Gru 2010, 21:06
Zainstalujcie sobie prosty AFR. Nawet taki na LED'ach.
Mając gaz, szczególnie 'na śrubki' to obowiązkowe wyposażenie autka.
O EGR nie piszę, bo to kwestia min 300zł, a przyzwoity 700.
szynszyl - 22 Gru 2010, 21:26
coś w stylu google ? http://www.motonews.pl/fo...95755&c=53&f=25
TomQ - 23 Gru 2010, 02:24
Nie koniecznie. Wystarczy prosty wskaźnik podłączany pod lambdę np. AFR lub, jeśli ktoś ma choćby minimalne pojęcie o elektronice może zrobić sobie samemu np. na LM3914.
Cena układu to ok. 5zł, do tego 10 LED ok. 2zł + kilka rezystorów, dioda 1A, kondensator i 2 szt PR-ek. Razem jakieś 10-12 zł i widzimy co się dzieje z mieszanką w silniku.
|
|